Landbouwdag Opmeer foto's en filmpjes (300 fr/sec)

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
er1k
Berichten: 791
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 20:08

Bekijk de andere topics van Arabesk maar.
Deze bokker is uit op discussies en heeft het alleenrecht op de waarheid. Dit topic is mijn ogen dus wel verkeerd geplaatst. Dit is namelijk opnieuw een manier om aan te tonen hoe fout de meeste paardenmensen zijn.

Ik kies geen kant en geef toe dat de beelden geen fijne plaatjes zijn! Het alleen niet plaatsen van ruiters die wel netjes rijden zegt alleen weer genoeg.

De bokker is uit op een rel en krijgt het altijd voor elkaar.
Je weet dat het hier op uitloopt. Hou de eer toch aan jezelf ..

arno8

Berichten: 4848
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 20:14

joopie7 schreef:
Waar moet ik over denken dan? Dat er bepaalde ruiters/amazones zijn die niet al te best rijden, dat wist ik al hoor. En dat de rollkur niet de fijnste trainingsmethode is, is ook al langer bekend. Dan nog snap ik het nut van de filmpjes niet, en waarom het nou persé in slowmotion moet? Dat vertekend het beeld alleen extra, laat dan gewoon filmpjes zien op normale snelheid, en dan niet alleen de slechte moment maar ook de goede momenten. Dat geeft een beter beeld dan dit. Ik kom geregeld op evenementen en zulke momenten kom je tegen ja, maar er zijn ook zat combinaties die wel goed bezig zijn. Maar die vergeet je toevallig te filmen? Hoezo subjectief...


Slowmotion camera's worden in tal van vormen gebruikt. Bijvoorbeeld om fouten op te sporen als een machine die heel snel werkt de soep in loopt. Met het blote oog is dan vaak niet te zien wat er mis gaat en dus is zo'n camera dan nodig. Zo is er ook in dit geval in slowmotion meer te zien dan met het blote oog.

Van een vertekening is zeker geen sprake, de techneut die een fout bij een machine onderzoekt gebruikt de slowmotion camera niet om een vertekend beeld van het probleem te krijgen, maar juist om een beter beeld te krijgen. Net als dat met het blote oog lang niet zo makkelijk is te zien hoe vaak een paard met zijn ogen knippert, hoe hij uit zijn ogen kijkt, hoe hard aan het bit wordt getrokken, hoe het bit in de paardenmond zit etc. etc. etc.

Ook de tactfouten zijn met het blote oog lang niet zo gemakkelijk te zien. Ik vind het bijzonder opvallend dat op bokt vaak wordt gesuggereerd dat slowmotion opnamen een verkeerd beeld geven. Als iets er slecht uitziet in slowmotion en op volle snelheid valt het niet op, dan spreekt de slowmotion opname de waarheid en niet omgekeerd.

Nogmaals: het is niet de camera die voor de vervelende beelden zorgt, het zijn de ruiters die op de paarden zitten.

Isabella_
Berichten: 4309
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Nijkerk

Re: Landbouwdag Opmeer foto's en filmpjes (300 fr/sec)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 20:17

Vertel ons dan maar waar je op uit bent?..

joopie7
Berichten: 537
Geregistreerd: 23-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 20:18

Dan nog snap ik het doel niet? Kijk als je filmpjes maakt van iemand die aan het rijden is, en je gaat daarna uitgebreid alles in slowmotion terug kijken waarbij de ruiter zelf de fouten kan ontdekken. Daar zie ik het nut nog wel van in, maar weten deze ruiters uberhaut wel dat je hebt zitten filmen? Ik zie niet in hoe dit moet bijdragen aan een beter paardenwelzijn.

arno8

Berichten: 4848
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 20:28

joopie7 schreef:
Dan nog snap ik het doel niet? Kijk als je filmpjes maakt van iemand die aan het rijden is, en je gaat daarna uitgebreid alles in slowmotion terug kijken waarbij de ruiter zelf de fouten kan ontdekken. Daar zie ik het nut nog wel van in, maar weten deze ruiters uberhaut wel dat je hebt zitten filmen? Ik zie niet in hoe dit moet bijdragen aan een beter paardenwelzijn.


Ik wel. Bij filmpjes op volle snelheid waar ook zo wordt gereden zien mensen vaak niet dat het verkeerd is. In dit topic heb ik nog niemand horen zeggen dat er niets aan de hand is. Door dit soort filmpjes is goed te zien hoe het paard lijdt.

Mensen denken vaak van ZZ- of GrandPrix ruiters dat ze ontzettend goed met paarden om kunnen gaan en dat je het zeker niet fout doet als je hen na-aapt. "Je krijgt toch geen gouden medaille als je niet goed met je paard omgaat?"

Door dit soort filmpjes zien mensen in dat toch niet alles wat topsporters doen perfect is en gaan ze (hopelijk) meer nadenken over wat het beste is voor hun paard.

er1k
Berichten: 791
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 20:30

arno8.
Misschien kun je inhoudelijk reageren op de reacties. Niet enkel op 1 punt uit een reactie.



Vooral op dit gedeelte:

weten deze ruiters uberhaut wel dat je hebt zitten filmen? Ik zie niet in hoe dit moet bijdragen aan een beter paardenwelzijn.


Anders is dit topic inderdaad aardig zinloos.
Als je het welzijn daardwerkelijk wenst te verbeteren. Maak een film, stap op de betreffende ruiter af en toon de gemaakte beelden. Ga met deze persoon in discussie.

Hinke

Berichten: 2095
Geregistreerd: 26-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 20:33

Is dit een nieuwe kunstvorm ofzo? Vertraagde filmpjes?

Ohnee, ik weet al wat het is. Als wollige naturals niks zieligs kunnen zien op normale filmpjes, waarom die filmpjes niet vertragen en dan ziet het er vast heel zielug uit!

Wat probeer je nu eigenlijk te bereiken arabesk? Je hebt niet alleen een groot bord voor je kop, je bent ook nog eens niet in staat om een discussie te voeren, met gegronde argumenten. Je probeert de emoties van mensen te manipuleren met sjieluge filmpjes en plaatjes, en je loopt hier en daar wat losse quotes te roepen van dr Cook, en gooit hier en daar met wat engelse termen als 'displacement of the soft pallate'. Dat zijn geen argumenten, dat is lopen pochen met 'kennis' (hoewel het natuurlijk geen kennis is want hier en daar wat citaten copy pasten kan iedereen.)Zodra je een leuke discussie hebt, laat je het topic op slot gooien (zoals het bitloos topic). Of je bent ineens spoorloos verdwenen.

Ik vond altijd dat iedereen te fel op je reageerde, maar nu ik je manier van discussieren ken vind ik dat terecht.

Wanneer wordt de volgende bitloze wedstrijd georganiseerd? Misschien kan er dan iemand met een 300 fr/s camera gaan staan en wat sjieluge filmpjes daar van maken?
Laatst bijgewerkt door Hinke op 05-08-09 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

arno8

Berichten: 4848
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 20:39

er1k schreef:
arno8.
Misschien kun je inhoudelijk reageren op de reacties. Niet enkel op 1 punt uit een reactie.



Vooral op dit gedeelte:

weten deze ruiters uberhaut wel dat je hebt zitten filmen? Ik zie niet in hoe dit moet bijdragen aan een beter paardenwelzijn.


Anders is dit topic inderdaad aardig zinloos.
Als je het welzijn daardwerkelijk wenst te verbeteren. Maak een film, stap op de betreffende ruiter af en toon de gemaakte beelden. Ga met deze persoon in discussie.


Er1k, misschien kun je lezen voordat je mij ergens van beschuldigt. Het antwoord op deze vraag heb ik al gegeven. Als het topic je niet aanstaat: niemand dwingt je dit te lezen, je kiest er zelf voor hierheen te klikken. Ik heb ook al uitgelegd waarom ik er wel zin in zie en ga dat niet voor iedere bokker die binnenstapt, niks leest en meteen vraagt waarom ik dit doe herhalen.

arno8

Berichten: 4848
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 20:43

Hinke schreef:
Is dit een nieuwe kunstvorm ofzo? Vertraagde filmpjes?

Ohnee, ik weet al wat het is. Als wollige naturals niks zieligs kunnen zien op normale filmpjes, waarom die filmpjes niet vertragen en dan ziet het er vast heel zielug uit!

Wat probeer je nu eigenlijk te bereiken arabesk? Je hebt niet alleen een groot bord voor je kop, je bent ook nog eens niet in staat om een discussie te voeren, met gegronde argumenten. Je probeert de emoties van mensen te manipuleren met sjieluge filmpjes en plaatjes, en je loopt hier en daar wat losse quotes te roepen van dr Cook, en gooit hier en daar met wat engelse termen als 'displacement of the soft pallate'. Dat zijn geen argumenten, dat is lopen pochen met 'kennis' (hoewel het natuurlijk geen kennis is want hier en daar wat citaten copy pasten kan iedereen.)Zodra je een leuke discussie hebt, laat je het topic op slot gooien (zoals het bitloos topic). Of je bent ineens spoorloos verdwenen.

Ik vond altijd dat iedereen te fel op je reageerde, maar nu ik je manier van discusieren ken vind ik dat terecht.

Wanneer wordt de volgende bitloze wedstrijd georganiseerd? Misschien kan er dan iemand met een 300 fr/s camera gaan staan en wat sjieluge filmpjes daar van maken?


Je vertoont een hardnekkig gebrek aan kennis. Sieluge filmpjes van de bitloos wedstrijd hebben we ook al op internet gezet. Dat zag er inderdaad ook veelal niet vriendelijk uit omdat ook daar te hard aan de teugels werd getrokken. Een ruiter die ontzettend goed reed en een prachtige demonstratie neerzette van hoe je WEL hoort te rijden, werd door de 'deskundige' jury afgekraakt.

Van manipulatie is geen sprake, enkel van uitleg. Of je er wat van opsteekt mag je zelf weten. Dat Arabesk niet altijd reageert, komt doordat zij ook nog een leven heeft, in tegenstelling tot sommige bokkers. Dat ik nu reageer, komt doordat ik me nu doodverveel op mijn werk terwijl het komkommertijd is.

_l_amanda_l_

Berichten: 6056
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 20:44

arno hééft ook filmpjes gemaakt bij de bitloze wedstrijd, Hinke ;) gewoon even goed zoeken..

en eh, zei dr iemand in het begin van et topic dat je toestemming aan ruiters moet vragen OMDAT de foto's geen fijn beeld geven? :? dus als het een goed beeld zou geven mag het wel in het openbaar getoond? over borden voor koppen gesproken... :Z
ik had de foto's al eerder gezien, en vind dat, ook al zijn het "momentopnames" dat zoiets eigelijk niet meer voor MAG komen, vooral omdat het een evenement was waarbij landbouw en paardensport werd gepromoot...
(ik neem aan dat iedereen het bruine paard met sneb wel herkend heeft :+ )

Isabella_
Berichten: 4309
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 20:46

_l_amanda_l_ schreef:
arno hééft ook filmpjes gemaakt bij de bitloze wedstrijd, Hinke ;) gewoon even goed zoeken..

en eh, zei dr iemand in het begin van et topic dat je toestemming aan ruiters moet vragen OMDAT de foto's geen fijn beeld geven? :? dus als het een goed beeld zou geven mag het wel in het openbaar getoond? over borden voor koppen gesproken... :Z
ik had de foto's al eerder gezien, en vind dat, ook al zijn het "momentopnames" dat zoiets eigelijk niet meer voor MAG komen, vooral omdat het een evenement was waarbij landbouw en paardensport werd gepromoot...
(ik neem aan dat iedereen het bruine paard met sneb wel herkend heeft :+ )


Neenee misschien vat jij het zo op..
zowiso gewoon de toestemming alleen al.
positief of negatief.
en ja sommige mensen weten niet echt waar ze mee bezig zijn.. Waar zijn goede foto's te vinden in dit topic dan? :+

Bubsj

Berichten: 2073
Geregistreerd: 20-03-08
Woonplaats: Arctis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 20:47

Jeeem, ik ben het zelden met Arabesk eens en zeker geen natural, maar ik vind het wel apart dat zoveel hier in de aanval schieten? We weten toch dat er deel meedraait in de topsport die trainen op een manier die we eigenlijk alleen maar als mishandeling kunnen zien? Dan is het toch zeer interessant om dit eens te zien?

Er is niet lang geleden een bitloze proefwedstrijd geweest waarbij ook op deze manier gefilmt is, daar kwam meerderen malen het verzoek om ook eens op een reguliere wedstrijd te filmen. Voila, hier zijn ze dan. Ik zie niet in waarom vertraagde filmpjes anders zouden zijn dan gemaakte foto's.

'Leuk' om ook dit eens vertraagd te zien :j Ik zie wel een aantal dingetjes waarbij ik me kan voorstellen dat een ruiter de fout niet bewust maakt/momentopname, echter zie ik veel meer fouten die juist opzettelijk (onder het mom van 'training' ) gemaakt worden :n :n Ik vind vooral de S&T filmpjes interessant, deels ook om te zien dat de stang niet eens zo extreem erbij gepakt wordt, ik had verwacht dat meer te zien bij de vertraging.

Talent is leuk, maar ergens ben ik verdomd blij dat ik dat niet bezit, ik zou niet met deze mensen in een ring wil rijden, zeker niet als dezelfde mensen vaak hoger scoren dan diegene die wel verantwoordelijk trainen met hun dieren.

Hinke

Berichten: 2095
Geregistreerd: 26-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 20:48

Citaat:
Van manipulatie is geen sprake, enkel van uitleg. Of je er wat van opsteekt mag je zelf weten. Dat Arabesk niet altijd reageert, komt doordat zij ook nog een leven heeft, in tegenstelling tot sommige bokkers. Dat ik nu reageer, komt doordat ik me nu doodverveel op mijn werk terwijl het komkommertijd is.


HAHAHAHA ! HAHAHA!

En trouwens, filmpjes laten zien is geen uitleg geven. En filmpjes gemaakt door naturals op een natural wedstrijd is wellicht wat vertekenend. Laat mij die filmpjes volgende keer maar maken.

Arno8 en arabesk doen mij altijd een beetje denken aan 2 pubertjes, die apart van elkaar heel braaf zijn, maar als ze samen zijn gaan ze ineens ruiten in lopen gooien en stennis schoppen.

Isabella_
Berichten: 4309
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 20:50

Heeft ze nog een leven ja? *D
Ik zeg ook niet dat dit goed is.. zeker niet.. maar was dan even naar ze toegelopen als je het had gefilmt,
van Goh, ik heb filmpjes van je slechte momenten gemaakt die ga ik op internet plaatsen zodat we lekker kunnen discuseren over je rijden..
Want ik weet voor 1000% zeker dat je dat niet had gedaan!!

Bubsj

Berichten: 2073
Geregistreerd: 20-03-08
Woonplaats: Arctis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:01

Hinke schreef:
En trouwens, filmpjes laten zien is geen uitleg geven. En filmpjes gemaakt door naturals op een natural wedstrijd is wellicht wat vertekenend. Laat mij die filmpjes volgende keer maar maken.


Waarom? Er was veel commentaar. Er waren veel ruiters die met te veel druk reden. Ook deze 'naturals' keurden lang niet alle bitloze ruiters goed. Wat had jij gefilmd dan? Alleen de mooie bitloze momenten?

arno8

Berichten: 4848
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:03

Hinke schreef:
Citaat:
Van manipulatie is geen sprake, enkel van uitleg. Of je er wat van opsteekt mag je zelf weten. Dat Arabesk niet altijd reageert, komt doordat zij ook nog een leven heeft, in tegenstelling tot sommige bokkers. Dat ik nu reageer, komt doordat ik me nu doodverveel op mijn werk terwijl het komkommertijd is.


HAHAHAHA ! HAHAHA!

En trouwens, filmpjes laten zien is geen uitleg geven. En filmpjes gemaakt door naturals op een natural wedstrijd is wellicht wat vertekenend. Laat mij die filmpjes volgende keer maar maken.

Arno8 en arabesk doen mij altijd een beetje denken aan 2 pubertjes, die apart van elkaar heel braaf zijn, maar als ze samen zijn gaan ze ineens ruiten in lopen gooien en stennis schoppen.


Jij doet me denken aan een pubertje dat alleen op de persoon weet te spelen, allerlei beschuldigingen roept om er vervolgens door verschillende personen op gewezen te worden dat hij/zij de plank volledig misslaat en dan vervolgens gewoon doorgaat.

Anoniem

Re: Landbouwdag Opmeer foto's en filmpjes (300 fr/sec)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:18

duidelijke en schokkende filmpjes en foto's1 Dat mag idd wel eens onder ogen gebracht worden.
Ik vind het echt walgelijk hoe hier met de dieren omgegaan wordt!
En idd de filmpjes van het bitloze zijn er al en ook in slowmotion.Daar werd gevraagd om filmpjes temaken van regulieren wedstrijden en hier zijn ze en dan is het nog niet goed.
Dit is de harde waarhied hoe het er in top sport aan toe kan gaan, punten zijn belangrijker dan het welzijn van het paard.

Arabesk super hoor!

Isabella_
Berichten: 4309
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Nijkerk

Re: Landbouwdag Opmeer foto's en filmpjes (300 fr/sec)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:20

Ik zeg ook niet dat dit goed is.. zeker niet.. maar was dan even naar ze toegelopen als je het had gefilmt,
van Goh, ik heb filmpjes van je slechte momenten gemaakt die ga ik op internet plaatsen zodat we lekker kunnen discuseren over je rijden..
Want ik weet voor 1000% zeker dat je dat niet had gedaan!!

mijn vraag nogmaals voor het geval hij niet gelezen word..

arno8

Berichten: 4848
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: Landbouwdag Opmeer foto's en filmpjes (300 fr/sec)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:24

Dat hebben we inderdaad niet gedaan, bij de bitloze dressuurwedstrijd ook niet. Ik vind dat ook niet nodig. Ze rijden namelijk op een openbaar toegankelijk terrein. Als mensen op dat terrein iemand zien rijden en ze gaan ter plekke daarover praten, dan hoeven ze toch ook niet eerst naar hem toe te lopen om te vragen of dat mag?

Het zou wat anders zijn als we bij die mensen thuis langsgingen om daar stiekem te filmen. Maar deze mensen weten dat er op wedstrijden gefilmd wordt.

Isabella_
Berichten: 4309
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Nijkerk

Re: Landbouwdag Opmeer foto's en filmpjes (300 fr/sec)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:27

Nou dat zal ik aan mn baas vragen of hij weet dat je gefilmd hebt..
nee lekker veilig achter je computertje disccusseren, daar word de wereld niet beter van hoor!
als je dit ziet, en je bent er zo fel tegen, ga erheen en zeg er wat van! dan ben je nog eens een lefhebber in deze wereld!! ;)

arno8

Berichten: 4848
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: Landbouwdag Opmeer foto's en filmpjes (300 fr/sec)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:38

Denk je echt dat jouw baas iets aan zijn rijtechniek verandert als ik hem er op aanspreek?

Isabella_
Berichten: 4309
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Nijkerk

Re: Landbouwdag Opmeer foto's en filmpjes (300 fr/sec)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:41

Wat wil je nou bereiken dan? je wilt het toch veranderen??..
je bereikt echt niets met alleen die foto's en filmpjes, je zult je mond los moetten trekken.. ;)

arno8

Berichten: 4848
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: Landbouwdag Opmeer foto's en filmpjes (300 fr/sec)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:43

Hoezo bereik ik niets? Ik denk dat die filmpjes heel wat mensen van mening doen veranderen over hoe 'goed' topsport is.

Nogmaals: zal jouw baas zijn rijstijl veranderen als ik hem er op aanspreek?

Zelf denk ik namelijk dat hij iets zal zeggen als: "Ik doe het al XX jaar zo en met deze rijstijl ben ik hogerop gekomen. Door deze rijstijl heb ik nu een bedrijf waar ik goed geld mee verdien. Dus jij hoeft mij niets te vertellen."

Waar of niet?

Isabella_
Berichten: 4309
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:47

Nee jij vind dit niet kunnen.
je zou hem er heus op aan kunnen spreken ben ik van overtuigd, en je zal niet altijd een leuk antwoord krijgen maar wel een discussie misschien, je houd ervan toch?.. natuurlijk weet je niets van tevoren..
dit topic komt van 1 kant, als hij zn mening er aan toegevoegd had/zijn ding had het er al heel anders uitgezien.
ik vind het gewoon niet normaal dat mensen lopen te discusseren over iemand die ze niet eens kennen. oke paardenwereld is niet altijd lief, maar gelukkig ken ik de persoon zelf, en is echt niks mis mee.
dus nee hier ga je niets mee bereiken, ga op een groot concour staan, spreek iedereen aan.. maar zo bereik je het niet !
Laatst bijgewerkt door Isabella_ op 05-08-09 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Escalutia
Berichten: 597
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:51

arno8 schreef:
Denk je echt dat jouw baas iets aan zijn rijtechniek verandert als ik hem er op aanspreek?


Dat weet je niet van te voren maar het zet hem misschien wel aan het denken, en je kunt hem ook nog eens wat beeldige foto's laten zien. IPV ons dit te laten zien..