Afgelopen vrijdag was de Gelderse hengstendemonstratie in Ermelo. Ik heb hier een aantal (korte) filmpjes van gemaakt, voor een impressie van de hengsten.
Heb nog meer, ook nog filmpjes van de nakomelingen, die zal ik nog wel uploaden en later toevoegen als daar belangstelling voor is.
Wilson, Alexandro, Koss, Laurentz, Vitens, Sirius stappen aan de hand:
Vanaf hier alle hengsten alfabetisch:
Alexandro aan de hand:
Alexandro in het tuig:
Dior aan de hand:
Koss aan de hand:
Laurentz aan de hand:
Rubus onder het zadel:
Saron dressuur:
Saron springen:
Sirius aan de hand:
Vitens aan de hand:
Vitens aan de lange lijnen:
Wilson aan de hand:
Wilson springen:
Laatst bijgewerkt door GJ9 op 15-03-11 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Saron en Rubus vind ik wel gaaf. Voor mij nog best redelijk onbekend als ggk hengten bij het Gelders...... ( kan aan mij liggen ) Toch wel eens wat meer onderzoek waard....
NatasjavE
Geplaatst: 15-03-11 15:19
Saron is ook nog niet goed gekeurd. Hij moet nog het verkorte verrchtingsonderzoek doen.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 15-03-11 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Tja Rubus kan niet anders natuurlijk he, zijn mama was mijn grote heldin. Eerste paard waar ik als peuter op heb gezeten. Bovenop de jas van mijn tante. Ik wou alleen dat die foto nog ergens teruggevonden kon worden.
En de andere twee zijn aansprekende vosjes dus ach.
Hij heeft zeker een mooi exterieur ja! Nu maar hopen dat er geen bruin veulen uitkomt, of maakt je dat niet uit?
NatasjavE
Geplaatst: 15-03-11 17:11
Nemurin schreef:
Hij heeft zeker een mooi exterieur ja! Nu maar hopen dat er geen bruin veulen uitkomt, of maakt je dat niet uit?
Het liefst een gezond voskleurige merrieveulen.
Ik heb voor de grap al gemeld dat als ik het eerst zwarte Alexandro veulen heb ik het terug stop.
Nee, het maakt niet echt uit...het liefst een vos maar het belangrijkste is een gezond veulen.
GJ9
Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-11 17:12
Fijn dat jullie wat hebben aan het overzichtje, is al het werk niet voor niets.
Monabelle: op de Gelderse keuringen lopen toch wel aardig wat Rubusjes rond. En de Sarons komen hopelijk nog.
Toline: dat lijkt mij een hele mooie combi met Toline! Ga je dit jaar dekken?
Nemurin: een mooi paard heeft geen kleur he Nu ik er zo aan terug denk, kleur zegt mij best weinig als ik de hengsten in beweging zie. Dan valt de kleur weg, het wauw-gevoel is daar echt niet van afhankelijk.
GJ9 dat vertelt iedereen me, maar toch zijn vrienden van mij verbaasd als ik graag op één van de bruine paardjes op de manege stap. Meestal praat ik over hoe leuk de vosjes zijn.
Volgens mij is de uitspraak trouwens "een goed paard heeft geen kleur" en dat is zeker waar.
Maar niemand die mij gaat vertellen dat ik geen voorkeur mag hebben.
Oh dat klopt zeker hoor GJ9. Wanneer de populatie groter wordt mag je voor het fokken je voorkeuren gaan uiten misschien... Al moet ik heel eerlijk zeggen dat Rubus is ontstaan uit de wens een keer een zwart veulen uit Alpenroos te fokken. Mijn opa had het destijds al eens geprobeerd met Ahoy maar helaas kwam er toen een voskleurig merrieveulen uit. Toen is meneer Post het toch gelukt door een tweede keer Ahoy erop te zetten, en toen kwam Rubus.
Puur omdat ze allebei dezelfde voorkeuren hadden, denk ik.