Eindelijk een puppy lief he!..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

daphneM

Eindelijk een puppy lief he!..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 19:28

Vandaag was het zo ver!
We waren al erg lang op zoek naar een hond, dit ras staat bij veel mensen niet bekend in hun oren.
Namelijk: Nova Scotia Duck Tolling Retriever!!
Ze is nu 4 weken oud en moeten nog even wachten om deze dame op te halen!..25 april mogen ze weg!.

Het is een leuke, lieve, zachte werkwillige,goed gehoorzaamde huishond!.

We gingen vandaag kijken en waren eerste keuze uit het nestje!..
er waren 2 teefjes en en 4 reutjes! wij hebben voor een teefje gekozen!
Ze heeft nog geen naam dus die is van harte welkom!.
Wil namelijk een korte krachtige naam!..

Hier zijn de foto's!!( zij is de rechter)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lief is ze he!!! :D :D :D

Tundra

Re: Eindelijk een puppy lief he!..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 19:31

wat een schatje, geniet er van want ze groeien echt hard voor je het weet zijn ze alweer groot, mijn pup is nu 4 maanden

Singeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 19:43

Staat hier verkeerd denk ik. Niet?

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 22:25

Verplaatst: ITP -> BB-ITP

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 22:29

Gefeliciteerd, een stalgenootje krijgt ook binnenkort een pup van dit ras (en misschien wel van dezelfde fokker?) . Ik had daarvoor nog niet van dit ras gehoord, maar het lijkt me idd een heel gaaf ras!

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 22:31

Toen ik der zag dacht ik meteen aan de naam: Sem..
Geen idee waarom maarja..
Wat een poepie trouwens :D

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 22:32

Nova's! ik roep al jaren dat ik er een wil. Was wel leuk toen ik een daadwerkelijk herkende, de eigenaar was nog nooit iemand tegen gekomen die het ras zou herkennen. Vind ze zelf super, zou de pup zo van je overnemen.

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 22:34

Wat een schattig beestje. Heb inderdaad nog nooit van dat ras gehoord maar het lijkt me een heel leuk ras! Veel plezier ermee en ik vind mocca altijd een leuke naam voor honden, maar alleen als ze die kleur hebben natuurlijk :P .

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 22:46

Wat schattig! :D

Misschien is Nova wel een leuke/toepasselijke naam :+ :)

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 23:00

Lief! Ben benieuwd naar de naam die je gaat kiezen.
Ik ken verschillende mensen die er eentje hebben, leuke honden :j

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 23:03

Leuke honden zeg!!!
Ik dacht ook meteen aan Nova als naam, of je kan de letters door elkaar heenhusselen en dan krijg je bijv. Vano, Avon, Voan, Vona of Noav.
Tess vind ik ook een leuke korte naam, of Chazz.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 23:38

Kyra vind ik een mooie naam voor een hond.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 00:17

toch niet toevallig uit Noord Brabant? ( fam. de Groot)?

Mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 00:42

ahhh, wat lief zeg !!! Eindelijk hè.
Ik krijg mijn Toller als alles goed gaat in het weekend van 18 april en jij een week later.
Wij geven onze Toller als roepnaam Faith en haar stamboomnaam moest met een I beginnen dat wordt Imagine of Great Pleasure.
Nou nog even geduld hebben allebei, ik 2 weekjes en jij 3 weekjes. Ik kan nog geen foto plaatsen omdat ik nog niet weet welke pup ik krijg (fokster kiest).

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 00:44

Mic schreef:
ahhh, wat lief zeg !!! Eindelijk hè.
Ik krijg mijn Toller als alles goed gaat in het weekend van 18 april en jij een week later.
Wij geven onze Toller als roepnaam Faith en haar stamboomnaam moest met een I beginnen dat wordt Imagine of Great Pleasure.
Nou nog even geduld hebben allebei, ik 2 weekjes en jij 3 weekjes. Ik kan nog geen foto plaatsen omdat ik nog niet weet welke pup ik krijg (fokster kiest).

Oh, ik ken ook iemand met een 'of great pleasure' toller :))

Mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 00:51

Ja, dat is een vrij bekende, grote fokker (in België)
Zij heeft veel teven in gastgezinnen zitten.

Baroen waarom zeg jij "toch niet toevallig uit Noord Brabant ? (Fam. de Groot)" Is dat niet goed dan ?

Mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 00:56

Hé, Cassidy zie nu opeens dat jouw veulen ook Faith heet. Dat is ook toevallig (ik dacht dat ik origineel was). Ik ken geen enkel paard of hond die zo heet !
Hoe zijn jullie zo bij die naam gekomen ?

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 01:02

Mic schreef:
Ja, dat is een vrij bekende, grote fokker (in België)
Zij heeft veel teven in gastgezinnen zitten.

Baroen waarom zeg jij "toch niet toevallig uit Noord Brabant ? (Fam. de Groot)" Is dat niet goed dan ?

nou... ik zag de foto's, zag wat zaagsel en iets wat leek op rekken waar ze halsbanden ed verkopen, als je kijkt op MP, zie je dat er toller pups op staan, en als je dan kijkt op de naam en telefoonnummer, word je niet echt blij nee.
omdat die er aangeboden worden ook ong. 4 weken oud zijn nl.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 01:06

Ik heb de oma en de moeder van mijn veulen "Faith" ook.

Oma heet Rejoice, moeder heet Glory, en dochterlief kon naast een aantal andere opties ook de naam "Hope" of "Faith" krijgen. "Hope" word in het Nederlands al snel "hoopje ellende ", dus werd het Faith. Dit omdat ik op dit moment werkeloos ben en alle vertrouwen en geloof erin heb dat het mogelijk gaat zijn om ze alledrie aan te houden.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 01:20

Van die foto's op Marktplaats word je zeker niet vrolijk, ik kan me niet voorstellen dat deze pups een goed sociale start krijgen bij de fokker. Zag dat hij meer fokte dan Nova Scotia Duck Tolling Retriever daar word ik altijd een beetje huivering van. Maar om dan direct te zeggen dat het dezelde fokker is? had zelf niet goed naar de foto's gekeken hier boven, maar je krijgt er wel vraagtekens bij, die rek, het zaagsel een bence in de hoek betonen vloer een een wat doet die pallet daar? waarom zijn ze niet in een huiskamer en neem maar van mij aan. Als ze niet in de huiskamer zitten dan komen ze daar nooit ;) hoe hard de fokker beweerd dat ze dagelijks in huis komen. Zoals House MD altijd al zegt, "everybody lies" dat moet je als lijfspreuk nemen als het hier op aan komt. Er is een vereniging voor de Nova Scotia Duck Tolling Retriever altijd handig daar eerst te informeren of de fokker daadwerkelijk betrouwbaar is. Je moet als koper zo ontzettend op je hoede zijn als het om huisdieren kopen gaat.

Zo wie zo, koop alleen honden die daadwerkelijk IN huis zitten en wees super wantrouwig iedereen kan je een mooi verhaal aan smeren. En ga er niet van uit dat als ze zeggen dat hun dierenarts betrouwbaar is dat het zo is. Het is vaak genoeg bewezen dat er meer dan genoeg corupte dierenartsen zijn die ongezonde pups gezond verklaren, das niet wat nieuws onder de zon.

Dat ze worden aangeboden met 4 weken wil niet zeggen dat je ze dan ook mee krijgt he? Je zou bv zelf kunnen bellen of ze nog pups hebben en of ze die bv langs brengen. Doe je maar voor als een domme koper, hebben wij toen ook gedaan toen we onze jack pup gingen halen. Je haalt zo heel makkelijk de rotte appels er tussen uit. Een die bood direct aan de volgende dag langs te komen, moest toch in Emmen zijn en zou wel wat pups in de kofferbak meenemen, kon ik zo uitkiezen en hoefde ik die kant niet op te rijden. Heb die man vriendelijk bedankt, en gezegt dat ik alleen intresse had in gezonde pups die met eerbied en respect naar het dier gefokt waren.

Wat ik je zeg, groei ogen in je achterhoofd neem NIKS aan van de fokker en lees je goed in waar je op moet letten. Informeer via fokkers verenigingen vraag hun om advies en wees erg op je hoede. Tis jammer dat zoiets leuks als een pup kopen niet meer zo leuk is als dat het klinkt.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 01:25

Benfan schreef:
Van die foto's op Marktplaats word je zeker niet vrolijk, ik kan me niet voorstellen dat deze pups een goed sociale start krijgen bij de fokker. Zag dat hij meer fokte dan Nova Scotia Duck Tolling Retriever daar word ik altijd een beetje huivering van. Maar om dan direct te zeggen dat het dezelde fokker is? had zelf niet goed naar de foto's gekeken hier boven, maar je krijgt er wel vraagtekens bij. Er is een vereniging voor de Nova Scotia Duck Tolling Retriever altijd handig daar eerst te informeren of de fokker daadwerkelijk betrouwbaar is. Je moet als koper zo ontzettend op je hoede zijn als het om huisdieren kopen gaat.

Zo wie zo, koop alleen honden die daadwerkelijk IN huis zitten en wees super wantrouwig iedereen kan je een mooi verhaal aan smeren. En ga er niet van uit dat als ze zeggen dat hun dierenarts betrouwbaar is dat het zo is. Het is vaak genoeg bewezen dat er meer dan genoeg corupte dierenartsen zijn die ongezonde pups gezond verklaren, das niet wat nieuws onder de zon.

Dat ze worden aangeboden met 4 weken wil niet zeggen dat je ze dan ook mee krijgt he? Je zou bv zelf kunnen bellen of ze nog pups hebben en of ze die bv langs brengen. Doe je maar voor als een domme koper, hebben wij toen ook gedaan toen we onze jack pup gingen halen. Je haalt zo heel makkelijk de rotte appels er tussen uit. Een die bood direct aan de volgende dag langs te komen, moest toch in Emmen zijn en zou wel wat pups in de kofferbak meenemen, kon ik zo uitkiezen en hoefde ik die kant niet op te rijden. Heb die man vriendelijk bedankt, en gezegt dat ik alleen intresse had in gezonde pups die met eerbied en respect naar het dier gefokt waren.

Wat ik je zeg, groei ogen in je achterhoofd neem NIKS aan van de fokker en lees je goed in waar je op moet letten. Informeer via fokkers verenigingen vraag hun om advies en wees erg op je hoede. Tis jammer dat zoiets leuks als een pup kopen niet meer zo leuk is als dat het klinkt.

ik VRAAG het, ik zeg niet dat het zo is.

en dat ze niet met 4 weken meegaan, dat zegt ook niemand, ik zeg alleen dat de leeftijd overeen komt met deze pups.

ik fok zelf, dus weet echt wel hoe dingen gaan.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 01:26

ho ho, rustig maar. Niemand valt je aan en zeker ik niet, waarom zo gefrustreerd reageren meis?

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 01:28

Benfan schreef:
ho ho, rustig maar. Niemand valt je aan en zeker ik niet, waarom zo gefrustreerd reageren meis?

huh? nee ben ik niet :D ben ook heel rustig hoor haha

ik wil alleen niet, dat men nu denkt dat ik beweer dat de pups daar vandaan komen, want dat weet ik ook niet, ik vraag het daarom ook ;)

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 01:36

Nee precies, ik ga met je mee dat de foto's wat vreemd ogen (waarom zitten die 2 vrouwen en pups in een wat lijkt schuur/garage? en niet in een huiskamer) en wou de nadruk erop leggen ) hoe snel men bedrogen word door dit soort mensen... de fokkers dus. Het is gewoon ontzettend belangrijk NIET bij dat soort mensen een dier te kopen, voor elk beest dat ze verkopen komen er 2 terug, 2 andere honden die moeten leiden omdat men niet nadacht bij het kopen van hun huisdier.

Denk dat we beide de trukjes wel een beetje kennen toch? mooie verhalen houden of even de pups in de huiskamer zetten zodat het lijkt alsof ze daar altijd zijn. En iedereen kan een mooi verhaal opleggen, de corrupte dierenartsen, de belgische chips (vaak krijgen pups uit het oostblok als ze uit de vrachtwagen komen in Belgie een chip.. vandaar de belgische-chip-hint) en ga zo maar door.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 01:43

ja.. ik snap je ook, en ik vond , op de foto's van MP 1 pup nogal overeenkomen met de pup van de TS....

ach ik hoop maar dat ze zelf kan zeggen dat de pup niet daar vandaan komt ;)