Daar is Sumiko de akita pup weer!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Daar is Sumiko de akita pup weer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 09:40

Jaa, weer nieuwe foto's!
Sumiko is ondertussen alweer bijna 10 weken oud, dus ze wordt al een grote meid! Alles gaat hier goed, ze is ongelooflijk zelfverzekerd en dat maakt dat we overal heen kunnen gaan zonder bange hond.
Enige nadeel daarvan is dat we bij puppycursus al als vals zijn bestempeld (let wel: door 3 10-jarige die op de 1 of andere manier mee mogen doen met puppycursus.. Van de zotte). Mevrouw is namelijk super enthousiast met andere honden en vliegt er gelijk overheen. Neem dan een groep puppy's die allemaal niet weten hoe het moet en mevrouw werd meteen een beetje te stoer. Overigens heeft ze niet gebeten o.i.d., alleen een beetje grommen en op andere honden klimmen, maar we hebben mevrouw nu maar eens goed kennis laten maken met grote honden die weten hoe het moet en daar reageert ze super op. Dus niets om me zorgen over te maken zover!

Verder is ze echt geliefd bij iedereen, ze zijn dol op haar en in het winkelcentrum hebben we af en toe echt een optocht achter ons aan. Iedereen wil weten wat voor hond ze is en een hoop mensen willen haar ook kopen (jaja...)

Genoeg gekletst, nieuwe foto's! En een filmpje (dat wel heel slecht van kwaliteit is ;))

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 11:51

Wat een droppie! Hoog knuffelgehalte! :D

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 11:56

Awwwhhh wat een leukerd zeg! :+:
Wij hebben ook een akita, alleen dan een Amerikaanse.

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 11:56

Wat een schatje <3

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 11:58

aaaaah wat een dotje en het zijn zulke geweldige honden.
Mijn vriendin had ook een witte akita Bo heette ze want ze hebben haar voor 2 maanden terug in laten slapen |( , maar wat een wereldhond was zij.
Snap niet dat ze op puppycursus zo bevooroordeeld zijn :(
Geniet lekker van je bolleke wol en ze is echt een bjoetieeeee <3 <3 <3

Merel___

Re: Daar is Sumiko de akita pup weer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 12:02

Ah, wat een mooierd zeg! Foto 2 is echt leuk! :+:

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 12:43

En weet je zeker dat ze niet te koop is <3?

Ah wat een koppie ...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 12:52

Het blijft een schatje <3 kan niet wachten tot ik haar op de foto kan zetten hahaha :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 13:50

De cursusleidster is super hoor, bij puppycursus, alleen die twee jonge kinderen niet. Wel willen ze haar constant aaien, om dan als ze met haar koppie in de buurt komt gauw weg te trekken. Ben dus al nijdig geworden, want daar leert ze alleen maar van bijten en daar houd ik niet van. Wil niet dat ze daar aanleert om te bijten en dan thuis weer constant boos moeten worden omdat ze het niet mag. Dus ik geloof niet dat ik geliefd ben bij de kleine kinderen, maar goed.

Gelukkig vinden alle andere mensen haar wel super en hebben we veel bekijks op straat, iedereen is dol op haar!

@ielsjj: aah, vol verwachting ging ik je profiel in, maar je hebt geen foto's |(

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 09:48

Wat een schatje <3

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 12:00

Ach, wat een heerlijk bolletje. Groeit hard he !
Lekker van genieten en leuk bezig blijven met de puppy cursus, dan leren ze prima omgaan met andere honden.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 12:01

Geweldig <3 !!!!

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 12:02

Wij hebben vroeger ook een akita gehad.. T is dat ik er nu de tijd niet meer voor heb, waardoor t oneerlijk zou zijn tegenover de hond, maar anders.... :D Maar wat een droppie zeg <3

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 18:05

Wat een droppie zeg :+: Echt mooi! Ik heb een kruising Akita (xlab) van dichtbij zien opgroeien, heerlijke beesten :j

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 18:13

Heel hoog knuffelgehalte, wat een leuke pup <3

Rianne84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:36

Wat een mooierd zeg <3

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 10:44

Wat een super mooie hond, en inderdaad heel hoog knuffelgehalte. Vind de naam ook echt leuk, past er goed bij!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 10:51

als ik zo kan lezen dus al een flinke dominante pup grommen op iedereen vliegen klimmen.maar ja daar staan ze ook bekend om!!!!

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 13:54

wat een schoonheid ben benieuwd hoe ze er over een paar weekjes uitziet

het staat in elk geval hoog op mijn lijstje om strax ook een pure akita te hebben ( heb nu een kruissing met mechelse herder )

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 10:09

keona schreef:
als ik zo kan lezen dus al een flinke dominante pup grommen op iedereen vliegen klimmen.maar ja daar staan ze ook bekend om!!!!

Joh.. We hebben haar niet op een regenachtige zondagmiddag gekocht hoor. Ik weet ook wel dat het bij het ras hoort en dat het dominantie is. Zeg niet voor niets dat we haar met grote honden laten om dat af te leren.

Afgelopen week is de door een herder flink op haar plek gezet en dat heeft goed geholpen, daarna was ze poeslief tegen andere honden. Niet dat het nu over zal zijn (zou wel heel makkelijk zijn), maar we hebben weer een stap gemaakt!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 10:15

wel goed dat jullie er op de hoogte van zijn.heel veel mensen denlken ow wat een leuke knuffelbeer.maar dat is dan uiterlijk het karakter van deze honden is echt niet makkelijk.en veel mensen weten ook niet dat het eigenlijk een vecht hond is.maar veel plezier er mee hoor dat je er verstandig mee omgaat
secricible schreef:
keona schreef:

Joh.. We hebben haar niet op een regenachtige zondagmiddag gekocht hoor. Ik weet ook wel dat het bij het ras hoort en dat het dominantie is. Zeg niet voor niets dat we haar met grote honden laten om dat af te leren.

Afgelopen week is de door een herder flink op haar plek gezet en dat heeft goed geholpen, daarna was ze poeslief tegen andere honden. Niet dat het nu over zal zijn (zou wel heel makkelijk zijn), maar we hebben weer een stap gemaakt!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 21:37

<3
Daar zou je toch de hele dag mee willen knuffelen!