Ik moet zeggen dat het WK in Ermelo me 100% mee viel! Van te voren kon ik me niet echt voorstellen hoe ze op het KNHS Centrum een WK zouden organiseren, maar alles was top geregeld! Ik miste alleen net die WK-sfeer die ik in Verden wel kreeg, misschien komt dat ook omdat je daar nauwelijks komt en in Ermelo ben je (als fotograaf) toch wel een aantal keer per jaar...

Natuurlijk gaat het om de paarden die meeliepen, en ook dit jaar was er weer een collectie toppaarden naar het WK gestuurd. Genoeg gekletst, hier zijn de foto's van de Nederlandse en/of opvallende vijfjarigen:
Great Lady TC (v. Bretton Woods) kon in de kwalificatie ronde de jury nog niet helemaal overtuigen, maar wist onder Jeanine Nieuwenhuis toch een finaleplaats in de wacht te slepen door de kleine finale te winnen.

Hoewel ze nog maar een kleine 1,5 maand een combinatie zijn, wist Simone Pearce de kwaliteiten van de chique Fine Time (v. Furstenball) goed naar boven te brengen.

De spectaculair dravende Rockson (Blue Hors Rockefeller) onder Severo Jurado Lopez.

Dana van Lierop en Gunner KS (v. Belissimo M) kregen te maken met pech. Tijdens de proef draafde de hengst niet helemaal rad en werd hij later teruggetrokken uit de halve finale.

Iedereen weet dat Glamourdale (v. Lord Leatherdale) enorm kan galopperen, maar onder Benjamin Maljaars begint hij ook steeds fijner te draven!

Ingrid Malan kwam met de KWPN-goedgekeurde Giovanni (v. Chippendale) uit voor Zuid-Afrika.

Severo Jurado Lopez stelde bij de vijfjarigen ook de Apache-zoon Grand Galaxy Win voor, en wist direct een ticket voor de finale te pakken.

Governor (v. Totilas) en Adelinde Cornelissen waren ook van de partij en werden in de finale vijfde.

In 2014 werd Quel Filou OLD (v. Quaterback) geveild op de PSI Auction voor 1 miljoen euro! Onder Sascha Shulz sleepte hij WK-zilver binnen!

Tessa Frank en de sympatieke First Ampère, uiteraard een zoon van Ampère!

De beste Nederlandse combinatie werd Kim van der Velden met de Pavo Cup-kampioene Guadeloupe Beau (v. Bordeaux), brons bij de vijfjarigen bleef dus in Nederland!

And last but not least... De fenomenale merrie Victoria's Secret (v. Vitalis) onder Beatrice Buchwald. Zij was overduidelijk de beste vijfjarigen en heeft de gouden medaille zeker verdiend!

Mocht je nog foto's willen zien van een andere vijfjarige, of meer foto's van een de bovenstaande: geef maar een gil en dan zal ik die hier plaatsen! Ik ben van plan om ook een topic aan te maken voor de zesjarigen, zevenjarigen en de overige rubrieken, maar dat zal waarschijnlijk nog wel even duren gezien ik morgen op vakantie ga! Er zijn al andere foto's te bekijken op mijn Facebook-pagina: http://www.facebook.com/TimoMartisFotografie.