Nestje Australian Cattle Dog's geboren 3 maart jl.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

crazycactus

Nestje Australian Cattle Dog's geboren 3 maart jl.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 21:59

Wachten, wachten en nog eens wachten... al die slapeloze nachten... En waarom??? Mevrouw besloot gewoon om om half 10 's ochtends te gaan beginnen... zuchtttttt

Maar goed het resultaat mag er zijn, 6 schattige pupjes. 4 Teefjes (3 blauw en 1 rood) en 2 reuen (1 blauw en 1 rood)

Meet daddy
Afbeelding

and mammy
Afbeelding

Pup nr. 1
Afbeelding

Ik heb niet van alle pups natte foto's, ik moest wel veel meehelpen dus ik had mijn handen vol.

Dit is Nemo, een puppy met een verhaal
Afbeelding
Afbeelding

Zus Vicky
Afbeelding
Afbeelding

Zus Micky
Afbeelding
Afbeelding

Broer Ricky
Afbeelding
Afbeelding

Zus Nicky
Afbeelding
Afbeelding

T hele cluppie samen
Afbeelding

Van het laatste teefje genaamd Bella heb ik alleen foto van wat later :o was helemaal vergeten haar op de kiek te zetten.
Afbeelding

Bij mamma
http://img.photobucket.com/albums/v689/ ... 981_00.jpg

Omdat ze nog zo wit zijn is het lastig om mooie foto's te maken, maar inmiddels zijn de oogjes bijna of helemaal open en krijgen ze een beetje kleur. Zal van de week een update maken :D
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 24-03-10 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Maximaal 15 foto's. 16e is in link geplaatst.

_Do_

Re: Nestje Australian Cattle Dog's geboren 3 maart jl.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:01

Vind het zo leuk dat ze wit geboren worden en dan later pas in kleuren.

Mooi aantal. Gefeliciteerd!

Alles goed met mams en de pups?

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 22:03

Op Nemo na groeien ze allemaal als kool, Nemo krijgt een beetje bijvoeding.

Hij heet Nemo naar het visje in Finding Nemo, hij heeft maar een kort rechtervoorpootje. Ik heb besloten om hem een kans te geven, mocht hij zich straks niet kunnen redden en geen hondwaardig leven hebben laat ik hem inslapen.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:07

ahh ik ben zo verliefd op dit ras, helaas zijn ze te druk en te veel eisend voor mij. Maar ik smelt wel van deze foto's hoor!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:08

ik vind hondje Nicky meer op een ijsbeertje lijken (foto2). Maar het hele cluppie bij elkaar is erg schattig hoor. gefeliciteerd met de beebs. Ik hoop dat nemo opknapt en toch een groot sterk en stoer hondje mag worden. ondanks zijn zielige pootje.

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 23:02

Wat een heerlijke puppies CC.
Wel heel apart dat ze zo wit worden geboren en daarna pas kleuren; dat wist ik niet.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 01:23

Ooohh! Ben benieuwd hoe hun kleurtjes gaan worden :)

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 07:19

Wat een schatjes! :)) alles ook goed met mama Dixie?

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 08:59

Gefeliciteerd met je 6ling CC

sofie1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:17

[quote="crazycactus"]

Meet daddy
Afbeelding

De schrik slaat mij om het hart,
Daddy is Thor? Een eenzijdig dove reu!

Wat jammer!
Waar goede fokkers niet met eenzijdigdove honden mogen fokken om zo de doofheid uit het ras te krijgen kom ik dan
hier ineens een nestje tegen van Thor.

Ik mag hopen dat je je verantwoordelijkheden gaat nemen en alle pups op het gehoor laat testen.
Niet alleen om volledig dove pups uit te sluiten ( dat merk je niet in het nest ),
Maar ook om te voorkomen dat mensen zonder het te weten een eenzijdig dove pup kopen.
Je weet namelijk nooit of ze over een paar jaar met hun ongeteste hond ooit een andere niet geteste hond tegenkomen en dan weer een combinatie maken, met alle risico's van dien.

Maar misschien heb je juist ontzettend veel geluk en is alles volledig horend :D !
Dat zou mooi zijn, voor de puppies.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 08:20

@sofie mij is niets bekend dat hij eenzijdig doof is!!! Zowel de fokker als de vorige eigenaar hebben mij daar helemaal niets over verteld!!!!!!
Hier schrik ik wel van kan ik je zeggen, dan had ik waarschijnlijk het nestje weg laten spuiten na de dekking |( |(

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 10:36

Crazycactus: heb je papieren bij de reu?
Is hij aangemeld bij de fokvereniging? Als hij goedgekeurd is bij de rasvereniging, en hij is om wat voor reden dan ook niet bruikbaar, dan moet dat bij de rasvereniging bekend zijn.
Dan is hij nl ook geen goedgekeurde dekreu meer.
Heb je er geen papieren en medische rapporten bij? Ik neem aan dat hij ook op HD ed getest moet zijn.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 11:03

@liezel de papieren zou ik nog krijgen via de fokker (en dat is echt wel een goede).
Ik zal idd de pups laten testen, als er bij zitten die dubbelzijdig doof zijn... tja dan denk ik dat ik die beter in kan laten slapen met veel pijn in mijn hart. Maar een doof dier is gewoon heel onhandig.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 11:16

zou zonde zijn van de reu!
mooie pups

Maar heeft mams een beetje last van cherry eyes?

sofie1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 12:52

crazycactus schreef:
@sofie mij is niets bekend dat hij eenzijdig doof is!!! Zowel de fokker als de vorige eigenaar hebben mij daar helemaal niets over verteld!!!!!!
Hier schrik ik wel van kan ik je zeggen, dan had ik waarschijnlijk het nestje weg laten spuiten na de dekking |( |(

Dit is dus idd Thor? (Binkie)
Volgens mij ben je ondertussen Thor zijn vierde eigenaar al, ik hoop dat hij het nu naar zijn zin krijgt
en eindelijk zijn plaatsje heeft gevonden.
Het is jammer dat de fokker de hond tussen al zijn herplaatsingen NOOIT heeft laten castereren!
Binkie heeft een stamboom en NHSB nummer, hij zal geen pra krijgen omdat zijn ouders allebei VRIJ zijn, maar de
doofheid is een ander verhaal.
Ik zou niet meteen in paniek raken maar de pups wel laten testen, misschien heb je gewoon geluk, dat kan natuurlijk ook ;) .
Laatst bijgewerkt door sofie1970 op 23-03-10 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 12:57

crazycactus schreef:
@liezel de papieren zou ik nog krijgen via de fokker (en dat is echt wel een goede).
Ik zal idd de pups laten testen, als er bij zitten die dubbelzijdig doof zijn... tja dan denk ik dat ik die beter in kan laten slapen met veel pijn in mijn hart. Maar een doof dier is gewoon heel onhandig.

ook een doof dier kan een gelukkig leven lijden en getraind worden!
Ken iemand die heeft een dofe ritchback en dat beest luister echt super, die is super gefocust op zijn baas. Wordt getraind door clickertraining maar ipv een clicker gebruiken ze een lampje.

super leuke pups!

sofie1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 12:58

Liezel1 schreef:
Is hij aangemeld bij de fokvereniging? Als hij goedgekeurd is bij de rasvereniging, en hij is om wat voor reden dan ook niet bruikbaar, dan moet dat bij de rasvereniging bekend zijn.
Heb je er geen papieren en medische rapporten bij? Ik neem aan dat hij ook op HD ed getest moet zijn.

Het is een pup uit een gewone prima combinatie, ouders is niets mis mee, Thor heeft gewoon een stamboom en alle toeters en bellen.
Zou Thor als dekreu bedoeld zijn dan zou hij idd een HD uitslag moeten hebben, maar gezien zijn eenzijdige probleem is dat dan niet meer
aan de orde.

Volgens de regelementen van de Rasvereniging met je met en eenzijdig dove hond NIET fokken.
Thor staat ook in de ACD gezondheid database, zijn uitslag is dus bekend
en voor iedereen die zijn stamboom naam weet te vinden.
Waarom moet Thor aangemeld zijn bij een fokvereniging?
Laatst bijgewerkt door sofie1970 op 23-03-10 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

sofie1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 13:03

Urko schreef:
crazycactus schreef:

ook een doof dier kan een gelukkig leven lijden en getraind worden!
Ken iemand die heeft een dofe ritchback en dat beest luister echt super, die is super gefocust op zijn baas. Wordt getraind door clickertraining maar ipv een clicker gebruiken ze een lampje.

super leuke pups!

Over dove honden zijn de meningen nogal verdeeld.
Zelf zou ik het wel een uitdaging vinden om mee te werken maar het is nou ook weer niet voor iedereen haalbaar,
op het cattle dog forum van Marij Klopping is hier wel een topic over te vinden, dan lees je ook waar die eigenaresse
allemaal tegenaan loopt met haar dove cattle dog.

Mensen die een nestje fokken hebben een verantwoordelijkheid.
Als er een eenzijdig dove bij zit dan hoort de nieuwe eigenaar dit
wel te weten, al is het maar zodat ze er later niet mee verder gaan fokken.

sofie1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 13:13

crazycactus schreef:
Zal van de week een update maken :D

Ik ben erg benieuwd Afbeelding

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 16:50

sofie1970 schreef:
Liezel1 schreef:

Het is een pup uit een gewone prima combinatie, ouders is niets mis mee, Thor heeft gewoon een stamboom en alle toeters en bellen.
Zou Thor als dekreu bedoeld zijn dan zou hij idd een HD uitslag moeten hebben, maar gezien zijn eenzijdige probleem is dat dan niet meer
aan de orde.

Volgens de regelementen van de Rasvereniging met je met en eenzijdig dove hond NIET fokken.
Thor staat ook in de ACD gezondheid database, zijn uitslag is dus bekend
en voor iedereen die zijn stamboom naam weet te vinden.
Waarom moet Thor aangemeld zijn bij een fokvereniging?

Dat bedoelde ik er dus mee.
Die rapporten etc zouden gewoon te zien moeten zijn als je de hond als dekreu zou willen gebruiken.
Daarom vraag ik me af of de TS dat hele spul heeft opgevraagd. Als er niet mee gefokt mag worden om die doofheid, neem ik aan dat dat ook in de database bekend moet zijn.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 22:48

De gegevens van Thor staan in de database maar dan moet je wel weten dat Thor op papier Binkie heet.
Door 'eliminiatie' van de overige pups uit het nest, die ook gewoon op de site van de fokker staan, kun je daar achter komen zonder de stamboom te zien, zo wist ik het ook. Ik ging er dan ook eigenlijk van uit dat TS het ook wist.

Dove pup moet je zeker niet te licht over denken, ook over half dove niet. Soms merk je er niks aan als ze 'maar' half doof zijn (zoals blijkbaar bij Thor, neem aan dat TS het anders wel gemerkt had) maar er zijn honden, vooral degenen die wat minder zeker in hun sokjes staan, die er ontzettend onzeker en zelfs angstig van kunnen worden, wat angstagressie weer in de hand kan werken. Zeker dus niet iets om 'licht' over te denken en zeker ook iets om rekening mee te houden wanneer zich baasjes voor de pups melden. Zo'n (half)dove pup aan iemand mee geven die het wel errug sielugh vindt is niet de beste strategie. Daar ligt dus een verantwoordelijkheid bij de fokker.

Succes met je pupsels CC, laat ze gewoon in ieder geval BEAR testen, er zijn speciaal dierenartsen die dit (mogen) doen http://www.saintprocat.nl/Saint/BAER%20 ... ressen.htm
Dijkshoorn is een goeie en de BEARtest kost je inclusief chippen echt geen fortuin. Geloof dat 't bij Dijkshoorn zelfs inclusief chippen zowat net zo duur is als alleen chippen bij veel andere klinieken.

Enneh.. Ze zijn nu alweer wat ouder dus update pics mag best ;)

sofie1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 00:03

Francis schreef:
De gegevens van Thor staan in de database maar dan moet je wel weten dat Thor op papier Binkie heet.

Van de vorige eigenaar of de fokker mag je verwachten dat hij/zij je de certificaten+stamboom (met binkie naam) geven
en eerlijk zijn over zijn eenzijdige doofheid.
Nu zit de nieuwe eigenaar ( misschien, het hoeft niet zo dramatisch te zijn) met de gebakken peren en waarom?????

En ook ik wacht nog met smart op puppie-foto's <3

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 01:18

De nieuwe eigenaar heeft de hond niet via de fokker maar via een herplaats adres en daarvoor was de hond ook al niet van de fokker maar van een eigenaar die hem van de fokker gekocht had. De fokker is dus helemaal niet betrokken geweest bij de overdracht naar CC (hoe hij haar wel van de papieren kan voorzien snap ik dan weer niet helemaal, misschien is de info die ik heb dan toch niet volledig).

Verder vind ik dat je als fokker toch echt je verantwoordelijkheden hebt, of je nu hondjes met of zonder papieren fokt.
CC kent het ras en weet dat er ziektes in voorkomen. Je zet gewoon geen Cattles op elkaar zonder hun ogen en oren testuitslag te weten... Weet je die niet, dan laat je een reu en teef dus niet bij elkaar met de kans op pups... Maar goed, da's mijn mening.

What's done is done, het is nu zaak deze pupsels - waar dus inderdaad helemaal niks mis mee hóeft te zijn - gewoon zo goed mogelijk naar een nieuwe baas te krijgen. Een BEAR test geeft uitsluitsel en mocht er een (half)dove pup bij zitten dan zul je als fokker zo open en eerlijk mogelijk naar de nieuwe eigenaren moeten zijn en vooral zelf ook extra goed kijken naar wie je zo'n hondje toe doet, want een Cattle is al geen beginners hond en niet voor iedereen, maar een dove Cattle nog minder.

sofie1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 11:36

Francis schreef:
De nieuwe eigenaar heeft de hond niet via de fokker maar via een herplaats adres en daarvoor was de hond ook al niet van de fokker maar van een eigenaar die hem van de fokker gekocht had. De fokker is dus helemaal niet betrokken geweest bij de overdracht naar CC (hoe hij haar wel van de papieren kan voorzien snap ik dan weer niet helemaal, misschien is de info die ik heb dan toch niet volledig).

Verder vind ik dat je als fokker toch echt je verantwoordelijkheden hebt, of je nu hondjes met of zonder papieren fokt.
CC kent het ras en weet dat er ziektes in voorkomen. Je zet gewoon geen Cattles op elkaar zonder hun ogen en oren testuitslag te weten... Weet je die niet, dan laat je een reu en teef dus niet bij elkaar met de kans op pups... Maar goed, da's mijn mening.

What's done is done, het is nu zaak deze pupsels - waar dus inderdaad helemaal niks mis mee hóeft te zijn - gewoon zo goed mogelijk naar een nieuwe baas te krijgen. Een BEAR test geeft uitsluitsel en mocht er een (half)dove pup bij zitten dan zul je als fokker zo open en eerlijk mogelijk naar de nieuwe eigenaren moeten zijn en vooral zelf ook extra goed kijken naar wie je zo'n hondje toe doet, want een Cattle is al geen beginners hond en niet voor iedereen, maar een dove Cattle nog minder.

Tja, onze fokker, en zo zijn er nog een aantal meer, liet ons beloven en drukte ons op het hart
dat als de hond om wat voor reden dan ook weg zou moeten terug naar hem gaat!
Als je een pup zoekt ga je bij meerdere fokkers kijken en zo haal je de fokkers met gevoel voor hun honden
er wel uit.
Er zijn er natuurlijk ook bij die je heel makkelijk een pup verkopen maar onvindbaar zijn bij problemen :D
Maar die vis je er dan zo uit ;)

Thor is nu van adres naar adres gegaan, hij heeft zelfs ergens maar net 2 weken gezeten en kon weer weg ;( (Kennis van mij)
De fokker wist de eerste keer dat Thor herplaatst zou worden, een beetje fokker met verantwoordelijkheidsgevoel
neemt de jonge hond dan terug, laat zijn eenzijdig dove reutje castereren en zoekt dan rustig verder naar een juist adres.
Thor is nu als een uitleenproduct van adres naar adres gegaan en weer terug bij af beland.
Of hij op de hoogte was van die andere adressen, geen idee, maar over dit laatste adres is hij door iemand op de hoogte gebracht.
Waar een forum al niet goed voor is. :roll:
Ik hoop in elk geval zo voor Thor dat hij nu op een adres zit waar hij gelukkig kan zijn en tot zijn dood kan blijven.

En ik wacht nog steeds op de nieuwste puppiefoto's :D
Laatst bijgewerkt door sofie1970 op 24-03-10 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

sofie1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 11:43

Sorry, ik had hetzelfde bericht nogmaals geplaatst. :D
Laatst bijgewerkt door sofie1970 op 24-03-10 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt