Landbouwdag Opmeer foto's en filmpjes (300 fr/sec)

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sammy

Berichten: 1764
Geregistreerd: 05-02-05
Woonplaats: paardjes

Re: Landbouwdag Opmeer foto's en filmpjes (300 fr/sec)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:45

ik denk dat hier veel te veel mensen die te zacht zijn voor hun dier en gewoon een loopje met ze nemen

Huertecilla

Berichten: 26916
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:46

sammy schreef:
wat is er mis aan even doorpakken? ik bedoel iedereen pakt wel is zijn paard even door.


Nee, NOOIT!

´Even doorpakken´ = fysieke P+.

Je illustreert hoe fundamenteel het probleem in deze ´sport´wereld is.
Je illustreert dat er grond is om het gewoon te verbieden: de sporters hebben het welzijnsbelang van het individuele paard níet bovenal staan.
Dat is een voorwaarde, daar ontleent het haar bestaansrecht aan en dat is het momenteel duidelijk kwijt.
Dat blijkt uit de beelden maar voorál uit de vergoeilijking ervan :)*

hc

sammy

Berichten: 1764
Geregistreerd: 05-02-05
Woonplaats: paardjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:48

Huertecilla schreef:
sammy schreef:
wat is er mis aan even doorpakken? ik bedoel iedereen pakt wel is zijn paard even door.


Nee, NOOIT!

´Even doorpakken´ = fysieke P+.

Je illustreert hoe fundamenteel het probleem in deze ´sport´wereld is.
Je illustreert dat er grond is om het gewoon te verbieden: de sporters hebben het welzijnsbelang van het individuele paard níet bovenal staan.
Dat is een voorwaarde, daar ontleent het haar bestaansrecht aan en dat is het momenteel duidelijk kwijt.
Dat blijkt uit de beelden maar voorál uit de vergoeilijking ervan :)*

hc


nou sorry hoor ik pak mijn paard ook door hoor als het nodig is Met stelling en buiging.
ik zie het probleem er niet in

Huertecilla

Berichten: 26916
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:50

sammy schreef:
nou sorry hoor ik pak mijn paard ook door hoor als het nodig is Met stelling en buiging.
ik zie het probleem er niet in


Dat is het probleem :)*

hc

_l_amanda_l_

Berichten: 6056
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:50

Karl66 schreef:
Het is jammer dat een aantal mensen op die manier er onder uit proberen te komen om toe te geven dat het gewoon een net en licht teugelcontact is.


;( ik hoop van harte dat je niet filmpje 5 bedoelt...
daar ziet niemand toch iets fijns aan!? ja, da's "onze Anky", en haar rechterhand die zo ongeveer achter haar heup vastzit, noemen sommigen hier licht en fijn? -O-
ik denk dat we de LDR discussie maar niet in dit topic moeten voeren (daar wordt toch nooit iemand het over eens)
Maar de bedoeling van het topic was toch mensen aan het denken zetten? Dat is toch wel gelukt 8-)

sammy schreef:
ik denk dat hier veel te veel mensen die te zacht zijn voor hun dier en gewoon een loopje met ze nemen


ik heb dan liever een paard waar "te zacht" mee om wordt gegaan, dan een die fijn "doorgepakt" wordt en op zn 11e een wervelbeschadiging oploopt omdat dat hyperflexie-en ineens schadelijker blijkt dan het líjkt.. :Z
Laatst bijgewerkt door _l_amanda_l_ op 06-08-09 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

sammy

Berichten: 1764
Geregistreerd: 05-02-05
Woonplaats: paardjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:51

Huertecilla schreef:
sammy schreef:
nou sorry hoor ik pak mijn paard ook door hoor als het nodig is Met stelling en buiging.
ik zie het probleem er niet in


Dat is het probleem :)*

hc


wat vind jij daar het probleem in?
leg jij dat mijn maar is uit!

Blackmagic85

Berichten: 389
Geregistreerd: 23-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:51

Ik weet ook wel van een soort van carrousselgroep die ook shows geven hoe dat er aan toe gaat;
paarden worden met de stang in de krul getrokken, kin letterlijk op de borst, dieren hebben pijn en dat is duidelijk te merken aan de fouten die gemaakt worden, maar iedereen vind het zoooo mooi.
En de ruiters rijden allemaal subtop met winst en 1 zelfs grand prix.
Ik heb er toen wat van gezegd tegen 1 van de ruiters tijdens het inrijden voor de show en wat doet die dan? Hij trekt hem nog wat meer in de krul :?

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:54

Huertecilla schreef:
sammy schreef:
wat is er mis aan even doorpakken? ik bedoel iedereen pakt wel is zijn paard even door.


Nee, NOOIT!

´Even doorpakken´ = fysieke P+.

Je illustreert hoe fundamenteel het probleem in deze ´sport´wereld is.
Je illustreert dat er grond is om het gewoon te verbieden: de sporters hebben het welzijnsbelang van het individuele paard níet bovenal staan.
Dat is een voorwaarde, daar ontleent het haar bestaansrecht aan en dat is het momenteel duidelijk kwijt.
Dat blijkt uit de beelden maar voorál uit de vergoeilijking ervan :)*

hc


Je kunt ook voor de verduidelijking in termen spreken als positieve- of negatieve bekrachtiging.
Kom eens uit je termentaaltje en leg eens uit wat er slecht is aan een paard even doorpakken. (als je uberhaubt een notie hebt van wat daarmee wordt bedoeld)

Wanneer ik mijn eigen spieren train ga ik ook soms even net wat verder dan wat mijn lichaam aangeeft. Wanneer ik er dan voor zorg dat mijn spieren een hersteltijd krijgen dan maak ik daar juist mijn spieren sterker mee. Dit geldt ook voor het paard. Jammer dat jij dat niet wil inzien, jammer voor het paard in kwestie ook.

sammy

Berichten: 1764
Geregistreerd: 05-02-05
Woonplaats: paardjes

Re: Landbouwdag Opmeer foto's en filmpjes (300 fr/sec)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:59

iedreen kan zijn paard het beste, en weet af en toe wel wat zijn paard nodig heb of niet

SamCo

Berichten: 2340
Geregistreerd: 23-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 12:01

Zeg... is de roll-kur inmiddels niet streng verboden in Duitsland omdat het onder het kopje dierenmishandeling wordt geplaatst?
Wijze mensen die Duitsers, wijzer dan de wetgevers hier in NL

Huertecilla

Berichten: 26916
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 12:09

scoxxx schreef:
Zeg... is de roll-kur inmiddels niet streng verboden in Duitsland omdat het onder het kopje dierenmishandeling wordt geplaatst?



Laten we nu niet op dát spoor ingaan.

Zelfs met een enorm bord voor de kop is het helder dat de beelden van de ts :r zijn. Daarom is er zo veel en zulke agressieve afwijzing van.

De onderliggende vraag is of degenen die ringdressuur beoefenen van páárden houden of dat het dier ondergeschikt is.

Het verwijt aan degenen die geen ringdressuur (meer) rijden dat ze er niets over mogen zeggen omdat ze er zelf niet aan mee doen raakt dát punt.
Veel ruiters willen er niet aan mee doen omdat hun paard het belangrijkste is. Dat geeft hen juíst recht van spreken :)*

Er ís een probleem, dat laten de beelden zien, dat gaf Ernest van Loon aanleiding om zijn R&R te schrijven.
Het onderliggende probleem is dat ruiters niet altijd het welzijnsbelang van hun paard bovenal hebben.
Dat is gelijk het meest fundamentele probleem denkbaar.

hc

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 12:38

Huertecilla schreef:
scoxxx schreef:
Zeg... is de roll-kur inmiddels niet streng verboden in Duitsland omdat het onder het kopje dierenmishandeling wordt geplaatst?



Laten we nu niet op dát spoor ingaan.

Zelfs met een enorm bord voor de kop is het helder dat de beelden van de ts :r zijn. Daarom is er zo veel en zulke agressieve afwijzing van.

De onderliggende vraag is of degenen die ringdressuur beoefenen van páárden houden of dat het dier ondergeschikt is.

Het verwijt aan degenen die geen ringdressuur (meer) rijden dat ze er niets over mogen zeggen omdat ze er zelf niet aan mee doen raakt dát punt.
Veel ruiters willen er niet aan mee doen omdat hun paard het belangrijkste is. Dat geeft hen juíst recht van spreken :)*

Er ís een probleem, dat laten de beelden zien, dat gaf Ernest van Loon aanleiding om zijn R&R te schrijven.
Het onderliggende probleem is dat ruiters niet altijd het welzijnsbelang van hun paard bovenal hebben.
Dat is gelijk het meest fundamentele probleem denkbaar.

hc


De vraag is of je dit ook kunt onderbouwen.

Onderbouwing blijft helaas bij jou altijd uit. Generaliseren kun je wel, fundamentele argumenten lees ik nooit van je. Hoe komt dat toch?

Huertecilla

Berichten: 26916
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 12:58

maikeltje schreef:
De vraag is of je dit ook kunt onderbouwen.

Onderbouwing blijft helaas bij jou altijd uit. Generaliseren kun je wel, fundamentele argumenten lees ik nooit van je. Hoe komt dat toch?



Een bit werkt volgens P+ en R-.
Het kontaktvlak tegen het gevoelige weefsel op de harde kaakrand en tegen het verhemelte is hoouit 1 cm2.
100 gram aan de teugel aan een trens geeft twee keer 100 gram = 200 gr. per cm2 aan druk. Dat is pijnlijk.
In de praktijk blijkt de GP-ruiter!!!!! routinematig boven de 3 kilo te komen (onderzoek in Duitsland en in Spanje; als het in NL lager is zal dat wel blijken, zie onder).

Discussie daarover is onnodig.
Vul de roep door Dhr.Jansen om objectivering van de jurering van ringdressuur maar in.
De telemetrie-techniek is al járen betrouwbaar in gebruik en voor dressuur is de door mij voorgestelde meting op vier aspecten een relatief zeer eenvoudige uitvoering.
Kosten zijn een non-argument want het kan door sponsorafspraken met de leveranciers kostenloos geïmplementeerd worden.
Méét maar.
Zijn we van alle geneuzel af en zijn er feiten. Objectieve feiten.

hc

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 13:09

Huertecilla schreef:
maikeltje schreef:
De vraag is of je dit ook kunt onderbouwen.

Onderbouwing blijft helaas bij jou altijd uit. Generaliseren kun je wel, fundamentele argumenten lees ik nooit van je. Hoe komt dat toch?



Een bit werkt volgens P+ en R-.
Het kontaktvlak tegen het gevoelige weefsel op de harde kaakrand en tegen het verhemelte is hoouit 1 cm2.
100 gram aan de teugel aan een trens geeft twee keer 100 gram = 200 gr. per cm2 aan druk. Dat is pijnlijk.
In de praktijk blijkt de GP-ruiter!!!!! routinematig boven de 3 kilo te komen (onderzoek in Duitsland en in Spanje; als het in NL lager is zal dat wel blijken, zie onder).

Discussie daarover is onnodig.
Vul de roep door Dhr.Jansen om objectivering van de jurering van ringdressuur maar in.
De telemetrie-techniek is al járen betrouwbaar in gebruik en voor dressuur is de door mij voorgestelde meting op vier aspecten een relatief zeer eenvoudige uitvoering.
Kosten zijn een non-argument want het kan door sponsorafspraken met de leveranciers kostenloos geïmplementeerd worden.
Méét maar.
Zijn we van alle geneuzel af en zijn er feiten. Objectieve feiten.

hc

Vertel me dan maar eens hoe het wel moet met rijden. Graag filmmateriaal erbij van hoe jij vindt dat een paard vriendelijk en zonder enig ongemak gereden moet worden. Met close-ups zou leuk zijn. Let wel: met een methode waarin het paardenlijf soepel wordt gemaakt en de achterhand versterkt wordt omdat zo'n dier een last moet dragen, namelijk de mens.

En dan heb ik graag ook weer de meetpunten erbij. Gebonk in de rug etc mag ook wel meegerekend worden.

Ik ben benieuwd.

Huertecilla

Berichten: 26916
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 13:18

maikeltje schreef:
Vertel me dan maar eens hoe het wel moet met rijden. Graag filmmateriaal erbij van hoe jij vindt dat een paard vriendelijk en zonder enig ongemak gereden moet worden. Met close-ups zou leuk zijn.


Een wetenschappelijk onderbouwd werk wat dé stand van kennis op dit punt weergeeft is de Biomechanical Riding & Dressage Atlas door Dr.Nancy Nicholson.
Online is een extract beschikbaar en het is met een druk op de knop in een week in huis.
Als je het bestudeerd hebt lezen we wel weer van je....

Ondertussen is het alleen de ruitersport zelf die de implementatie van méten in de weg staat. Dit terwijl het toch een onderbouwing voor de geclaimde lichtheid naderend tot nul is :)*

Tot meetbewijs van het tegendeel kan een ieder zijn/haar eigen mening vormen over de beelden van het ts.

hc

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 13:42

Huertecilla schreef:
maikeltje schreef:
Vertel me dan maar eens hoe het wel moet met rijden. Graag filmmateriaal erbij van hoe jij vindt dat een paard vriendelijk en zonder enig ongemak gereden moet worden. Met close-ups zou leuk zijn.


Een wetenschappelijk onderbouwd werk wat dé stand van kennis op dit punt weergeeft is de Biomechanical Riding & Dressage Atlas door Dr.Nancy Nicholson.
Online is een extract beschikbaar en het is met een druk op de knop in een week in huis.
Als je het bestudeerd hebt lezen we wel weer van je....

Ondertussen is het alleen de ruitersport zelf die de implementatie van méten in de weg staat. Dit terwijl het toch een onderbouwing voor de geclaimde lichtheid naderend tot nul is :)*

Tot meetbewijs van het tegendeel kan een ieder zijn/haar eigen mening vormen over de beelden van het ts.

hc


Jammer dat je alleen maar met stukken en citaten van anderen loopt te smijten.

Blijkbaar heb je geen eigen mening of ervaringen die je kunt toelichten en daar had ik nou eindelijk eens op gehoopt.
Boekjeskennis heeft zo weinig met gevoel voor paardrijden te maken.....

bulck

Berichten: 4234
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 13:47

Ja huertecilia, zoals in al meerdere topics kom je zelf nooit over de brug met film- of fotomateriaal.
En blijf je achter de theorie schuilgaan.

Dus ik, en vermoedelijk vele andere bokkers zullen wachten op filmpjes waarin jij ons laat zien hoe het nu allemaal kan.

Totdan blijf ik het allemaal arrogant vinden om kritiek te geven zonder dat je zelf bewijst het beter en anders te kunnen doen.
Als je iets wil zien, kan je dat altijd zien en dat is je recht.
Maar na zovele topics moet je mss de daad bij het woord voegen..

Studies, onderzoeken, punt blijft een paard dat in de 'top'sport gehouden en getraind wordt niet te vergelijken is met het recreatiepaardje van menig ruiter. Niets mis mee, maar gewoon realiteit. Zelfde is het vergelijk van turnen in een gymles of turnen als sport.
De principes zijn hetzelde enkel de graad van uitvoering, precisie en oog voor detail liggen vele malen hoger bij het laatste.

doom

Berichten: 5148
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Sint Pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 13:55

Jongens en meiden wat een chaos hier :Y)

Oke, ik ben het er mee eens dat je op de beelden veel spanning ziet en het niet een prettig beeld geeft.
Maar ik vind in opzichten tot andere beelden dit allemaal wel mee vallen.

Dit is een groot en drukbezocht concour, met een hoop kinderen,vee etc en alles op 1 terrein.
De meeste springruiters die mee doen zijn de locale handelaren, waarbij de *verkooppaarden* veel op deze concoursen worden ingezet.
Er zijn filmpjes gemaakt op het inrijterrein van de springers, die paarden weten zeer goed dat ze straks snel en vol adrenaline moeten springen.
Daarnaast is het best een groot spektakel/feest op dat hele terrein.
Neem van mij dus maar aan dat die paarden flink nerveus zijn, ik kan daarom volledig begrijpen waarom er links en rechts wat in gewerkt wordt om het dier nog een klein beetje bij de les te kunnen houden.
Ontspannen zullen ze op dat soort festijnen toch niet gaan lopen.

vorame
Berichten: 1576
Geregistreerd: 13-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:02

bulck schreef:
Ja huertecilia, zoals in al meerdere topics kom je zelf nooit over de brug met film- of fotomateriaal.
En blijf je achter de theorie schuilgaan.

Dus ik, en vermoedelijk vele andere bokkers zullen wachten op filmpjes waarin jij ons laat zien hoe het nu allemaal kan.

Totdan blijf ik het allemaal arrogant vinden om kritiek te geven zonder dat je zelf bewijst het beter en anders te kunnen doen.
Als je iets wil zien, kan je dat altijd zien en dat is je recht.
Maar na zovele topics moet je mss de daad bij het woord voegen..

Studies, onderzoeken, punt blijft een paard dat in de 'top'sport gehouden en getraind wordt niet te vergelijken is met het recreatiepaardje van menig ruiter. Niets mis mee, maar gewoon realiteit. Zelfde is het vergelijk van turnen in een gymles of turnen als sport.
De principes zijn hetzelde enkel de graad van uitvoering, precisie en oog voor detail liggen vele malen hoger bij het laatste.

En dit geld niet alleen voor HC, maar ook voor Arno en Arabesk.
Ze weten precies te vertellen hoe het moet.
Precies te vertellen wat andere allemaal verkeerd doen.

Maar van hunzelf mag je niets zien.
Dan plaatsen ze zelf selectief wat we mogen zien.
En waar dan teveel, waarschijnlijk terecht, commentaar op komt wordt verwijdert.

Rivaldo
Berichten: 3512
Geregistreerd: 08-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:05

Eigenlijk een beetje flauw, Anky legde daar uit over de rollkur, waar zo veel om te doen is, Anky reed daar hooguit 10 sec. met de Rollkur rondt.

Flauw Hoor.

Edit; Ik denk dat dit topic ook niet op dit forum thuis hoort, meer in het 'Ik val steeds in de herhaling over de rollkur' forum.

bulck

Berichten: 4234
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:13

Rivaldo schreef:
Eigenlijk een beetje flauw, Anky legde daar uit over de rollkur, waar zo veel om te doen is, Anky reed daar hooguit 10 sec. met de Rollkur rondt.

Flauw Hoor.

Edit; Ik denk dat dit topic ook niet op dit forum thuis hoort, meer in het 'Ik val steeds in de herhaling over de rollkur' forum.


Rivaldo die zit ;-)

Als je met Anky echt dieper ingaat op dit onderwerp, zal je haar altijd horen spreken over gevoel.
En laat dat nu iets zijn dat weinige gegeven is.

Rivaldo
Berichten: 3512
Geregistreerd: 08-12-07

Re: Landbouwdag Opmeer foto's en filmpjes (300 fr/sec)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:17

Ook komen bij Anky de paarden 4 maal daags (minimaal) naar buiten. Dit zie je wel eens minder, vaak zelfs. Deze paarden hebben het beter dan menigeen paard, zowel bij amateurs als professionals.

starremans
Berichten: 532
Geregistreerd: 30-12-05
Woonplaats: bovenkarspel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:24

ik ken een heleboel van deze ruiters en ik denk als ze hier achter komen dat je echt een zeer groot probleem hebt !!!!!!! ik zou de foto`s er maar heel gauw af halen als ik jou was !!!!
ten eerst ben je van de pot gerukt om elke keer maar weer van die onozele topics te openen, we weten het nu wel !!!! en iedere keer ben jij het die zo`n topic opent, als ik je naam zie dan weet ik wat ik kan verwachten, alleen maar negatief, kun je ook nog iets positief neerzetten in een topic of is je dat nooit geleerd ???
ten 2e heb je geen toestemming om deze filmpjes op internet uberhoudt neer te zetten !!!

doom

Berichten: 5148
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Sint Pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:36

starremans schreef:
ik ken een heleboel van deze ruiters en ik denk als ze hier achter komen dat je echt een zeer groot probleem hebt !!!!!!! ik zou de foto`s er maar heel gauw af halen als ik jou was !!!!
ten eerst ben je van de pot gerukt om elke keer maar weer van die onozele topics te openen, we weten het nu wel !!!! en iedere keer ben jij het die zo`n topic opent, als ik je naam zie dan weet ik wat ik kan verwachten, alleen maar negatief, kun je ook nog iets positief neerzetten in een topic of is je dat nooit geleerd ???
ten 2e heb je geen toestemming om deze filmpjes op internet uberhoudt neer te zetten !!!


Haha tja ik denk hier idd ook hetzelfde...
maar je heb altijd een aantal verziekers/terroristen van site's, dat is iets waar we ons gewoon bij neer moeten leggen :Y)
Eigenlijk zouden we op hun topic/reacties helemaal niet meer moeten reageren. dan is het snel over
kennelijk smullen ze van negatieve aandacht !!

Blablabla11

Berichten: 7882
Geregistreerd: 27-05-06

Re: Landbouwdag Opmeer foto's en filmpjes (300 fr/sec)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:51

TS
Je hebt het er over dat je vrij mag fotograferen op een evenement, maar je mag niet vrij foto's gebruiken
Op al mijn foto's zit een © en mogen dus niet gebruikt worden en al helemaal niet voor deze onzin.