Algemeen
Ja ja mede-Bokkers, het is al weer een jaar geleden en hier ben ik weer: gewapend met mijn camera richting Boekelo en wandelen, genieten en schieten maar!
De avond ervoor om 01:45 in bed en met 16000 stappen op de teller, maar dat mocht de pret niet drukken (nou ja, een béétje dan

In het gezelschap van kindlief, zuslief en haar hond gingen we op weg.
Het is maar een kort ritje voor ons, naar de parkeerplaats (á €12,-

Wil je daar min of meer rustig naar binnen kunnen, dan moet je wel vóór 10:00 aanwezig zijn; andere bezoekers die later kwamen hebben een uur in de rij moeten staan. Toch zonde, als je daar staat met je duur betaalde kaartje.
Zoals altijd is er op het voorterrein een stro-dorp voor de Zien En Gezien Worden-mensen; het viel ons wel op dat met elk jaar dat verstrijkt er steeds minder tenten/winkels zijn voor de Gewone Paardenmens (je weet wel; die níet zo rijk zijn), om eens een leuk halstertje of ander snuisterijtje aan te schaffen voor de pony waar ze zo trots op zijn.
Maar goed, dáár komen we ook niet voor. Wij zijn er voor de prachtige wandeling door de Twentse natuur en voor de paarden en hun ruiters!
En prachtig was het zeker, want alwéér zo'n mazzel met het weer en hun totaal van 112 combinaties aan de start.
Allereerst een eervolle vermelding voor mede streekgenoot Harm Snoeck: een eenling, een amateur die niet zijn geld verdient met rijden, had het door onwijs hard werken tot dit evenement geschopt met zijn paard Butterfly. Alleen al meedoen was geweldig!
Ik kwam ze tegen op hindernis 10 en ze leken het geweldig te doen:

1 Harm Snoeck en zijn Butterfly
Helaas kwam ik ze iets verder op het parcours tegen onder begeleiding van een ruiter van de jachtvereniging; wij waren buiten het gehoor van de speakers dus de reden heb ik niet gehoord, maar daar stapte hij met zijn paard en had blijkbaar de cross op moeten geven:

2
Naast de vele "gewone" gesponsorde hindernissen, staat Boekelo ook bekend om de fraaie omgeving waarin gereden wordt; het erf van een woning, waterpartijen, schuren, of hindernissen van flinke boomstammen die prachtig en met veel detail aangekleed zijn:

3 Meghan Healy met Think It Over

4 Hallie Coon met Cute Girl

5 Storm Straker met Fever Pitch

6 Marcio Carvalho Jorge met Royal Encounter

7 Phillip Dutton met Denim
Ook andere Nederlanders lieten zich van hun beste kant zien, waaronder:

8 Merel Blom met Vesuve d'Aveyron

9 Beau Posthumus met Smokie

10 Stephan Hazeleger met James Bond
Oortjes erop:

11 Jennie Brannigan met Connory

12 Tine Magnus met Dizzy van het Lichterveld Z

13 Clare Abbott met Jewelent

14 Karin Donckers met Leipheimer van't Verahof

15 Cedric Lyard met Song de Magay
Zoals altijd hebben wij weer genoten van een prachtige dag vol paarden en natuur!