Hengstenshow bij De Nieuwe Heuvel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
princequillo
Fotograaf

Berichten: 2450
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Hengstenshow bij De Nieuwe Heuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-22 08:48

Hallo Bokt! :D

Gisteren zijn we naar de hengstenshow van De Nieuwe Heuvel in Lunteren geweest. Het was een zeer mooie dag, super druk met genoeg mooie paarden en echt een ontzettend mooi terrein.

Omdat ik iets later aankwam (5 minuten na de start) heb ik geen plekje kunnen vinden bij de ring, maar kon ik juist lekker relaxed foto’s maken van alles wat er daarbuiten gebeurde!

Ik heb fotografie nog niet zo lang pas ‘serieus’ opgepakt, dus ik ben nog heel erg zoekende naar mijn stijl en dergelijke maar ik hoop dat er een aantal mooie plaatjes tussen zitten. En vooral hele mooie paarden. :D

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9. :Z
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

Dank voor het kijken, en constructieve feedback is altijd welkom! <3

absque_dubio

Berichten: 7847
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 08:55

Wauw wat gaaf zeg! Prachtig vastgelegd!
Sommige foto’s lijken iets te extreem kwa contrast, maar ik hou van deze stijl!
Mocht je nog eens oefen modellen nodig hebben, ik verwacht binnenkort 2 veulentjes. O:)

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2450
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-22 09:49

absque_dubio schreef:
Wauw wat gaaf zeg! Prachtig vastgelegd!
Sommige foto’s lijken iets te extreem kwa contrast, maar ik hou van deze stijl!
Mocht je nog eens oefen modellen nodig hebben, ik verwacht binnenkort 2 veulentjes. O:)

Dankjewel! Ik moet inderdaad nog heel veel oefenen met na bewerken, soms iets te enthousiast. :D Maar ik hou toch ook wel van experimenteren.

Misschien valt er wel iets te regelen als de afstand ook te doen is <<)

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Hengstenshow bij De Nieuwe Heuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 10:03

Mooie foto's!

Dennenboom

Berichten: 701
Geregistreerd: 05-12-20

Re: Hengstenshow bij De Nieuwe Heuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 10:36

Mooie foto's :o

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: Hengstenshow bij De Nieuwe Heuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 11:19

Sommige inderdaad net een tikje veel contrast naar mijn smaak, maar dat is dus smaak! Verder hele gave plaatjes!

Anoniem

Re: Hengstenshow bij De Nieuwe Heuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 11:45

Mooie foto's!!

Hoeveelheid contrast is smaakgevoelig. Op foto 2 zou ik de struik aan de linkerkant er af hebben gelaten, bij foto 3 de hele kont van het paard erop, nu is er een stuk weg terwijl je links nog een zee van ruimte hebt. Bij foto 8 zou ik de hele voet er op hebben gezet, maar dat is persoonlijke smaak.
Goed op de achtergrond letten zodat, vaders met kinderen (foto 11), lantaarnpalen op bepaalde posities het beeld niet verstoren (foto12).
Maar goed, de een maakt dat niet uit en de ander wel :D en altijd lastig met bewegend beeld.

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2450
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Hengstenshow bij De Nieuwe Heuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-22 12:22

Bedankt voor de tips, heel leerzaam <3 Ik ga er zeker mee aan de slag!

Lestrange01

Berichten: 2807
Geregistreerd: 20-01-14

Re: Hengstenshow bij De Nieuwe Heuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 02:47

Het contrast lijkt op sommige foto's net iets te heftig, maar bij bv foto 2 en 8 vind ik het juist erg mooi. Ik vind bij foto 2 de struik ook juist wel wat toevoegen.

Verder echt super gave foto's, en schitterende modellen _/-\o_

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2450
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-22 09:55

Wauw, uitgelicht, bedankt!

Lestrange01 schreef:
Het contrast lijkt op sommige foto's net iets te heftig, maar bij bv foto 2 en 8 vind ik het juist erg mooi. Ik vind bij foto 2 de struik ook juist wel wat toevoegen.

Verder echt super gave foto's, en schitterende modellen _/-\o_

Dat is het denk ik ook. In sommige foto’s is het echt de ‘feel’ die ik mooi vind, maar in andere foto’s vind ik het dan erg moeilijk om hetzelfde gevoel te creëren. Er is nog veel te leren met na bewerken en dergelijke. :+

Wel bedankt!

Hevonen

Berichten: 5617
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 09:56

Ik vind je onderwerpkeus en compositie in basis heel goed. Je standpunt t.o.v. het licht mag hier en daar nog wel wat bijgeschaafd, zeker omdat zwarte paarden heel erg moeilijk goed te krijgen zijn in combinatie met een lichte omgeving. Camera's hebben nu eenmaal niet zo'n groot bereik als onze ogen; donker loopt dicht of licht bijt uit, camera's kunnen het gewoon niet allebei goed in één beeld. Goede standpunten, en nauwkeurige belichting helpt, en natuurlijk is het juist heel moeilijk om op de helderste uren van de dag te fotograferen.

Vind het leuk dat je juist hebt gekozen voor de plaatjes buiten de ring!

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Re: Hengstenshow bij De Nieuwe Heuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 10:33

Heel mooie foto's! Ik vind de afwisseling van detailfoto's en foto's van het geheel heel smaakvol.
Ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is om zwarte paarden goed op de foto te zetten, ha, loop er altijd mee te klungelen met die zwarte van mij, dus knap gedaan.

gerlindie

Berichten: 4641
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 10:35

Castellon schreef:
Heel mooie foto's! Ik vind de afwisseling van detailfoto's en foto's van het geheel heel smaakvol.
Ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is om zwarte paarden goed op de foto te zetten, ha, loop er altijd mee te klungelen met die zwarte van mij, dus knap gedaan.


Dit ja, zo vaak een foto gemaakt met alleen een zwarte blob :')

Ik vind foto 2 er echt uitspringen!
Ik denk dat je een heel goed oog voor composities hebt.
Sommige beelden vind ik niet per se 'fijn' om naar te kijken (net een open mond bijvoorbeeld), maar het zijn wel beelden die wat met me doen, dus dat is hartstikke goed :j

speurneusc

Berichten: 5376
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 14:26

wat ik heel jammer vind is dat je 99% halve paarden op de foto hebt

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2450
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-22 14:40

Hevonen schreef:
Ik vind je onderwerpkeus en compositie in basis heel goed. Je standpunt t.o.v. het licht mag hier en daar nog wel wat bijgeschaafd, zeker omdat zwarte paarden heel erg moeilijk goed te krijgen zijn in combinatie met een lichte omgeving. Camera's hebben nu eenmaal niet zo'n groot bereik als onze ogen; donker loopt dicht of licht bijt uit, camera's kunnen het gewoon niet allebei goed in één beeld. Goede standpunten, en nauwkeurige belichting helpt, en natuurlijk is het juist heel moeilijk om op de helderste uren van de dag te fotograferen.

Vind het leuk dat je juist hebt gekozen voor de plaatjes buiten de ring!


Dank! Ik ga er nog wat dieper in leren en oefenen. Gelukkig staat er een zwart paard op stal. :')

Het viel mij op dat bij foto’s in de ring ik eigenlijk vooral dezelfde soort foto’s schoot. Terwijl er buiten de ring juist zoveel gebeurde; paarden werden klaargemaakt, warm gereden, er werd geknuffeld in de stallen enzovoorts. Gaf toch net weer iets meer variatie of zo voelde het in ieder geval. :)

Castellon schreef:
Heel mooie foto's! Ik vind de afwisseling van detailfoto's en foto's van het geheel heel smaakvol.
Ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is om zwarte paarden goed op de foto te zetten, ha, loop er altijd mee te klungelen met die zwarte van mij, dus knap gedaan.

Dankjewel!


gerlindie schreef:
Dit ja, zo vaak een foto gemaakt met alleen een zwarte blob :')

Ik vind foto 2 er echt uitspringen!
Ik denk dat je een heel goed oog voor composities hebt.
Sommige beelden vind ik niet per se 'fijn' om naar te kijken (net een open mond bijvoorbeeld), maar het zijn wel beelden die wat met me doen, dus dat is hartstikke goed :j

Wat een leuk compliment, dankje! :)
Ik snap wat je bedoelt hoor, mee eens. Hopelijk krijg ik in de toekomst de kans om dan plaatjes te schieten van juist weer een heel fijn, relaxt beeld. :D

speurneusc schreef:
wat ik heel jammer vind is dat je 99% halve paarden op de foto hebt

Snap ik! Dit is wel een keuze van mij zelf natuurlijk, gewoon een stijl die ik leuk vind. Overigens zijn dit echt bij lange na niet alle foto’s, ik heb er een paar honderd waarvan veel wel het hele paard laat zien, maar ik heb nog niet de tijd gehad om alles na te gaan en dit was een selectie van een aantal van mijn favorieten. (Al zie ik net dat ik dus een dubbele foto heb geüpload, oeps.)

Ik ga ook nog wat oefenen met hele paarden of ik daar wat creatieve dingen mee kan doen. Dankje!