Mijn muizenhobby

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Drrrassic

Mijn muizenhobby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 20:45

Hallo lieve bokkers!

Ik vond het leuk om eens een topic te openen waarin ik iets vertel over mijn muizenhobby. :)

Het begon in september vorig jaar, met twee muisjes, Eefje (choco schimmel (= kleine bruine vlekjes)) en Fenna (choco tan (= oranjebuik)).

Afbeelding Afbeelding

Bijna drie weken later overleedt Fenna aan uitdroging: Het Sippyflesje (flesje dat je bij bijna elke Duna of traliekooi krijgt) werke niet goed.

Diezelfde avond nog reed ik naar de fokker waar ik Eefje en Fenna ook vandaan haalde. Ik kreeg in plaats van 1 bruin meisje, 2 bruine meisjes. Noubi en Noeka, die al gauw Chocoladerepen gingen heten. En om dat makkelijk af te korten: De Reepies.

Afbeelding Afbeelding

Dat was allemaal nog in september. Pas in december kreeg ik er weer muizen bij. Weer twee. Miyah (zwart tan) en Jubel (sable (= rood met zwarte haren erdoorheen).
Miyah vroeger en nu (ondertussen is ze alweer veel groter, laatste foto is van februari dit jaar):
Afbeelding Afbeelding

En Jubel vroeger en nu:
Afbeelding Afbeelding

Pas in april dit jaar kreeg ik er weer twee. Bella (zwart tan lakenvelder (= witte streep) en Esmee (wit DO (= wit met Donkere Oogjes :P )
Afbeelding Afbeelding

Afgelopen donderdag werd Esmee opeens ontzettend snel ziek en.. Je raadt het al. Ze overleed. Nog voor ik iets voor haar kon betekenen. Het is raar hoe je met zo'n klein beestje toch zo'n sterke band kan hebben..

Vandaag was er een exoknaag in Houten, waar ook een reptielenbeurs was. Daar heb ik weer twee muizen vandaan gehaald: Merle (rood satijn (= glimmende vacht) en Sunne (choco bont (= gevlekt).

Afbeelding

Afbeelding

Op mijn website http://www.hofstad.net/nicemice kun je van alles vinden over ze :)

Bedankt voor het lezen :D

Nickeltje

Re: Mijn muizenhobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 23:06

BB > BB-itp

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 23:59

wat een leuke kleurtjes heb je!!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 10:59

ze zijn leuk :+:
rood blijft toch ook leuk hmmmm... O:)

Lucifer van het muizenforum overigens :D

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:06

Haha wat een grappige beestjes! Bijten ze niet? Vertouw ze voor geen meter ;) :D

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:09

Muizen zijn echt onwijs leuk.. Ik heb er ook aardig wat gehad :+: Misschien begin ik er weer eens aan! :+:

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:11

Agossie, die beestjes zijn echt te schattig. :+:

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:12

Wat een leuke muizen :D
Heb ook een poosje 2 muisjes gehad, blijft leuk om die kleine beestjes zo druk bezig te zien :)

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 15:44

Dankjullie voor de berichtjes :D

@Vanjente: Haha, grappig dat je hier ook zit. Ik ben NiceMice op het muizenforum :D

@Iorr: Nee, mijn muizen zijn heel tam. Ze zullen hoogstens een keer nieuwsgierig knabbelen een je vinger, maar dat is niet echt pijnlijk.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 15:54

hey Luca, alles goed met de muisjes? Zo te zien wel! Ik heb er nog maar 1! Als ik klaar ben met mijn studie hoop ik weer aan muisjes te beginnen maar heb het nu druk!

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 15:57

Iedereen verklaarde me altijd voor gek toen ik jaren geleden muisjes had :P

Leuke kleurtjes heb je! :D

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 15:59

Aaahhhwww wat schattig! kun je muisjes allemaal bij elkaar zetten of krijg je dan problemen? (en/of beebiemuisjes?)

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 16:12

Luuuuuuuc :+:

Leuk zijn ze zeg !! echt jammer dat Esmee zo snel al overleed
hoop dat je veel plezier aan je nieuwe muisjes mag hebben ! :D

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 21:09

@Fjordjes: Heee, wat leuk dat jij hier ook zit! Met Miyah gaat het echt heel erg goed. Ze is heel lief en tam, maar tegen de nieuwe soms heel heftig :oo :P

@Abeltje: Vrouwtjes met vrouwtjes kan bijna altijd wel. Mannetjes en mannetjes vechten vaak meer. Vrouwtjes en mannetjes kan sowieso niet. Zodra de vrouw bevallen is zal de man de vrouw dan weer bevruchten, waardoor ze bevalt van haar volgende nest als de jongen nog maar 4 weken zijn (pas bij 5 weken mogen ze weg van de moeder) om nog bij de melk te kunnen zullen ze de jonge babies dan opeten (iknow, ranzig).

En als de moeder dan weer van haar tweede nest is bevallen, word ze weer bevrucht. Zo put je de moeder uit. Heel sneu ;( Helaas gebeurt het heel veel, zeker met dierenwinkelmuisjes..

@Saarrr: Saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar :+:

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 21:12

Leuke muizenbeesten heb je. :D

Ik was zondag ook in houten.
De knagers heb ik alleen overgeslagen, ik kwam voor de reptielenbeurs..
Ik heb er een hoornkikker en een huisgekko gekocht zondag. :D

Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 22:05

ha die nicemice/luca ( july van t muizenforum )
merle en sunne zijn echt prachtig!!!!

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 22:11

Drrrassic schreef:
@Fjordjes: Heee, wat leuk dat jij hier ook zit! Met Miyah gaat het echt heel erg goed. Ze is heel lief en tam, maar tegen de nieuwe soms heel heftig :oo :P

@Abeltje: Vrouwtjes met vrouwtjes kan bijna altijd wel. Mannetjes en mannetjes vechten vaak meer. Vrouwtjes en mannetjes kan sowieso niet. Zodra de vrouw bevallen is zal de man de vrouw dan weer bevruchten, waardoor ze bevalt van haar volgende nest als de jongen nog maar 4 weken zijn (pas bij 5 weken mogen ze weg van de moeder) om nog bij de melk te kunnen zullen ze de jonge babies dan opeten (iknow, ranzig).

En als de moeder dan weer van haar tweede nest is bevallen, word ze weer bevrucht. Zo put je de moeder uit. Heel sneu ;( Helaas gebeurt het heel veel, zeker met dierenwinkelmuisjes..

Je kan muizen toch ook wel castreren? Of gaat dat niet omdat ze zo klein zijn? :o

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 22:52

die rooie is mooi zeg !
en ik maar denken dat een muis braaf bruin is, hoogstens eens wit. :=

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:00

Xjosee schreef:
Drrrassic schreef:

Je kan muizen toch ook wel castreren? Of gaat dat niet omdat ze zo klein zijn? :o

Nou, ik denk dat dat een hele nieuwe dimensie aan het woord 'microchirurgie' zou geven :Y) Om maar niet te spreken van de verdoving die me vrijwel onmogelijk lijkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:07

Drrrassic schreef:

Maar zijn je nieuwe muisjes niet ook afkomstig van een broodfokker? Exoknaag is ook nogal berucht, daar staan ook veel broodfokkers. Nu weet ik niet precies hoe dat bij muizen zit, ik heb zelf alleen ratten en ik weet dat goede ratteries niet op zo'n beurs gaan staan met hun dieren. Maar dat kan bij muizen anders zijn, ben er eigenlijk wel benieuwd naar.

Ik vind het in elk geval ontzettend leuke diertjes, mooie kleurtjes ook! En sneu dat Esmee is overleden. :(:)
Zo'n klein beestje kan inderdaad veel voor je betekenen.

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 14:22

@Neptunes: En jij ook hier :P Wat is de wereld toch klein O:)

@XJosee: Muizen overleven vrijwel nooit een narcose, omdat ze zo klein zijn.

@Jokari: Je gaat je verbazen hoe verschrikkelijk veel kleurtjes er zijn voor muizen. Je kan het zo gek maar niet bedenken of het bestaat, danwel niet in Nederland :P

@RedPassion: Al mijn muizen komen van goede fokkers af waar ik contact mee heb via het Muizenforum :) Ik reserveer ze dus van te voren om ze daar op te halen. :D
Dankje voor je medeleven. Ze wordt echt gemist, maar de twee nieuwe zijn goede opvolgers die hun taak wel vervullen. :)

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:24

Wat een knapperds zeg!
Sommige lijken echt op die van mij :P ( zie profiel ) .
Heb ook een Tan muis, en ook een bonte.

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 14:32

@Dudieforever: Wat een leuke muizen heb je! :oo Waar heb je ze vandaan?

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:45

Hihi, welke wil je weten?
Heb ondertussen alweer meer erbij.
Heb ze van allemaal verschillende.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:51

He Luca ;)

Leuke muisjes hoor :D