door LID in beslag genomen teckel benzy:18-5-2009 en NU....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

casanova

door LID in beslag genomen teckel benzy:18-5-2009 en NU....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 23:05

toen ik op zoek (in juni 2009) was naar een derde teckel kwam ik via heel veel sites op een asiel in terneuzen terecht.

daar zat BENZY,3 jaar oud,door de LID in beslag genomen op 18 mei 2009 bij een dierverzamelaar in zeeland.
hij was zo binnengebracht in het asiel terneuzen:

Afbeelding

in juni was hij klaar voor adoptie,ik heb toen deze fotos gemaakt;
Afbeelding
Afbeelding

zijn karakter is echt supervrolijk,druk,lief en vooral MAF doen,hij praat/piept en snurkt,echt heel grappig.

nu noem ik hem dikkie/dikzak :D
buiten de afwijking aan zijn rug(de deuk) en de gecoupeerde staart(is geamputeerd op 1 jarige leeftijd) en de erg grove borstkas met kromme voorpoten lijkt hij nu meer op een dikke zeehond.. :D
Afbeelding

en zeker al hij op zo'n maffe manier ligt...
Afbeelding
en zijn mooie koppie.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door casanova op 21-10-09 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

onley

Re: door LID in beslag genomen teckel benzy:18-5-2009 en NU....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 23:07

tjah de eerste foto daar schrok ik van
maar die laatste daar schrik ik net zo van

beide foto's harstikke ongezond

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 23:10

pardon?

ik geef toch aan dat hij daar vreemd ligt,hij is niet vet,zijn lichaam klopt geheel niet en daarom lijkt hij zo ''dik''.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 23:12

Ik ben het met Onley eens. Hij heeft duidelijk overgewicht, iets wat een hoop ellende voor hem kan betekenen.
Dan liever te mager.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 23:12

Ik schrik inderdaad ook van beide foto's.. Heb je anders misschien een betere foto, als je zegt dat de foto zo vertekent?

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 23:13

Hij lijkt op de laatste foto's inderdaad erg dik, maar zoals je zelf al aangeeft, dat kan door de foto komen, al denk ik zelf ook dat hij last heeft overgewicht. Hij is in ieder geval opgeknapt, maar te dik is ook niet goed... Echt vreselijk dat mensen hun hondje zo mager kunnen laten worden :s

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 23:20

de fotos vertekenen,ik zocht al naar andere fotos van hem maar als hij loopt is hij zo bewegelijk .benzy heeft een erg vervormde(ingezakte rug) rug en daardoor hangt zijn borstkas te laag, ik weet dondersgoed dat overgewicht ook zeker voor hem niet gezond is.
door zijn ook nog erg korte voorpoten en dan te lange achterpoten is zijn voorhand helemaal uit proportie,
hij is niet zo slank als mijn andere teckels maar hij is dan ook geen 100% teckel.ik zal morgen nog eens fotos maken overdag.. ;)

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 23:29

BB -> BB-ITP

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 23:30

Allereerst: super dat jij je over dit arme dier bekommert hebt!

Hij lijkt mij ook wat overgewicht te hebben. En juist omdat zijn pootjes en rug niet in goede staat zijn zou je daar heel voorzichtig mee moeten zijn. Dat hij misschien dikker op de foto's lijkt dan hij in werkelijkheid is, dat zou kunnen, maar zelfs dan zou de foto wel heel erg vertekenen. Hoe goed je ook voor hem denkt te zorgen, zou ik je toch adviseren hem wat schraler te krijgen.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 10:01

Hij oogt indd wat dik, maaar ik heb hier zelf een boerenfoks en die ziet er ook enorm dik uit. Alleen zij klopt ook niet kwa verhoudingen en daarom lijkt ze veel dikker dan ze is. Met een stel langere poten zou het niemand opvallen.

Dus super van je dat je dit beessie zo goed heb opgevangen, van mij geen reactie verder over zijn lichaam ;)

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:02

Och, wat ziet dat arme beestje eruit op die eerste foto, hoe kunnen mensen een dier toch zoiets aandoen.

Ik ben ook wel benieuwd naar een goede foto van Benzy nu, want ik geef eerlijk toe dat ik ook erg schrok van die laatste 2 foto's....
Zoals hij op de foto's van juni staat is hij bijna perfect, misschien mag er ietsje meer vet op, maar zeker niet veel. Dit hondje kan beter iets te mager dan te dik zijn met zijn kromme pootjes en slechte rug !!!

Ondanks de misschien wat negatieve reactie wens ik je toch heel veel plezier met dit aandoenlijke hondje.

Elvira24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:17

Laat ze maar praten hoor!!!
Je hebt super goed werk verricht om het diertje daar weg te halen..
HEEEEL veel mensen kunnen aan jou een voorbeeld nemen!!
Wees blij dat het diertje nu gelukkig is en zichzelf kan zijn!!
Bah wat een stomme en nare reacties hier.
TS is super blij met haar leuke hondje en tuurlijk doe je er alles aan om je hond ietsje voller te krijgen..
Die hond ziet er gewoon goed uit alleen ligt hij een beetje raar.

TS goed werk gedaan..ik weet zeker dat die mensen die hier reageren geen hondje uit het asiel hebben gehaald.
Natuurlijk mogen jullie je mening kwijt maar het mag ook wel iets minder.

Heel veel plezier met je lieve leuke goed uitziende hondje!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:27

Elvira24 schreef:
TS is super blij met haar leuke hondje en tuurlijk doe je er alles aan om je hond ietsje voller te krijgen..

TS goed werk gedaan..ik weet zeker dat die mensen die hier reageren geen hondje uit het asiel hebben gehaald.

Wat een rare reactie zeg, natuurlijk is het goed als iemand zich om die hond bekommert en hij ziet er ook vreselijk uit het gevaar van overgewicht moet je niet onderschatten, zeker als een hond al een rare beenstand heeft, overgewicht is ook een vorm van mishandeling vergis je daar niet in, een hond op gewicht houden is gewoon best moeilijk. Maar een hond te dik laten worden is zeker geen goede verzorging al denken mensen dat ze liefde door voedsel moeten tonen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de hond op de fotos ook heel dik vind overkomen, wellicht kan de TS betere fotos plaatsen waaruit dus blijkt dat het niet zo is omdat ze zelf ook aangeeft dat het aan de foto ligt?

Elvira24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:34

cloris schreef:
Elvira24 schreef:

Wat een rare reactie zeg, natuurlijk is het goed als iemand zich om die hond bekommert en hij ziet er ook vreselijk uit het gevaar van overgewicht moet je niet onderschatten, zeker als een hond al een rare beenstand heeft, overgewicht is ook een vorm van mishandeling vergis je daar niet in, een hond op gewicht houden is gewoon best moeilijk. Maar een hond te dik laten worden is zeker geen goede verzorging al denken mensen dat ze liefde door voedsel moeten tonen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de hond op de fotos ook heel dik vind overkomen, wellicht kan de TS betere fotos plaatsen waaruit dus blijkt dat het niet zo is omdat ze zelf ook aangeeft dat het aan de foto ligt?

Ik word een beetje mal van de reacties van mensen waardoor ze gelijk iemand de grond in trappen.
Zij verteld hier haar trotse verhaal en zegt daarbij dat de hond niet goed ligt en er dik uit ziet en dat hij helemaal niet dik is..wel wat vol.maar ja beetje wat voller dan te mager!
Ts schrijft ook dat ze er erg oplet en dat hij niet te dik is!
Ze weet zelf ook dat dikke honden niet goed zijn voor hun gezondheid.dusss ze verklaart een hele hoop en toch gaan jullie daar op in..dat is iets wat ik dus niet snap!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:38

Die eerste foto! Dat mensen het zover kunnen laten komen!

Op de laatste foto's moet ik zeggen dat ik hem ook in rijke conditie vindt. Ondanks het feit dat hij die rare knik in zijn rug heeft, vind ik zijn buik veel te dik.

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:45

Nounou, Elvira, rustig maar, de enige reactie die wat bot overkomt is de eerste van Onley, maar de rest zijn op zich positieve reacties met een goedbedoelde kant tekening.
Tuurlijk is het hartstikke goed van de TS dat ze zo'n hondje opvangt, maar is het daardoor ineens verboden om aan te geven dat we nu een te dikke hond zien op de foto's ?

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:48

Super dat je dit hondje een beter leven wilt geven :D Jeutje wat zag ie er uit op 18-5 :oo Arme hond :(:)
Maar ik ben het wel met de anderen eens...
Dat ie overgewicht heeft, heeft niets te maken met "hij ligt daar vreemd" want op de 4e foto ligt ie niet vreemd en zie je óverduidelijk dat ie overgewicht heeft :)

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:50

Elvira24 schreef:
Ik word een beetje mal van de reacties van mensen waardoor ze gelijk iemand de grond in trappen.
Zij verteld hier haar trotse verhaal en zegt daarbij dat de hond niet goed ligt en er dik uit ziet en dat hij helemaal niet dik is..wel wat vol.maar ja beetje wat voller dan te mager!
Ts schrijft ook dat ze er erg oplet en dat hij niet te dik is!
Ze weet zelf ook dat dikke honden niet goed zijn voor hun gezondheid.dusss ze verklaart een hele hoop en toch gaan jullie daar op in..dat is iets wat ik dus niet snap!

Het is jouw recht mal te worden maar het is mijn recht om dat te zeggen wat mij opvalt klaar en daarmee doe ik helemaal niets af aan de goede bedoelingen van TS en wat jij zegt met liever voller dan mager is dus menseigen maar het is NET zo slecht, wellicht slechter want voller is ook extra belasting op gewrichten en pezen, honden met foutstand in poten en bijv.rug moeten eigenlijk altijd wat schraler gehouden worden ;)

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:53

Oef, net als de rest schrik ik wel van je foto's hoor..
Overgewicht is net zo schadelijk als ondergewicht, en met een hond die zo overbouwd is, denk ik zelfs nog wel schadelijker dan ondergewicht..

Ik wacht je foto's af.

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:54

jeetje die eerste foto !!!! arm beestje zeg , schrok me rot .

hondje is goed vooruit gegaan .
je hebt goed werk vericht , mag je echt wel trots op zijn .

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:58

Van die eerste foto schrok ik me rot.....
Van de laatste foto ook.....overgewicht bij teckels moet je absoluut niet onderschatten.
Ze hebben al zo'n lange rug en die word nu ook belast.
Op foto 3 vind ik hem stukken beter, meer in verhouding.
Op de foto waar hij zit, is hij nog steeds gewoon te dik!

casanova schreef:
ik geef toch aan dat hij daar vreemd ligt,hij is niet vet,zijn lichaam klopt geheel niet en daarom lijkt hij zo ''dik''.

Hij lijkt niet dik, hij is dik

casanova schreef:
benzy heeft een erg vervormde(ingezakte rug) rug en daardoor hangt zijn borstkas te laag, ik weet dondersgoed dat overgewicht ook zeker voor hem niet gezond is.

Als dit zo is,moet je er echt voor gaan zorgen dat hij een paar kilotjes kwijt raakt, gezien de zin die daarna volgt.....

Elvira24 schreef:

Wat een rare reactie....

Tuurlijk is het goed dat ze hem daar heeft weggehaald, helemaal top.
Maar iedereen kan zien dat hij nu gewoon te dik is.
En het is echt niet om TS aan te vallen,maar hij moet gewoon echt wat schraler worden, dit is TE!

En even voor jouw Elvira24;
Citaat:
ik weet zeker dat die mensen die hier reageren geen hondje uit het asiel hebben gehaald.

Ik heb 7 jaar in een asiel gewerkt, en je wilt niet weten de dingen die ik heb meegemaakt.
Kan er gewoon nog soms om janken zo triest dat mensen hun beesten zo laten lijden.
Mijn beesten komen grotendeels allemaal uit het asiel.
Ik heb ook menig dier opgevangen om te herstellen bij mij thuis.
Vind niet dat je daar over kunt oordelen,omdat je hier niemand persoonlijk kent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:59

Een hond zo dik laten worden is net zo goed dierenmishandeling als te mager laten worden.

Elvira24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:00

En even voor jouw Elvira24;
Citaat:
ik weet zeker dat die mensen die hier reageren geen hondje uit het asiel hebben gehaald.

Ik heb 7 jaar in een asiel gewerkt, en je wilt niet weten de dingen die ik heb meegemaakt.
Kan er gewoon nog soms om janken zo triest dat mensen hun beesten zo laten lijden.
Mijn beesten komen grotendeels allemaal uit het asiel.
Ik heb ook menig dier opgevangen om te herstellen bij mij thuis.
Vind niet dat je daar over kunt oordelen,omdat je hier niemand persoonlijk kent.[/quote]

Ik bedoel jou hier niet mee ik bedoel de mensen die hierboven geantwoord hebben..toen was jij er nog niet.
Ik denk niet dat jij mij iets hoeft te vertellen over honden,alles wat hier gezegd word wist ik al en ja overgewicht is niet gezond en al helemaal niet als er nog mankementen aan verbonden zijn..maar dat zegt ze zelf ook al, dus is het niet aan ons om daar nog een x op in te gaan!
Ze weet het zelf en ze zegt dat hij niet te dik is..
1 ding weet ik wel zeker..ik zie liever wat vollere honden dan magere skinnies.
Laat dat meisje haar trots tonen..het hondje is wat voller maar als het te dik zou zijn zal ze echt wel ingrijpen!
Jij werkte bij het asiel en ik bij de db..doen we alle 2 hartstikke goed werk.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:11

Elvira24; iets wat voller is zeker geen probleem, maar deze hond is niet iets wat voller, maar gewoon te dik! Vele baasjes willen niet toegeven dat hun hond te dik is. En sommige zien het zelf ook niet..

Zolang er geen duidelijke foto is van de hond als deze staat, is hij voorlopig gewoon nog té dik.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:17

Elvira24 schreef:
Jij werkte bij het asiel en ik bij de db..doen we alle 2 hartstikke goed werk.

Dan moet jij toch ook zien dat deze gewoon te vol is.
En idd voller is geen probleem,maar dit kan niet...