Ik zag de angst in haar ogen, dit vergeet ik niet !

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarshaAldo

Berichten: 196
Geregistreerd: 21-10-12
Woonplaats: Drenthe

Ik zag de angst in haar ogen, dit vergeet ik niet !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-13 20:15

Bah blij als deze nare dag eindigt. Vandaag mijn ratje bij de dierenarts moeten achterlaten voor het verwijderen van een abces. Ondertussen wij ik gaan rijden met een vriendin.
ik wou mijn hoofd luchten en genieten.

helaas liep dat anders af. We waren samen aan het rijden en vond haar wat onrustig ik kan haar écht heel goed aanvoelen dus ik ging ernaast lopen. Zodat ze op mij kon bouwen. Weer kon ontspannen en daarna zou ik er weer op gaan.

Verderop kwamen twee mannen aangelopen met 2 honden. De honden begonnen ontzettend te blaffen en kwamen op ons en de paarden af. Opzich geen probleem honden zijn ze gewend. De man van wie de honden waren wou de hond blijkbaar aanlijnen dus rende erachter aan, onze kant op dus. En niet normaal maar zwaaiend en wapperend met zijn handen. Roepend naar de honden. De paarden stonden stil en keken naar de man die achter zijn hond aan rende. Ik zag de angst van mijn paardje in haar ogen. En jahoor daar gingen ze in volle rengalop ervandoor. Mijn vriendin die nog op haar paard zat zag ik steeds verder verdwijnen. Daar sta je dan. het enige wat ik kon doen is erachter rennen.
Dat heb ik dan ook maar gedaan. Eenmaal bij een kruising kwam ik mijn vriendin tegen. Zonder paardje. Ze waren samen uitgegleden en ze was eraf gevallen. Paardje er in volle galop van door. Gek genoeg mijn paard link en die van haar rechts. Stonden we dan kijkend naar 2 paarden in volle galop. Weg rennen voor angst. Helemaal van slag. We hebben verschillende mensen ingelicht en we zijn wezen zoeken. Mijn vriendin kregen later een telefoontje. Haar paardje was terecht. Mankeerde niks. Mijne was nog spoorloos..

onder het zoeken gingen er nare gedachten door me heen. Ik zag haar de grote weg over steken. Ze had de teugels over haar hoofd... ook daar kon ze in staan. Ik was kapot van het rennen de angst en ondertussen ontzettend pissig op die mensen van die hond. Als haar wat zal gebeuren ga ik kapot. Terwijl we aan het zoeken waren kwamen die zelfde mensen aangereden. We mochten instappen en ze gingen helpen zoeken. Maar nergens zag ik haar.. na een uur hebben rondgereden zei hij dat de benzine op was. ik zei hem dat we wel verder zelf zouden zoeken. Ik was nog steeds kwaad. Ik kreeg een telefoontje van mijn vriend die ook hielp met zoeken. Hij had haar gezien. Hij ging naar haar toe en zou me weer bellen als hij haar kon pakken.

Oke super maar hij had haar nog niet. Even later een telefoontje. Hij had haar. Ik werd naar de plek gebracht en daar stond ze.. In een weiland met prikkeldraad omheining en een opening die dicht zat. Hoe kwam ze daar in godsnaam is. De angst zat er nog goed in.. ik konden huilen van geluk en ook nu schrijf ik dit met een traan. Ik ben zo ontzettend trots op dat paardje.. Ik moest haar lopend meenemen en terug brengen naar haar maatjes in de wei. Maar tuurlijk het moet weer tegenzitten. Mensen die bomen aan het zagen waren wandelaars en 2 huifkarren de ze aan het verplaatsen waren in een schuur. álles vond ze doodeng bleef staan en snuifde heel hard. Ik probeerde haar te kalmeren.. lieve woordjes en een aai over haar hals. Stapje voor stapje gingen we vooruit. eenmaal aangekomen bij de wei en afgezadeld alles gecheckt. Ze was echt doodmoe helemaal bezweet. Maar zag tot nu toe geen rare gebreken. Ik ben zoo dankbaar dat ze haar hadden gevonden. Ik was doodsbang en mijn hart gierde door mijn lijf. Maar ik had haar terug. Lieve meid. Blij dat je weer veilig in de wei staat samen met je vrienden. Kan niet wachten tot morgen. Dan ben ik bij je.

Ik zag die angst in haar ogen. Dit is secondewerk. Een goed einde is het belangrijkst!
Laatst bijgewerkt door MarshaAldo op 28-12-13 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Ik zag de angst in haar ogen, dit vergeet ik niet !

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 20:24

Fijn dat jullie zelf niets mankeren en jullie paarden zo te horen ook in orde zijn en onderweg ook geen ongelukken met anderen hebben veroorzaakt.

Nadine_S

Berichten: 3980
Geregistreerd: 02-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 20:27

Heftig zeg. Begrijpelijk dat de schrik er nog in zit.
Rustig aan maar vanavond!

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Ik zag de angst in haar ogen, dit vergeet ik niet !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 21:31

Pff heftig zeg!
Gelukkig is het goed afgelopen

Kim_Asterix

Berichten: 1195
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Onna / Havelterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 23:04

Ai die zal nu wel spierpijn hebben?
Gelukkig niks ergers gebeurd! Ik weet hoe hulpeloos je je moet hebben gevoeld, ik heb het maar liefst 3x meegemaakt...
De laatste keer trof ik mijn pony aan in een wei met andere paarden. Als ie het zadel niet nog op had zou ik er zo zijn langsgefietst :') ook hier het hek op slot.

MarshaAldo

Berichten: 196
Geregistreerd: 21-10-12
Woonplaats: Drenthe

Re: Ik zag de angst in haar ogen, dit vergeet ik niet !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-13 23:13

ik voelde me behoorlijk hulpeloos.. vreselijk. vandaag even met haar gewandeld. Nog steeds anders dan anders. maar t komt wel !

PenP2014
Berichten: 1975
Geregistreerd: 17-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 09:10

Dat is een naar ongeluk. Kan me voorstellen dat je geschrokken bent!
Maar beetje apart om alles af te reageren op die wandelaar. Hij bood je nog aan te gaan zoeken tot zijn tank leeg was en jij was nog steeds "pissig"?! Hij had je niet hoeven helpen.. Op het moment dat jij ervoor kiest buiten te rijden is het paard jou verantwoordelijkheid. Als je paard t niet kan handelen ga je niet buitenrijden.
Niet iedereen heeft een boekje in zn boekenkast hoe omgaan met paarden of langs ze lopen in een bos. Erger me dus nogal aan hoe je hen de schuld geeft..

xSogno

Berichten: 2270
Geregistreerd: 23-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 09:16

Baileys01 schreef:
Dat is een naar ongeluk. Kan me voorstellen dat je geschrokken bent!
Maar beetje apart om alles af te reageren op die wandelaar. Hij bood je nog aan te gaan zoeken tot zijn tank leeg was en jij was nog steeds "pissig"?! Hij had je niet hoeven helpen.. Op het moment dat jij ervoor kiest buiten te rijden is het paard jou verantwoordelijkheid. Als je paard t niet kan handelen ga je niet buitenrijden.
Niet iedereen heeft een boekje in zn boekenkast hoe omgaan met paarden of langs ze lopen in een bos. Erger me dus nogal aan hoe je hen de schuld geeft..

Eh sorry? Meen je dat serieus?
Dit heeft niks te maken met of je je paard onder controle hebt of niet. Paarden zijn vluchtdieren, 100% zekerheid heb je nooit.
Mensen moet gewoon eens hun honden aangelijnd gaan houden als ze ze niet onder appel staan. TS haar paard is nog aan honden gewend ook, alleen als er zo'n hond blaffend op ze afkomen gaan veel paarden er vandoor volgens mij.

PenP2014
Berichten: 1975
Geregistreerd: 17-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 09:21

Esmeej333 schreef:
Baileys01 schreef:
Dat is een naar ongeluk. Kan me voorstellen dat je geschrokken bent!
Maar beetje apart om alles af te reageren op die wandelaar. Hij bood je nog aan te gaan zoeken tot zijn tank leeg was en jij was nog steeds "pissig"?! Hij had je niet hoeven helpen.. Op het moment dat jij ervoor kiest buiten te rijden is het paard jou verantwoordelijkheid. Als je paard t niet kan handelen ga je niet buitenrijden.
Niet iedereen heeft een boekje in zn boekenkast hoe omgaan met paarden of langs ze lopen in een bos. Erger me dus nogal aan hoe je hen de schuld geeft..

Eh sorry? Meen je dat serieus?
Dit heeft niks te maken met of je je paard onder controle hebt of niet. Paarden zijn vluchtdieren, 100% zekerheid heb je nooit.
Mensen moet gewoon eens hun honden aangelijnd gaan houden als ze ze niet onder appel staan. TS haar paard is nog aan honden gewend ook, alleen als er zo'n hond blaffend op ze afkomen gaan veel paarden er vandoor volgens mij.

Ja dat meen ik serieus. Net zoals jij zegt dat de honden onder appel moeten staan, "moet" je ook zorgen dat je paard verkeersmak is als je naar buiten gaat. En ja hij kan schrikken. En het is naar dat hij er in volle galop vandoor gaat. Maar dat is nog geen reden pissig te worden op iemand die probeert te helpen. Dan moet je niet met een half verkeersmak paard op pad gaan. Er gaat bij jezelf toch iets fout.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 09:22

Baileys01 schreef:
Dat is een naar ongeluk. Kan me voorstellen dat je geschrokken bent!
Maar beetje apart om alles af te reageren op die wandelaar. Hij bood je nog aan te gaan zoeken tot zijn tank leeg was en jij was nog steeds "pissig"?! Hij had je niet hoeven helpen.. Op het moment dat jij ervoor kiest buiten te rijden is het paard jou verantwoordelijkheid. Als je paard t niet kan handelen ga je niet buitenrijden.
Niet iedereen heeft een boekje in zn boekenkast hoe omgaan met paarden of langs ze lopen in een bos. Erger me dus nogal aan hoe je hen de schuld geeft..


Denk je zelf ook niet dat dat komt doordat ze ontzettend geschrokken is?
Ik zou ook doodsangsten uitstaan als ik mijn paard kwijt raak die vervolgens als een ongeleid projectiel de openbare weg overvliegt.
En verder heb ik een spuughekel aan honden die niet onder appel staan. dus ja ik denk dat mijn reactie hetzelfde zou zijn.
Beetje kinderachtig dus om zo te reageren.

PenP2014
Berichten: 1975
Geregistreerd: 17-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 09:26

Cowgirl schreef:
Baileys01 schreef:
Dat is een naar ongeluk. Kan me voorstellen dat je geschrokken bent!
Maar beetje apart om alles af te reageren op die wandelaar. Hij bood je nog aan te gaan zoeken tot zijn tank leeg was en jij was nog steeds "pissig"?! Hij had je niet hoeven helpen.. Op het moment dat jij ervoor kiest buiten te rijden is het paard jou verantwoordelijkheid. Als je paard t niet kan handelen ga je niet buitenrijden.
Niet iedereen heeft een boekje in zn boekenkast hoe omgaan met paarden of langs ze lopen in een bos. Erger me dus nogal aan hoe je hen de schuld geeft..


Denk je zelf ook niet dat dat komt doordat ze ontzettend geschrokken is?
Ik zou ook doodsangsten uitstaan als ik mijn paard kwijt raak die vervolgens als een ongeleid projectiel de openbare weg overvliegt.
En verder heb ik een spuughekel aan honden die niet onder appel staan. dus ja ik denk dat mijn reactie hetzelfde zou zijn.
Beetje kinderachtig dus om zo te reageren.

Zoals je kunt lezen in mn post staat er en ik quote: kan me voorstellen dat je geschrokken bent!
En ik op mijn beurt vind het kinderachtig om een ander de schuld te geven. Wellicht is een goede schrik training een idee. Nog leuk en leerzaam ook!

xSogno

Berichten: 2270
Geregistreerd: 23-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 09:27

Baileys01 schreef:
Ja dat meen ik serieus. Net zoals jij zegt dat de honden onder appel moeten staan, "moet" je ook zorgen dat je paard verkeersmak is als je naar buiten gaat. En ja hij kan schrikken. En het is naar dat hij er in volle galop vandoor gaat. Maar dat is nog geen reden pissig te worden op iemand die probeert te helpen. Dan moet je niet met een half verkeersmak paard op pad gaan. Er gaat bij jezelf toch iets fout.

Schrikken van een hond(=prooidier), en paard rent weg(=vluchtdier)heeft niks te maken met verkeersmak zijn ja of nee. TS geeft zelf aan dat haar paard nog honden gewend is ook.


Sowieso wordt niet elk paard verkeersmak geboren en zal je ook met een angstig paard een keer de weg op moeten om verkeersmak te maken.
Schriktraining prima. Een paard op laten jagen door doorgedraaide honden? Nee.

PenP2014
Berichten: 1975
Geregistreerd: 17-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 09:31

Esmeej333 schreef:
Baileys01 schreef:
Ja dat meen ik serieus. Net zoals jij zegt dat de honden onder appel moeten staan, "moet" je ook zorgen dat je paard verkeersmak is als je naar buiten gaat. En ja hij kan schrikken. En het is naar dat hij er in volle galop vandoor gaat. Maar dat is nog geen reden pissig te worden op iemand die probeert te helpen. Dan moet je niet met een half verkeersmak paard op pad gaan. Er gaat bij jezelf toch iets fout.

Schrikken van een hond(=prooidier), en paard rent weg(=vluchtdier)heeft niks te maken met verkeersmak zijn ja of nee. TS geeft zelf aan dat haar paard nog honden gewend is ook.


Sowieso wordt niet elk paard verkeersmak geboren en zal je ook met een angstig paard een keer de weg op moeten om verkeersmak te maken.
Schriktraining prima. Een paard op laten jagen door doorgedraaide honden? Nee.

Bedankt voor je heldere uitleg over prooi en vluchtdieren ;)
En dan even andersom. Je kiest ervoor met je paard op pad te gaan. . Zonnetje schijnt. Wat is de kans om honden tegen te komen? Hier ongeveer 90 procent. Wat is daar weer van de kans dat er eentje niet onder appel staat? Hier weer 90 procent. Misschien is het dan een idee dat je paard daartegen kan voor je een bos instuift :)

MaluH

Berichten: 227
Geregistreerd: 06-08-13
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 09:32

Wat een heftig verhaal zeg, en wat fijn dat het allemaal goed is afgelopen.

heel veel succes met je paardje en hoop dat jullie snel van de schrik bekomen zijn.

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Ik zag de angst in haar ogen, dit vergeet ik niet !

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 09:33

Het paard schrok niet van de honden maar van de begeleider die wapperend aankwam.

Caatje87

Berichten: 1262
Geregistreerd: 10-07-08
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 09:33

Hmm ben het eerlijk gezegd wel eens met Baileys01..
Ik zou ook helemaal over de jank zijn, maar die mensen wilden hun honden pakken. Dat ze dat onhandig doen, daar hebben die mensen geen weet van. Als mijn paard zo opgefokt zou zijn buiten, dan zou ik me beperken tot puur alleen bos en niet over landweggetjes gaan rijden.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 09:37

Citaat:
Bedankt voor je heldere uitleg over prooi en vluchtdieren ;)
En dan even andersom. Je kiest ervoor met je paard op pad te gaan. . Zonnetje schijnt. Wat is de kans om honden tegen te komen? Hier ongeveer 90 procent. Wat is daar weer van de kans dat er eentje niet onder appel staat? Hier weer 90 procent. Misschien is het dan een idee dat je paard daartegen kan voor je een bos instuift :)


Zo kan je als honden eigenaar ook denken.

Goh misschien kom ik vandaag wel een paard tegen, of een kat of nog leuker een spelende peuter.
Misschien moet ik mijn hond maar eens opvoeden zodat hij komt als ik roep zodat ruiter mij rustig kan passeren (praatje maken) , de kat gewoon weg kan lopen en de peuter niet op de eerste hulp beland met een bijtwond.

xSogno

Berichten: 2270
Geregistreerd: 23-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 09:40

Cowgirl schreef:
Citaat:
Bedankt voor je heldere uitleg over prooi en vluchtdieren ;)
En dan even andersom. Je kiest ervoor met je paard op pad te gaan. . Zonnetje schijnt. Wat is de kans om honden tegen te komen? Hier ongeveer 90 procent. Wat is daar weer van de kans dat er eentje niet onder appel staat? Hier weer 90 procent. Misschien is het dan een idee dat je paard daartegen kan voor je een bos instuift :)


Zo kan je als honden eigenaar ook denken.

Goh misschien kom ik vandaag wel een paard tegen, of een kat of nog leuker een spelende peuter.
Misschien moet ik mijn hond maar eens opvoeden zodat hij komt als ik roep zodat ruiter mij rustig kan passeren (praatje maken) , de kat gewoon weg kan lopen en de peuter niet op de eerste hulp beland met een bijtwond.

Dat, en een paard kun je niet meer voorbereiden op verkeersmak maken dan zorgen dat hij goed aan de hulpen staat en wat schriktraining. Verkeersmak maken doe je door de weg op te gaan. Honden kun je ook thuis doen en wat ik ervan begreep is TS haar paard honden gewend. Hond laat je niet eerder los voor hij onder appel staat imo.

PenP2014
Berichten: 1975
Geregistreerd: 17-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 09:41

Cowgirl schreef:
Citaat:
Bedankt voor je heldere uitleg over prooi en vluchtdieren ;)
En dan even andersom. Je kiest ervoor met je paard op pad te gaan. . Zonnetje schijnt. Wat is de kans om honden tegen te komen? Hier ongeveer 90 procent. Wat is daar weer van de kans dat er eentje niet onder appel staat? Hier weer 90 procent. Misschien is het dan een idee dat je paard daartegen kan voor je een bos instuift :)


Zo kan je als honden eigenaar ook denken.

Goh misschien kom ik vandaag wel een paard tegen, of een kat of nog leuker een spelende peuter.
Misschien moet ik mijn hond maar eens opvoeden zodat hij komt als ik roep zodat ruiter mij rustig kan passeren (praatje maken) , de kat gewoon weg kan lopen en de peuter niet op de eerste hulp beland met een bijtwond.


Klopt ook helemaal. Maar we zitten op een paardenforum dacht ik. Geen hondenforum. Iets met beter de wereld, begin bij jezelf.

Brainfail

Berichten: 1438
Geregistreerd: 24-01-11

Re: Ik zag de angst in haar ogen, dit vergeet ik niet !

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 10:03

Baleys01 ik kan me aan de ene kant wel vinden in je reactie. Maar aan de andere kant...
Je zegt dat je moet zorgen dat je paard verkeersmak moet zijn, maar ik heb hier een 3,5 jarige staan en die had nog nooit een straat gezien ik denk niet dat door in de piste te trainen dat ik die verkeersmak krijg. Voor mij is er maar 1 manier om een paard ergens aan te laten wennen en dat is ze ermee confronteren. Ben nu 2 keer met hem naar buiten geweest (samen met een ander braaf paard) en hij durft nog niet langs auto's die van voor afkomen maar ik denk dat ik hem alleen maar kan leren dat het niet eng is door hem veel langs van voor komende auto's te laten lopen. En TS wat vreselijk moet dit zijn geweest. Heel veel succes ermee nog en hopelijk kan je gauw weer lekker buitenrijden

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: Ik zag de angst in haar ogen, dit vergeet ik niet !

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 10:12

Heel logisch dat je paard schrok ts, flink dat ze eerst nog bleven staan kijken! Maar kan me voorstellen dat een paar vrolijke honden en een eigenaar die er keihard achteraan rend en dan nog recht op de paarden af ook, een trigger is om weg te lopen. Meest normale reactie, zal wel op een meutte wolven geleken hebben. Ik zou ook bang geweest zijn! Gelukkig dat er niets ernstigs is gebeurd, had idd veel erger kunnen zijn, geniet van je paardje vandaag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 10:18

Imo heeft dit niets met verkeersmak zijn te maken.
Fries die ik 5 jaar gereden heb was goed verkeersmak, zowel onder het zadel als voor de kar en kwam al jaren buiten.
Ben in die 5 jaar 2 keer met haar aan de kletter gegaan waarvan ze 1 keer op de tinker voor haar reageerde, die schrok en draaide om, zij ook.
De andere keer was door een hond die met een hoop herrie achter haar aan kwam rennen, had haar op een gegeven moment terug maar zodra ik haar in stap had kwam hij weer en toen ging ze echt.
Ik ben toen ook flink uitgevallen tegen de eigenaar die doodleuk zei 'hij doet niets hoor' terwijl de hond met z'n tanden bloot op de invalidekar zat.
Deze merrie was verder prima verkeersmak dus om meteen te roepen dat het paard de weg niet op mag of niet verkeersmak zou zijn vind ik niet passend, je kan niet altijd alles voor zijn

oh_oh

Berichten: 1425
Geregistreerd: 09-05-06
Woonplaats: In het groene hart van Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 10:34

Ts wat een schrik! Je paard kan nog zo gewend zijn. Honden horen er niet naar toe te rennen. Jammer van het onvermogen van het baasje. Die had het vast ook graag anders gezien.

Mijn paarden zijn mak wbt honden. Ik ben eens gevonden door 5 jachthonden! Ze kwamen in een roedel door de bossen aanrennen. Ik hoorde de takken en gejank. Ik heb mijn paard er met de neus naar toe gezet en schrap gezet. Paard stond op springen maar bleef staan. De honden bereikten ons en sprongen jankend naar haar hoofd, liepen onder haar door en zaten aan haar benen. Ja ik had mijn paard onder appèl. Maar wat een angst voor mijn merrie en ik. De eigenaar rende er achteraan al schreeuwend met de boodschap dat Als de honden iets overkwam. ... hij mijn paard kapot zou maken!. Ik heb gevloekt getierd hem voor vanalles uitgemaakt.

In mijn geval was ik ziedend en ik ben in galop naar huis gegaan om zijn nalatigheid te melden bij bosbeheer.

De man is een uur lang naar me opzoek geweest. Hij vond het vreselijk. Het was zijn schuld. Hij was blij dat mijn paard bleef staan. Ik kom hem vaker tegen. Hij vraagt me nu netjes of hij kan passeren of welke kant ik op wil.

En toch weet ik niet of dit een volgende keer weer met een sisser af zal lopen. Het is een dier met een eigen wil. Ik doe mijn best. Een Honden eigenaar moet gewoon zijn hond/honden aanlijnen als ze niet betrouwbaar onder appèl staan.

Een vluchtdier is imo wel anders dan een jager. Mijn paard zal nooit op een hond met wandelaar afstormen. Maar terecht willen vluchten als de mens de jager niet onder appèl heeft.

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 10:45

Een vluchtdier is imo wel anders dan een jager. Mijn paard zal nooit op een hond met wandelaar afstormen. Maar terecht willen vluchten als de mens de jager niet onder appèl heeft.[/quote]

Die van mij dus wel, die gaat op een hond af en hoofd naar beneden en met zojn voorbenenslaan. Hebben zo eens voor een grote jachthond gestaan die op de weg zijn erf bewaakte. We zijn veilig kunnen passeren en die hond nam het hazenpad. Ik zorg er wel voor dat mijn paard geen hond mee heeft, maar een paard kan best intimiderend zijn als ie wil

tessaroos

Berichten: 505
Geregistreerd: 26-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 10:47

wow wat heftig lijkt mij dat!
maar ik snap niet hoe het komt dat jou paard de andere kant op rende dan het paard van je vriendin ik kan nergens uit halen dat jij gevallen bent?
verder ben ik het wel eens met Baleys01. ik vind ook dat jullie er nu wel een andere draai aan geven,
Baleys01 probeert alleen te zeggen dat het niet allemaal aan die man ligt, niet iedereen heeft verstand van paarden dus hoe had die man moeten weten dat paarden dan kunnen schrikken, meer bedoelt Baleys01 er niet mee!