Natuurlijk houd ik jullie op de hoogte! Ik probeer zo goed mogelijk foto's te maken. Is ook wel leuk om te laten zien hoe zo'n geboorte verloopt. Ik ben namelijk beheerder op een kinderboerderij en als educatie materiaal willen we nog altijd eens een mooie foto reportage van een bevalling van onse eigen koe maken.
Maar de koeien kunnen je soms echt voor de gek houden. De afgelopen 2 nachten gaan we iedere keer al kijken. We dachten toen ook al dat ze het zou kunnen gaan doen maar nee hoor. Maar nu is het echt anders, ze gedraagt zich nu echt anders, en haar uier staat nu echt goed op spanning. Mijn collega kijkt om 23.00 uur nog eens en als er dan nog niks is ga ik vanacht nog één of 2 keer kijken. We wisselen het een beetje af zodat we allemaal een beetje nachtrust krijgen
.
@nolanlover hoe gaan de bevallingen van Schotse Hooglanders? Zijn ze zo handtam dat (wanneer het nodig is) jullie kunnen assisteren tijdens de bevalling? Hebben ze minder problemen met het kalveren dan wat meer gedomesticeerde koeien, omdat ze misschien nog dichter bij de natuur staan? Ben eigenlijk wel nieuwsgierig
Laatst bijgewerkt door marquez1 op 16-04-09 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt