Worldcup horseball ITP (pittige beelden)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 17:27

Denk ik ook; het probleem ligt niet bij de hoofdstellen maar bij de mensen die de hoofdstellen gebruiken. Als je op zo'n botte manier met bijvoorbeeld een kaakgekruist bitloos hoofdstel rijdt dan krijg je touwtjes die aan de onderkant van de kaak in het vlees getrokken worden. :(
Het enige hoofdstel wat ik dit soort ruiters in de hand zou durven geven is een stalhalster/brede en zachte sidepull, maar die zijn natuurlijk niet 'scherp' genoeg, want dit soort ruiters wil en lomp kunnen rijden en willen tegelijkertijd dat de hulpen altijd zo pijnlijk door blijven komen dat het paard ze nooit kan negeren, hoeveel ruis de ruiter ook zelf toevoegt.
Met een stalhalster zal een paard je gewoon gaan negeren als je te lomp en met teveel ruis werkt. Maar bij dit soort sporten wil de ruiter niet dat het paard hem corrigeert...

Mariett

Berichten: 4432
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-16 19:41

Dank jullie voor de complimenten voor de foto's! Ik reageer straks even inhoudelijk via mijn computer, er waren een aantal leuke vragen gesteld en die wil ik graag uitgebreid beantwoorden :)

winnielove

Berichten: 386
Geregistreerd: 01-07-16
Woonplaats: ergens in Nederland :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:54

Fenrir schreef:
Heeft dat paard links op foto 11 nou bloed aan de mond?



meende ik ook al te zien!

hannatjuh
Berichten: 832
Geregistreerd: 04-06-05

Re: Worldcup horseball ITP (pittige beelden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:09

Mooi foto serie. Ik denk dat ik zelf regelmatig had weg gekeken door de hardheid er van.

Maar eerlijk gezegd zie ik weinig verschil met de dressuur op hoog niveau momenteel...

Cowboy55
Berichten: 8502
Geregistreerd: 11-10-05

Re: Worldcup horseball ITP (pittige beelden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:15

Prima sport! Maar zet die paarden nou lekker in een weitje naast het sportveld en speel het spel te voet. Noem je het.......rugby of zo en timmer je elkaar het licht uit de ogen terwijl de paarden kunnen toekijken.

hannatjuh
Berichten: 832
Geregistreerd: 04-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:18

Cowboy55 schreef:
Prima sport! Maar zet die paarden nou lekker in een weitje naast het sportveld en speel het spel te voet. Noem je het.......rugby of zo en timmer je elkaar het licht uit de ogen terwijl de paarden kunnen toekijken.


_/-\o_

amyyy55

Berichten: 1645
Geregistreerd: 28-11-10
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 23:23

Bedankt voor het delen van de foto's, gaaf om ook een kans hebben dit te zien.
Ik vind het echter zeer dieronvriendelijk, maar dat is mijn mening.. ;(
Heel mooi gefotografeerd van jou! _/-\o_

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Worldcup horseball ITP (pittige beelden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 23:26

Ik heb op je foto's niks aan te merken, maar jeetje wat ziet dit er onvriendelijk uit. Paard wordt hier echt behandeld alsof het een oude fiets is, sneu!

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 23:34

Fenrir schreef:
Heeft dat paard links op foto 11 nou bloed aan de mond?



Datis eenrode rubbere bitring:)

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: Worldcup horseball ITP (pittige beelden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 23:36

Tellen blijkt voor wel meer mensen moeilijk :P

amyyy55

Berichten: 1645
Geregistreerd: 28-11-10
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 23:37

Arashah schreef:
Fenrir schreef:
Heeft dat paard links op foto 11 nou bloed aan de mond?



Datis eenrode rubbere bitring:)


i kzal wel kippig zijn, maar ik zie toch echt zwarte bitringen xD

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 23:38

Ik had het ook niet over de bitringen (die idd zwart zijn), er zit duidelijk bloed op de lippen. Ik heb het dus over foto 11, niet over foto 10 of een andere foto met rode bitringen. Dat verschil zie ik ook nog wel :7 Gelukkig, anders werd het bezoekje oogarts :D

amyyy55

Berichten: 1645
Geregistreerd: 28-11-10
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 23:40

Fenrir schreef:
Ik had het ook niet over de bitringen (die idd zwart zijn), er zit duidelijk bloed op de lippen. Ik heb het dus over foto 11, niet over foto 10 of een andere foto met rode bitringen. Dat verschil zie ik ook nog wel :7 Gelukkig, anders werd het bezoekje oogarts :D


Haha dit dus :D _/-\o_

speurneusc

Berichten: 5389
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 00:07

en dan vinden ze de western grof..... pffff vriendelijke sport voor de paarden is anders hoor

speurneusc

Berichten: 5389
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 00:07

maarde foto's zijn mooie, echte actie foto's

Mariett

Berichten: 4432
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Worldcup horseball ITP (pittige beelden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-16 07:55

Ik zal even een mod vragen om de foto's te nummeren, ik begrijp de miscommunicatie wel want daar tussen staan twee foto's in een linkje, dus als je die mee telt zie je inderdaad rode bitringen bij 'foto 11' ;)

Mariett

Berichten: 4432
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-16 09:32

Nogmaals dank voor de complimenten voor de foto’s! Nu mijn langverwachte computer-reactie:

Anniekasaur, nee, ik heb helaas geen foto’s van het Nederlandse team. Ik heb alleen bij deze wedstrijd gefotografeerd, want ik wilde ook nog naar de sport zelf kijken (en je ziet in feite niks van het spel als je alleen maar door de zoeker kijkt), dus ben ik verder gaan kijken. Ook het Nederlandse team, alleen die gingen niet zo goed.

NikkiDeKerf, dankjewel! Dat was inderdaad mijn doel. Ik heb inderdaad niet speciaal de heftigste/zieligste foto’s uitgekozen (en ook niet de minst zielige/minst heftige), maar ik heb natuurlijk wel steeds geklikt op het moment dat er ergens actie was. En bijna overal waar actie was, en waar de paarden dichtbij de goal waren, waren de ruiters extreem fanatiek bezig. Daardoor krijg je dus ook op mijn foto’s de open monden.

Danique, als je er was had je nog minder begrepen waarom ze sporen droegen. De paarden zelf waren namelijk ook echt heel erg fanatiek. De lieten de teugels los (die extra kort zijn zodat dat zonder problemen kan) en de paarden begonnen meteen te rennen naar het doel. Dus ze leken niet echt nodig om het paard extra aan te sporen. Dat paardje van het meisje op foto 2 en 3 was ook de hele tijd aan het stuiteren (echt non-stop) tot die iets mocht doen.

xyzutu2, ja, dat was erg gek! We liepen daar en ik zag een bord met een paard erop, dus ik zei: “Hee kijk een paard, zullen we daar heen gaan?” En toen was daar ineens de wereldcompetitie van Horseball. Die in Portugal overigens in de avond plaats vindt, omdat het de hele dag vrij warm is en ’s avonds wat minder. Het was wel écht een happening hoor! Vooral deze wedstrijd die hier op de foto staat. De omroeper gaat helemaal wild, die schreeuwt door de microfoon. Tegelijkertijd hoor je continu een opblaas-geluid, want de randen van de ‘bak’ waar ze in speelden waren voor de veiligheid van een soort springkussen materiaal, zodat de paarden zonder meer op de randen konden gaan staan. En het publiek gaat echt helemaal wild, het zat ook helemaal tjokvol! Wij waren vrij vroeg en ik was de eerste fotografe die bij de rand ging staan. Uiteindelijk werd ik bijna weggedrukt (maar ik had nog steeds het mooiste plekje, al zeg ik het zelf). Je hoort uit het publiek echt toeters, geschreeuw, geklap etc. De paarden blijven daar bijzonder koel onder, onder al die geluiden en al die druk. Bizar!
Mijn sluitertijd was trouwens steeds 1/1600 seconde. Dus best wel vlug! Het was ook vrij licht buiten, dus dat kwam voor mij wel goed uit.

Ik was in de pauze nog even omgedraaid om een foto te maken van het publiek (dit is dus lang niet alles! Deze foto is gemaakt met een telelens en daardoor kon ik dus een beperkt stuk van het publiek fotograferen):
Afbeelding

En voor het beeld, de rand van het veld (even een aantal nieuwe foto’s bewerkt om het te laten zien, haha):
Afbeelding

Mariett

Berichten: 4432
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Worldcup horseball ITP (pittige beelden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-16 11:04

Bedankt voor het aanpassen :)

Katyatje

Berichten: 1863
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 11:16

Hele mooie foto's TS!

Ik vind horseball ook een erg dubbele sport. Ik vind het concept erg tof en ik hou wel van die actie, maar de foto's maken jammer genoeg ook duidelijk dat het er in the heat of the moment niet altijd zo vriendelijk aan toe gaat.

melody7

Berichten: 13689
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 11:26

Je hebt het super vastgelegd! De foto's zijn echt mooi, maar wat daar op te zien is vind ik toch een stuk minder.

Ik denk dat het met wat strengere regels en misschien zonder bit best een leuke sport kan zijn, ook voor de paarden. Op deze manier is het niet echt mijn ding.

Irisjeeh1999

Berichten: 717
Geregistreerd: 10-04-16
Woonplaats: Drenthe

Re: Worldcup horseball ITP (pittige beelden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 11:31

Gave foto's, ik weet enkel niet zo goed wat ik van de sport zelf vind. Het ziet er gaaf uit en het lijkt me ook leuk om gewoon rustig te doen, maar zo heftig... Geen idee.
Daarnaast vind ik het een 'grappig' beeld hoe het linker paard op foto 10 kijkt alsof het hem niks boeit :') 'Ja, pak die bal maar.'

Dustyenmax18

Berichten: 885
Geregistreerd: 18-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 11:40

Mariett schreef:
Dank jullie voor de complimenten voor de foto's! Ik reageer straks even inhoudelijk via mijn computer, er waren een aantal leuke vragen gesteld en die wil ik graag uitgebreid beantwoorden :)


Erg mooie foto's ik ken de sport van dichtbij en ook de spelregels enz.
Ik heb het zelf een jaartje voor de fun gedaan, niet met mijn eigenpaard die was daar niet geschikt voor.
Het is als je het voor de fun doet erg leuke sport.
Maar zoals je kunt zien hoe hoger ze spelen hoe harder het er aan toe gaat.
Daarom ben ik toendertijd er ook mee gestopt.
Wat je op foto 9 ziet mag gewoon.
Je mag alleen niet aan de kleren trekken enzo, als jij over het hele andere paard heen wilt hangen mag dat gewoon.
De bal op rapen is een vak apart, ik vondt dat altijd erg lastig om op het juiste moment omlaag te hangen.

Mariett

Berichten: 4432
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Worldcup horseball ITP (pittige beelden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-16 15:57

Tegelijkertijd denk ik dat het ook lastig is om te beoordelen. Naderhand schrok ik zelfs een beetje van de foto's, op dat moment kijk je toch meer naar alles wat op zo'n snelheid gebeurt.
Ik heb de foto's overigens naar de vereniging gestuurd, die reageerden voor ze de foto's hadden gezien steeds heel vlot, maar daarna hebben ze nooit meer gereageerd.

daisyjazz

Berichten: 953
Geregistreerd: 17-10-10

Re: Worldcup horseball ITP (pittige beelden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 16:10

Gave foto's ts !

Over foto nummer 11: Als ik mijn paard een wortel geef of een rood paardensnoepje (al is het een uur voor het rijden) krijgt hij ook rood schuim ;) Dus het zou best kunnen dat het geen bloed is. Misschien ook wel hoor ... maar dacht zeg het gewoon even.

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 16:16

daisyjazz schreef:
Gave foto's ts !

Over foto nummer 11: Als ik mijn paard een wortel geef of een rood paardensnoepje (al is het een uur voor het rijden) krijgt hij ook rood schuim ;) Dus het zou best kunnen dat het geen bloed is. Misschien ook wel hoor ... maar dacht zeg het gewoon even.

Ja, natuurlijk....een rood paardensnoepje...
Die ene troel die naast het paard hangt, hangt ook voor een groot deel aan de teugel....ok niet echt supervriendelijk zeg maar...
Kunnen de paarden nog zo fanatiek zijn, mijn sport is het niet.
Door de adrenaline zullen ze op het moment zelf die zere bekken en spoor en botsplekken niet voelen....maar als de adrenaline weg is zijn ze een stuk pijnlijker ben ik bang