(Hij moest eigenlijk over de baal

Wij waren een van de gelukkigen die waren uitgekozen voor de SGW clinic op Horse Event

Over het paard:
Kane
NRPS
1.72
Ruin
B+0 dressuur

En nog niet gestart met de rest.
En ja, hij steekt dus vaak zijn staart de lucht in als hij springt

's Ochtend natuurlijk een hoop gestress, ik kwam ietsie te laat mijn bed uit en kom zo vroeg toch al niet op gang, dus daarna snel paard gepoets en gewacht op Janneke (Jankeke op bokt) die met ons vervoer aan kwam rijden.
Vervolgens besloot Kane dat hij helemaal niet mee wilde, en hij vertikte het dus de trailer in te gaan.
Na een dreigementje dat hij anders mee mocht doen met de clinic van Annemarie van het trailerladen, liet hij zich toch overhalen om de trailer in te stappen en waren we op weg.
... voor eventjes dan, de verlichting werkte niet dus we moesten even een pauze inlassen.
En toen we weer op weg waren had ik ruzie met onze navigatie: Bep. Nadat Bep ingesteld was stuurde ze ons eigenlijk de hele tijd de verkeerde kant op, gelukkig keek ik ook op mijn telefoon een beetje mee met google maps, anders waren we uitgekomen in Maastricht.
Daar aangekomen was het snelsnelsnel, en wonder boven wonder was ik optijd op het losrij terrein.
Kany was extreem braaf (of gewoon totaal overdonderd) en keek vrolijk rond, terwijl hij braaf zijn rondjes sukkelde.
Eenmaal in de mensportpiste was hij nog steeds braaf, ondanks al de muziek, mensen, vlaggen en ladingen aan pistekabouters.
De clinic was erg leerzaam, ik ben zelf iets te afwachtend, vooral met springen. Kane springt het meestal allemaal toch wel, maar als hij mocht kiezen ging hij toch liever langs een smalle strobaal, dus ik moest iets actiever meerijden.
Door een greppeltje heen lopen bleek uiteindelijk niet te gaan, er leven volgens Kane namelijk greppelkrokodillen in die greppeltjes, en ookal gaan al die brave paardjes voor hem er netjes doorheen, Kane gaat niet.
Als hij iets echt, echt, echt niet wil gaat hij in de 'uit'stand. Hij gaat misschien achteruit, maar zeker niet vooruit, en reageert helemaal nergens meer op. Dus na een paar pogingen het toch maar opgegeven, het moet wel leuk blijven.
En het werd alleen maar leuker

Kane en ik hebben een probleem met water. Elke keer als ik door het water wil, wilt Kane (echt,echt,echt) niet, en als ik hem dan toch tever doorduw, beland ik in het water

En dat gekke paard liep dus gewoon zo de waterbak in

Oortjes naar voren en gaaaaan, hij vond het zelfs leuk.
Dus, al met al, een hele leuke en leerzame clinic, zowel voor mij als voor Kane.
En waar jullie eigenlijk allemaal op hebben gewacht: foto's!
vrooooeemm,

probeer je jezelf en je paard netjes voor te stellen, doet het malle dier zoiets:

En deze hindernis (die je dus even niet kan zien), was 2 meter

De lucht in met die staart!

Netjes over de strobaal heen

En niet zo netjes over de strobaal heen, duidelijk geval van een niet zo duidelijke baas.

'Ik wil echt niet door deze enge greppel.'

'ECHT NIET!'

Je ziet hem hier even twijfelen, er was een heel duidelijk schaduw-licht contrast onder brug en hij was er niet helemaal zeker van of dat dat wel een goed tegen was, tenslotte waren de greppelkrokodillen dichtbij.

En vanaf de andere kant, braaaaf paard

En als afsluiter, nog een paar mooie eekhoorn foto's:

Bokt, Lielle, Annemarie en Janneke, en iedereen die er verder aan mee heeft geholpen, heeeeeel erg bedankt voor deze kans, we hebben genoten