Stalkatten worden huiskatten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tancreda4

Berichten: 24041
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Stalkatten worden huiskatten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 23:29

1 juli zijn niet alleen mijn paarden verhuisd, maar heb ik ook de stalkatjes mee naar huis genomen. Dit omdat ze medische zorg nodig hebben (poliepen en regelmatig ontstekingen in de oren en dieet voer tegen terugkerende blaasgruis) en omdat ik gewoon niet zonder ze kon. Mamsie ken ik al vanaf kitten, heb ik zelf tam gemaakt, en is echt mijn muppie. Die na 12 jaar achter laten kon ik niet verkroppen, en zoonlief Bambix hetzelfde liedje (alleen dan wat korter gekend, maar wel vanaf jonkie). Het was even spannend hoe ze het zouden vinden, toch oudere katten (12 & 7 dus) van stalkat naar binnenkat, maar eigenlijk gaat het SUPER!!! Eerst natuurlijk wat bangig, rare geluiden in huis, maar ze waren wonder boven wonder vanaf dag 1 zindelijk (netjes in de bakken), en hebben inmiddels hun thuis helemaal gevonden. Ze voelen zich super op het gemak, en gaan sinds een tijdje ook naar buiten wat ze heerlijk vinden. Gelukkig blijven ze redelijk in de tuin. Ze doen het ook erg goed met de andere katten en de hond die regelmatig komen logeren, ze keken niet op of om van de anderen. Onze andere katten hadden wel wat moeite, maar beginnen nu ook wel te wennen. Ze merken dat die nieuwelingen niets om hn geven en absoluut niet bang of gemeen zijn, dus dat scheelt. Bambix en Mamsie geven het liefst kopjes aan iedereen, dat valt niet altijd even goed bij de andere katten, maar wel schattig om te zien :D

Anyway, het gaat SUPER! Ik had het echt niet zo durven hopen. Momenteel ligt Bambix lekker bij mij op bed terwijl Mamsie net nog even een rondje aaitjes ging doen in een drukke kamer vol visite. Super toch?!

Hier wat fototjes van mijn moppies. Ben zo blij dat ik ze mee kon nemen en niet hoef te missen <3 <3

De grijze is zoonlief Bambix (7) en de zwarte is zijn moeder Mamsie (12 als het goed is)

In het begin een beetje bangig
Afbeelding

http://img.photobucket.com/albums/v146/ ... 207013.jpg

Mams had al snel de betere plekjes gevonden
Afbeelding

Ahh, schattig samen :)
Afbeelding
Afbeelding

En Bambie kwam ook al snel los
Afbeelding

En nu genieten ze ook van de vrijheid buiten!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gekkie :)
Afbeelding
Afbeelding

http://img.photobucket.com/albums/v146/ ... C07755.jpg

Afbeelding

En natuurlijk zijn de anderen er ook nog;

Queeny
Afbeelding

Kruimeltje
Afbeelding

En dan nog Racoon, maar die wilde niet op de foto, dus daarvan even een oudere foto
http://img.photobucket.com/albums/v177/ ... 010124.jpg

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Stalkatten worden huiskatten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 23:35

wat zien je katten er goed uit, fijn dat ze gedijen in een huis!

Zoolgangster

Berichten: 9592
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: Stalkatten worden huiskatten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 23:44

Leuk dat het zo goed gaat!

Anoniem

Re: Stalkatten worden huiskatten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 08:28

Ik las de topictitel en ik dacht al, dit moet een topic van jou zijn! :))
Hele leuke foto's en wat fijn dat het zo goed gaat. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 08:38

Oh wat fijn dat de katten het zo naar hun zin hebben! Ze zien er ook super goed en mooi verzorgd uit, mijn complimenten +:)+ . Heb zelf 2 katten uit het asiel en ik kan er zo ontzettend van genieten als ze heerlijk "kat" liggen of zitten te zijn.

Veel plezier nog met ze!

magriet

Berichten: 2808
Geregistreerd: 04-11-02

Re: Stalkatten worden huiskatten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 13:06

Super Ingrid dat de katten zo goed gedijen in en rond huis. Worden ze 's nachts al wat rustiger?

RainbowDance

Berichten: 1615
Geregistreerd: 26-11-11
Woonplaats: Langedijk/Heerhugowaard

Re: Stalkatten worden huiskatten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 21:14

Wat leuk!

Cheytjuh

Berichten: 4023
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: Stalkatten worden huiskatten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 00:07

Wat zijn het ook scheten van katten en wat heerlijk dat ze het zo goed doen binnen ! :D Ze zien er ook super uit !

Fijn hoor Ingrid :D

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 00:19

Heerlijk <3 Ze zien er goed uit!

Wij hebben ook onze oude stalkat in huis (Mw. Poespoes), die was ook een jaar of 12 toen ze bij ons kwam, ze had teveel kwaaltjes om nog fijn te kunnen leven op de boerderij.
Ze was in het begin bang van álles (zelfs de tv was eng) en heeft ze een tijd in de krabpaal/onder de bank gewoond. Tegenwoordig woont ze voor 50% bij de buurvrouw (daar gaat ze in de ochtend naartoe, we weten dus nog steeds niet hoe ze de tuin uit komt), staat 's avonds aan de voordeur te miauwen en 's nachts slaapt ze op bed. Het beest overleeft werkelijk alles, komt alles te boven (o.a. in maart een klap van een andere kat gehad in haar oog, waardoor haar oogbol was geperforeerd), maar ze is net onkruid :D

Geniet maar van ze! Ze zullen blij zijn dat je ze deze kans geeft :)

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 00:25

Aaaaaah wat onwijs leuk en wat hebben ze een mooi huis gekregen , serieus. Mooie foto's ook met dat beeldje , zelf heb ik driekleuren , watch profiel. dus ik vind kruimeltje erg leuk. maar die twee zijn echt erg mooi ook de rooie pers

Tancreda4

Berichten: 24041
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 07:11

@ Wuis; ja ik ben ook enorm blj dat het zo goed gaat! Mams had ik wel verwacht, die deed op de boerderij ook niet veel meer dan eten en slapen, maar Bambix was nog een beetje spannend. Maar zelfs die paar weken binnen gingen goed. Af en toe snachts wat uit de vensterbank gemietert, maar thats it :=

@ Magriet; zeker nu ze overdag naar buiten kunnen zijn ze snachts rustiger. Ik probeer ook savonds even met ze te spelen (met laserlampje hahaha) en dat werkt ook wel dat ze gewoon snachts gaan slapen. Ze hebben hun ritme al wat aangepast.

@ Quellian; ook al zo iemand die de stalkat mee heeft genomen! Vind het wel fijn dat ze ondanks hun leeftijd zich toch nog zo goed kunnen aanpassen. Mams, ook al ruim 12, is de koningin in huis hoor, die geniet van alles :))

@ Franka; thanks :)

Nista_RX

Berichten: 2945
Geregistreerd: 25-10-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Stalkatten worden huiskatten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 08:26

Wat leuk, ik zou zeggen: Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten! :) Ze zien er erg leuk uit, en wat n goed tehuis hebben ze nu!

Boetjewoor

Berichten: 991
Geregistreerd: 25-12-08

Re: Stalkatten worden huiskatten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 17:17

Leuk! En wauw, kruimeltje is toch wel een beetje mijn droomkat, prachtig met dat zwart en rood!

Tancreda4

Berichten: 24041
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 21:38

Bedankt allemaal :))

Femke, hebben? Hahaha, nee hoor, fopje. Kruimeltje is echt mijn katje, vanaf kitten heb ik haar al. Ze is nu alleen een beetje dement aan het worden en bepaalde momenten van de dag (maar het liefst snachts) krijst ze de boel bij elkaar als een krolse dove kat :)) Maar verder is ze ehct mijn moppie ook <3
Wel een kneusje,weet niet of jullie het bordje boven haar hoofd zien, maar daar staat blijkbaar op; ik ben een loser, val mij aan. Want ze is het pispaaltje van alle andere katten, honden, vogels, konijnen.... alles wat leeft en haar ziet, valt haar aan := Dus ze woont op de bovenverdieping en de zolder, daar komen geen andere beesten :=

Feanyth

Berichten: 669
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Brouwershaven

Re: Stalkatten worden huiskatten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 21:42

Wat super dat het zo goed gaat! en dat ik niet de enige ben.
Heb hier ook twee katjes die eigenlijk bijna hun eerste jaar in de stal zijn opgegroeid. Zijn nu nog maar drie, maar wel al bijna twee jaar thuis wonend. Helaas wel op een flatje. Dus ze kunnen niet naar buiten, maar ze gedragen zich top. Ga voor volgende zomer de balkon kat-veilig maken. ^_^

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: Stalkatten worden huiskatten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 22:29

Oh wat fijn voor ze! Beetje gekke vraag, maar hoe is het gegaan met de zindelijkheid, snapten ze het?

Knap stel hoor!

Tancreda4

Berichten: 24041
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Stalkatten worden huiskatten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 22:31

Nou Amy, dat ging echt super!! Mams had ik al eens 2x in een bench in stal opgesloten met een kattenbak (speciale vulling) om urine in op te vangen, en ze hebben ooit eens een paar dagen bij mij gelogeerd al vanwege DA bezoeken, maar eigenlijk zijn ze sinds het eerste moment met een kattenbak naast hun helemaal zindelijk. Een ietsjes vieze (maar toch schone, maar wel een met geur dat ze weten dat het een plasbak is) neergezet, en ze wisten het gelijk. Ze zijn juist té zindelijk waardoor we onze geurneutraliserende korrels niet kunnen gebruiken, want ze zitten het een half uur te begraven in de bak :P En dat werkt niet met die korrels, dus nu hebben we weer klontvormende.

Alleen nagels slijpen aan een krabpaal ipv de stoelen en bank leren ze nog niet echt :o :o

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: Stalkatten worden huiskatten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 22:39

Oh wat top joh! Wij kregen ook weleens een oudere stalkat aangeboden..uhm, nouja, eigenlijk om 'mee te pikken' wegens nalatigheid in hun verzorging..maar heb het niet gedurfd, was te oud, dacht ik dus..maar het kan blijkbaar dus wel. We iets om te onthouden dus :)

haha, was hier ook..krabpalen overal, maar nee hoor, het behang is favoriet..lang leve de plantenspuit en je hoeft dr niet eens voor op te staan haha. Dus dat leren ze vast nog wel :P