Dankjewel!!voor degene die deze schatjes heeft gedumpt...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Dankjewel!!voor degene die deze schatjes heeft gedumpt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:06

[BB] kat gevonden met verrassing erbij..wat een dag!

25 februari 2010 was het.

s'ochtends om een uur of 6 maakte mijn vriend me wakker, " kom eens kijken, er is een kat met me mee naar binnen gelopen!" (we wonen 3 hoog)
Daar zat ze. Een mooie maar dunne lap, en mauwen dat ze deed! Op zo'n zeurderige klagende toon. Dus zei ik tegen mijn vriend: "zet haar er maar uit; ze zal wel krols zijn en van iemand hier uit de buurt."

Zo gezegd zo gedaan, en toen ik naar mijn werk ging zag ik ook geen kat meer lopen buiten.
s'middags kwam ik thuis, en vanaf boven zagen mijn vriend en ik een groepje buren izch verzamelen om de bosjes in de stromende regen.
Het zal toch niet.....
Dus ik naar beneden. En ja hoor er lag een kat in de bosjes, de lap.
Mn buurvrouw zei " volgens mij heeft ie iets gevangen, een rat ofzo?"
Dus ik kijk van boven af.... en roep " nee dat is een jong!!!'
Dus.......met in de ene hand een jong en in de andere hand een moederkat die mijn andere hand met inhoud goed in de gaten hield, naar boven.
Eenmaal boven had mijn vriend een doos gepakt, handdoeken er in en in de douche gezet. Verwarming aan, het jong voelde nogal koud aan. De lap ging lekker liggen en hup, daar kwam de 2e, een mooi streepje. En na een tijdje kwam de laatste, een zwart witte.

Gezellige boel dus ineens 4 katten in huis!
Dieremambu gebeld en die wouden ze wel komen halen, maar toen was ze nog aan het bevallen dus dat vond ik toch wel sneu. Asiel gebeld, amivedi gebeld, internet afgespeurd....niks. Dierenambulance is nog langs geweest om op chip te checken: niks. Toevallig schenen er ineens meerdere katten hier in de buurt rond te struinen die van niemand zijn...

Uiteindelijk hebben we de katjes 12 weken hier in huis gehad, en toen de 2 katertjes (roodwit en zwartwit) naar mijn zus gebracht (dwaallicht@bokt) en zelf de moeder en de streep gehouden.
Dit is nu bijna een jaar geleden en echt, wij hebben de gekste, liefste geweldigste katten thuis zitten nu. we zijn er ZO blij mee en zo gek op!!! Dus voor degene die een zwangere kat toch te veel werk vond: dankjewel. Zo iemand verdient geen katten als de onze!!!

Afbeelding
tevreden en weer opgedroogde mamsie met kittens

Afbeelding

Afbeelding
ratjes :D

Afbeelding

Afbeelding
een stuk groter al.. spelen, rennen en zelfs blazen konden ze heel snel :')

Afbeelding
:+:

Afbeelding

Afbeelding
Storm de streep :D

en nu:

Afbeelding
Storm in de wasbak..... :=

Afbeelding

Afbeelding
Storm in de doos... :')

Afbeelding
ook storm..

Afbeelding
en de mama, gucci. Die niet meer bang is maar superlief en het liefst je persoonlijke kacheltje is en hele dag op je schoot wil liggen....

Heb nu even geen fotos van de andere 2 (die nu echt enorm zijn hahah)

Groetjes!

Rennie89

Re: Dankjewel!!voor degene die deze schatjes heeft gedumpt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:08

Wat een schatjes! :D hoop dat degene die ze gedumpt heeft een keer op zijn blaren zal zitten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:09

we hebben er later nog 1 gevonden.. een heel klein zwartwitje, af laten halen door de dierenambu :=
Die werd bijna te pletter gereden waar ik bij stond :x
Het is hier op het moment heeel erg met katten dumpen..

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:10

Aaahhh die foto in de wasbak. :+: Superlief!

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:11

Wat een scheetjes!
Goed dat je ze hebt gered!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:13

Wat een schatjes! En wat fijn dat je ze in huis hebt genomen en voor ze hebt gezorgd!

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:15

ahhh wat een popjes die kleintjes.........en wat worden ze snel groot! Heb ook ooit een zwervertje meegenomen, mensen waren verhuisd en hadden gewoon hun katten achtergelaten :+ de meeste waren hartstikke wild maar één roodharige scharrelde telkens bij mijn ouders hun woning om. Ze verrekten van de honger natuurlijk. Toen heb ik er ook eentje van geadopteerd, onze Nickolodeon, ik wil m voor geen goud meer missen.....ach het is zo leuk die poezebeesten :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:17

Wat een schatjes!!! <3 <3
Super goed dat je ze in huis hebt gehaald. :j
De persoon die zijn katten niet is komen halen toendertijd mag zich heel diep schamen. :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:19

aliealie schreef:
ahhh wat een popjes die kleintjes.........en wat worden ze snel groot! Heb ook ooit een zwervertje meegenomen, mensen waren verhuisd en hadden gewoon hun katten achtergelaten :+ de meeste waren hartstikke wild maar één roodharige scharrelde telkens bij mijn ouders hun woning om. Ze verrekten van de honger natuurlijk. Toen heb ik er ook eentje van geadopteerd, onze Nickolodeon, ik wil m voor geen goud meer missen.....ach het is zo leuk die poezebeesten :D

Je gaat je snel aan ze hechten he... wij liggen de halve dag in een deuk om wat voor raars ze allemaal doen :D (behalve dan dat storm wel 7!!!!!!! opladers van me door heeft gekauwd.....)

ik vond trouwens 3 van die jonge katjes in huis en dan de moeder nog wel druk hoor... je kan je rug niet toekeren of er ging weer een plant over de grond.... :')

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:21

Wat een mooitjes hoor!!
Heel apart getekend allemaal..echt mooi!!
Goed van je dat je ze opgevangen hebt!

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:23

Mooie kat is die moeder zeg! :)
Die kleintjes ook overigens, maar die moeder viel me meteen op.

jarytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 22:18

Aaaah wat leuk!
Dus nu heb je een flat met 4 katten? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 22:35

Nee de 2 katertjes zijn naar mn zus gegaan die wilde ook nog graag katten dus dat kwam goed uit. Dus die lopen daar nu dik te zijn en het huis op stelten te zetten :D :D
Ik vond het toch net iets druk met 4 katten haha... maar wel gezellig :P

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 00:05

<3
aaaaah zo lief om ze weer eens te zien toen ze klein waren. Buddha is dus de oudste! wist ik niet!
weet je trouwens dat maru graag gitaar speelt... hij haalt zn pootje over de snaren tot er geluid uit komt, haha :+

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 01:12

Wat een mooi verhaal, zeg. Die foto van Storm in de wasbak vind ik leuk, katten gaan altijd op de raarste plekken liggen.
De moederpoes is ook een mooie lapjeskat, weet je ongeveer ook hoe oud ze is?

Ik heb ook een 'aanloop poes' , die heb ik nu al wel 12 jaar. De dierenarts schatte haar toen tussen de 3 en 6 jaar. Het is nu echt een stokoud beestje om te zien dus waarschijnlijk was ze al ouder en is ze nu rond de 18/19 jaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 01:53

Aww wat lief! Goed dat je ze hebt opgevangen. Wat me verbaasde dat moeder en jong nog steeds met elkaar door 1 deur kunnen! Heb 2 nestjes gehad; vroeger thuis en mijn eigen kat en die wilden beide niets met het jong dat we gehouden hebben te maken hebben na 12 weken. Tot vechtpartijen aan toe!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 02:02

Ach lief!
Je hebt wel de mooiste uitgezocht hé? Wat een gave tekening heeft hij, kun je daar geen duidelijkere foto van plaatsen?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 02:15

Jeetje wat eren mooie mamma ze kwam bij jullie voor hulp dus heeft ze jullie gevonden. en wat een onwijs leuke spetters zijn eruitgekomen en gucci zovan nu ben je rijk. hoef je niet meer te struinen.

supermamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 02:30

Zo heb ik ook wel een verhaal, alleen einde is sneu voor ons en voor de katten...

2004 Nam uit meelij 1 poes mee, super mooi getekend en super lief..
paar weken later haar zus was mager en moest met 6 andere katten en 1 hond een groot blik vleesbrokken delen.. Dus nam ik haar ook mee..
15 juni 3 jongen van de 1ste... 4 weken later 4 jongen van die magere haar zus, alle 4 ziek en dus na alle moeite met zelf groot brengen, alsnog dood, was bezwangerd door haar eigen vader of broer.... geen idee, in ieder geval inteelt.. Toen ik haar meenam zag ze er niet zwanger uit... Omdat ze gewoon verwaarloosd was eigenlijk...
Van het 1ste nestje een kater gehouden..
Alle katten steriliseren, castreren en paar jaar plezier van gehad.. Binnen half jaar alledrie verdwenen (ze waren alle3 echt knuffelkatten en gingen overal naar binnen).. Of ze zijn ergens binnen of iets anders.. Heb alle asiels, amivedi en alle mogelijke jaar lang afgebeld...
Op gegeven moment ik ging verhuizen..
Kreeg nieuwe kat, weer uit meelij meegenomen ergens en bleek, kater deed het echt goed, echt zo'n flinke bikkel.. Na 4 jaar.. Zijn zusje was nog steeds klein scharminkeltje.. Sinds 19 oktober 2010 kat Herman weg...
Had inmiddels ook al een 2de kat weer omdat zijn moeder zwaar vergiftigd was en met grote buikwond lag, ze kon 6 kittens niet verzorgen en niet aan volgens dierenarts (erg begrijpelijk) dus met 5 weken ik er 1 meegenomen..
Deed super goed, echt weer zo'n lekkere grote buitenkat.. Met 6 maanden hem laten castreren, zware operatie, ballen niet ingedaald etc...
Onze dochters beiden 4,5 jaar, super gek met beide.. Hebben het er moeilijk mee dat Herman al weg is..

Afgelopen maandag 24-01-2010...
Om 17.10 Jimi loopt vrolijk rond.. Gaan ff snel boodschappen doen en worden in de plus opgebeld 17.30 dat kat is aangereden en in de voortuin ligt dankzij buurman (dan is wel fijn zo'n buurtknuffelkat)..
Gelukkig hebben wij een vriendin die dierenarts is en had toevallig dienst dus komt(omdat een vriend en tevens overbuurman haar gebeld had).. neemt hem mee naar haar kliniek (kostenloos achteraf)... 2 uur later belt ze op, Jimi reageerde goed op infuus etc maar helaas uit zichzelf ingeslapen RIP JIMI geb 12-04-2010 en 24-01-2011 rip Klap was blijkbaar harder dan we dachten.. Op foto was niks te zien, middenrif niet gescheurd en rug niet gebroken... Geen bloedingen...

Ben nu wel ff klaar met huisdieren.. Ben echt dierenvriend, maar binnen 6 jaar 5 katten verliezen.... zonder iets te weten...

Jimi hebben we afgelopen woensdag eervol bij mijn schoonouders begraven (eigen grond en lekker veel ruimte) naast mijn lieve hondje van 17...

Hij heeft maar 9 maanden mogen worden helaas... De 1ste kat waarvan wij weten hoe het afgelopen is... Heb de andere 4 maar ff bij de ceremonie betrokken voor mezelf dan....

Respect voor jou en succes met je lieve diertjes xxxxx

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 02:44

Wat een leuk topic :D Jeetje die arme moederpoes, zo te bevallen en ook nog in de winter. Het zijn ook erg leuke katten :) Storm is dezelfde kleur als mijn poezel: cypers driekleur. Oftewel gestreepte lapjespoes :D

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 10:49

wat een prachtige moederpoes,en wat is storm schitterend die kleuren echt geweldig.ik vind het super dat je ze opgevangen hebt,het zijn heerlijke dieren.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 10:52

heerlijk om te zien, echt super van je!

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 10:58

Gelukkig hebben deze beestjes geluk gehad.. wat een leukerds ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 13:52

ah supermamma wat een pech heb jij met de katten zeg... :(:)

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 20:15

Hoe kan iemand deze schatjes nou dumpen! Wat fijn dat mama en beebs zo' n goed huis hebben gekregen!