nee niet jullie,lieve lieve donnie en Joes update pag 15...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diaantjev

Berichten: 402
Geregistreerd: 17-10-07

Re: nee niet jij...lieve lieve donnie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:58

Pfff, jullie laten mijn tranen stromen. Maar wel erg fijn dat ik zeker niet de enige ben die nog steeds zo'n verdriet heeft om het verlies van een trouwe vriend..

Talsha

Berichten: 2573
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Boeskoolstedke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 22:03

Jeetje, ik schrok ontzettend toen ik dit topic voorbij zag komen! Wat een verschrikkelijk nieuws. De tranen in mijn ogen gehad tijdens het lezen van het topic. Wat een heftige verhalen komen erbij. En direct slaat mij de angst om mijn hondenmeisje ook weer om het hart. Zij is ondertussen ook 8 en houd mijzelf altijd voor dat ze net over de helft heen is. Maar, zo'n topic, zo'n gebeurtenis haalt mij ook direct terug in de werkelijkheid. Want ook ik kan zomaar in deze situatie terecht komen.

Heel veel sterkte voor iedereen die het nodig heeft. Maar met een extra grote knuffel naar Kimmie toe

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 23:44

er zit duidelijk nog heel veel verdriet bij mensen,maar ik denk ook dat het verliezen van een dier onderschat wordt,dat je echt zoveel van een dier kan houden dat je echt een lang rouwproces hebt,terwijl de "maatschappij" vind dat je na 3 weken niet meer moet zeuren,of dan maar gewoon een andere hond/kat moet nemen...

ik ben echt 4 jaar kapot geweest van kleine kimmie,en dan zo dat ik mezelf niet was,het leek alsof er een deel van mij gewoon stuk was....nu heb ik gelukkig een paar mensen om mij heen waar ik dat tegen kan vertellen en die dat begrijpen,maar het grote gros vind gewoon dat ik me niet zo moet aanstellen,dus slik je je verdriet maar in...

en talsha,je moet gewoon elke dag genieten alsof het de laatste is,alles eruit halen wat erin zit,ik heb inmiddels wel geleerd dat het leven niet zo is,als dat het lijkt te zijn...

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 06:46

Er heerst inderdaad veel verdriet in alle verhalen, wat ook heel begrijpelijk is. Ik hoop dat andere mensen hier ook de steun kunnen vinden waar ik al 11 jaar naar op zoek ben geweest. Ik wil jullie allemaal sterkte wensen met het helaas onvermijdelijke verlies van onze trouwe vrienden.

@kentaro, het was een verschrikkelijke beslissing, maar de enige die kon maken om hem te bedanken voor al die jaren dat hij er was voor mij. Het was de eerste keer dat hij aan mij zijn pijn toonde. Ik ben niet meegeweest met zijn laatste rit, maar dat laatste beeld, de laatste keer dat ik hem zag, dat doet pijn. Kwispelend in de kofferbak en met een blik alsof hij wilde vragen waarom ik niet meeging, we waren tenslotte altijd samen behalve als ik op school zat. Eindelijk komen de tranen, die zo lang verdrongen zijn, eindelijk het verdriet dat er al zo lang uit moet. Ik hoop dat ik dankzij jullie steun eindelijk vrede er mee kan nemen.

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 07:46

Voor iedereen!
Afbeelding

poetser, het was ook de enige beslissing die gemaakt kon worden, maar ik vind het zo extra goed van iemand die nog zo jong was!!
Als ik alleen al aan de blik van je hondje in de kofferbak denkt, komen de tranen al in m'n ogen.....
Ze zeggen dat de dood een vorm van genezing is, maar waarom voelt het dan zo verschrikkelijk rot....

kimmie, ik vraag me wel eens af of mensen écht vinden dat je maar geen verdriet meer moet hebben, of dat het meer een reactie is omdat ze zich anders geen houding weten te geven?!?!? Mijn collega heeft een aantal jaar terug geheel plotseling zijn 19 jarige zoon af moeten geven. Mensen gingen hem in de supermarkt gewoon uit de weg........ Ze wisten niet wat ze moesten zeggen -O-
Maar het je onbegrepen voelen, geeft je niet echt een beter gevoel ;(
Ik hoop dat je ook vanacht nog een beetje hebt kunnen slapen??

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 09:32

Mensen voelen denk ik inderdaad ook onmacht maar misschien ook gêne omdat ze zich geen houding weten te geven of misschien de woorden niet weten te vinden. Maar dat kun je natuurlijk verwoorden dat je gewoon even geen woorden weet, dan is het vaak allang goed.

Maar dit merk je ook bij ziekte e.d. Mijn vader had suikerziekte en kwam door een uiteindelijke voetamputatie in een rolstoel, hoeveel mensen er niet over mensen in een rolstoel heenkijken.. Ik probeer ze meestal in ieder geval aan te kijken zodat ze zich niet genegeerd voelen. Ik herken het maar probeer het zelf niet te doen.

Fem heb je een beetje geslapen vannacht?
Wat fijn dat mensen hier hun verhaal een beetje kwijt kunnen en elkaars verhalen herkennen en elkaar kunnen ondersteunen.
Ik ben dankbaar voor alle mooie en lieve dieren die ik in mijn leven om me heen heb mogen hebben. Vaak had ik ze langer om me heen gewild....

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 09:33

Diaantjev schreef:
Pfff, jullie laten mijn tranen stromen. Maar wel erg fijn dat ik zeker niet de enige ben die nog steeds zo'n verdriet heeft om het verlies van een trouwe vriend..

Hier ook...
Sterkte, het doet zoveel pijn.
Wat een knapperd was hij!

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 09:35

Erg is dat, he ?
Alsof er van die mensen verwacht wordt dat ze wel even het hele verdriet wegnemen ...
Maar dat kan niet, dat hoeft niet, verdriet mag en moet !

En soms is luisteren al genoeg... of lezen, zoals hier, en dan weten dat er mensen zijn die met je meevoelen en meehuilen en je begrijpen , ook zonder woorden ;(

En poetser, hij heeft het je vast niet kwalijk genomen dat je niet meeging, hoor meid :(:)

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: nee niet jij...lieve lieve donnie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 09:49

ach lieve poetser...nu eindelijk de tranen welke je zo lang weg gestopt hebt,het is ook zó moeilijk weten dat je de laatste keer je maatje ziet...

schrijf het maar gewoon van je af,en hopenlijk kan het dan een 'goed' plekje in je hart krijgen ipv dat hevige verdrietige gevoel wat je nu hebt...

ik heb niet kunnen slapen vannacht,helaas werd joes,mijn andere zorgenkind, ziek gisteren,braken en diarree,met afvoeren was de diarree gewoon rood van het bloed,dus weer spoedartsen bellen en weer die zorgen..

nou ja,de halve nacht dus in de weer geweest met joes,dan weer braken ,dan weer spuitpoep.. :(:) ,en tussendoor wakker liggen en piekeren over dootje en natuurlijk weer veel > |( |(

net met joes bij de DA geweest ze heeft 4 spuiten gehad en moet opknappen anders moet ze vanmiddag opgenomen worden en an het infuus gelegd worden..

de pathologie van do zijn lever was ook binnen,het had de zwaarste vorm van lever kanker die er is...

onvoorstelbaar dat hij er nog zo mooi en goed uitzag en eigenlijk zo goed is gebleven....er was echt geen redden aan geweest,ook niet zonder operatie..

;(

tyleysmiley

Berichten: 1896
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: nee niet jij...lieve lieve donnie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 09:52

Fem,dikke knuffel voor je koningin,hier schijnt het zonnetje en bij deze stuur ik je alle straaltjes warmte toe en hopelijk gaat Joes daar wat van meepikken en knapt ze maar heel vlug weer op,arm dier

Liefs Linda

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 09:52

Een heel schrale troost ook wel, dat hij zich zo lang zo goed heeft gevoeld ondanks die vreselijke ziekte.. De klap voor jou komt wel des te harder aan, zo onvoorbereid.. Ineens is het daar, in een roes moet je handelen, uit respect voor je trouwe vriend..

hennienke123
Berichten: 533
Geregistreerd: 09-10-11
Woonplaats: steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 09:54

Echt super rot dit. Heel veel sterkte!

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 09:57

Wat denken ze daar boven...... Je zit toch al in een poedersuiker fase, laten we je nog even meer zorgen geven.......... -O- Gadverdamme!!! Nu maar weer heel hard duimen dat het met Joes wel goed gaat komen!!
Wel fijn dat de uitslag van de lever is zoals die is, je hoeft er nu helemaal geen seconde aan te twijfelen of er wel de juiste beslissing is genomen!
Wat fantastisch dat Do er zo weinig last van gehad lijkt te hebben!!!
Dubbel sterkte maar weer!

Loody
Berichten: 2622
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: @home

Re: nee niet jij...lieve lieve donnie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 10:00

Kimmie, heel veel sterkte met het verlies van een van je mooie honden!! Mooie Do. Prachtige hond was het om te zien..

Kan me voorstellen dat je een enorme liefde voor hem hebt!!.

Sterkte met Joes..hoop dat die snel beter wordt...

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 10:05


fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 10:12

Ach jee, wat een nacht heb je achter de rug samen met Joes. Heel erg veel sterkte en ik hoop dat de injecties aanslaan. :j :(:)

avaluna

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 10:23

Oh, bah en nou ook nog eens zoveel zorgen om Joesje :(:) , ik hoop dat Joes snel opknapt :j :(:) .

Leverkanker daar is idd ook echt helemaal niks aan te doen :(:)

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 10:29

Oh nee, nu de hele nacht met Joes in de weer :(:) :(:) Arme lieverds wat een zorgen toch allemaal :(:) :(:) Ik hoop van harte dat Joes de goede kant weer opgaat vandaag.Ik denk weer aan je,sterkte...

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: nee niet jij...lieve lieve donnie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 10:31

Ohhhh dat meen je niet! Leverkanker.. Inderdaad wat iemand al zei.. scharele troost, hij heeft zich lang goed gevoeld en je hoeft niet te twijfelen of je de juiste keus wel gemaakt heb.

En heh bahhhh!Joesje ook ziek.. :( Hopen dat die er bovenop komt en het een simpel virussje is ofzo..

blauw00gje

Berichten: 12547
Geregistreerd: 26-11-05
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 10:33

Nouja zeg, dat kun je er ook nog wel bij hebben -O-
Ik hoop dat de spuiten Joes een beetje opknappen. Mijn duimen draaien!

Wat fijn dat iedereen toch eigenlijk zijn verhaal kwijt kan. Dat is dan toch ook weer het fijne van bokt.
* geeft een hele dikke knuffel aan iedereen die het nodig heeft * :(:)

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Re: nee niet jij...lieve lieve donnie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 10:33

heel veel sterkte! maar hij heeft wel een mooie leeftijd gehaald :+:

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 10:44

nou,ik vind 9 jaar echt veel te jong nog...alfa werd 13,dat had do van mij ook mogen worden...echt met alle liefde van de wereld,

en ja die uitslag is dubbel,aan de ene kant fijn dat we zo onbezorgd de laatste dagen hebben doorgemaakt...

aan de andere kant als je het weet heb je wel heel veel "voorverdriet" maar dan kan je nog wel nóg meer knuffelen en had ie veel meer mee gegaan nog in de auto ,en en en ....jullie snappen het wel...

doordat hij er zo goed uitzag hebben we echt geen flauw benul ervan gehad dat hij zo vreselijk ziek was,ben ook maar aan het piekeren of ik niet iets over het hoofd gezien heb,maar ja kleine dingetjes,hij was de laatste dagen aan het hijgen op de slaapkamer snachts,voor hem zette ik de ven aan,maar ja ,joes ligt op een ijsmat omdat ze anders hijgt,en buddy hijgt ook snachts en nookie ligt op de grond om te koelen,dus ja,vreemd dat hij hijgde...nee..er waren bij mij geen alarmlampen aan het branden..


nu denk ik,ja hij hijgde eigenlijk nooit snachts...of heel weinig...had ik niet dat vreemd moeten vinden??

pff...je draait je horendol met dit soort gedachtes....

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 10:58

Meis, loop jezelf nu niet zo gek te maken!!! Als het voor Do echt naar/pijnlijk was, had hij je echt wel duidelijkere tekens gegeven!!
En buiten dat, stél dat je het een aantal dagen eerder had geweten?!?! Oke, je had voor jezelf afscheidt kunnen gaan nemen, maar als ik lees hoe ernstig het was, had je niets meer voor hem kunnen betekenen!! En dan had je je weer af moeten gaan vragen hoe lang je had moeten wachten om een definitieve beslissing te maken!
Het is verschrikkelijk dat het zo is afgelopen, maar jullie hebben van elkaar kunnen genieten tot bijna het laatste moment!!

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 11:39

Maak jezelf nu geen verwijten, meid, net wat Angelique zegt ... je had niets meer voor hem kunnen betekenen en eigenlijk geloof ik ook dat een dier het beste is in zijn eigen doen en dagritme, misschien hadden die extra uitjes juist veel te inspannend voor hem geweest ...

Hij heeft het zelf denk ik zo besloten te doen, het tot het laatste verbergen en gewoon doorgaan, probeer daar vrede mee te hebben :(:)

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: nee niet jij...lieve lieve donnie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 12:56

Jee meid, heel veel sterkte met je meisje. Ik hoop dat ze snel weer opknapt.

Ik denk dat Do voor jou hetzelfde deed als Quinto bij mij, geen zwakte tonen uit liefde.
Ik heb net met mijn moeder gepraat over Quinto, veel wilde ze niet kwijt over vroeger, maar ik ben wel te weten gekomen dat ze zijn leven een tijd gerekt hebben met pijnstillers vanwege mij. Ik wist daar niks van, wel dat hij een pijnstiller kreeg als hij begon te manken, maar dat hij er standaard 2x per dag 1 kreeg, daar wist ik niks van en eigenlijk zou ik dat ook niet willen weten.