Hevonen schreef:Ik vind je onderwerpkeus en compositie in basis heel goed. Je standpunt t.o.v. het licht mag hier en daar nog wel wat bijgeschaafd, zeker omdat zwarte paarden heel erg moeilijk goed te krijgen zijn in combinatie met een lichte omgeving. Camera's hebben nu eenmaal niet zo'n groot bereik als onze ogen; donker loopt dicht of licht bijt uit, camera's kunnen het gewoon niet allebei goed in één beeld. Goede standpunten, en nauwkeurige belichting helpt, en natuurlijk is het juist heel moeilijk om op de helderste uren van de dag te fotograferen.
Vind het leuk dat je juist hebt gekozen voor de plaatjes buiten de ring!
Dank! Ik ga er nog wat dieper in leren en oefenen. Gelukkig staat er een zwart paard op stal.
Het viel mij op dat bij foto’s in de ring ik eigenlijk vooral dezelfde soort foto’s schoot. Terwijl er buiten de ring juist zoveel gebeurde; paarden werden klaargemaakt, warm gereden, er werd geknuffeld in de stallen enzovoorts. Gaf toch net weer iets meer variatie of zo voelde het in ieder geval.
Castellon schreef:Heel mooie foto's! Ik vind de afwisseling van detailfoto's en foto's van het geheel heel smaakvol.
Ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is om zwarte paarden goed op de foto te zetten, ha, loop er altijd mee te klungelen met die zwarte van mij, dus knap gedaan.
Dankjewel!
gerlindie schreef:Dit ja, zo vaak een foto gemaakt met alleen een zwarte blob

Ik vind foto 2 er echt uitspringen!
Ik denk dat je een heel goed oog voor composities hebt.
Sommige beelden vind ik niet per se 'fijn' om naar te kijken (net een open mond bijvoorbeeld), maar het zijn wel beelden die wat met me doen, dus dat is hartstikke goed

Wat een leuk compliment, dankje!
Ik snap wat je bedoelt hoor, mee eens. Hopelijk krijg ik in de toekomst de kans om dan plaatjes te schieten van juist weer een heel fijn, relaxt beeld. 
speurneusc schreef:wat ik heel jammer vind is dat je 99% halve paarden op de foto hebt
Snap ik! Dit is wel een keuze van mij zelf natuurlijk, gewoon een stijl die ik leuk vind. Overigens zijn dit echt bij lange na niet alle foto’s, ik heb er een paar honderd waarvan veel wel het hele paard laat zien, maar ik heb nog niet de tijd gehad om alles na te gaan en dit was een selectie van een aantal van mijn favorieten. (Al zie ik net dat ik dus een dubbele foto heb geüpload, oeps.)
Ik ga ook nog wat oefenen met hele paarden of ik daar wat creatieve dingen mee kan doen. Dankje!