Als eerste kwamen alle paarden met super grote vrachtwagens Amsterdam in gereden. Ik moest even twee keer kijken toen ik de grote ingehuurde wagens van Apassionata voor m'n neus langs zag rijden. De wagens werden gewoon op het museumplein gestald, waar alle toeristen tussendoor konden lopen. Voor de paarden maakte het weinig uit. Die werden met 2-3 per groom naar een tijdelijke "stal" gebracht. Veiligheidsdiensten hielden dan even alle fietsers tegen, zodat ze wel veilig het fietspad over konden.
1. Met 2-3 per groom

2. Relaxed wachten tot ze opgezadeld worden.

Om 12 uur ging de publieke tribune open. Ik heb toen een mooi plekje langs de rand gevonden. Wel op gevaar van rondvliegende ballen. Maar voordat dat zover was, was er eerst nog een hengstenshow en Kür op muziek van De Nieuwe Heuvel
3.

Om 2 uur was het tijd voor de eerste wedstrijd. Iemand hielp met het uitzetten van de 15 yard en 25 yard penalty lines.
4.

En daarna volgden er 2 wedstrijden. Eigenlijk ga ik hier helemaal geen verslag van kunnen typen. Daar weet ik toch echt te weinig voor van polo af. In elk geval zijn dit de foto's gemaakt tijdens de eerste wedstrijd. Het groene team heeft uiteindelijk gewonnen.
Maar voor misschien is een klein beetje uitleg (lang leve de commentator) wel handig. Er werd 3 tegen 3 gespeeld. Per wedstrijd waren er 4 chukkas van 7,5 minuten. Tussen elke chukkas werd er van paard gewisseld, maar je mag ook halverwege nog wisselen, al is die wissel dus niet verplicht. Je probeert zo veel punten met je team te scoren door de bal binnen de palen van het doel te krijgen. Je mag een tegenstander niet "sandwichen" met twee deelnemers en je mag de lijn van de bal niet kruisen. Dat is ongeveer wat ik meegekregen heb.
Goed. Hier dus de foto's van de eerste wedstrijd.
5.

6.

7.

8.

9.

En dit zijn foto's van de tweede wedstrijd waarin het oranje team won. Dat was écht heel spannend. Eerst stond oranje heel erg voor, maar in de laatste 30 seconden kon het weer gelijk komen staan. Alleen had het witte team een penalty gemist helaas. Het zorgde wel voor heel veel actie, duellen en rally's.
10.

11.

12.

13.

14.

Uiteindelijk was er nog een 3e wedstrijd en een demonstratie van IJsbrand Chardon, maar voor mij was het tijd om naar het festival te gaan. Ik heb IJsbrand Chardon nog wel zien warm rijden. Heel erg bijzonder, zo tussen alle toeristen op het Museumplein!
15.

Voor mij was het een erg leuke onverwachte middag!
Hier zijn nog wat extra foto's te vinden die ik gemaakt heb: *Klik*
Het zou leuk zijn als je een berichtje achter laat