CHIO Rotterdam

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LisaxSilvano

CHIO Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 21:35

Hoi hoi!
Afgelopen zaterdag met ik een hele dag naar CHIO Rotterdam geweest. Hier heb ik een paar gave foto's kunnen maken. Ik ben heel benieuwd wat jullie er van vinden! :)

Eén van de eerste paarden die ik fotografeerde was de bloedmooie hengst Westpoint (v. Jazz).

1. Afbeelding
2. Afbeelding

Brian Hafner en Lombardo LHF in actie.
3. Afbeelding
4. Afbeelding
5. Afbeelding

Diederik van Silfhout en Bonzanjo.
6. Afbeelding

Hans Peter Minderhoud met de Florestan-zoon Glock's Flirt.
7. Afbeelding
8. Afbeelding

Shelly Francis had hele originele kürmuziek. Samen met haar paard Danilo zette ze een hele nette proef neer.
9. Afbeelding

Edward Gal met Glock's Voice.
10. Afbeelding

Gert Jan Bruggink met Mcb Ulke.
11. Afbeelding

Steffen Frahm met Damsey FRH
12.Afbeelding

Jorinde Verwimp met Tiamo
13. Afbeelding

Diederik van Silfhout met Arlando NOP.
14. Afbeelding
15. Afbeelding

Patrick van der Meer met Jack Sparrow tijdens de hengstenshow van President Dressage Stables.
16.m/irEoXr.jpg

Hans Peter Minderhout en Glock's Johnson reden een onwijs sterke proef.
17. ]m/tfKKmM.jpg

Glock's Undercover was erg wakker, maar ree samen met Edward Gal toch nog naar een derde plaats. (sorry voor de onwijs storende kwaliteit, het werd al donker... -O- )
18. ]m/TOpnbY.jpg
19. m/sPg4ts.jpg
20. m/ISGfuB.jpg

NinkeG

Re: CHIO Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:40

Erg mooie foto's :))

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 23:25

Prachtige fotos. Je weet mooie momenten vast te leggen!

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 23:49

mooie plaatjes zeg!
en over de kwaliteit je hebt de iso omhoog gedaan? was het niet mogelijk om sluitertijd of diafragma naar beneden te doen? of je witbalans?
Door die close up vind ik dat je echt goed ziet hoe erg ze van de stang afhankelijk zijn en wat voor spanning die paarden opbouwen.. mooie plaatjes, maar diervriendelijk?

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 01:49

Foto's zijn van mooie kwaliteit, daar is geen twijfel over mogelijk. Jammer alleen dat bijna ieder paard een pijnlijke frons op het gelaat heeft. Niet vreemd als je het gemiddelde bitgebruik ziet. Is dit nou topsport!? Zijn dit nou die grote namen waar we tegenop moeten kijken en waar we een voorbeeld aan moeten nemen!? Ik bedank er iig voor... Bah!! Ik zou de ogen uit m'n hoofd schamen als ik als ruiter m'n paard zo zou "rijden". Sorry, ik heb er geen goed woord voor over zoals velen van deze "toppers" hun paard rond sturen.

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 05:36

Suzanne_18 schreef:
Foto's zijn van mooie kwaliteit, daar is geen twijfel over mogelijk. Jammer alleen dat bijna ieder paard een pijnlijke frons op het gelaat heeft. Niet vreemd als je het gemiddelde bitgebruik ziet. Is dit nou topsport!? Zijn dit nou die grote namen waar we tegenop moeten kijken en waar we een voorbeeld aan moeten nemen!? Ik bedank er iig voor... Bah!! Ik zou de ogen uit m'n hoofd schamen als ik als ruiter m'n paard zo zou "rijden". Sorry, ik heb er geen goed woord voor over zoals velen van deze "toppers" hun paard rond sturen.

en wat is je toevoeging aan dit topic? Volgens mij stralen die koppies gewoon concentratie uit, opperste concentratie omdat deze paarden weten wat ze aan het doen zijn als ze de ring in stappen.

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 07:01

Mooi :)

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 07:55

Toothless schreef:
Suzanne_18 schreef:

en wat is je toevoeging aan dit topic? Volgens mij stralen die koppies gewoon concentratie uit, opperste concentratie omdat deze paarden weten wat ze aan het doen zijn als ze de ring in stappen.

Helemaal mee eens!
En daarbij is de inwerking van de stang erg afhankelijk van hoe strak de kinketting zit. Hoe 'losser' de kinketting hoe makkelijker de stang 'horizontaal' komt te staan. De stand van de stang zegt niet zoveel over hoeveel kracht er op het bit komt.

Ik vind het erg mooie plaatjes en het ziet er bij veel combinaties allemaal zo gemakkelijk uit!

lora22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 08:42

Erg mooi! :D

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 08:43

Hele mooie foto's!

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 09:39

super mooie foto's!!

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 09:49

Toothless schreef:
Suzanne_18 schreef:

Ten eerste ben ik vrij mijn mening en kijk op dingen hier te mogen verkondigen. Bokt is tenslotte een discussie-forum. Mijn toevoeging is dan ook het starten van een discussie. Wat mijn bijdrage is aan dit topic lijkt me dan ook een overbodige vraag.

Ik ben er heilig van overtuigd dat als jij of ik foto's van onszelf met paard en dergelijk bitgebruik hadden geplaatst, dat we zeker weten aan alle criteria hadden voldaan voor de start van een uitgebreid rel-topic. Dus als we zo kritisch naar elkaar kijken, waarom zouden we dat niet mogen doen naar een topruiter? Omdat hij toevallig op een veel hoger niveau rijdt dan de gemiddelde bokker?

Neem als meest duidelijke voorbeeld Edward Gal. Zijn paarden hebben op alle foto's de mond open en zelfs een waar de tong bij naar buiten komt en het trensbit het paard wel een bijzonder grote "glimlach" bezorgd. We weten allemaal dat een paard dat de mond opent en de tong daarbij uitsteekt probeert de onconfortabele (en pijnlijke) druk van een bit te mijden.

Ik neem aan dat mensen op dit niveau wel weten dat de correcte werking van een stangbit verloren gaat als de kinketting te los hangt. Ik zie dus idd een stang die regelmatig bijna haaks op de mond staat. Niet het toonbeeld van vriendelijkheid, zeker als dat bit ook over een tongboog beschikt. Ook als de ketting te los zou hangen zou dat betekenen dat het stangbit veel sneller doorkantelt en een eventuele tongboog veel makkelijker akelig scherp inwerkt.

Beiden gevallen niet goed dus.

Ik ben van mening dat we ons eigenlijk zouden moeten verbazen over het feit dat we tegen dergelijke ruiters (en lang niet allemaal natuurlijk) aan moeten kijken als voorbeelden voor de sport.

Voor mensen gaan denken dat ik een anti bit freak ben, dat is absoluut niet het geval. Ik rij zelf ook met een bitje, maar probeer me er wel ten alle tijden bewust van te zijn dat ik niet de enige ben die plezier heeft in het rijden, maar ook m'n teamgenootje die me rond draagt.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:15

Ik ben het met je eens hoor Suzanne, prachtige foto's, maar van het beeld zelf wordt ik niet heel vrolijk. Krijg er spontaan een zere nek en een benauwd gevoel van. Dit had ik ook met een topic dat eerder deze week geplaatst is.

Ondanks dat ik weet dat dit in elke discipline wel voorkomt vind ik het beeld op de foto van Gert-Jan Bruggink daarentegen prachtig, dat straalt echt plezier uit.

RomySmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 11:03

hele mooie foto's foto 13 (en 16) vind ik de paarden er het meest in hun element uit zien. De eerste vind ik persoonlijk wat minder prettig uitzien (ik zou het paard niet willen zijn). Maar ja ik vind al dat ijzer ook een beetje overdreven eerlijk gezegd en vind het persoonlijk mooier om topruiters gewoon met een trensje te zien rijden. Maar aan de andere kant ik doe het ze niet na wat ze presteren en volgens mij is dit een on going discussion tussen mensen die het wel en de andere die het niet goed vinden. Maar in ieder geval erg mooie foto's. :)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 12:17

RomySmink schreef:
hele mooie foto's foto 13 (en 16) vind ik de paarden er het meest in hun element uit zien. De eerste vind ik persoonlijk wat minder prettig uitzien (ik zou het paard niet willen zijn). Maar ja ik vind al dat ijzer ook een beetje overdreven eerlijk gezegd en vind het persoonlijk mooier om topruiters gewoon met een trensje te zien rijden. Maar aan de andere kant ik doe het ze niet na wat ze presteren en volgens mij is dit een on going discussion tussen mensen die het wel en de andere die het niet goed vinden. Maar in ieder geval erg mooie foto's. :)

Sterker nog ze mogen niet eens zonder S&T! Is verplicht bij de FEI :)

De stang er los bij laten hangen heeft ook geen nut, eerder hinderen (klapperen)

Voor het gewenste effect (oprichting en verfijning/finetuning van de hulpen)
zul je toch echt de stang erbij moeten pakken!
Dat ding is niet voor niets uitgevonden voor de hogere klassen, veel mensen kunnen
dit wellicht niet begrijpen maar je kan er je paard echt mee verbeteren ;) maar goed zover komen de meeste leken hier niet :o
Daarnaast zijn het kundige ruiters met zeer veel ruitergevoel, anders kom je zover niet!
Ook worden de meeste paarden op nivo thuis regelmatig getraind met trensje ipv S&T. (wordt afgewisseld)

Mooie foto's TS, genieten :) ik zie zeer werkwillige geconcentreerde paarden!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 12:41

Gave foto's :)

RomySmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 12:44

listiglistje schreef:
Sterker nog ze mogen niet eens zonder S&T! Is verplicht bij de FEI :)

De stang er los bij laten hangen heeft ook geen nut, eerder hinderen (klapperen)

Voor het gewenste effect (oprichting en verfijning/finetuning van de hulpen)
zul je toch echt de stang erbij moeten pakken!
Dat ding is niet voor niets uitgevonden voor de hogere klassen, veel mensen kunnen
dit wellicht niet begrijpen maar je kan er je paard echt mee verbeteren ;) maar goed zover komen de meeste leken hier niet :o [/size]
Daarnaast zijn het kundige ruiters met zeer veel ruitergevoel, anders kom je zover niet!
Ook worden de meeste paarden op nivo thuis regelmatig getraind met trensje ipv S&T. (wordt afgewisseld)

Klopt nog niet zijn ze wel mee bezig.
Dat kan ik me goed voorstellen dat het dan hindert!
Ik geloof graag dat dat ding niet voor niks is uitgevonden.
Geloof me de meeste leken komen wel zover maar ze zijn ook gewoon geïnteresseerd om te kijken hoe het anders kan ;). Maar die discussie heeft geen zin om voort te zetten. Ik snap het van beide kanten zoals ik al zei die dingen zijn er niet voor niets en die mense komen ook niet voor niets zo ver maar ik begrijp ook goed van de andere kant dat mensen willen kijken of het ook anders kan

miroxmill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 13:57

Mooie foto's Lisa! <3

xjessiesl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 14:19

Gave foto's!

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 15:37

Mooie foto's!

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 16:04

Mooie foto's, hoewel ook ik kippenvel krijg van de manier waarop sommige paarden gereden worden.

Maar, wordt dat paard op foto 11 nou met een trens én een hackamore gereden?? Of zie ik dat verkeerd? Die combi heb ik nog nooit gezien!

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 16:05

Nou ik weet niet hoor maar, in de klassieke dressuur hangt de stang los. Ze gebruiken groot en deels de kaptoom. En daar in tegen zie je dan niet die gespannen nekjes en uitstraling. Ja stang is er om de oprichting te verbeteren MAAR waarom zijn er dan mensen die het enkel met een neckrope of gewoon helemaal niks kunnen... Die verzameling is dan net zo goed als deze vind het meestal nog beter omdat ze ook meer zakken.. maar goed het is de top dat draait enkel om geld!

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 16:15

Gave foto's Lisa!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 16:51

Babbelientje schreef:
Mooie foto's, hoewel ook ik kippenvel krijg van de manier waarop sommige paarden gereden worden.

Maar, wordt dat paard op foto 11 nou met een trens én een hackamore gereden?? Of zie ik dat verkeerd? Die combi heb ik nog nooit gezien!

Zag zoiets pas ook al bij een endurance ruiter, weet ook niet zo goed wat het nou is :P

Vind het wel mooie foto's :)
Diederik mag wel eens een groter paardje nemen :P

LisaxSilvano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 16:54

EJuniorJoost schreef:
mooie plaatjes zeg!
en over de kwaliteit je hebt de iso omhoog gedaan? was het niet mogelijk om sluitertijd of diafragma naar beneden te doen? of je witbalans?
Door die close up vind ik dat je echt goed ziet hoe erg ze van de stang afhankelijk zijn en wat voor spanning die paarden opbouwen.. mooie plaatjes, maar diervriendelijk?

Dankjewel! Het was al half 10 's avonds dus al aardig schemerig helaas...