[VOLG] Maine Coon kittens verwacht!! 2022, of toch 2023?? *Geboren!*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

[VOLG] Maine Coon kittens verwacht!! 2022, of toch 2023?? *Geboren!*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-22 23:11

Yesssss het is weer zover! *\o/*

18 oktober zijn de knappe kinderen van Fiore alweer 1 jaar oud geworden. Wat vliegt de tijd en wat zijn ze gegroeid! ( Topic van toen ze nog bij ons waren: [BB-ITP] Enorm schattige mini Maine Coon haarballetjes ITP )

En nu... Verwachten wij volle broers/zusjes van dit nest!! <3

Omdat deze combinatie geweldig uitgepakt heeft qua uiterlijk én karakter, hebben wij voor dit jaar weer voor dezelfde kater gekozen. Plus dat de kater (tevens internationaal kampioen) op leeftijd begint te raken, dus we weten niet hoe lang het nog mogelijk is. Zowel kater als poes zijn uiteraard uitgebreid getest op (erfelijke) afwijkingen.

Het liefdeskoppel <3 <3 Big Hug Ronja Fiore x GR.Int.Ch. Nelson Mandela v.d. Groene Berg
Afbeelding

Gekke, knappe Fiore in de tuin afgelopen zomer
Afbeelding

Groepsfoto van het laatste nest! (dus exact dezelfde ouders)
Afbeelding
(vlnr: Chavelli, Chiara, Cesare Vico, Ciro, Cantucci)

En dan zijn jullie natuurlijk ook wel benieuwd hoe ze opgegroeid zijn.... *D

Cantucci Du Champ Vert (nu Nowi)
Afbeelding

Chavelli Du Champ Vert (nu Chewie)
Afbeelding

Chiara Du Champ Vert
Afbeelding

Cesare Vico Du Champ Vert (Vico)
Afbeelding

Ciro Du Champ Vert
Afbeelding

(deze foto's zijn afgelopen jaar gestuurd, niet allemaal exact op hetzelfde moment, dus ze zijn op de foto's niet exact even oud als elkaar)

De kittens zijn stuk voor stuk zó enorm knap en echt zo gigantisch lief! Ze zijn super aanhankelijk, knuffelig en erg aanwezig. En ook behoorlijke boefjes haha. Echt een droomnest. De karakters zijn simpelweg perfect! Hopelijk geven Fiore en Nelson dat dit keer weer zo sterk door <3

En nu is Fiore ondertussen alweer +- 47 dagen drachtig!! *\%/* Het gaat zo snel!
Het aangespoelde walrusje is niet zo actief meer momenteel :+ Slapen, eten, drinken, knuffelen, repeat.
Afbeelding

Wij verwachten de kittens rond 30 december! (mijn verjaardag haha)

Wie volgt er weer gezellig mee? :):)
Laatst bijgewerkt door xingridx op 30-12-22 09:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast op verzoek TS

Galathil

Berichten: 1257
Geregistreerd: 30-06-14
Woonplaats: Seven Kingdoms

Re: [VOLG] Maine Coon kittens verwacht!! 2022, of toch 2023??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 23:41

Leuk topic, ik volg!
Ik ken twee hele lieve maine coons en ben inmiddels ook fan geworden van het ras. Het vorige nestje kittens ziet er heel schattig uit. <3

Whizz
Berichten: 1045
Geregistreerd: 24-06-07

Re: [VOLG] Maine Coon kittens verwacht!! 2022, of toch 2023??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 23:44

Wat een knappe poezen. Ik volg gezellig mee!

xoranlover

Berichten: 6589
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [VOLG] Maine Coon kittens verwacht!! 2022, of toch 2023??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 23:53

Pluimen!!! Ik ben gek op pluim katten.

Ik wil ze ook terug bij de somali maar Elani heeft maar mini’s (lees tien sprieten die los staan)
Knap nest. Showen ze nog met die kater?

Ik volg mee heel benieuwd.

Prairy
Berichten: 9072
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] Maine Coon kittens verwacht!! 2022, of toch 2023??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 00:28

Oh wat zijn het toch heerlijke katten!!

Ik vind die rooie, als volwassen, ook veel mooier dan ik had verwacht.

Ik ben echt fan van het ras, heb er zelf nu nog eentje.

Yom
Berichten: 3787
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 06:56

Ohh leuk, ik volg mee. Er liggen er nu 2 bij mij in bed en een moet en zal mijn handen likken terwijl ik probeer te typen :D

NorwayFjord

Berichten: 3150
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 07:27

Oh wat leuk, ik volg mee <3 Wat zijn de kittens van vorig jaar ontzettend knap! Ik heb zelf 3 Maine Coons, echt een geweldig ras.

Mijn moeder heeft ook een nestje Maine Coons, heerlijk spul is het <3
Afbeelding

Leo

Berichten: 50128
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [VOLG] Maine Coon kittens verwacht!! 2022, of toch 2023??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 07:55

Ohh wat zijn de kittens van vorig jaar ook mooi geworden <3 ik volg graag weer mee!

xMarianne
Berichten: 1279
Geregistreerd: 09-07-08

Re: [VOLG] Maine Coon kittens verwacht!! 2022, of toch 2023??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 08:04

Ik volg! Wat een knapperds zijn dat geworden zeg (als kitten waren ze al super leuk). Ben benieuwd naar het nieuwe nestje <3

Muronia

Berichten: 19552
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 08:10

Oeh leuk! Ik heb hier ook een Coon rondwandelen, geweldige katten <3 . Die van ons is super mensgericht en een enorme clown. Ik lig regelmatig dubbel door zijn malle capriolen.

Ik verwacht volgende week kittens van mijn ragdoll (zij zit nu op 56 dagen), dus hier wordt het spannend of het kerstkindjes worden!

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: [VOLG] Maine Coon kittens verwacht!! 2022, of toch 2023??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 08:14

Wat een prachtig beesten die Maine coons. Ik heb ooit op een Maine coon gepast en die was ook al zo mooi en lief. Zelf heb ik 2 Britse kortharen. Ik volg!

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: [VOLG] Maine Coon kittens verwacht!! 2022, of toch 2023??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 08:59

Ik volg weer mee!
Hey grappig ik ben ook de 30ste jarig

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-22 12:31

Wat een leuke reacties!!

Galathil: Leuk dat je volgt! :D

Whizz: Gezellig dat je ook volgt!

xoranlover: Ik ben ook echt dol op de tips <3 Onze andere Maine Coon heeft ze ook minder. Met haar fokken we niet meer (heeft daar niet mee te maken hoor). En met Nelson showen ze niet meer nee. Hij heeft genoeg titels binnengesleept en mag nu lekker van zijn oude dag genieten.

Prairy: Rood is niet je favoriete kleur? Haha. Ik vind het vooral ook zo bijzonder om te zien dat ze allebei heel anders rood zijn geworden!

Yom: Leuk dat je ook weer volgt! En haha dat klinkt enorm bekend. Hier moeten ze ook altijd op mijn handen liggen als ik op mijn laptop wil typen of iets. Altijd erg handig! (not) Maar wel gezellig.

NorwayFjord: Ohh wat zijn die ook enorm knap zeg! Leuke kleurtjes <3 Leuk dat je volgt!

Leo: Gezellig dat je ook volgt! En ja ze zijn echt prachtig geworden. En zo enorm groot ook al! Vooral de katers zijn echt mega tijgers geworden. En zo lekker knuffelig.

xMarianne: Leuk dat je volgt! En ja de afgelopen kittens waren in elke fase van hun leven eigenlijk al knap. Zo'n leuk nest! Hopelijk nu weer <3

Muronia: Dat mensgericht en clown klinkt heel erg bekend ja! Echte Coon-streken soms. Heerlijk! En ohh wat leuk en spannend ook voor jou dan! Ik ben benieuwd naar de kittens! Onze andere Maine Coon is ook een kerstkitten. Wij hebben in het verleden met Heilige Birmanen gefokt. Dat waren ook van die heerlijke, witte fluffballetjes haha.

DonDon: Ze zijn echt geweldig! Voorheen hadden wij Heilige Birmanen, maar Maine Coons hebben nu echt ons hart gestolen.

kiki1976: Gezellig dat je weer mee volgt! :D En haha grappig ja! Verjaardagsgenootje :P

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: [VOLG] Maine Coon kittens verwacht!! 2022, of toch 2023??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 13:04

Oh ja mijn droom is altijd nog om een maine coon erbij te hebben. Ben erg benieuwd naar het nestje zo geweldig hihi.

Yom
Berichten: 3787
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 15:44

Dit is Vino van nu 8 mnd, over oortips gesproken. Hij is rustiger dan onze Fender, maar ja dat is dan ook een rode en met recht een donderstraal


Afbeelding

Prairy
Berichten: 9072
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 16:15

Als kitten spraken die rode me minder aan als bijvoorbeeld de grijze met de witte bef, maar volwassen vind ik ze echt prachtig. Had ik niet zo verwacht eigenlijk. Niks tegen rood hoor! Ik vind bijna alle kleuren leuk!

Sky_As

Berichten: 4724
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: [VOLG] Maine Coon kittens verwacht!! 2022, of toch 2023??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 16:17

ik snap echt niet waarom ik dit soort topics altijd aan klik...
wordt je toch alleen maar verliefd van.

Zelf ook een maine coon, en dat beest is geweldig. Meer hond dan kat (ook qua grootte/gewicht) in gedrag.

Lyona

Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-10-21
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 17:05

Oh wat een pracht katten! Heb zelf 0 verstand van het ras (heb zelf 2 vuilnisbakjes) maar o wat prachtig!
Ik volg ook mee!

jojoleinee

Berichten: 2660
Geregistreerd: 11-05-10

Re: [VOLG] Maine Coon kittens verwacht!! 2022, of toch 2023??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 17:24

Dat wordt weer een leuk nest!
Wat is die ene rode veel van kleur veranderd! Of lijkt dat maar zo? Hij lijkt nu wat meer kastanje/koffie (geen idee hoe dat bij katten heet) dan rood.

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [VOLG] Maine Coon kittens verwacht!! 2022, of toch 2023??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-22 17:54

DonDon: Dan kan je alvast inspiratie gaan opdoen tijdens ons nestje! :P

Yom: Oh wauw, wat een knapperd! <3 Echt heel mooi! En ook zulke mooie tips ja. Daar heb ik echt een zwak voor. De roodjes zijn altijd inderdaad echt gekkies. Ciro en Vico wonen bij mijn broer. Daar is Vico altijd een beetje de mastermind en Ciro haalt dan het kattenkwaad uit :') Lekker stel.

Prairy: Haha ja ik snap je wel ja! Ik heb sowieso een zwak voor veel wit, maar de rode worden ook altijd prachtig ja. En enorm verschillend alsnog, terwijl ze als kitten echt maar een klein beetje leken te verschillen van kleur.

Sky_As: Je klikt het aan om even te kunnen genieten van een hoop fluff :D Haha. En ja klopt, het zijn net honden! Onze Sienna en Fiore kunnen ook trucjes. Ze kunnen speeltjes apporteren (Sienna haalt ook takken uit de tuin en neemt die dan trots mee naar binnen), ze kunnen zitten op commando, poot geven op commando en een rondje draaien op commando. Ze leren zo snel! Ze zijn super slim. Omdat Ciro en Vico uit het afgelopen nest bij mijn broer wonen en ik die dus geregeld zie, kunnen die ook al zitten en pootje geven op commando haha.

Lyona: Leuk dat je ook mee volgt! :D

jojoleinee: Jaa hopelijk wordt het weer net zo'n leuk nest ja :D En klopt, de ene rode is veel dieper/donkerder rood en de ander een stuk lichter. Grappig dat verschil hè!

xoranlover

Berichten: 6589
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [VOLG] Maine Coon kittens verwacht!! 2022, of toch 2023??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 18:52

Ik vind main coons gaaf. Maar het is niet mijn ras. Ik wil wel nog een keer zo’n enorme kater op de foto zetten. Lijkt me zo stoer.

Ik hou het lekker bij mijn druktemakers (abessijnen en somali)

Maar ik volg wel mee : D

Roosch

Berichten: 36656
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: [VOLG] Maine Coon kittens verwacht!! 2022, of toch 2023??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 18:55

Ooooh fluffieeessss <3

Ik kan kleurtjes gelukkig prima weerstaan maar zodra ik een witte zie ben ik verkocht. :')

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: [VOLG] Maine Coon kittens verwacht!! 2022, of toch 2023??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 18:57

ohhh ik was al helemaal verliefd op Cesare, hij is precies zo geworden als ik in m'n hoofd had. (de anderen zijn ook prachtig hoor, maar ik heb iets met rood)
Ik zou er heel graag een Main Coon bij hebben, maar ik vrees dat mijn Turkse Van dame dat niet leuk gaat vinden.

Berdien

Berichten: 64521
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [VOLG] Maine Coon kittens verwacht!! 2022, of toch 2023??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 19:02

Och wat een plaatjes <3 Voor nu regeert onze 16-jarige Ragdoll koningin Poes nog dit huis, maar als zij er niet meer is, dan overweeg ik serieus een MC. Ze zijn zo prachtig!

Ro0sje
Berichten: 538
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Zuid holland

Re: [VOLG] Maine Coon kittens verwacht!! 2022, of toch 2023??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 21:22

Leuk! Ben gek op deze topics dus ik volg graag mee.

Zelf een Noorse boskat waar ik vorig jaar een nestje mee heb gehad x main coon. Dat pakte erg goed uit. Aankomend jaar hoop ik een nestje met mijn ragdoll te hebben.