Gratis voor goed tehuis: Duracell rat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Gratis voor goed tehuis: Duracell rat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 14:51

Wegens hoge kosten door schade gratis op te halen: leuke (te) tamme rat.

Afbeelding

Pukkie is bijna 10 maanden oud.

Ze kan heel lief zijn, met name als ze slaapt:

Afbeelding

Afbeelding

Slaap heeft ze helaas niet veel nodig, zodra ze merkt dat er iemand thuis is gaat ze zo demonstratief aan de tralies van haar kooi hangen dat het onmogelijk is haar te negeren. Ze wil dan loslopen in huis.

Helpen met de afwas vindt ze geen probleem:

Afbeelding

Let wel op je brood en andere voedingsmiddelen. Ze kan op het aanrecht klimmen via de kachel en verzamelt allerlei producten in je wasmand. (bij voorkeur als er net schone en opgevouwen was in zit)

Afbeelding

Let er bij deze blik op dat ze elk moment op je kan springen, dit ook wanneer je blote armen hebt.

Afbeelding

Eet geen M&M's als je achter de computer zit, voor Pukkie is het geen probleem om tegen je been omhoog te klimmen en mee te gaan snoepen. (ook hier geldt dat ze geen rekening houdt met blote benen :7 )

Afbeelding

Nog een extra waarschuwing voor situaties als deze: Sluit bij het maken van een foto de zak met M&M's af. Anders is de kans groot dat Pukkie de bijna volle zak van de tafel gooit, met alle gevolgen van dien.

Tot slot een filmpje voor de geïnteresseerden. Dit filmpje is 's ochtends gemaakt, tijdens 1 van Pukkie's vaste hindernisbanen. 's Avonds herhaalt dit ritueel zich minstens 20 keer, alleen gaat het dan op dubbele snelheid omdat ze dan op haar 'best' is. }>
Zorg dat je maatbekers op voorraad hebt, niet zelden vallen deze zo hard op de grond dat ze breken.

http://www.youtube.com/watch?v=WeA6t7IGxek

Pukkie is grappig en lief, maar begin er niet aan als je gehecht bent aan:
- TV kijken; een Digitenne ontvanger slopen is geen punt.
- Je haar; niks leuker dan haren aanvreten terwijl ze bij iemand op de schouder zit.
- Je dure lingerie; oude verwassen dingen laat ze met rust, maar luxe setjes hebben heel mooie bandjes volgens Pukkie...
- Relaxed op bed een glaasje Baileys drinken; dat ruikt zo lekker dat ze in je glas springt waardoor je vervolgens alle lakens kan verwisselen.
- Je planten;het record alle aarde uit een pot graven staat op 8 seconden.
- Je tijdschriften; in 1000 stukjes gescheurd zijn ze veel functioneler volgens Pukkie.
- De rest van je inboedel en kleding; Pukkie neemt het knaagdier zijn heel letterlijk.

Pukkie is heel geschikt voor mensen die hun conditie op peil willen houden; laat haar een uurtje per dag loslopen en je kan stoppen met fitness. Denk aan opruimen, stofzuigen, dweilen en constant achter haar aanrennen om de schade beperkt te houden.

Pukkie is niet geschikt voor beginners!

(Wellicht overbodig, maar het is Bokt :+ , dus: uiteraard is dit een grapje. Pukkie mag lekker bij mij blijven, maar aangezien alles wat hier staat op waarheid berust ben ik haar wel eens zat. :D
En M&M's zijn een uitzondering, mijn ratten krijgen gezond voer en gezonde extraatjes, op wat ze jatten na.)

Felinde

Re: Gratis voor goed tehuis: Duracell rat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 14:54

aaaah zo lief! ^^ Wij hebben ooit ook een rat gehad, maar die deed niets anders als slapen en zich volstoppen :')

aswas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 14:56

Leuk geschreven icm de foto's! Haha, ik had ooit een kat die ook Pukkie heette. Helaas werd haar naam nogal eens verbasterd naar F*kkie. Dat was dan ook wel een Duracell kat ;)

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 14:59

Wat een leuk beest. (Hoewel ik er niet zo blij mee zou zijn als hij in mijn huis kwam rondslopen, haha)
Heb vroeger ook wel ratten gehad. Erg leuke en slimme dieren. Alleen mijn vader was er erg bang voor. Daarom kropen ze vaak bij hem in de nek. :-) haha

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 15:00

geweldig dit! _O-

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 15:00

Haha geweldig :P

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 15:01

Wat een leukerd!

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 15:03

Gelukkig is hij zo voorzichtig met lopen :+

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 15:06

Ik krijg er tranen van in mn ogen, zowel van plezier als van verdriet. Ik had ook ratjes en de laatste liep ook vrij rond in mn kamer. Lekker spelen met elkaar, gek doen, soms de honden uitlaten saampjes.
Ooh wat mis ik mn bontballetje in mn nek ;(

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 15:13

Waar kan ik hem ophalen :+

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 15:20

Zit er ook een uitknop op trouwens? Anders heb ik wel belangstelling _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 18:25

Wat een reacties, leuk! :D

@ Aswas: Gelukkig heb ik F*kkie nog niet gehoord, dat is best fout. :D

@ IndianLady: Oh, dat kan ik me zo goed voorstellen. :(:) Ik heb nu vijf ratten waarvan Pukkie de jongste is en ik weet niet of ik wel weer nieuwe neem als ze er allemaal niet meer zijn. Je kan je zo aan die beestjes hechten, dat verdriet en gemis is echt vreselijk. Aan de andere kant weet ik niet of ik zonder zou kunnen, ze geven ook zoveel liefde en plezier.

@ Taventa: In Apeldoorn, maar ik kan haar ook opsturen hoor. :D

@ Coot: De uitknop heb ik helaas nog niet ontdekt. :+ Duracell he, blijft krachtig tot het einde. :D

hlidar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 18:37

wat een geweldig leuk beest!
hebben, hebben!

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 18:46

fantasties wat een super beest heb je :D
ik heb er zelf ook een gehad vroeger maarten en die ging overal mee naar toe met mij
dat vonden frituurs nooit zo leuk als je daar aan kwam met hem op je schouder :+
echt een super leuk inteligent dier was dat jammer dat ze niet zo oud worden
daarna heb ik er nog een gehad sammy maar die was toch geen maarten
ik was er ook allergies voor als ik hem op mijn schouder had

echt een super beest heb je geniet ervan :D

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 18:55

Oooh wat melig dit! Geweldig filmpje ook.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 19:05

leuk beest zeg! Vind het alleen enorm smerig dattie over je keuken loopt.. ( denkt aan uitwerpselen, aagevreten brood etc) Voor dit ratje natuurlijk heerlijk dattie overal zo in mag wroeten..mjah zo is jouwn hele huis zijn hele hok:) Ziet er wel erg schattig uit verder..Denk dat dit beestje wel goed op zijn plekkie is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 19:23

Tja, dat kan ik me wel voorstellen hoor Pinuts, ik ben de eerste om toe te geven dat mijn huishouden niet steriel is. :D

Ze is overigens wel zindelijk maar fris is natuurlijk anders. Met het lopen op het aanrecht ben ik niet zo blij maar ze komt er toch wel op en daar laat ik het maar bij. Voor het koken/brood smeren gaat er gewoon een spons door de keuken, dus ik vind het niet zo'n punt. ;)

En etenswaar staat normaal gesproken veilig in de (koel)kast, het brood dat op de foto gejat was lag te drogen voor de ratten dus dat mocht ze wel hebben. :D

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 19:29

super leuk!!!
wij hebben er ook drie maar nadat ze tot 3 keer toe de tv kabel hebben gesloopt houden we ze alleen nog maar o phet lichaam en de trap :+
maar ik vind um echt suppper leuk!!! :D

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:55

Wat een gave rat! Leuke tekst er bij.

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 21:14

Super gave foto's plus commentaar en natuurlijk een mooie rat :) mijn ratten vinden om de een of andere reden de gordijnen van m'n kamer heel erg lekker _O- oja en gsm kabeltjes vinden ze ook leuk om op te knabbelen, maar ja dankzij hun ruim ik het tenminste op :D

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 21:20

Ik vind het er wel schattig uitzien, maar ik zou nooit zon beest los in huis willen.. sowieso eet mijn hond die geijk op, en ik vind het niet zo fris (terwijl ik weet dat tamme ratten niet viezer zijn dan een ander huisdier) een rat op het aanrecht//

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 21:44

@ Desty: Drie keer? :D Pukkie heeft het nu 2 keer gedaan, en hopelijk ben ik in de toekomst snel genoeg om een derde keer te voorkomen.

@ AnnemiekvM: Bedankt! :)

@ Natje_Spirit: Oh ja, gsm kabels ook inderdaad... en de usb kabel van mijn iPod is ook al aangeknaagd. :+ Opruimen doe ik inderdaad ook om schade te voorkomen, dat is dan wel weer een voordeel. ;)

@ FitzChivalry: Ik vind het aanrecht ook niet echt geschikt voor ratten, maar ja... Snap wel dat mensen het vies vinden hoor, maar gelukkig ben ik de enige die van dat aanrecht moet eten. :D

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 21:47

Ik heb ergens gelezen dat rubber, wat dus om electriciteitskabels zit, dat daar iets inzit wat ze nodig hebben. Mijn ratten hadden ook aardig wat gesloopt, soms kleren, beddegoed, idd kabels althans het isolatiemateriaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 22:01

Klopt IndianLady, wat het precies is weet ik niet maar rubberachtig spul vinden ze waanzinnig aantrekkelijk. Ik heb ook een aantal sweaters met ritsen waar rubber omheen zit en dat wordt ook altijd aangeknaagd.

Oh ja, en ik had zo'n kleine Nijntje die je bij de Bruna krijgt aan mijn telefoon hangen, ook rubberachtig. Even niet opgelet en toen was Nijntje grotendeels verdwenen. _O-

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 22:04

wat een leuk beest zeg :)