Baloo, een wel heel klein beertje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Phen
Berichten: 1207
Geregistreerd: 03-01-08

Baloo, een wel heel klein beertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-17 14:31

Hallo allemaal!

Na twee weken wachten tot hij het nestje mocht verlaten, heb ik afgelopen zondag eindelijk mijn kleine beertje mogen ophalen! Hij heeft, zoals in het onderwerp staat, de naam Baloo gekregen. Hij is een Russische dwerghamster van nu ruim 6 weken oud.
Hierbij de fotootjes! :)

Net bij mij aangekomen. Wie smelt er nou niet van zo'n kopje <3
Afbeelding
Sommige zullen aanmerking maken op de vervoerswijze (transportdoosje), dit was voor 10 min, hij heeft niet zenuwachtig geknaagd, hij zat rustig in z'n doosje verstopt in het strooisel.

Hier voor het eerst in zijn aquarium. Hij heeft heel kort om zich heen gekeken en had zich daarna meteen ingegraven. Het was nog gewoon dag en het verhuizen was natuurlijk erg spannend.
Afbeelding

Die avond heb ik hem z'n gang laten gaan en niet te veel aandacht gegeven. Eerst maar even rustig wennen.
De volgende avond liet hij zich weer zien. Ik heb toen m'n hand in het aquarium gedaan (gewoon stilgelegd op de bodem zodat hij, vanuit nieuwsgierigheid, mocht komen snuffelen. Hij vond het erg spannend, maar hij heeft uiteindelijk langs mijn hand gelopen.
Afbeelding

Vanaf de dag daarna gaat het eigenlijk heel snel. Hij word steeds iets vroeger op de avond wakker (eerste avond half 12, gisteravond was hij er om 10 uur al!). Omdat ik pakken niet een een leuke handeling vind leer ik hem mijn hand oplopen. Dit is de afgelopen 3 avonden gewoon al gelukt! De tijd dat hij uit het aquarium mag probeer ik ook op te bouwen. Dus eerste avond heel kort en ook gewoon in de zelfde ruimte als het aquarium gebleven. De avond daarop iets langer ect ect en ook naar andere ruimtes geweest. Ik merk dat hij het wel heel erg interessant vind, maar ook erg vermoeiend. Als hij na z'n bezoekje buiten het aquarium er weer in gaat, gaat hij meestal even rusten. Soms liggend in het loopwiel, anders even in z'n huisje.

Lekker even rusten in z'n loopwieltje.
Afbeelding

Nieuwsgierig vanuit z'n loopwieltje! (Even in een linkje, krijg hem niet gedraaid)
http://i68.tinypic.com/2edmnmd.jpg

En in z'n leuke huisje :)
Afbeelding

En dan nog twee fotootjes van gisteravond. Voor het eerst helemaal los, hij heeft lekker rondgelopen!
Afbeelding

Afbeelding


Ennn, wat vinden jullie van m'n kleine schattige beertje? <3 <3

Hannanas
Berichten: 13027
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Baloo, een wel heel klein beertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 14:42

Wat een lekker droppie!
Zo te zien is hij terecht gekomen in een hemeltje op aarde, compliment voor jou, fantastisch!

Fair
Berichten: 3558
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Baloo, een wel heel klein beertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 14:45

Wat een schatje! Waar komt hij weg? <3

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Baloo, een wel heel klein beertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 14:50

Ah Phen wat een heerlijk beestje heb je! Heb je ook een foto van het hele hok? De stukjes die ik zo kan zien op de foto's ziet er al heel gaaf uit.

Phen
Berichten: 1207
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Baloo, een wel heel klein beertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-17 15:02

Fair, hij komt bij een Hamstery vandaan :)

Ik heb ook foto's van het hele hok hoor, haha! Volledige foto is een beetje lastig ivm reflectie van het glas, dus je moet het even met deze foto's doen. De inrichting mag nog wat voller, maar dat moet even met de tijd komen, en moet net even wat leuks tegenkomen.
Het hok is wel wat rommeliger geworden hoor sinds hij erin woont :')

Het mos loopt door tot het huisje.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Baloo, een wel heel klein beertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 15:24

Echt een heel gaaf hok, goed over nagedacht!

Jorex

Berichten: 9986
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Baloo, een wel heel klein beertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 17:01

Leuk hoor Phen. Hij is heel schattig!
Mooi hok ook :))

Solleke_Noah

Berichten: 11087
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Baloo, een wel heel klein beertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 17:10

Wat een schatje! :)

Phen
Berichten: 1207
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-17 12:49

Dankjewel allemaal! :)

Gisteren hebben we voor het eerst samen op de bank gezeten (en film gekeken en snacks gegeten) :')
Afbeelding

Afbeelding