Onze witkuif kaketoe, van klein kuiken naar grote stoere man

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole

Onze witkuif kaketoe, van klein kuiken naar grote stoere man

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 18:37

Helaas had de grote stoer man niet echt veel zin om stoer te zijn toen ik mijn camera pakte maar ik wou
hem toch graag eens op bokt showen.

Het is onze 2de kaketoe (onze eerste moest helaas na testen op papegaaien ziekte terug inverband de erge zieke van snavel en veren rot)
En toen kregen we een nieuwe, maarja helaas kom je er niet zo over heen, want ja je was aan die andere gewend en wist wat hij wel en niet leuk vond, tevens was men moeder hier erg kapot van zijn.

Gelukkig is deze niks minder leuk aan, hij is top gezellig en een echt knuffeldoos.
Hij komt wanneer je hem roept, en is super lief.

Naam: Diesel }:0
Ongeveer 12 weken oud (met de spuit opgevoed)

Zo kregen we hem, haha leluk was hij he :P
Afbeelding

Afbeelding

En 3maanden later, wordt hij mooier en mooier
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zijn favoriete plekje in huis, op de stok voor het raam waar hij de man kan uithangen.
Afbeelding

Zo ziet het er dan uit, diesel op zen stok en 2 luie katten op de bank. (ze doen trouwens elkaar helemaal niks, we hebben tevens een sheltie die ook liever lui is dan moe)
Afbeelding

Ik hoop dat jullie hem leuk vonden ;) wij zijn er heel erg blij mee, en gelukkig is hij op alle ziektes negatief getest.

en berichtje is leuk :D

Herilda

Re: Onze witkuif kaketoe, van klein kuiken naar grote stoere man

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:39

Wat stoer! :D Vind 't trouwens top dat jullie hem niet in zo'n klein kooitje proppen (Y)

spitenmazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:41

Wat een leukerd!
Vind dat echt de mooiste soort vogel die d'r is!
Zo op die stok voor het raam! gezellig! :Y)

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 18:48

Herilda schreef:
Wat stoer! :D Vind 't trouwens top dat jullie hem niet in zo'n klein kooitje proppen (Y)

's avonds als wij op een bed gaan gaat hij wel in zen kooi inverband de katten en wij dan geen zicht hebben en ik hem te duur vind dat hij als maaltje wordt gebruikt :P

Een kleine kooi heeft hij niet :P
Afbeelding

M'n ouders hebben een eigenbedrijf.
Daar zit hij samen met men moeder op kantoor met ook zen eigen speciaale stok waar hij over het hele bedrijf kan kijken.. :P

En hij denkt echt dat hij vaak heel erg stoer is _O- maar heeft echt een lief hartje :')

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 18:50

spitenmazz schreef:
Wat een leukerd!
Vind dat echt de mooiste soort vogel die d'r is!
Zo op die stok voor het raam! gezellig! :Y)

Ja vind ik zelf ook, alleen vandaag geen zin om op de foto zen kuif omhoog te doen :P
en als hij voor het raam zit en er lopen mensen langs moet je die gezichten eens zien :wow:

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:52

Misschien een domme vraag hoor, maar poept ie niet overal in huis of kun je een vogel ook zindelijk maken?

Wel een heel mooi dier :D

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 18:59

Pikeur schreef:
Misschien een domme vraag hoor, maar poept ie niet overal in huis of kun je een vogel ook zindelijk maken?

Wel een heel mooi dier :D

Ja, dat is een goede vraag hoor,
Nee hij is gewoon zindelijk :P heeft even geduurd met leren maar hij is het nu wel :P dan vliegt hij gewoon naar
zen kooi toe..

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:01

Wat een mooie vogel is dat zeg! :D Wordt hij nu nog veel groter?

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 19:06

Diane_ schreef:
Wat een mooie vogel is dat zeg! :D Wordt hij nu nog veel groter?

Hij zal ongeveer een paar centimeters groter worden maar niet echt heel veel groter hoor.
De witkuif zijn niet de grootste onder de kaketoe's, helemaal vergeleken de ara van men oom :P

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:09

Hoe hebben jullie hem dat geleerd dan??

Heb een grasparkiet gehad die ik het wou aanleren maar het resultaat was dat ze pas na een poepje als een haas naar de kooi vloog.... :+

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:13

Leuk zo!
Zo had ik een parkiet die zijn speeltuin had in de vensterbank met een trappetje naar zijn kooi.
Alleen s'avonds moest hij in zijn kooi, maar hij zat overdag ook gerust in zijn kooi te suffen. :z
Hij had de hele woonkamer, wilde meneer in bad? Dan ging hij op de kraan zitten. :+
Had je eten, nou dat kán écht niet hoor zonder dat je hem iets gaf. :D
In december is hij overleden heel plotseling.
De dierenarts vermoed dat er een zaadje verkeerd geschoten is omdat het zo snel is gegaan.

Er komt wel weer een keer een nieuwe, maar nu nog even niet..
Het laat echt een gigantisch gat achter, en ben er nog kapot van. Mijn kleine vriendje.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 19:16

marcha1987 schreef:
Hoe hebben jullie hem dat geleerd dan??

Heb een grasparkiet gehad die ik het wou aanleren maar het resultaat was dat ze pas na een poepje als een haas naar de kooi vloog.... :+

We kunnen zien wanneer hij moet poepen alsware :P dan gaan we naar de kooi, deed hij het toen in zen kooi heel uitbundig belonen en dit een tijdje vol houden :P want als je het 1 keer vergeet kun je veer op nieuwe beginnen :P tevens zijn kaketoe's echt heel goed leers en leren graag dingen ;)

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 19:21

moonfish13 schreef:
Leuk zo!
Zo had ik een parkiet die zijn speeltuin had in de vensterbank met een trappetje naar zijn kooi.
Alleen s'avonds moest hij in zijn kooi, maar hij zat overdag ook gerust in zijn kooi te suffen. :z
Hij had de hele woonkamer, wilde meneer in bad? Dan ging hij op de kraan zitten. :+
Had je eten, nou dat kán écht niet hoor zonder dat je hem iets gaf. :D
In december is hij overleden heel plotseling.
De dierenarts vermoed dat er een zaadje verkeerd geschoten is omdat het zo snel is gegaan.

Er komt wel weer een keer een nieuwe, maar nu nog even niet..
Het laat echt een gigantisch gat achter, en ben er nog kapot van. Mijn kleine vriendje.

Ja onze heeft daar zen stok voor of hij kruipt helemaal tegen je aan en gaat in je nek liggen slapen, maar maak je men dan wakker is hij boos :P dus dan moet je maar stil blijven zitten want meneer de koning mag niet wakker worden :P
We hebben 1 keer gehad zatten we aan het eten, vloog hij temet niet onze jus pan in :P, als men moeder aan het koken is zit hij meestal in de kamer.. Tevens is hij helemaal weg van patat en aardappelen, en wordt helemaal gek van koffie :P

Ja, dan kom je er achter hoe erg je kan hechten aan zo vogeltje hadden wij helaas ook bij die andere toen hij ineens weg was, en zo ineens weer een leluk ding in de plek voor was, maar gelukkig is hij super lief en actief..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:29

Het was vooral héél onverwachts.. Eigenlijk kan ik het nog steeds niet beseffen. :n
De een op de andere dag was hij er niet meer.
Die van mij heeft een grote speeltuin, niet zo'n winkelspeeltuintje, maar een hele grote in de vensterbank.
Het was een grasparkietje overigens.

Meneer zat regelmatig in de kaassaus ofzo hoor!
En dan al die pootjes over het tafelkleed :+
Met gourmetten moesten we hem ook echt in zijn kooi doen, hij zou zo op de plaat landen!
Alles proeven, alles proberen en álleen hetgene wat je zelf at, anders wilde hij het niet.
Die van mij was gek op omelet. :+
Koffie is ook lekker en nog leuker is een pan, die spiegelen zo leuk.
En aardappels schillen en dan alle schillen uit de dunschiller plukken en op de grond gooien. :')
Verder zijn lepeltjes enig om uit een kopje te vissen en op de grond te gooien.
Kletsen in een glas is ook geweldig, dat geeft zo'n leuk hol geluid. :+
Kranten versnipperen, ook favoriet.

Aaien vond hij niks, alles was goed, maar aaien wilde hij niet.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:32

Ik vind het een schitterende vogel! Manlief heeft er vroeger zo eentje gehad en zou er graag terug zo eentje hebben, maar na het kijken op het internet vind ik €1000 wel veel voor zo'n vogel... En dat is dan particulier gekocht, wat kosten die mooierds dan wel niet bij de kweker!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 19:41

moonfish13 schreef:
Het was vooral héél onverwachts.. Eigenlijk kan ik het nog steeds niet beseffen. :n
De een op de andere dag was hij er niet meer.
Die van mij heeft een grote speeltuin, niet zo'n winkelspeeltuintje, maar een hele grote in de vensterbank.
Het was een grasparkietje overigens.

Meneer zat regelmatig in de kaassaus ofzo hoor!
En dan al die pootjes over het tafelkleed :+
Met gourmetten moesten we hem ook echt in zijn kooi doen, hij zou zo op de plaat landen!
Alles proeven, alles proberen en álleen hetgene wat je zelf at, anders wilde hij het niet.
Die van mij was gek op omelet. :+
Koffie is ook lekker en nog leuker is een pan, die spiegelen zo leuk.
En aardappels schillen en dan alle schillen uit de dunschiller plukken en op de grond gooien. :')
Verder zijn lepeltjes enig om uit een kopje te vissen en op de grond te gooien.
Kletsen in een glas is ook geweldig, dat geeft zo'n leuk hol geluid. :+
Kranten versnipperen, ook favoriet.

Aaien vond hij niks, alles was goed, maar aaien wilde hij niet.

Onze vind aaien echt helemaal het einde, koppie krauw :P
Me onder de douch vind hij helemaal het einde..

Ja alles vernielen, haha vind diesel ook heel leuk.. maar dat mag hij niet dus, krijgt hij ook straf :P

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 19:42

chipieke schreef:
Ik vind het een schitterende vogel! Manlief heeft er vroeger zo eentje gehad en zou er graag terug zo eentje hebben, maar na het kijken op het internet vind ik €1000 wel veel voor zo'n vogel... En dat is dan particulier gekocht, wat kosten die mooierds dan wel niet bij de kweker!

laat ik zo zeggen dat we over €1500,- kwijt waren..
Mijn vriend is er ook helemaal weg van, en ze kunnen ook nog eens heel oud worden en als men ouders te oud
ervoor worden dan komt hij lekker later bij mij thuis, vriendlief zit het al helemaal zitten :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:43

Prachtige vogel!

Ben even aan het denken hoe hij ook al weer hete, maar er is een heel leuk boek over het opvoeden van je papagaai.
Volgens mij was het deze... (weet het niet zeker, deze titel staat me wel bij, maar volgens mij stond er een andere foto op de voorkant, wel 1 met een kakatoe, maar niet deze.)

My Parrot My Friend | Bonnie Munro Doane & Thomas Qualkinbush
An Owner's Guide to Parrot Behavior
Hardcover | 1995

Confronts a serious need of the increasing numbers of parrot owners - the need for behaviour modification in their birds. The book covers a broad range of topics including how to find the right bird and which species not to consider. Meer adviesprijs € 21,99

Prachtige vogels, maar ik vind dat je ze niet in hun eentje moet houden.
(blijft bokt he, moet toch wat te zeuren hebben... ;) )

edit.. er is nog een leuk boek, ben aan het bedenken hoe het heet...
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 21-01-10 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:45

Wat een schitterende vogel zeg, en ik was dus ook verbaasd over het feit dat je een vogel zindelijk kan maken.

Ik erger me wel een beetje aan je taalfouten. Zen kooi, men moeder etc.... ;)

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 19:51

Sjolvir schreef:
Prachtige vogel!

Ben even aan het denken hoe hij ook al weer hete, maar er is een heel leuk boek over het opvoeden van je papagaai.
Volgens mij was het deze... (weet het niet zeker, deze titel staat me wel bij, maar volgens mij stond er een andere foto op de voorkant, wel 1 met een kakatoe, maar niet deze.)

My Parrot My Friend | Bonnie Munro Doane & Thomas Qualkinbush
An Owner's Guide to Parrot Behavior
Hardcover | 1995

Confronts a serious need of the increasing numbers of parrot owners - the need for behaviour modification in their birds. The book covers a broad range of topics including how to find the right bird and which species not to consider. Meer adviesprijs € 21,99

En ben ik nou de enige die het dan wel prachtige vogels vindt, maar ook vindt dat je ze niet in hun eentje moet houden?
(blijft bokt he, moet toch wat te zeuren hebben... ;) )

Alleen is hij vaak niet, we zijn altijd bij hem meestal, hij gaat naar het werk enzovoort.
Hij zit vaak bij de ara van m'n oom, en m'n stiefvader wil graag nog een grijze roodstaart erbij hebben maar daar
zitten we nog over te denken..
Maar het is niet nodig, vaak worden ze met z'n 2en gehouden omdat ze vaak alleen zijn ;) Dit is echt onze nooit, is niemand thuis dan neemt men moeder hem gewoon mee naar haar werk..
Aandacht genoeg dus :P

Saroanda: Sorry, dit komt tevens door mijn dialect, ik praat thuis, op school en op m'n werk in m'n dialect.
En ja ik let daar niet altijd op, dus sorry

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 20:11

Pfoe das een hoop geld maar ik kan ook wel begrijpen dattie dat helemaal waard is, want het is toch wel heel gezellig denk.. :j

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-10 17:50

Haha, hij is zeker gezels vooral als hij helemaal gek doet en dan die kuif omhoog

Ravien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 18:48

leuk een kakatoe als huisdier,het is echt een schatje :+:

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-10 21:02

HAHA zo ziet hij lief en schattig tot hij zen gekke uurtjes krijgt, dan lig je pas om hem in een deuk :P

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 21:05

o wat een mooie vogel! ik vind kaketoe's echt gaaf! Praat ie ook veel of dat nog niet?