Ysis van de Willon geboren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gelbrich
Berichten: 281
Geregistreerd: 09-03-07

Ysis van de Willon geboren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 18:35

Op 15 april om 23:50 uur is Ysis van de Willon geboren. Het is een dochter van Gelbrich-Martsje (Otte x Tamme) en Tietse 428. Vandaag 16 april is moeders zelf jarig. Wanneer het veulen 10 min. later zou zijn geboren was het samen met haar moeder jarig. Toch wel redelijk uniek dacht ik. Hier een foto.

http://www.mijnalbum.nl/Album=8L6LEIGT

Inge_

Berichten: 3609
Geregistreerd: 18-05-06

Re: Ysis van de Willon geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 18:36

Wat (bijna) toevallig zeg! Haha! Mooi veulentje, grappig ook dat beentje Knipoog

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Ysis van de Willon geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 18:37

Leuk, nog een veulen van Tietse...
ik ben benieuwd naar de droge actie foto's!!!

Karin_88

Berichten: 4858
Geregistreerd: 03-05-06
Woonplaats: Leusden

Re: Ysis van de Willon geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 18:40

wat een schatje Haha! Dat beentje Haha!. mooi kleurtje ook (ook droog zo mooi? Knipoog )

Monique1985
Berichten: 1361
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Nunspeet

Re: Ysis van de Willon geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 13:55

Wat een lieverd!
Heb je misschien nog meer foto's?
Wij verwachten ook een veulen van Tietse.
Mijn fries Jetske was 14 april uitgerekend, maar mevrouw heeft nog niet zo'n haast.
Bij ons op stal hebben we al 3 hele mooie veulen van Tietse! 1tje met een kolletje.

Gelbrich
Berichten: 281
Geregistreerd: 09-03-07

Re: Ysis van de Willon geboren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 17:30

Ik heb nog meer foto's maar het kabeltje van het fototoestel naar de pc is kapot (moet even een nieuwe kopen). Mijn veulen is 19 dagen te vroeg geboren, maar niets staat mevrouw in de weg. Zou je mij ook enkele foto's toe willen sturen van jullie veulens. Zijn die van jullie ook zo bijdehand?? Moeders draait overuren hahaha. Binnenkort dus meer foto's.

Gelbrich
Berichten: 281
Geregistreerd: 09-03-07

Re: Ysis van de Willon geboren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 11:59


Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: Ysis van de Willon geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 12:01

Gefeliciteerd!! Mooi naam trouwens.
En die 1e foto is heel lief zo met dat beentje.

Gelbrich
Berichten: 281
Geregistreerd: 09-03-07

Re: Ysis van de Willon geboren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 16:28

Het is ook een leuk veulen alleen nu al heel brutaal, heeft mijn kruiwagen met al het mest er in al om weten te gooien en blijft dan ook nog heel brutaal staan en met een hoofdje van "ik weet van niks". een vraagje: is het normaal dat het veulen niet met de moeder mee loopt?? Gisteren waren ze in de buitenbak, ze moesten weer naar binnen, merrie gepakt, mee weggelopen en het veulen rent als een dolle in haar eentje door de bak, moeders in paniek, stukje met moeders meegelopen maar het veulen had lol voor tien in haar eentje. Volgens mij is dit niet wat moeder natuur bedoelt maar we doen het nu anders. Moeder vast, veulen pakken en dan maar naar stal wandelen. Ik hoor altijd dat de veulen altijd hun moeder volgen maar ik zie daar nog niet veel van. Komt misschien nog, ze is tenslotte ook nog maar 4 dagen.

Mir89
Berichten: 46
Geregistreerd: 07-07-06
Woonplaats: Zeeland

Re: Ysis van de Willon geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 16:29

Mooi veulentje hoor, Gefeliciteerd..

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Ysis van de Willon geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 16:54

Gelbrich schreef:
Het is ook een leuk veulen alleen nu al heel brutaal, heeft mijn kruiwagen met al het mest er in al om weten te gooien en blijft dan ook nog heel brutaal staan en met een hoofdje van "ik weet van niks". een vraagje: is het normaal dat het veulen niet met de moeder mee loopt?? Gisteren waren ze in de buitenbak, ze moesten weer naar binnen, merrie gepakt, mee weggelopen en het veulen rent als een dolle in haar eentje door de bak, moeders in paniek, stukje met moeders meegelopen maar het veulen had lol voor tien in haar eentje. Volgens mij is dit niet wat moeder natuur bedoelt maar we doen het nu anders. Moeder vast, veulen pakken en dan maar naar stal wandelen. Ik hoor altijd dat de veulen altijd hun moeder volgen maar ik zie daar nog niet veel van. Komt misschien nog, ze is tenslotte ook nog maar 4 dagen.


sommige veulens zijn zelfstandiger dan andere, die vertonen dit gedrag al heel vroeg..
in het begin is het vaak ook nog zo dat ze niet goed weten hoe ze mee moeten lopen..

Monique1985
Berichten: 1361
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Nunspeet

Re: Ysis van de Willon geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 18:41

Hey je veulen lijkt echt op 1 van onze veulens. Zal ze zo even naar je toe sturen als dat lukt. Wij hebben er ook 1 die is ook echt niet bang. Die staat je ook echt aan te kijken van wat moet je nou. Echt leuk is dat. Maar mijn paard Jetske heeft nog niks. Een andere fries is haar zelfs voor geweest!

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Re: Ysis van de Willon geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 21:30

Wat een schatje! Lieve foto hoor! Wij hadden vorig jaar ook een eigenwijs veulen op stal wat bij voorkeur de andere kant op liep als zijn mama! In de wei ging hij onder het draad door de buitenbak in of de naastgelegen wei. mama in paniek en kind had een hoop lol! En wij maar weer vangen. In de wei liep hij voor mama en maar rennen. ook naar de wei of terug naar stal was een crime. Hij liep regelmatig de andere kant op en mama maar roepen en kind maar niet komen! Dat deed hij de eerste paar dagen, maar daarna ook. We moesten echt met een aantal mensen zorgen dat kind goed in zijn stal kwam. Heel gauw kreeg hij een halstertje om en moest netjes meelopen aan een touw. In ieder geval heel veel plezier met je lieve veulentje!

sammie_44
Berichten: 2376
Geregistreerd: 19-08-05
Woonplaats: Eelde, Drenthe

Re: Ysis van de Willon geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 19:41

Aah wat een schatje! Super foto ook, grappig, lijkt heel menselijk hoe de merrie en het veulen bij elkaar liggen.
Vind die 2e foto die je hebt neergezet ook niet zo heel mooi, staat ie te plassen.. Knipoog

Gelbrich
Berichten: 281
Geregistreerd: 09-03-07

Re: Ysis van de Willon geboren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 23:20

Misschien niet heel mooi maar wel grappig.

Anoniem

Re: Ysis van de Willon geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 20:29

wat een mooi veulentje! leuk om Gelbrich weer te zien Haha! ze ziet er goed uit. heel mooi veulen!