Voor degene die tijd/ zin en gelegenheid hebben, hier wat tekst en uitleg

Het begon allemaal omdat ik graag toch een paardje had staan, maar dat ik ook graag wilde dat mijn kinderen, man en nichtje erop zouden kunnen. Ik had een tinker bij mijn zus (Mariska_28) in Drenthe staan, maar was zo vlot, dat de rest van de familie daar eigenlijk niet op kon.
Dus zo begon de zoektocht. Ik zocht een paardje waar ik ook op zou kunnen (met helaas toch overgewicht), maar die braaf en relax genoeg zou zijn dat de kinderen, manlief en nichtje er ook op zouden kunnen. Dus ik zocht iets rond 1.60 stokmaat, flink breed gebouwd, en braaf. Dit bleek best lastig, veel waren of te klein of te smal. Of ik zag mooie paardjes te koop staan, mits je de voorste helft van het paard zou nemen

Toen kwam ik op het ras "Comtois" terecht, een Frans trekpaarden ras. En dit was toch wel precies het soort paard wat ik zocht. Fors gebouwd, niet te groot, en slanke (in verhouding

Omdat ik ook een paardje zocht waar mijn dochtertjes (11 en 8,5 jaar oud) op zouden kunnen, vond ik dit eigenlijk wel een goede leeftijd, dus om meer informatie gevraagd. Hieruit kwam dat hij bereden was, cool karakter had en ontzettend braaf. Tevens kreeg ik deze foto's:

Dus samen met mijn nichtje in de auto, en op naar België. 3 uur rijden later waren we er, en werden ontzettend hartelijk ontvangen! Rondleiding langs alle paardjes, en toen werden we voorgesteld aan Quieris! En het enige wat ik dacht was WOW

Hij werd opgezadeld, er werd gewezen waar we heen konden, en mochten zo met hem een stukje buiten rijden. Ontzettend braaf, maar wel wakker reden we zo een stukje buiten. Ook even mijn nichtje erop, en ondanks dat zij al jaren niet gereden had, ging dat ook super!

Uiteindelijk dus met manlief hem gaan halen, en ondanks "het wordt jouw paard, jij moet er blij mee zijn" wilde hij er toch wel graag even op voordat we hem zouden inladen. En ook dat ging super! Dit was afgelopen zaterdag.

Dus na een zeer uitgebreide lunch bij de fokkers (echt nog nooit zulke gastvrije mensen met hart voor het paard meegemaakt! Mocht je ooit een Comtois willen, zou ik ze ZEKER aanraadden!), ingeladen, en op voor 3,5 uur met de trailer terug naar Nederland. Pas toen we onderweg waren, en manlief zei: "De auto lijkt het goed te trekken!" durfde ik te zeggen dat de fokker hem op 800 kilo schat

Hij deed het super op de trailer, en hebben haast niet gemerkt dat hij er in stond op de terugweg! Dus na 3,5 uur halen we hem uit de trailer, en nog geen druppeltje zweet! Zelfs niet klam! Dus toen al onder de indruk van zijn karakter.
Omdat het al wat later was, en eigenlijk buiten de openingstijden van de stal, besloten de dames (dochtertjes) morgen hem te laten zien. Nou, eerste ontmoeting de volgende dag was zeer geslaagd, en de dames waren helemaal verliefd:

(lekker bekkie!)
Die zondag middag na een dagje wei gelijk even het zadel van de dames gepast, en vraag niet hoe, maar ik kreeg de singel vast! Dus de oudste mocht er gelijk even op. En wat was hij braaf

Gistermiddag stukje het bos in gelopen met op de heen weg de een erop, en op de terugweg de ander. En ook dit ging weer super!

Nadat ik bovenstaande foto's naar mijn zus stuurde, kreeg ik de reactie "Mega shetlander!" terug. En ergens.... heeft ze misschien ook wel gelijk

Vandaag was mijn zus er, dus had ik mooi iemand die hem even kon vast houden, dus ook zonder zadel even gereden vandaag. Natuurlijk moesten de dames ook. En na eerst de jongste:

En daarna de oudste:

Was de vraag van de dames: "Kunnen we er niet samen op?!" Zo gezegd zo gedaan:

Hoezo braaf dier? Natuurlijk ben ik er zelf ook nog even op geweest:

En ja, het is nu nog bitloos, maar ik had geen bit van 15,5 cm liggen

En nog geen zadel, want ik had een dressuursingel van 55cm ipv de nodige 85 cm

Dus nu allemaal nog even behelpen, maar alles is besteld, dus nog even geduld hebben.
Maar ondanks dat we hem nu nog maar 5 dagen hebben, ben ik zo onwijs blij met hem, en zo trots op hem, dat ik hem toch even wilde showen aan jullie!
(En ik twijfel een volg topic aan te maken, zoals met Bambi toen, alhoewel dit natuurlijk een VEEL positiever begin heeft!)
Reactie's zijn natuurlijk altijd leuk, maar in ieder geval bedankt voor het kijken!
Groetjes Wendy