Rodeo @Alabama, Foley USA

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nenahdm

Rodeo @Alabama, Foley USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 20:31

Dag bokkers, ik hoop dat jullie al zijn afgekoeld van het vorige rodeo topic zodat er hier geen belachelijke discussie hoeft te ontstaan. :):)
Amber (Amber27@bokt) en ik zijn op vakantie in Alabama voor 6 weken. Helaas vertrekken we volgende week woensdag alweer richting België/Nederland. Maar we genieten van onze laatste dagen met nog een vrij druk programma! Donderdag en vrijdag avond zijn we naar een rodeo geweest in Foley (ook het ‘dorp’ waar we verblijven) lekker dichtbij dus! :D Beiden hebben we nog nooit een rodeo meegemaakt dus het was een super ervaring natuurlijk!
We hebben gezien: bareback bronc riding, saddle bronc riding, calf roping, steer wrestling, brake away roping, barrel racing, team roping & bull riding. Alle onderdelen van een rodeo dus.

Dit alles heb ik op foto gezet natuurlijk! In het begin was ik wel wat teleurgesteld dat ik het met kunstlicht maar moest doen. Kwaliteit is dus achteruit gegaan door mijn ISO die ik vrij hoog moest zetten, maar ik heb er nog steeds het beste van proberen maken en ben wel blij met het resultaat :D Omdat ik zoveel foto's heb die ik wil tonen heb ik een beetje geknutseld met photoshop om ze er toch allemaal in te krijgen in dit topic :P

Kijk en geniet!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Had ik de gegevens van deze cowboy maar :9 :')
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Omdat ik volgende zomer ga emigreren naar de states had ik contact gelegd met de organisatie van deze rodeo als fotograaf. Ze gaan mijn foto's gebruiken op hun website/facebook en mij credit geven :D Gezien ik mijn bekendheid weer helemaal moet opbouwen hier is dit wel een mooie start. Volgend jaar in augustus zal ik waarschijnlijk al in opdracht een barrel race mogen fotograferen!

Op alle foto's berust een copyright Nenah DM photography

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 20:34

Hele toffe foto's! Ik vind het alleen erg jammer dat er vaak beentjes afgesneden zijn.

Moet wel zeggen dat ik er verschrikkelijke beelden bij vind zitten.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-08-15 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Rodeo @Alabama, Foley USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 20:35

Machtige serie :D , geweldig wat leg je het mooi vast :D

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 20:36

Wauw, prachtige foto's!
Die foto met die koe en de zittende man is best grappig zo, lijkt net of ze elkaar totaal missen }:0

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 20:36

Hele gave foto's, zeker omdat je het met kunstlicht moest doen met toch wel heel snel bewegende onderwerpen. Vind alleen zonde dat bij een paar net de hoefjes missen, vind ik altijd zonde.
Gaaf dat je volgend jaar gaat emigreren!

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 20:37

Gave foto's! Wat een droom om naar de States te emigreren! Waar ga je heen?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 20:38

Die zwart wit foto is gewoon grof.. Overigens wel mooi van jou vast gelegd! Schrik ervan moet ik zeggen..

Toffe foto's verder! En gave ervaring. Ieders eigenlijk persoonlijke interesses toch! Dat western met de tonnen (westernleek) ziet er onwijs gaaf uit! Maar ook ik vind rodeo weer niks. Er hoeft niet altijd discussie uit voort te komen :D

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 20:39

Wauw gave foto's!

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 20:43

knappe foto's!

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 20:43

Leuk om meer foto's te zien! Die laatste foto, wauw, ik denk niet dat ik er ook zo rustig op had gezeten. :+

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 20:44

gave serie!

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 20:49

Cioccolato schreef:
Die zwart wit foto is gewoon grof.. Overigens wel mooi van jou vast gelegd! Schrik ervan moet ik zeggen..

Toffe foto's verder! En gave ervaring. Ieders eigenlijk persoonlijke interesses toch! Dat western met de tonnen (westernleek) ziet er onwijs gaaf uit! Maar ook ik vind rodeo weer niks. Er hoeft niet altijd discussie uit voort te komen :D

De zwart wit foto is inderdaad grof, maar ik zet mij als fotograaf daar dan weer over...

Bedankt iedereen :) en ja soms mist er eens een hoef of een been maar he die gaan wel snel hoor :')

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 20:51

xTitanic schreef:
Cioccolato schreef:

De zwart wit foto is inderdaad grof, maar ik zet mij als fotograaf daar dan weer over...

Bedankt iedereen :) en ja soms mist er eens een hoef of een been maar he die gaan wel snel hoor :')

Dat is knap!
De foto spreekt mij ook heel erg aan. Niet omdat het beeld nou zo fijn is, maar ik weet niet. Je hebt het in ieder geval knap vast weten te leggen want ik blijf toch een beetje staren :P

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 21:00

Gave foto's! Mooi gelukt ondanks het beperkte licht en de hoge snelheid. Je zat er zo te zien of heel dicht op of je lens kon niet verder uitzoomen :D (of allebei). Rodeo is echt niet makkelijk, er komt een hoop techniek en uithoudingsvermogen bij kijken (voor mens en dier).

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 21:58

Ik kon verder uitzoomen maar dat is gewoon typisch ik, half close up willen waardoor ik vaak de cap mis op mijn foto(maar ik persoonlijl geef daar dan niet om haha). En bij de barrel race komt het gewoon denk ik omdat ik het verkeerd inschat, die liggen bij wijze van spreken bijna plat op de grond en dat ben ik niet gewend haha, tweede dag was wel beter! Geen enkel voetje gemist :P

Amber27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 22:42

Supergave foto's maar dat had ik je al verteld. Echt een super ervaring om dit een keer mee te mogen maken.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 08:16

Foto technisch prachtig!
Maar wat ze weergeven, verschrikkelijk..... Pure dierenmishandeling op sommige foto's. |(

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 10:16

Wauw Nena, durf je dit wel aan zo'n topic hier op Bokt openen? :=
Nogmaals, echt hele vette foto's! ;)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 10:29

Wat een mooie foto's! Het lijkt me ook een hele belevenis om zoiets mee te maken :j
Leuk dat je dit met ons deelt!

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 10:31

hele hele mooie foto's en een super onderwerp.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 11:37

Fototechnisch echt mooie foto's, en ik vind het tuigage van deze paarden altijd zo mooi! :j
Zoals je al weet vind ik sommige onderdelen niks, maar daar ga ik je niet mee lastig vallen.

Vooral die zwart-wit foto heeft inderdaad iets!

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 02:59

:x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 03:06

Jij maakt echt prachtige foto's, ben stik jaloers op je talent.

Jammer dat deftig discuteren zo moeilijk is, mss zou ik door die te lezen een mening kunnen vormen. Vind rodeorijders wel stoer, ik zou het lef absoluut niet hebben. Wat de rodeo zelf betreft, och ja, hoe kan je nu een mening vormen over iets waar je geen objectieve berichtgeving over vindt.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 03:29

Jij gaat denk ik geen problemen krijgen met een business opbouwen als fotograaf in de US. Top kwaliteit, en dat in kunstlicht!

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 03:59

Je maakt echt hele mooie foto's!
Inderdaad jammer van de hoefjes op sommige foto's.

Qua wat er op de foto's staat, zal ik weinig over zeggen. Ik vind het echt verschrikkelijk..