Kraai (Corvus Corone) Aidan voor de lens.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Kraai (Corvus Corone) Aidan voor de lens.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 18:58

Afbeelding

Afbeelding

Sommigen van jullie zullen Aidan nog wel kennen van zijn vorige topic. Inmiddels is hij enorm gegroeit en echt al zijn babyveertjes kwijtgeraakt. Hij is echter nog steeds niet echt volwassen en het zal ook nog wel even duren voordat hij zijn 'volwassenenkleed' heeft.
Maar, het is al een heel verschil met het - toch wel - lelijke maar aandoenlijke mormeltje dat hij eerst was!
Je kan zien dat zijn verenkleed niet helemaal zwart is; Aidan heeft een aantal witte slagpennen aan zijn rechtervleugel.
Een schoonheidsfoutje (leucisme genaamd, hierbij is ergens een storing waardoor de pigmenten niet goed worden overgebracht en er witte veren ontstaan), maar ik vind dat het hem juist net een beetje meer geeft!

Voor de mensen die het verhaal niet kennen: ik heb Aidan eind mei , hij ladit jaar gevonden als een klein hummelke dat waarschijnlijk uit zijn nest was gevallen, hij lag op het fietspad te krijsen. Ik heb hem met de hand opgevoed en nu leeft hij in onze tuin en is lid van de familie. Het is een ontzettend slim dier met karakter, hij kan een enorme mopperkont zijn (hij gaat letterlijk moppergeluiden maken als hij iets niet krijgt of iets hem niet lukt) en hij is ook heel grappig met zijn suffe acties altijd. Aidan heeft drie grote hobby's: eten, slopen en in bad gaan.
Aidan vind het heerlijk om door de tuin te scharrelen. Hij heeft zijn vaste slaapplek in de volière, maar overdag huppelt hij graag door de tuin. Hij is heel sociaal en mensgericht, krabbels onder zijn snaveltje vind hij heerlijk. Ook wil hij alles pakken wat er maar een beetje vreemd (of eetbaar) uit ziet, dus niks is veilig voor hem... soms waagt hij het nog wel eens naar je veters te pikken.
Al weet hij heel goed wat 'nee' betekend en wat wel en niet mag.

Afbeelding

Afbeelding

Een gezonde snack... naast kaas en ei is Aidan ook dol op fruit. Eigenlijk lust hij alles wel, hij krijgt dan ook een gevarieerd menu, maar een klein plakje kaas af en toe doet hij echt een moord voor.
      Afbeelding

En er is af en toe toch nog stiekem een beetje te zien van dat kleine koppie van toen...
      Afbeelding

Om nog even aan te geven hoeveel hij gegroeit is, een paar foto's van de afgelopen tijd:
      Afbeelding

En als laatste een filmpje van een tijdje terug, hier zie je Aidan en een van zijn favoriete bezigheden: badderen! Je ziet zelfs dat hij zich helemaal ondersteboven draait.
Nog een keer... en nog een keer... hij kan er maar geen genoeg van krijgen, we verschonen zijn badje een paar keer per dag en zodra er vers water is duikt hij er meteen in. Ook onder de straal van de gieter staan vind hij (vooral in de zomer) heerlijk.

Het klopt dat dit badje (ooit paste hij erin...) te klein is, maar er is al een grotere!
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 15-12-09 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Kiki

Re: Kraai (Corvus Corone) Aidan voor de lens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 19:01

Superstoer zeg, heel apart zo'n "huisdier" :D

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 19:04

Wat is Aidan gegroeid zeg! Een echte mooi kraai aan het worden!

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 19:05

Aidan! :+:

Bente, hij is echt mooi aan het worden! :j

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 19:06

AIDAN *\o/*

Heerlijke foto's Bente. Alles nog heel?
:+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 19:10

Hij is wel echt heel gaaf geworden zeg Bente! :D
Mooie kraai vind ik het. :)

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 19:12

Wauw Bente, mooie foto's!

Dat filmpje, geweldig zeg! :))

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 19:14

leuke foto`s :D

en hij is echt tam ??

echt tof :D

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 19:16

Hihi, wat een plezier heeft ie met z'n badje zeg :D
Hij wordt mooi hoor :j

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 19:18

Wauw, ik ben ontzettend jaloers. Ik zou zo graag een tamme kraai willen hebben. Lijkt me echt geweldig :D ! En wat zag hij er in eerste instantie vreselijk uit zeg :P wat grappig!

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 19:19

Hij is echt prachtig Bente, mooie foto's en het filmpje is gaaf :)

Wat Damariis vraagt ben ik ook wel benieuwd naar.

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 19:21

Heerlijke foto's! :+: Ergens ontroerd het me ook wel, de omschrijving is precies mijn Rocky..
Heerlijk hoe ondeugend ze kunnen zijn, en na de NEE beledigde geluidjes kunnen maken := Heeft Aidan ook al een verzameltic? Van rocky ontdekten we achteraf dat hij in de nok van de voliere een hele verzameling wasknijpers en glimmende papiertjes had :=
Geniet ervan Bente, en complimenten hij ziet er supergoed uit :j

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 19:21

Wat ziet hij er goed uit zeg :D

Mooie foto's :))

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 19:22

Stoer beestje :j

Vooral die eerste foto :+:

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 19:23

Sammetje_ schreef:
Wauw, ik ben ontzettend jaloers. Ik zou zo graag een tamme kraai willen hebben. Lijkt me echt geweldig :D ! En wat zag hij er in eerste instantie vreselijk uit zeg :P wat grappig!

Nou liever niet eigenlijk, ze moeten het zelf maar rooien in de natuur. Beestje hoort helemaal niet tam te zijn imo

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 19:27

Jaaa daar is dat knappe hummeltje weer! Hij wordt echt gaaf!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 19:28

Wat een gave foto's Bente! Aidan is echt stoer :D

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 19:34

Geweldig :D, vooral dat badderen hihi.

Grappig om te zien hoe hij van een lelijk eendje een mooie kraai wordt. :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 19:35

Zo dat zijn al een hoop reacties... bedankt!

@ IndianLady: ja, alles is nog heel. Althans, ik wel en mijn camera ook... sommige dingen in de tuin wat minder... :Y)

@ Damariis: ja, althans hij luistert naar zijn naam en komt af en toe een kroeltje halen. Hij vind het lekker om aangehaald te worden. Daarnaast ziet hij ons als zijn familie en zit hij dus altijd bij ons, in de zomer aten we vaak buiten en dan zat hij erbij op de rand van een stoel (of hij at 'mee' van zijn eigen eten in zijn eigen bakje).

@ Kimmes: dat badje blijft ie geweldig vinden. :D
Omdat het zo koud is vriest het alleen snel dicht, maar hij hakt het heel fanatiek zelf al open. _O-

@ Sammetje_: het is wel leuk en aardig, maar het mooiste is natuurlijk gewoon een kraai in de natuur. :j Hij kan wel staan en gaan waar hij wil, maar hij loopt achter in zijn vliegontwikkeling door zijn vleugel. Helaas kan Aidan niet vliegen (kan hij wel, maar niet hoog) doordat een van zijn vleugels een klein beetje verlamd is - wss door de val uit zijn nest, maar hij heeft praatjes voor tien. Het gaat gelukkig wel steeds beter!

@ janique: maar jouw Rocky was ook een superleuk kauwtje. :+:
Een verzameltic heeft hij wel, althans hij verzameld gewoon alles wat hij tegenkomt. Alleen heeft hij geen vaste plek want je vind het overal en nergens terug... dan sleept hij met een takje en vervolgens ziet hij weer een steentje, laat het takje liggen en gaat er met de steen vandoor etc.
Hij is wel gek op muntgeld, geef je hem 20 cent dan neemt hij ook geen 10 cent meer aan hoor! :D _O-

@ Shattered: hij was zo lelijk. :')

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 19:36

IndianLady schreef:
Sammetje_ schreef:

Nou liever niet eigenlijk, ze moeten het zelf maar rooien in de natuur. Beestje hoort helemaal niet tam te zijn imo

Hier ben ik het volledig mee eens.
We zien in onze vogelopvang heel vaak kraaien en kauwen die tam gemaakt zijn, mensen gaan op vakantie of zorgen er niet goed meer voor "omdat hij toch los vliegt" en ze redden het niet...
Ze worden mager en de enige manier van voedsel die ze kennen, is van mensen dus ze gaan mensen lastig vallen.
In de meeste gevallen moeten we ze in laten slapen omdat ze gewoon niet de vogel kunnen zijn die ze hadden moeten kunnen zijn, in vrijheid en zelfstandigheid.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 19:41

Bente, ik vind Aiden echt cool. :D
En hij is van lelijk eendje naar mooi zwaan gegaan...figuurlijk dan. :=

_lieff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 19:45

wauw..... die eerste 2 foto's....prachtig!
mooie kraai + mooie foto = wauw....... (:)

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 19:46

geweldig dat filmpje...iedere keer springt ie eruit,zo van:'Nu stop ik.'
En dan rent ie toch maar terug _O-
Hij is mooi!!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 19:47

@ Nickeltje: daar ben ik het mee eens hoor. :j In het geval van Aidan is het anders, wij gaan niet zomaar op vakantie en hij is echt deel van onze familie. Buiten dat kan hij (nog) niet goed vliegen. Er zitten hier wel wat kraaien in de buurt, die komen af en toe even 'kletsen'.
Overigens verstoppen we vaak voedsel in de tuin op verschillende manieren, zodat hij er zelf ook nog wat voor moet doen.

@ Bellatrix: ja, aparte zwaan zou het zijn anders. :')

Bedankt weer allemaal!

vordur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 19:51

O die eerste foto wat is die mooi zeg.
ik heb hier in een van de bomen een paartje wilde zitten en het mannetje daar van is ook zo een grapjas.
een van zijn grootste hobby´s is de duiven van het land jagen dan maakt hij een duikvlucht er over heen en alle duiven vliegen op je hoor hem dan lachen.
Hij gaat wer in de boom zitten tot de duiven weer terug en en hup daar gaat hij weer.
Er zit ook wat van een eekhoorn in wand hij begraaft zijn eten.