Omdat ik letterlijk "om de hoek" woon, ben ik dit jaar weer zo veel mogelijk gaan kijken.
En afgelopen donderdag heb ik ook de camera meegenomen om wat foto's te maken.
#1 Hans Peter Minderhoud werd 1e met Glock's Ziesto met een score van 77.325 % in het 2e onderdeel van de Lichte Tour.

#2 Het was erg warm! Proef klaar? Direct je jasje uit!

#3 De bak moest regelmatig gesproeid worden.
De hele ring werd afgeschermd met houten hekken, toeschouwers konden een kaartje kopen voor de tribune.

#4 Enthousiast publiek geniet van het zonnetje op donderdag avond.

#5 Geert-jan Raateland met Zorro aan het inrijden. Hij werd met zijn proef uiteindelijk 5e in dit onderdeel van de Lichte tour.

#6 Artistiek momentje... Het was op de zij-tribune niet erg druk.

#7 Nog wat last-minute tips van niemand minder dan Anky v. Grunsven.

#8 Danielle Heijkoop met Kingsley Siro tijdens een galopswissel. Danielle werd 2e in de Zware Tour (Grand Prix) donderdag avond, met een score van 75.745 %

#9 Femke Beljon werkt met Zoraida aan de pirouettes in de losrij-ring. Ze werd 4e in de Lichte Tour met een score van 70.263 %

#10 Het felle zonnetje zorgde ervoor dat alle kristalletjes op frontriemen, laarzen en zadels van de ruiters écht glinsterden. Géén photoshop

#11 Edward Gal met Glock's Undercover in piaffe tijdens zijn winnende proef in de Zware Tour met maar liefst 80.787 %

#12 Edward Gal met Glock's Undercover

#13 Na alle inspanningen even rustig uitstappen.... (Theo Hanzon met IPS Zhivago op de voorgrond)

Foto's: © 2013 Hypo Focus Paardenfotografie
Alle rechten voorbehouden | Niet publiceren/gebruiken zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de fotograaf.