25 februari 2010 was het.
s'ochtends om een uur of 6 maakte mijn vriend me wakker, " kom eens kijken, er is een kat met me mee naar binnen gelopen!" (we wonen 3 hoog)
Daar zat ze. Een mooie maar dunne lap, en mauwen dat ze deed! Op zo'n zeurderige klagende toon. Dus zei ik tegen mijn vriend: "zet haar er maar uit; ze zal wel krols zijn en van iemand hier uit de buurt."
Zo gezegd zo gedaan, en toen ik naar mijn werk ging zag ik ook geen kat meer lopen buiten.
s'middags kwam ik thuis, en vanaf boven zagen mijn vriend en ik een groepje buren izch verzamelen om de bosjes in de stromende regen.
Het zal toch niet.....
Dus ik naar beneden. En ja hoor er lag een kat in de bosjes, de lap.
Mn buurvrouw zei " volgens mij heeft ie iets gevangen, een rat ofzo?"
Dus ik kijk van boven af.... en roep " nee dat is een jong!!!'
Dus.......met in de ene hand een jong en in de andere hand een moederkat die mijn andere hand met inhoud goed in de gaten hield, naar boven.
Eenmaal boven had mijn vriend een doos gepakt, handdoeken er in en in de douche gezet. Verwarming aan, het jong voelde nogal koud aan. De lap ging lekker liggen en hup, daar kwam de 2e, een mooi streepje. En na een tijdje kwam de laatste, een zwart witte.
Gezellige boel dus ineens 4 katten in huis!
Dieremambu gebeld en die wouden ze wel komen halen, maar toen was ze nog aan het bevallen dus dat vond ik toch wel sneu. Asiel gebeld, amivedi gebeld, internet afgespeurd....niks. Dierenambulance is nog langs geweest om op chip te checken: niks. Toevallig schenen er ineens meerdere katten hier in de buurt rond te struinen die van niemand zijn...
Uiteindelijk hebben we de katjes 12 weken hier in huis gehad, en toen de 2 katertjes (roodwit en zwartwit) naar mijn zus gebracht (dwaallicht@bokt) en zelf de moeder en de streep gehouden.
Dit is nu bijna een jaar geleden en echt, wij hebben de gekste, liefste geweldigste katten thuis zitten nu. we zijn er ZO blij mee en zo gek op!!! Dus voor degene die een zwangere kat toch te veel werk vond: dankjewel. Zo iemand verdient geen katten als de onze!!!

tevreden en weer opgedroogde mamsie met kittens

ratjes

een stuk groter al.. spelen, rennen en zelfs blazen konden ze heel snel

Storm de streep

en nu:

Storm in de wasbak.....

Storm in de doos...

ook storm..

en de mama, gucci. Die niet meer bang is maar superlief en het liefst je persoonlijke kacheltje is en hele dag op je schoot wil liggen....
Heb nu even geen fotos van de andere 2 (die nu echt enorm zijn hahah)
Groetjes!

de meeste waren hartstikke wild maar één roodharige scharrelde telkens bij mijn ouders hun woning om. Ze verrekten van de honger natuurlijk. Toen heb ik er ook eentje van geadopteerd, onze Nickolodeon, ik wil m voor geen goud meer missen.....ach het is zo leuk die poezebeesten