Landbouwdag Opmeer foto's en filmpjes (300 fr/sec)

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bulck

Berichten: 4234
Geregistreerd: 08-11-05

Re: Landbouwdag Opmeer foto's en filmpjes (300 fr/sec)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:52

Ja fotograveren staat vrij, publiceren zonder toestemming is wat anders. Hoewel als je ergens aan deelneemt je wel kan verwachten dat je gefilmd of gefotografeerd wordt

Blablabla11

Berichten: 7882
Geregistreerd: 27-05-06

Re: Landbouwdag Opmeer foto's en filmpjes (300 fr/sec)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:54

ja maar ze gebruikte mijn foto en dat is niet toegestaan gezien er een © op zit

bulck

Berichten: 4234
Geregistreerd: 08-11-05

Re: Landbouwdag Opmeer foto's en filmpjes (300 fr/sec)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:57

ow maar was niet specifiek op jou bedoeld hoor.
Maar je hebt gelijk.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:57

Als ik morgen 10 filmpjes maak van anky in de ring op de OS terwijl ze goud wint, ben ik zeker dat niemand het erg vindt dat ik ze hier plaats?
Waarom zijn deze beelden dan plots niet toegestaan?

verder: ik ben het eens met HC dat we objectiever moeten gaan kijken met hoeveel druk we rijden?

Want, als het zo is dat we idd op zeer regelmatige basis gebruik moeten maken van pijnlijke druk om een paard te leren zijn lijf goed gebruiken, zitten we dan nog geoorloofd op onze dieren?

Blablabla11

Berichten: 7882
Geregistreerd: 27-05-06

Re: Landbouwdag Opmeer foto's en filmpjes (300 fr/sec)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:00

dat zij haar foto's hier plaatst moet ze lekker zelf weten..
maar mijn foto's mag ze niet gebruiken en die gebruikte ze wel

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Landbouwdag Opmeer foto's en filmpjes (300 fr/sec)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:01

Ok maar daar had ik het niet over, wel dat er zo'n heisa gemaakt wordt over de geplaatste filmpjes. Evenementen ITP staat vol met foto's van grote ruiters...

e_horse

Berichten: 2907
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: Rustenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:02

Citaat:
Precies. Ik was ook in Opmeer en heb de hele clinic van Anky gevolgd. Nelson liep er superrelaxt bij (zelfs dat ik dacht van; er mag wel een beetje meer power in). Op de filmpjes zie je en stangteugel die helemaal loshangt en een paard dat fijn door de hals is en heel licht teugelcontact (en hele stille handen! zelfs in slow motion). Op sommige momenten stelt ze hem inderdaad wat meer door. Als je haar maandag irl had gezien dan kon je zien dat van de ruim drie kwartier dat ze aan het rijden was dit bij elkaar hooguit een halve minuut is geweest. En als je goed had geluisterd naar haar commentaar kon je horen hoe en waarom ze dat doet. Je kunt het er mee eens zijn of niet, maar ik heb haar niks zheftigs zien doen afgelopen maandag. Gewoon een vakvrouw in actie (had zelfs iets meer van de clinic verwacht, ze was gewoon heel gewoontjes aan het rijden. Correct, maakte een paar foutjes, vertelde daarbij dat ze ook niet onfeilbaar is) Een leuke clinic voor mensen die nog niet zoveel van dressuur weten. Dus Arabesk, je had beter even goed kunnen luisteren tijdens de clinic ipv je te focussen op het schieten van zielige plaatjes. Dan had je misschien nog wat opgestoken.

Jij hebt het nu over de clinic, die zal vast heel mooi geweest zijn. Ik kon niks zien door de rijen mensen die ervoor stonden. Heb even een glimp opgevangen van een paard dat heel mooi in gestrekte draf over de diagonaal ging. Niks op aan te merken. Prima clinic(voor zover ik het heb kunnen zien)!

Maar de geschoten filmpjes zijn van het inrijden (waar we wel vooraan konden staan) en daar werd achter elkaar alleen maar 'kin-op-borst' gevraagd. Links kin-op-borst, rechts kin-op-borst etc. Geen moment uit de (te ver doorgevoerde) krul. Niks geen momentopnames!

vorame
Berichten: 1576
Geregistreerd: 13-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:03

Het gaat mij om de manier wat ze ermee wil.

Citaat:
In strijd met de wet
Posts op Bokt mogen niet in strijd met de wet zijn, en dan in het bijzonder met Artikel 137c va het strafrecht. Dit artikel luidt: Het is niet toegestaan materiaal te publiceren dat opzettelijk foutief en/of onnauwkeurig en/of krenkend en/of vulgair en/of tot haat aanzet en/of obsceen en/of beledigend is over een groep mensen wegens hun ras, godsdienst of levensovertuiging of hun hetero/homoseksuele geaardheid en/of bedreigend en/of anderzins in strijd met de wet is dan wel iemand anders eer en/of goede naam aantast. In iets makkelijkere woorden betekent dat dat je in je berichten op Bokt niets mag zetten wat opzettelijk fout, onnauwkeurig, krenkend enzovoorts is.

bulck

Berichten: 4234
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:03

Ja maar een foto plaatsen of fotos plaatsen en becommentarieren is wel iets anders. zeker als je daarover de betreffende ruiter of amazone niet zelf op aangesproken hebt of hiervan op de hoogte gebracht hebt.

bulck

Berichten: 4234
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:04

vorame schreef:
Het gaat mij om de manier wat ze ermee wil.

Citaat:
In strijd met de wet
Posts op Bokt mogen niet in strijd met de wet zijn, en dan in het bijzonder met Artikel 137c va het strafrecht. Dit artikel luidt: Het is niet toegestaan materiaal te publiceren dat opzettelijk foutief en/of onnauwkeurig en/of krenkend en/of vulgair en/of tot haat aanzet en/of obsceen en/of beledigend is over een groep mensen wegens hun ras, godsdienst of levensovertuiging of hun hetero/homoseksuele geaardheid en/of bedreigend en/of anderzins in strijd met de wet is dan wel iemand anders eer en/of goede naam aantast. In iets makkelijkere woorden betekent dat dat je in je berichten op Bokt niets mag zetten wat opzettelijk fout, onnauwkeurig, krenkend enzovoorts is.


Dat is wat ik dus bedoel +:)+

Aelin
Berichten: 1645
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:09

Ik snap niet dat er nog steeds discussie is of de filmpjes en foto's er wel of niet op mogen. Waarom? kijk in de andere topics van evenementen hebben die allemaal toestemming gevraagd? Alleen omdat hier een ander beeld wordt gegeven? En waarom reageren jullie allemaal zo dat het niet altijd zo is? Dat weet iedereen toch dat het niet altijd zo is?

Ik vind die foto's verschrikkelijk, maar ik weet dat er ook wedstrijdruiters zijn die hun paard voor kunnen brengen met rust en harmonie.


Bulck: U schrijft eerder in het topic iets over recratie paarden en topsportpaarden ong. het zelfde als een topsport turner en een gewone hobby turnster.

Een mens kan kiezen wat hij leuk vindt en als een mens graag topsport wil rijden kiest het gewoon een paard uit dat goede afstamming heeft en mooie gangen, maar denk je niet dat het paard veel liever lekker op het strand en duinen rijd dan dat het in een bak moet lopen? Een paard kan niet kiezen die moet maar gewoon gehoorzamen. Ik ben het daar niet mee-eens! Tuurlijk vinden sommige paarden het op de wedstrijd leuk maar niet elk paard.

ik heb helemaal niks tegen wedstrijd ruiters maar ik vind dat vooral de springruiters zich soms wel een beetje kunnen inhouden en dan niet weer zeggen dat het moeilijk is om een paard over een hindernis te krijgen van 1.50 want er zijn ook ruiters die het wel kunnen!

LovesHerPony
Berichten: 846
Geregistreerd: 03-10-07
Woonplaats: ergens in het mooi Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:09

@Arabesk : Ik vind het jammer dat jij zo de paardensport ziet. Als je hier niet tegen kunt dan moet je een andere hobby zoeken. Dit is al heel oud nieuws. Desondanks hebben de meeste in je filmpjes en foto's veel bereikt, je kunt me echt niet wijs maken dat als paarden er zoveel problemen mee hebben daarmee accoord gaan. Daarnaast de beste stuurlui staan aan wal. In jou profiel zie ik niet eens paardrijfoto's staan. En geloof me dit zie je niet alleen in de paardensport.

Verder ik hoop dat de mensen die er geweest zijn een geweldig evenement hadden en ervan genoten hebben. Sommige dingen wil je niet zien dan moet je er niet naar kijken of je afvragen waarom ze het doen. Sluit het bij jezelf aan prima, zo niet dan niet.

Rivaldo
Berichten: 3512
Geregistreerd: 08-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:10

e_horse schreef:
Citaat:
Precies. Ik was ook in Opmeer en heb de hele clinic van Anky gevolgd. Nelson liep er superrelaxt bij (zelfs dat ik dacht van; er mag wel een beetje meer power in). Op de filmpjes zie je en stangteugel die helemaal loshangt en een paard dat fijn door de hals is en heel licht teugelcontact (en hele stille handen! zelfs in slow motion). Op sommige momenten stelt ze hem inderdaad wat meer door. Als je haar maandag irl had gezien dan kon je zien dat van de ruim drie kwartier dat ze aan het rijden was dit bij elkaar hooguit een halve minuut is geweest. En als je goed had geluisterd naar haar commentaar kon je horen hoe en waarom ze dat doet. Je kunt het er mee eens zijn of niet, maar ik heb haar niks zheftigs zien doen afgelopen maandag. Gewoon een vakvrouw in actie (had zelfs iets meer van de clinic verwacht, ze was gewoon heel gewoontjes aan het rijden. Correct, maakte een paar foutjes, vertelde daarbij dat ze ook niet onfeilbaar is) Een leuke clinic voor mensen die nog niet zoveel van dressuur weten. Dus Arabesk, je had beter even goed kunnen luisteren tijdens de clinic ipv je te focussen op het schieten van zielige plaatjes. Dan had je misschien nog wat opgestoken.

Jij hebt het nu over de clinic, die zal vast heel mooi geweest zijn. Ik kon niks zien door de rijen mensen die ervoor stonden. Heb even een glimp opgevangen van een paard dat heel mooi in gestrekte draf over de diagonaal ging. Niks op aan te merken. Prima clinic(voor zover ik het heb kunnen zien)!

Maar de geschoten filmpjes zijn van het inrijden (waar we wel vooraan konden staan) en daar werd achter elkaar alleen maar 'kin-op-borst' gevraagd. Links kin-op-borst, rechts kin-op-borst etc. Geen moment uit de (te ver doorgevoerde) krul. Niks geen momentopnames!


Dan heb jij een andere inrijbak gezien dan mij! :Y)
Ik heb Nelson ook gezien in de vrachtwagen, daar stond een super happy paard.
Met het helemaal bovenstaande ben ik het ook zeker eens.

e_horse

Berichten: 2907
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: Rustenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:10

Joolien schreef:
jasmijn78 schreef:
Maar jij bent Anky ook niet, dus de kans dat jij het goed doet als jij haar na probeert te doen is vrij klein....

Het gaat er toch niet om hoe IK rij!!!? Tuurlijk ben ik ook niet heilig, maar Anky is wel een boegbeeld voor de sport. Naar mij wordt er weinig gekeken, iedereen kijkt naar Anky!

Sorry maar dit vind ik echt een domme opmerking!

Laten we Arabesk dan ook eens op deze manier bekijken. Niet-bekijken dus en ons nu eens serieus op Anky en de filmpjes richten.

Rivaldo
Berichten: 3512
Geregistreerd: 08-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:11

Maar tenzij alles, het is gewoon ook verkeerd als je naar een concours gaat met de instelling dat je foto's wil maken van een paard in de krul.
Zelf zou ik jou wel eens willen zien rijden. Neem ik ook een foto camera mee.

e_horse

Berichten: 2907
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: Rustenburg

Re: Landbouwdag Opmeer foto's en filmpjes (300 fr/sec)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:16

Ik had zelf zeker niet die instelling en Arabesk volgens mij ook niet. Anders hadden we echt geen 12 euro voor deze dag betaald. Het was mooi meegenomen dat het beeld over Anky op deze manier bevestigd wordt. Ik ga wel vaker naar de landbouwdag. Paardjes en koetjes kijken en ik vind het geweldig hoe ze hun paarden over die enorme hindernissen krijgen! Die ene springruiter reed zonder sporen en met een gewoon trensbitje: dat vond ik leuk om te zien!
De paarden die met allerlei enge bitten en hulpteugels in bedwang werden gehouden, dat vond ik niet fijn om te zien.

Daan_O

Berichten: 3356
Geregistreerd: 30-09-07
Woonplaats: Groene Hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:16

De reactie van Lovesherpony is een bevestiging van mijn gevoel. Door deze methode toe te passen op openbare locaties, evenementen, wedstrijden e.d. werk je in de hand dat mensen aan de zijlijn dit thuis gaan nadoen. Want die goede ruiters doen het en zij behalen daarmee in de wedstrijdsport goede resultaten. Vervolgens wordt het thuis toegepast door mensen die totaal niet weten waar ze mee bezig zijn, en ik wil echt niet weten hoeveel paardenleed daaruit voort vloeit… ;(

Oeless

Berichten: 599
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:17

Ik snap het doel van dit topic dus totaal niet he, waarom zou je deze filmpjes + foto's willen posten? Wat wil je er mee bereiken? Sensatie? ;)

Daarbij weet niemand de achtergrond van deze paarden, het mag er dan wel niet zo fijn uit zien, maar misschien hebben ze het wel nodig.
Denk niet dat jij het zelf beter zou kunnen, helaas is commentaar leveren altijd gemakkelijk. :)

starremans
Berichten: 532
Geregistreerd: 30-12-05
Woonplaats: bovenkarspel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:19

of naakt filmen ! arabesk wil toch alles ála puur natuur ??? gewoon lekker naakt filmen in de achtertuin op haar dappere dodo......

Aelin
Berichten: 1645
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:20

larissa3 dus jij vind dat als het paard niet luisterd er maar een scherp bit in moet hulpteugels van alles nog wat om het paard te laten luisteren want dat is nodig?

vorame
Berichten: 1576
Geregistreerd: 13-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:21

Daan_Ordeal schreef:
De reactie van Lovesherpony is een bevestiging van mijn gevoel. Door deze methode toe te passen op openbare locaties, evenementen, wedstrijden e.d. werk je in de hand dat mensen aan de zijlijn dit thuis gaan nadoen. Want die goede ruiters doen het en zij behalen daarmee in de wedstrijdsport goede resultaten. Vervolgens wordt het thuis toegepast door mensen die totaal niet weten waar ze mee bezig zijn, en ik wil echt niet weten hoeveel paardenleed daaruit voort vloeit… ;(

Maar dat is toch met het hele rijden?
Ze zien in het Z een stang en denken dat de pony die sterk is thuis er ook wel mee gereden kan worden, niet beseffende da ze zelf niet kunnen rijden.

Dan kunnen er geen wedstrijden meer gehouden worden omdat sommige vertikken kundige les te halen en zelf gaan experimenteren.
Ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen ding, niet de ruiter in een show.

bulck

Berichten: 4234
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:22

@Kelly, idd heeft een paard die keuze niet, wel worden ze reeds decennia lang sportspecifieker gefokt naar een bepaald doel.
Hoewel ik denk dat menig russisch of chinees turnstertje ook weining inbreng of mening mag hebben, maar bon..
Uit jouw redenatie moet je dan zeggen dat je gewoon geen paarden meer moet houden e.
Paarden zijn er altijd geweest om te overleven en als prestige. Dat eerste is vervangen, laatste niet. Het zit in de aard van de mens om de beste te zijn, het mooiste te hebben, als je dat afneemt, staan paarden binnen enkel decennia op de lijst van bedreigde diersoorten (hoewel ik die kans al heel klein zal achten)

Verder geraakt een paard dat echt niet 'wil' niet op dat niveau hoor, dan kan je nog een goede ruiter zijn.
Het is de combinatie van een goed getalenteerd paard met de juiste inzet, de klik met de ruiter en de ervaring en kennis die tot succes leiden.
En ps vooralleer dat verkeerd opgenomen wordt, ik heb niets tegen recreatiepaarden. Iedereen vult zelf zijn geluk met deze dieren in op de manier hoe hij of zij dat zelf wil.

Voor mij is dat idd prestatiegericht, hoewel ik evenveel plezier beleef tijdens een goede buitenrit.
Laatst bijgewerkt door bulck op 06-08-09 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Aelin
Berichten: 1645
Geregistreerd: 21-09-08

Re: Landbouwdag Opmeer foto's en filmpjes (300 fr/sec)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:25

Bulck Oke dat is duidelijk:)

Oeless

Berichten: 599
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:27

Kelly1992 schreef:
larissa3 dus jij vind dat als het paard niet luisterd er maar een scherp bit in moet hulpteugels van alles nog wat om het paard te laten luisteren want dat is nodig?

Nee dat bedoel ik niet, daar ben ik juist fel op tegen.
Maar het kan best zijn dat het paard op dat moment afgeleid of vervelend is en dat het daar door gewoon even nodig is. ;)
Waar heb je mij zien zeggen dat ik een bit of hulp teugel goed vind dan? Nergens inderdaad... ;)

Aelin
Berichten: 1645
Geregistreerd: 21-09-08

Re: Landbouwdag Opmeer foto's en filmpjes (300 fr/sec)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:28

Oke dan hebben we elkaar verkeerd begrepen maar als een paard af geleid en vervelend is moet je dat niet van voor oplossen is mij geleerd