Kerstgevoel met Charlie & friends!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NikkivanOlst

Berichten: 7829
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Kerstgevoel met Charlie & friends!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-17 14:31

:wave:

Toch maar weer een topic openen... De foto's zijn zo leuk geworden :D
Omdat sint het land uit was, ben ik op 5 december al begonnen aan mijn kerstfoto's :')
Avondje vrij, even wat tijd voor mezelf, dus een 'studio' opgezet en mijn vogelkinders op de foto gezet!


Afbeelding


Uilen zijn geen dieren die je zomaar even moet aanschaffen, het is een complete levensstijl en je bent er énorm veel mee bezig. Hiervoor heb ik dus ook bij verschillende mensen meegelopen om ervaring op te doen en er over te leren.

Overweeg je ooit een uil of andere vogel aan te schaffen? Weet waar je aan begint! Duiven hakken, kuikens snijden, muizen voeren, dagelijks afdragen/vliegen... Het is geen puppy die je heel de dag door kan kroelen en er mee kan spelen. En ga dan ook ZEKER met iemand meelopen die er zeer veel verstand van heeft :)

Discussies over het wel/niet houden van dit soort vogels graag achterwege laten, dat kan prima in een discussie topic dat je zelf opent :) :)


We begonnen met James, een voorbeeldig modelletje, en vond de kerstmuts erg comfortabel om in te hangen :')


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen uiteraard dame Charlie gehaald! Geef haar een slinger om mee te spelen en voor je het weet krijg je dit :')

Afbeelding

Knap meisje {:)

Afbeelding

Stoere Akila mocht ook :D

Afbeelding

Afbeelding

Daarna mijn 2 nieuwe aanwinsten, Gaya en Kenai, weggehaald in een dierenwinkel en inmiddels een maandje bij mij. Na het bijwerken van overgroeide snavels en weer op gewicht komen zijn we inmiddels rustig aan begonnen met eten vanaf de hand met Gaya, en inmiddels al met vliegen met Kenai!
Ze zijn waarschijnlijk een jaar of 5/6 oud en hebben een maand of 3/4 in die dierenwinkel gezeten. Zeker geen hard feelings naar hen toe, maar een stukje onkunde uit goede daad :) (Overname verschillende papegaaien/parkieten, maar toevallig ook deze 2 harrissen)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Bedankt voor het kijken! :+:


Afbeelding

(Nog een kleine sidenote, nee er was geen stress bij het voor de lampjes zetten, ze zijn gewend om gehanteerd te worden en ze hebben zich zelfs rustig zitten poetsen tussen de foto's door :Y) )

Sill_Monster
Berichten: 977
Geregistreerd: 14-06-11

Re: Kerstgevoel met Charlie & friends!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 14:34

Wat zijn het ook een machtig mooie dieren zeg <3 <3
Hele mooie foto's en respect voor het goede verzorgen van hun _/-\o_

Wildgirl

Berichten: 11663
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 14:35

Potverdorie wat gaaf, al schoot ik wel even in de lach bij de foto van Charlie met haar slinger. :D
Prachtige dieren en heel interessant om er over te lezen!

Alaskan

Berichten: 229
Geregistreerd: 18-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 14:38

Aah wat een mooie foto’s (en dieren <3 )!! Ik volg je ook op facebook om Django te zien en erg leuk dat je daar zoveel foto’s van je andere ‘huis’dieren plaatst! Mooi om te zien hoe je met je dieren omgaat :) .

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 14:42

Prachtige dieren en hele leuke foto's ! <3
James is mijn favorietje denk ik ... :o :D Echt knuffelfactor 10 van achter een beeldscherm dan :D

NikkivanOlst

Berichten: 7829
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-17 14:52

Sill_Monster schreef:
Wat zijn het ook een machtig mooie dieren zeg <3 <3
Hele mooie foto's en respect voor het goede verzorgen van hun _/-\o_


Dankjewel!
Was voor mij wel weer even wennen, zelf foto's maken :=


Wildgirl schreef:
Potverdorie wat gaaf, al schoot ik wel even in de lach bij de foto van Charlie met haar slinger. :D
Prachtige dieren en heel interessant om er over te lezen!


Charlie kan zo heerlijk 'verbaasd/gepikeerd' kijken :')
Madame weet altijd wel wat te verzinnen... tijdens het vliegen omdraaien en toch maar weer terug gaan, steentjes verstoppen onder haar blok, je alleen maar aankijken en geluidjes maken terwijl je toch echt vraagt wat te doen.... Heerlijk eigenwijs _O-


Alaskan schreef:
Aah wat een mooie foto’s (en dieren <3 )!! Ik volg je ook op facebook om Django te zien en erg leuk dat je daar zoveel foto’s van je andere ‘huis’dieren plaatst! Mooi om te zien hoe je met je dieren omgaat :) .


Dankjewel! Toevallig net ook een topic van Django geopend hahaha, hoop dat ik dit jaar nog tijd heb om ook met hem even kerstfoto's te maken, maar ben bang dat het ivm werk niet gaat lukken, in het donker op stal kun je niet zoveel :')


Pandora2 schreef:
Prachtige dieren en hele leuke foto's ! <3
James is mijn favorietje denk ik ... :o :D Echt knuffelfactor 10 van achter een beeldscherm dan :D


James is zeker aandoenlijk! (om te zien idd :') )
Hij is stiekem vrij fel en enthousiast, wil je ook ZEKER niet zonder handschoen pakken :')
Niet dat hij gemeen is, maar als hij mag vliegen/werken dan gaat hij als een gek :))

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Re: Kerstgevoel met Charlie & friends!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 14:55

Ohhh wauw!!! Gave foto's! En gave beesten ook!! :+:

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 16:02

Die 2 nieuwelingen zijn ook wel erg gaaf !
Echt Jut en Juul zo op die foto's...together forever <3

Anoniem

Re: Kerstgevoel met Charlie & friends!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 16:42

Wat een prachtige foto's! <3
Ik vind James toch echt wel de mooiste. :o