De Nederlandse voltigeurs hebben het echt heel goed gedaan en zo zijn ook de eerste EK-kwalificatiepunten behaald door enkele Nederlanders.
(Ondanks dat ik heel vaak paarden fotografeer, vind ik het fotograferen van voltige echt heel erg moeilijk. Heel veel oefeningen zijn dynamisch en daardoor is een goede timing heel erg belangrijk. Daarnaast loopt het paard op een volte en dat is gewoon heel erg moeilijk fotograferen, met name als je de longeur niet op de foto wil. Maar ik ben toch erg blij met het resultaat.)
1.

Op zaterdagochtend begon de dag met de verplichte oefeningen voor de juniorensolo's. Op deze foto Imke Ploegmakers op het paard U2.
2.

Na de verplichte oefeningen voor de juniorensolo's waren de duo's aan de beurt. Op deze foto Joanne en Hannah Eccles die een - niet geheel onverwachte - eerste plek behaalden.
3.

Na de weinige duo's kwamen de juniorenteams (voltigeurs onder de 16). Als eerste het team van Hamburg, dat een zeer knappe prestatie neerzette!
4.

Toen kwam het enige Nederlandse juniorenteam aan de start en wel t Prinsepaard op de hengst Ede (jaja voltigeren op een hengst kan dus ook gewoon).
5.

Uiteindelijk won het juniorenteam van Neuss uit Duitsland.
6.

Na de middagpauze was het de beurt voor de seniorensolo's. Wereldkampioen Joanne Eccles won deze rubriek.
7.

Carola Sneekes was op haar nieuwe paard de beste Nederlandse.
8.

Nu was het de beurt aan de seniorenteams. Zij lieten hun vrije kur zien. Op de foto team de Molen, zij werden uiteindelijk 2e met een kwalificatiepunt voor het EK.
9.

Ook de Wittegheit (mijn vereniging

10.

Uiteindelijk werd VKT1 uit Denemarken eerste met hun Harry-Potter kur.
11.

Na de seniorenteams kwamen de juniorensolo's nog een keer in actie. Op deze foto Jinthe van der Heijden op U2. Zij haalde helaas net geen EK-kwalificatiepunt.
12.

Nederlandse solist Amy Verhagen eindigde ook heel netjes.
13.

Thomas Brusewitz uit Duitsland was de beste mannelijke juniorensolo

14.

Sill Roelofs was de beste Nederlandse van de juniorensolisten.
15.

Corinna Knauf uit Duitsland was uiteindelijk de allerbeste van de juniorensolisten.
Ik vond het echt heel geslaagd. Meer foto's zijn te vinden op mijn site http://www.silentshiver.nl. Bedankt voor het kijken en een reactie zou leuk zijn