Gisteravond samen met Miranda (mijandap@bokt) naar de Gipsy horse ranch geweest om de jaarlijkse rodeo eens te bekijken. Het was ong 1 uur en 15min rijden. Eenmaal daar aangekomen was het tot onze verbazing best grootschalig! En wat een spectaculaire shows allemaal! De trickriding ging heeel hard. En er was uiteraard een rodeo met bareback en saddle broncos en wegens omstandigheden met niet al te pittige stieren.
Ik moet toegeven ik was zelf erg sceptisch over de rodeo omdat ik niet van dierenleed houd, maar mensen geloof me, deze dieren lijden absoluut niet. De flankstrap zat losjes, was gevoerd met een dikke laag schapenbont en ging er af na een seconde of 8, en de paarden hadden geen bitten in. Sommige paarden gingen nog hard door met bokken zodra de flankstrap er af was! Het was echt heel spannend om te zien, ik vond het toch onwijs tof! Het was al met al een geweldige en gezellige avond voor maar 10,- euro entree!
Ze kwamen in de pauzes ook nog langs met drinken zodat je je plekje niet hoefde te verlaten, wat een service!
Het was trouwens in een binnenbak met matige verlichting, dus let niet op de kwaliteit van de foto's!
Genoeg gepraat! Hier de foto's!
1. Het begon met carrousel

2. Bareback broncos rodeo

3.

4. Barrelracing

5.

6.

7.Bullriding

8. Stieren zijn onvoorspelbaar! (was trouwens een schijnbeweging, paard was niet geraakt)

9. nog meer bareback

10. Roping demo met shetlanders ipv koeien (shetters waren errug snel!)

11. Rodeo voor de kleintjes

12. en weer voor volwassenen, saddle broncos

13. hele snelle Trickriding!

14.

15. En ten slotte een kleine VD demo

Dat waren ze even weer, zal op een later tijdstip wat meer laten zien, want heb er heeel veel gemaakt. Maar ik hoop dat dit zo een goede impressie geeft van de avond!
Doeiiiiii