Samen met mijn moeder zijn we vorige week dinsdag afgereisd naar Normandie om daar een halve week WEG te bekijken!! Dinsdag aangekomen met heel veel regen. Gelukkig droog de tent op kunnen zetten maar 's nachts weer regen regen regen

Op woensdag zijn we wezen kijken bij de Grand Prix Special, op donderdag hebben we een dagje vrij gehad en zijn we naar Arromanches gereden om nog een stukje geschiedenis mee te pakken. Omdat we al eerder in Normandie zijn geweest, hebben we eigenlijk vooral winkeltjes gekeken en lekker geluncht. Vrijdag zijn we bij de Kür op muziek geweest en daarna doorgereden naar een hotel. Daarvanuit zijn we op zaterdagochtend richting Haras du Pin gereden voor de Cross Country! Op de snelweg stonden we eerst in de file om de Tol te kunnen betalen. Vervolgens voor het parkeren nog in de file gestaan maar daarna konden we eindelijk op weg. Dacht ik, want moeders kon nog weer terug om haar portomonnee op te halen

Op het terrein hebben we besloten om een rondje te gaan lopen langs alle hindernissen. Voor wie geïnteresseerd is, dit was het parcours: https://flic.kr/p/p32g3Q En dit waren de hindernissen: https://flic.kr/p/oKywy7 (wel even je hoofd draaien

Australier Sam Griffiths met Paulank Brockagh na hindernis 2
Nederlander Andrew Heffernan met Boleybawn Ace over hindernis 3

Canadees Peter Barry met Kilrodan Abbott over hindernis 4:

De Ier Sam Watson met Horseware Bushman over hindernis 5
Britse Zara Phillips met High Kingdom over hindernis 7:

Mark Todd en Leonidas II uit Nieuw Zeeland ruim over 8:

Duitser Micheal Jung en Fischerrocana FST door de eerste watercombinatie
Sinead Halpin en Manoir de Carneville uit de USA over hindernis 10:

Portugees Frederico Mexia de Almeida met Play the Joker over hindernis 12
De Rus Igor Atrokhov met Indigo Pyreneen over 13
En ook over 14:

De Amerikaan Phillip Dutton en Trading Aces over 14
Italiaanse Evelina Bertoli en Leitrim Orient Express springen het Landrover-Lake in
Nederlandse Elaine Pen en Vira in het Landrover-Lake:

Canadese Jessica Phoenix en Pavarotti na het Landrover-Lake:

Ierse Sarah Ennis en Horseware Stellor Reboun door de moeilijke hindernis 21 & 22
Brit William Fox-Pitt met Chilli Morning op weg naar 21

Tim Price en Wesko uit Nieuw Zeeland over hindernis 25
Britse Nicola Wilson en Annie Clover over 27:

Brit Oliver Townend en Black Tie bij 29
Belgische Lara de Liedekerke in het zeer moeilijke Rolex-Lake:

Blijheid na het halen van de sprongen!
Flexibele benen van Fransman Maxime Livio en zijn Qalao des Mers
Nederlandse Merel Blom met Rumour Has It moest nog terug na een springfout:

Braziliaan Ruy Fonesca en Tom Bombadill Too over hindernis 32
Jonelle Price en Classic Moet voor Nieuw Zeeland over hindernis 33:

Fransman Jean Teulere en Matelor du Grand Val op weg naar 33
Tim Lips en Keyflow NOP voor Nederland op weg naar hindernis 2:

Bijna bij de Finish
En de laatste sprong, nummer 35!

Natuurlijk heb ik nog veel meer foto's gemaakt. Ze zijn helaas niet allemaal even goed gelukt maar toch ben ik tevreden met het resultaat. De overige foto's kun je hier bekijken: http://mbshots.weebly.com/weg-2014---cross-country.html
Ik hoop dat jullie een beetje een indruk hebben gekregen van het evenement. Ik vond het onwijs gaaf om erbij te zijn en hoop over 4 jaar naar Canada te kunnen gaan!

Groetjes,
Marjolijn