Ik ben dit weekend ook aanwezig geweest op het prachtig geörganiseerde evenement, de military van Boekelo.
Ik had mijn camera mee, de Canon EOS 1100D en heb aardig wat plaatsjes geschoten. Ze waren niet allemaal zo mooi als ik had gehoopt, maar ik heb nog een kleine selectie gemaakt, van wat "redelijk gelukt" was.

Het was een prachtige dag, met supermooi weer!
De paarden kwamen op een paar na goed door het extreem moeilijke parcours van de cross heen. Er zaten nogal wat moeilijke lijnen in!
De Nederlandse ruiters hebben het super gedaan!
Wegens het iets te veel van de foto's, heb ik er ook wat in een linkje gezet

De meeste zijn verticaal, en omdat ik ze moeilijk kon draaien heb ik die maar in een link gezet haha

Ik hoop dat jullie een beetje mee kunnen proeven met de sfeer van zaterdag!
1) Alice Naber-Lozeman met haar paard ACSI Peter Parker, waarmee ze eindigde op een zesde plaats en Nederlands Kampioen werd!

2) Peter Thomsen met Unessa 6, Duitsland
KLIKJE!
3) Tiana Coudray met Kinnordy Rivaldo, voor de Verenigde Staten.

4) Annabel Wigley met Frog Roch voor Nieuw-Zeeland
KLIKJE!
5) Sophie How, voor Engeland droeg helaas echt het ongeluksnummer. Ze voelde aan dat haar paard Pebbly Aga Khan het helaas niet meer aankon en beëindigde haar parcour vroegtijdig op hindernis 7.

6) Nadat de (ook) Engelse Oliver Townend van zijn paard viel in de eerste watercombinatie, sprong Shearwater Touchingwood over het hek en besloot verder te gaan zonder zijn ruiter. Het is allemaal goed afgelopen.

7) Kristina Cook (Engeland) op de watercombinatie met Calvino II

8) De Duitse Julia Weiser met Quintana 5 kwam ook foutloos uit de watercombinatie

9) Jean Lou Bigot moest met zijn paard Lotus de Gobaude even wachten voordat ze weer verder konden. (Frankrijk) Ik vind dit persoonlijk een prachtig paard!
KLIKJE!
10) Tim Lips met Bayro, op zijn wel/geen strafpunten hindernis. Uiteindelijk is aangetoond dat het geen fout was en kreeg hij geen 21 strafpunten bij zijn tijdsoverschrijding op.

11) Onze Nederlandse Iris Premen met Roosje Embregts, op een zeer massieve dubbelsprong!

12) Het kan niet altijd goed gaan! Het paard van de Fransman Didier Dhennin, Opi de Saint Leo, bleef hangen op deze sprong, maar Dhennin bleef zitten en ze gingen weer goed verder!
KLIKJE!
13) Jan van Beek met Vamp du Monselet
KLIKJE!
14) De Duitser Niklas Bshorer met Win and Love

15) Emilie Chandler voor Engeland met Coopers Law op de enorme afsprong
KLIKJE!
16) Raf Kooremans, die met zijn paard MC B Vulcano helaas de eindstreep niet haalde! Hij viel op de voorlaatste hindernis!

17) Hondje was ook mee!
KLIKJE
18) Andreas Dibowski, die met zijn paard Hans Dampf voor Duitsland uitkwam
KLIKJE
19) De Ier Jonty Evans, die zijn paard Double Dutch zeer dankbaar was na het halen van de cross. Geweldig om te zien!

20) Alice Naber-Lozeman met haar tweede paard, Coral Estate Harry Belafonte, op hun laatste sprong. Haar uitspraak over Harry was heel mooi; "Het voelde zo goed aan, ik liet hem los en zei, ren maar Harry. En hij rende."
Ze werd onder een big smile met luid applaus ontvangen aan de finish!

KLIKJE! Geeft een beeld van hoe blij ze was
21) Paarden worden gecontroleerd en uitgebreid naverzorgd als ze klaar zijn

22) De Spanjaard Gonzalo Blasco Botin, met Judy

23) De jongste deelnemer van MBE 2014, de Fin Elmo Jankari, met Duchess Desiree

24) Dit vind ik de mooiste foto, de dreigende lucht op de achtergrond, en de fanatieke Kai Rüder met Gryffindor 9, voor Duitsland!
KLIKJE!
25) Bayro werd welverdiend beloont door Tim Lips, mijn favoriete foto!

Ik heb heel veel respect voor de ruiters, man he, wat is zo'n cross zwaar!
Een reactie zou leuk zijn, en temmen mag natuurlijk ook haha!
En voor iedereen die nog meer foto's wil zien, bokker AnnevM heeft ook een prachtig topic gemaakt!:
[EV-ITP] Military Boekelo 11-10-2014