Salines in Frankrijk.
Voor het eerst in de geschiedenis werd het dit keer door meerdere Europese AT verenigingen georganiseerd met als hoofdorganisators de ATHA (Akhal-Teke Horse asssociation (int/europese vereniging)) en de Akhal-Teke France vereniging. Er waren Teke's uit Noorwegen, Nederland, België, Frankrijk, Ukraïne en Duitsland.
Natuurlijk heb ik tussendoor de kans genomen om foto's te maken. Ik ben een absolute amateur en het was al een aantal jaar geleden dat ik mijn camera echt gebruikt had, dus helaas zijn er een heleboel mislukt. Maar nog was er genoeg om uit te kiezen. Tot mijn grootste teleurstelling heb ik van de meest indrukwekkende paarden geen echt goed gelukte foto's - maar ik hoop dat jullie toch een idee krijgen van het evenement en de prachtige paarden.
Vooral het feit dat je zoveel Teke's samen kon zien en hun gedrag en reacties op elkaar en vooral hun mensen was fantastisch.
Ik begin daarom met een foto waarop je de deelnemers aan de dressuur- en springwedstrijd bij elkaar in de ring ziet. Dan kunnen jullie het verschil in Teke's een beetje zien. Hier staan zowel hengsten, ruinen als merries op de foto.

Merrie Agush Khan

Hengst Aldebaran - 5 jaar al 167 cm en nog in de groei. Hij was nog erg slungelig maar een echte lieverd en super ruime gangen.

Hengst Aslambek, 5 jaar werd 3e bij de hengsten van 5 jaar en ouder - bij hem kon je ook weer zien hoe vergevingsgezind en ijverig AT's zijn voor hun mens. Zijn ruiter kan zeker nog een hoop rijles gebruiken en werkte zijn paard vaker tegen dan niet, maar de hengst deed echt zijn best om te doen wat hij dacht dat gevraagd werd. Met springen was de ruiter duidelijk beter bekend als met dressuur.