Baasje zegt dat ik hier helemaal niet mag komen omdat ik geen paard ben, maar later wil ik een heuse endjuurenshond worden. Ik vond dus dat ik mezelf alvast maar voor mocht stellen, jeweetwel, voor later als ik net zo beroemd word als Navy.
Ik ben een pupje van het merkje Magyar Vizsla. Dat is een Hongaars ras en mijn mama komt daar ook echt vandaan. Sterker nog; ik ben daar ook geboren! Dat was een verkeerde berekening van mijn vorige baasjes, die nu met een mand vol hondjes (mijn broertjes en zusjes) hun vakantie moesten onderbreken en terug naar Nederland kwamen.
Ik ben een stoere meid en heel ondeugend. Ik vind kauwen op dingen (niks in het bijzonder, gewoon alles) en 's nachts heel hard zingen voor mijn baasjes het leukste wat er is.
Soms ben ik een beetje verlegen:

En soms ben ik heel gevaarlijk en val ik sloffen aan:

Dit is mijn "maar baas, ik doe toch helemaal niks verkeerd?"-look. Die gebruik ik vooral als ik stiekeme dingen doe en betrapt wordt, zoals hier tijdens het plastic van mijn nieuwe voerbak scheuren:

Ik durf nog niet van het bed te springen. Misschien heb ik wel hoogtevrees, net als mijn baas:

Hier ben ik bezig met heuveltraining, voor later als ik in de Ardennen mee mag naar een Endjuurens:

En hier doe ik alsof ik al een echte Vizsla ben, met mijn pootje omhoog:

Mijn kontje mag er ook zijn.

En ik kan ook heel stoer zijn als ik enorme poezen tegen kom:

Poot,
Simba (want zo heet ik. Geloof dat ik vergeten was dat te blaffen.)
[De Vizsla is een Hongaarse Jachthond, Simba is een kortharige. Wij hebben bewust voor de Vizsla gekozen. Mijn vriend wilde graag een Ridgeback, maar die schijnen wat minder makkelijk af te richten te zijn en daar kun je nog wel eens wat opstootjes mee krijgen, schijnen gefokt te zijn om met leeuwen te werken. Omdat ik echt een hond mee wilde, die me kan vergezellen tijdens de ritten en trainingen buiten, moest onze hond wel écht luisteren. Dit in combinatie met een erg enthousiast en opgewekt karakter, een onstopbare energie, maar ook aanhankelijkm kwamen we per toeval bij de Vizsla, die toch wel op de Ridgeback lijkt qua uiterlijk. We waren meteen om. Na weken Vizsla's ontmoeten, hebben we ons op een wachtlijst gezet en eindelijk werd ze geboren! We hebben haar afgelopen zondag opgehaald.]
Een volwassen Vizsla: