Landbouwdag Opmeer foto's en filmpjes (300 fr/sec)

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:30

Ik schrik een beetje van dit topic. Dat er überhaupt mensen zijn die hetgeen vertoont wordt in de openingspost verdedigen? Er valt toch níets maar dan ook níets goed te praten aan dit soort beelden? Als je een béétje liefde voor paarden hebt, i.p.v. voor sport...

Natúúrlijk zijn er ook momenten waarop dingen wel goed gaan, maar die worden wel een beetje ondergesneeuwd door dit soort beelden. Momentopnamen? Dan is er dus tóch een moment (of eigenlijk heel veel momenten) geweest waarop het zo ging, en dat zou al niet moeten gebeuren.

Afschuwelijk.. :n

Arabesk, goed gedaan. Dit soort dingen moeten vaker verschijnen. Voor mijn part in de Bit, Hoefslag, noem de bladen maar op. En dan zonder die censuur.

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:32

Faux schreef:
Ik schrik een beetje van dit topic. Dat er überhaupt mensen zijn die hetgeen vertoont wordt in de openingspost verdedigen? Er valt toch níets maar dan ook níets goed te praten aan dit soort beelden? Als je een béétje liefde voor paarden hebt, i.p.v. voor sport...

Natúúrlijk zijn er ook momenten waarop dingen wel goed gaan, maar die worden wel een beetje ondergesneeuwd door dit soort beelden. Momentopnamen? Dan is er dus tóch een moment (of eigenlijk heel veel momenten) geweest waarop het zo ging, en dat zou al niet moeten gebeuren.

Afschuwelijk.. :n

Arabesk, goed gedaan. Dit soort dingen moeten vaker verschijnen. Voor mijn part in de Bit, Hoefslag, noem de bladen maar op. En dan zonder die censuur.

Dan hoop ik dat je zo eerlijk wil zijn om ook jezelf onder de loep te nemen ;)

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Re: Landbouwdag Opmeer foto's en filmpjes (300 fr/sec)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:34

Ik rij niet, dus dat gaat een beetje lastig. :)

bulck

Berichten: 4234
Geregistreerd: 08-11-05

Re: Landbouwdag Opmeer foto's en filmpjes (300 fr/sec)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:35

haha das dan weer helemaal makkelijk spreken...

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:36

En hebt je ook nooit in rijden en trainen van paardenlijven verdiept?

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:37

maikeltje schreef:
En hebt je ook nooit in rijden en trainen van paardenlijven verdiept?

Ja, eerst vanaf de grond trainen en dan pas erop gaan zitten. Maar dat gebeurt hier ook niet ;)

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:37

Dat ik momenteel niet rij wil niet zeggen dat ik geen ervaring heb? Dat ik nooit gereden heb? Geloof me, ik heb genoeg van de dressuurwereld gezien en meegemaakt (Ja, ook te paard) om te weten waar ik het over heb. Ik rij pas sinds een jaar niet meer. ;) Mijn hele leven wel gedaan, en ja, ook trainen van paardenlijven en dieren opleiden tot bepaalde niveau's. Dus graag daar geen opmerkingen over want we hebben het hier niet over mijn verleden of mijn paarden.

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:38

Vue schreef:
maikeltje schreef:
En hebt je ook nooit in rijden en trainen van paardenlijven verdiept?

Ja, eerst vanaf de grond trainen en dan pas erop gaan zitten. Maar dat gebeurt hier ook niet ;)

Goh, heb je daarnaar geinformeerd dan?

bulck

Berichten: 4234
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:38

Vue schreef:
maikeltje schreef:
En hebt je ook nooit in rijden en trainen van paardenlijven verdiept?

Ja, eerst vanaf de grond trainen en dan pas erop gaan zitten. Maar dat gebeurt hier ook niet ;)



Waar basseer je dat nu weer op?....
Je kan beter niet reageren, want met zo'n reacties verziek je het topic toch enkel maar?!

magda_90
Berichten: 32285
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:39

Arabesk, ik moet zeggen dat ik het erg leerzaam vind jullie filmpjes. Het beeld vind ik veel minder ogen en hoewel sommigen het zwaar zullen ontkennen zie deze toch steeds meer opkomen. En dat is erg jammer. Maar ik denk dat je van mij net zo goed zulke fimpjes kunt maken, zo perfect rijd ik (nog) lang niet. Voor een echt beter beeld zou het een idee zijn om echt langere stukken op meerdere terreinen en tijdstippen van bepaalde vaste ruiters te maken. Dan kan je echt een bevestiging krijgen denk ik.

0maris0 schreef:
Jij hebt echt niks beters te doen he..

Vind het beetje raar, filmpjes van anderen op internet zetten zonder dat ze dit weten


Op [EV-ITP] word toch niet anders gedaan dan ongevraagd foto's neerzetten van mensen? :)* En zoals eerder gezegd het is en blijft openbaar terrein daar films en foto's maken mag er dus wel. Als je op de bovenstaande manier rijdt dan kan je dus ook verwachten dat je ooit ter sprake komt op fora's.

Desir_ee schreef:
Arabesk en Arno8, zou het niet leuk zijn als een aantal bokkers bij jullie zo eens even bij jullie op bezoek komen met een slowmotion camera??

En kunnen we dan gelijk bespreken dat iedereen een andere discipline heeft..
En misschien kunnen we jullie dan een parcour laten springen,
en gran prix laten rijden en voor de lol miss ook reining en cross erbij...

Ik zou wel eens willen weten of jullie ook zo foutloos en diervriendelijk zijn..
want waren jullie dat echt (zoals jullie kennelijk beweren) dan stonden jullie paarden in de vrije natuur..


Desir_ee schreef:
Persoonlijk vind ik dat ze niet veel meer mag zeggen over andere ruiters.. Tenzij ze zich eindelijk beseft dat ook zei het niet steeds bij het juiste eind heeft..


Jij suggereert nu zeker dat de TS'ers eerst maar op hoog niveau moeten kunnen rijden voordat ze dit soort films plaatsen? Met andere woorden geef geen commentaar als je zelf de oefeningen nog niet beheerst? >;) Flauwekul als je het mij vraagt. Een mens kan heel veel kennis in bezit hebben maar de uitvoering er nog niet van beheersen. Dit betekent niet dat een mens zijn kennis niet mag delen met anderen.

Citaat:
U zelf heeft nul ervaring in het trainen van dressuurpaarden tot op het hoogste niveau, dus dan moet men zijn mond al sowieso al over dit thema maar beter gesloten houden.

Bron: http://www.hippocampus-nl.com/index.php?content_id=318

En dat hoor je steeds vaker. Dat vind ik erg jammer persoonlijk. Overigens ging het in het artikel over een iets ander onderwerp maar daar word ook weer hard geroepen dat je je mond moet houden als je niet op dat niveau rijdt.

vorame schreef:
Als ik dat was geweest ging ik nu uitpluizen of ik er een zaak van zou kunnen maken.


Kleine kans lijkt mij. Jij rijd op openbaar terrein. Zie mijn verdere uitleg een stukje hierboven.

e_horse schreef:
Huertecilla schreef:
Waarom de tegenwind?
Het zijn beelden van wat ís. Mag dat niet? Mogen alleen door een roze lens gemaakte fotos?

KIJK!
Vind je het niet kunnen? Waarom dan naar de fotograaf wijzen?
Dit is werkelijkheid :)*
Wees de niet-filterende verslaggevers dankbaar omdat zij het ontkennen onmogelijk maken. Hopelijk heeft dat positief effect voor het brede publiek het op het netvlies krijgt.

hc

+:)+


+:)+

lailapri schreef:
Dat galoperen op de verharde weg dat is ieders eigen keus en je kan zo wel mooi zien wat er gebeurd in de benen en het lijf, maar ik snap niet dat mensen kunnen blijven beweren dat je van zo'n boomloos zadel een onafhankelijke zit krijgt....


Puur nieuwsgierigheid, mag ook per pm als het te offtopic is, ik ben benieuwd naar je redenatie hierachter? Ik heb mij er een tijdje in verdiept en ben deze uitspraak nog niet tegengekomen namelijk.

Desir_ee schreef:
Ik ben het met je eens over de filmpjes!! Zeer zeker.
Maar waar ik niet tegen kan is dat niet 1 keer of 2 keer een topic wordt geopend door deze persoon met dit soort onderwerpen.
maar regelmatig.. Met altijd die wijzende vinger van kijk eens hoe slecht..
Zonder het te zeggen laat ze dat namelijk wel merken.. En daar kan ik niet tegen.

Idd de springruiters zouden hun paard vriendelijker moeten rijden.
En anky minder diep. Maar die wijzende vinger blijft. En ik vermoed dat de ruiters zich wel bewust zijn van hun manier van rijden.
Dus daar hoeven wij de discussie niet meer over te voeren.


Zeer regelmatig komt dat voor ja. Maar moet dat dan niet al een signaal zijn? (lijkt mij althans). En plaats voor een discussie is er altijd, ongeacht dat de ruiters waarschijnlijk wel mogen weten waarmee ze bezig zijn.

Joolien schreef:
Nee, ik vind het niet raar dat arabesk dit heeft geplaatst. Ik ga verder niet naar de persoon kijken wat ze zegt, doet of whatever. Ook vind ik dat gemauw of je zoiets mag plaatsen ja of nee niet van toepassing. Foto's kunnen momentopnames zijn, maar filmpjes liegen niet!


En daarmee sluit ik mijn lange bericht af :)

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:39

maikeltje schreef:
Goh, heb je daarnaar geinformeerd dan?


Ik heb wel eens met Coby en Marlies van Baalen bijvoorbeeld om de tafel gezeten en hierover gepraat, dus ja, daar heb ik naar geïnformeerd. :)

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:40

Faux schreef:
Dat ik momenteel niet rij wil niet zeggen dat ik geen ervaring heb? Dat ik nooit gereden heb? Geloof me, ik heb genoeg van de dressuurwereld gezien en meegemaakt (Ja, ook te paard) om te weten waar ik het over heb. Ik rij pas sinds een jaar niet meer. ;) Mijn hele leven wel gedaan, en ja, ook trainen van paardenlijven en dieren opleiden tot bepaalde niveau's. Dus graag daar geen opmerkingen over want we hebben het hier niet over mijn verleden of mijn paarden.

Punt dat ik wil maken is dat als er zo'n filmpje van jou geplaatst zou worden dat je dan ook zulke momenten kunt filmen. ;)

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:41

bulck schreef:
Waar basseer je dat nu weer op?....
Je kan beter niet reageren, want met zo'n reacties verziek je het topic toch enkel maar?!

De Nevzorov methode. Eerst vragen, dan oordelen ;)

Grote mond :O

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:42

Faux schreef:
maikeltje schreef:
Goh, heb je daarnaar geinformeerd dan?


Ik heb wel eens met Coby en Marlies van Baalen bijvoorbeeld om de tafel gezeten en hierover gepraat, dus ja, daar heb ik naar geïnformeerd. :)


Vertel? Vind ik altijd leuk om te lezen :j

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:42

Lijkt me sterk, aangezien bitten, S&T's, hulpteugels, sporen en dat soort onzin nooit in de buurt van mijn paarden komen of zullen komen. :) Dat maakt al een heel verschil. Besides; je kunt zoiets niet zeggen, want je weet niet hoe ik reed. Nogmaals; we hebben het hier niet over mij.

bulck

Berichten: 4234
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:43

Faux schreef:
maikeltje schreef:
Goh, heb je daarnaar geinformeerd dan?


Ik heb wel eens met Coby en Marlies van Baalen bijvoorbeeld om de tafel gezeten en hierover gepraat, dus ja, daar heb ik naar geïnformeerd. :)


En ja die zullen hun geheime even op tafel leggen...
Het is niet omdat ze het klassieke verkondigen, dat ze in alles klassiek zijn hoor...
Hele goede mensen, maar als je daar een dag loopt ( en ik kan het weten) dan kan je echt wel ergere fotos of filmpjes maken dan hier genoteerd.

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:44

maikeltje schreef:
Vertel? Vind ik altijd leuk om te lezen :j


Ik zou zeggen, ga eens langs bij ze en spreek ze aan. ;)
Kom op zeg, ik ga toch hier niet hele gesprekken neertypen die ik heb gehad met ze?

Maar ik begrijp het wel, het is natuurlijk makkelijker om neerbuigend en kinderachtig tegen me te doen dan denken; goh. Misschien heeft ze wel een punt en kletst ze niet zomaar uit haar nek.

bulck

Berichten: 4234
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:44

Faux schreef:
Lijkt me sterk, aangezien bitten, S&T's, hulpteugels, sporen en dat soort onzin nooit in de buurt van mijn paarden komen of zullen komen. :) Dat maakt al een heel verschil. Besides; je kunt zoiets niet zeggen, want je weet niet hoe ik reed. Nogmaals; we hebben het hier niet over mij.


Sorry vanaf lichte tour ben je al verplicht een S&t te gebruiken, met jouw ervaring moet je zoiets weten...

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:44

Faux schreef:
Lijkt me sterk, aangezien bitten, S&T's, hulpteugels, sporen en dat soort onzin nooit in de buurt van mijn paarden komen of zullen komen. :) Dat maakt al een heel verschil. Besides; je kunt zoiets niet zeggen, want je weet niet hoe ik reed. Nogmaals; we hebben het hier niet over mij.

We hebben het hier over willekeurige beelden van willekeurige ruiters op een evenement. Dit heeft niets te maken met bit of bitloos rijden. Geen ruiter rijdt perfect en alles wat je doet is van invloed op het lijf van je paard dus je kunt dit soort filmpjes van iedereen maken. :)

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:45

bulck schreef:
maar als je daar een dag loopt ( en ik kan het weten) dan kan je echt wel ergere fotos of filmpjes maken dan hier genoteerd.


Mee eens.

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:45

bulck schreef:
Faux schreef:
Lijkt me sterk, aangezien bitten, S&T's, hulpteugels, sporen en dat soort onzin nooit in de buurt van mijn paarden komen of zullen komen. :) Dat maakt al een heel verschil. Besides; je kunt zoiets niet zeggen, want je weet niet hoe ik reed. Nogmaals; we hebben het hier niet over mij.


Sorry vanaf lichte tour ben je al verplicht een S&t te gebruiken, met jouw ervaring moet je zoiets weten...

Waar zegt ze lichte tour te rijden dan ? ;)

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:46

bulck schreef:
Faux schreef:
Lijkt me sterk, aangezien bitten, S&T's, hulpteugels, sporen en dat soort onzin nooit in de buurt van mijn paarden komen of zullen komen. :) Dat maakt al een heel verschil. Besides; je kunt zoiets niet zeggen, want je weet niet hoe ik reed. Nogmaals; we hebben het hier niet over mij.


Sorry vanaf lichte tour ben je al verplicht een S&t te gebruiken, met jouw ervaring moet je zoiets weten...


Je doet hier een aanname die echt kant nog wal slaat. Zie Vue's reactie.
Hou toch op met persoonlijk aanvallen, hoe oud ben je nou? Dit gaat toch nergens over en is toch geen gesprek zo?

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:46

Faux schreef:
maikeltje schreef:
Vertel? Vind ik altijd leuk om te lezen :j


Ik zou zeggen, ga eens langs bij ze en spreek ze aan. ;)
Kom op zeg, ik ga toch hier niet hele gesprekken neertypen die ik heb gehad met ze?

Maar ik begrijp het wel, het is natuurlijk makkelijker om neerbuigend en kinderachtig tegen me te doen dan denken; goh. Misschien heeft ze wel een punt en kletst ze niet zomaar uit haar nek.

Nou, dat laatste dus.
Ik doe niet neerbuigend en ben oprecht geinteresseerd. Jij hebt hier een gesprek over gevoerd, het zou leuk en leerzaam zijn wanneer je dat zou willen delen. :j

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:46

Citaat:
Respectvol discussiëren
Discussiëren is lastig, zeker online als je een hoop informatie in de vorm van gezichtsuitdrukking, gebaren en toon van de stem mist. Houd hier rekening mee op het moment dat je een discussie aangaat. Gebruik waar nodig smileys om aan te geven dat je een grapje maakt, of iets niet zo sterk bedoelt als de lezer het eventueel kan opvatten. De belangrijkste regel voor een goede discussie blijft: val de argumenten van de 'tegenpartij' aan, en niet de 'tegenpartij' zelf. Als iemand wat roept waar je het totaal niet mee eens bent, laat dan met argumenten (eventueel met bewijs) zien waarom die argumenten niet kloppen en nergens op slaan. Val niet de persoon zelf aan. Dus wel: "Gras is helemaal niet rood, gras is groen! Dat komt door de bladgroenkorrels in de stengels en kan je *hier* *hier* en *hier* nog eens nalezen." Maar niet: "Gras is helemaal niet rood, gras is groen. Kleurenblinde idioot!"


:D

bulck

Berichten: 4234
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:49

Faux schreef:
[Ik zou zeggen, ga eens langs bij ze en spreek ze aan. ;)
Kom op zeg, ik ga toch hier niet hele gesprekken neertypen die ik heb gehad met ze?

Maar ik begrijp het wel, het is natuurlijk makkelijker om neerbuigend en kinderachtig tegen me te doen dan denken; goh. Misschien heeft ze wel een punt en kletst ze niet zomaar uit haar nek.


Ach ik wil helemaal niet neerbuigend doen, enkel een beetje verder doen laten denken dan wat je ziet op die filmpjes.
Want die eerste 3 (2 laatste krijg ik steeds foutmelding) kan jij bij iedereen van ons op een gegeven moment wel eens trekken of filmen.
Dat er dan zo over gedaan wordt alsof het pure kwellerij is, vind ik ver overdreven. Dan komt nog eens heel die discussie op gang over bitten etc.
Als je het beter kan moet je het laten zien. Als gedrag je echt stoort, spreek mensen er dan op aan, ga naar terreinjury.