Onze gelderse strijder is geboren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kamsel
Berichten: 3423
Geregistreerd: 12-07-08

Re: Onze gelderse strijder is geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 15:56

Knap veulen!
Heel fijn dat het zo goed gaat, hopelijk blijft het goed gaan en kunnen ze snel naar huis!

Urly vind ik eigenlijk wel passend gezien ze zo early is.

Kirrietje
Berichten: 520
Geregistreerd: 09-11-10

Re: Onze gelderse strijder is geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 09:03

Ach dat koppie, wat een heerlijk snoetje <3

Uptown Girl vind ik ook nog leuk!

Cheytjuh

Berichten: 4034
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-24 14:07

Laatst bijgewerkt door Cheytjuh op 05-02-24 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

noviceh

Berichten: 4804
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 14:28

Dat is weer een positieve update! Het is wel een lekker eigenwijs veulen volgens mij :D

SjonnieZ

Berichten: 2383
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Onze gelderse strijder is geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 15:58

We blijven duimen… ze ziet er zo gezond en helder uit dat het vanaf een foto of filmpje bijna niet voor te stellen is, hoe kwetsbaar ze eigenlijk nog is van binnen.
We blijven duimen dat de positieve ontwikkelingen door blijven gaan.

foxy80

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Onze gelderse strijder is geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 16:14

Unbreakable is mijn suggestie.

Wat een toppertje! <3

Miss_Mii21

Berichten: 571
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 16:15

Wat goed om je gevoel te volgen en wat fijn dat ze zo vooruit gaat. Wat een prachtig veulen.

littleroosie

Berichten: 6065
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 16:17

De plekjes op de longen, zou ze dan nog longontsteking kunnen krijgen?

Indy_Mouse_9

Berichten: 2130
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 16:28

Unaffordable :+

Update vind ik misschien nog wel het leukste, hoewel het erg niet-Gelders voelt.

Wat een heerlijk snoetje heeft ze <3
Ik lees en leef overal mee Cheytjuh, en duim voor een voorspoedig verloop voor jullie!
Laatst bijgewerkt door Indy_Mouse_9 op 05-02-24 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Onze gelderse strijder is geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 16:30

Unice = overwinning

Blijft spannend zo. Maar gelukkig voor nu toch steeds goed nieuws

T3mptati0n

Berichten: 2864
Geregistreerd: 21-05-06
Woonplaats: Best place on earth :)

Re: Onze gelderse strijder is geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 17:39

Unexpected? Universal

Pluttersput

Berichten: 15020
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Onze gelderse strijder is geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 21:08

Stille meelezer

Unreal
U r priceless

In elk geval. Ik denk heel vaak aan Ukje, en blijf duimen dat haar stijgende lijn door zet!

N4N4
Berichten: 1116
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Onze gelderse strijder is geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 21:31

Facebook loze hier wacht met smart op foto’s en filmpjes van de knappe stoere sterke Gelderse dame *\o/*

lies

Berichten: 9644
Geregistreerd: 09-11-01

Re: Onze gelderse strijder is geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 21:37

Ik ook!

Cheytjuh

Berichten: 4034
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-24 10:26

Eindelijk weer even tijd om de computer aan te slingeren. Hierbij de meest recente update tot gisteravond

Update onze Uk, ochtend dag 7:

De ochtend update weer gekregen via de telefoon. Longetjes zagen er er op de echo beter uit dan ze verwachtten, wel een paar kleine plekjes die ze verdacht vonden die de oorzaak konden zijn van de temperatuurswisselingen.
Dus vandaag voor de zekerheid de laatste keer een zak plasma’s middels infuus om haar met zekerheid alles mee te geven ter ondersteuning.
Gewrichten röntgen zagen er al stuk meer ontwikkeld uit ten opzichte van vorige week.Dus dat was positief
Temperatuur schommelt een beetje, wel hersteld ze weer, maar ze verdenken dus de longen dat hier toch wat borrelt.
Verder is ze zelfs een beetje baldadig op het moment, wat ze een goed teken vinden.
Ze moet sowieso tot vrijdag blijven, maar liever zekerheid dan te vroeg naar huis halen.

Afbeelding

Avondupdate :
We zijn 's middags op bezoek geweest bij haar, toen had ze haar plasma's gehad. Ik maakte haar wakker en toen kreeg ik dit

Afbeelding

Ik was te laat om het moment van opstaan te filmen, dat ging enorm snel :+ Maar het drinken :


Daarna liet ze nog even merken dat ze nog steeds boos was :7


De temperatuur schommelt dus wel, wat ik zelf gewoon heel erg spannend vind. De kliniek vind het nog niet heel erg spannend want ze zijn vooralsnog heel postitief over hoe ze het doet
Afbeelding

En toen kreeg ik een belletje met update gisteravond om 20:00u : Uk was koliekerig geweest. -O- Echt wat een rollercoaster is dit, het ene moment ben je superblij om hoe ze het doet, een paar uur later kan het zo allemaal weer anders zijn. Ze hebben haar een klysma gedaan, daarna was ze weer rustig geweest en blij. Temperatuur krijgen ze nog niet weer helemaal omlaag, maar als er echt wat ernstigs was zouden ze me bellen vannacht.
Nauwelijks geslapen, maar gelukkig niet gebeld vannacht. Nu snel straks die kant op om te kijken hoe het is.

Ze is in de beste handen en ik weet dat we alles doen, ze is sterk, maar het gevaar is nog lang niet geweken....Ik hoop snel dat we meer zekerheid hebben, want deze spanning is gewoon niet goed voor een mens. Tegelijkertijd denk je continu : Heb ik hier goed aan gedaan, zo te 'spelen' met zoveel geld en tegelijkertijd zoveel onzekerheid, maar gelukkig zijn er onwijs veel mensen die een lieve donatie doen en zegt vriendlief steeds heel rustig : Dan maar geen vakantie dit jaar Chey, dan maar een jaartje later trouwen, we hebben hier nu eenmaal voor gekozen en ze is zo'n vechter, als je het niet had gedaan had je het jezelf nooit vergeven....Kop op, hoofd omhoog en door. <3

Verder zelf gelukkig weer op de been en iets fitter en ik moet nodig het werk oppakken met de andere paarden.

Melzazu
Berichten: 1815
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Onze gelderse strijder is geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 10:40

Ow wat spannend nog steeds zeg.
De filmpjes zijn echt zo mooi om te zien en ze is zelfs leuk als ze boos is :D

Pittige tante is het die Uk van jullie :):)

pien_2010

Berichten: 43721
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Onze gelderse strijder is geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 10:48

Jeetje wat een update. Spannend. Ik ben het eens met je vriend. Jullie hebben hier samen voor gekozen en veel mensen steunen.

BloemBloem

Berichten: 16610
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Onze gelderse strijder is geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 10:56

Wat een update zeg! Sterkte en heel veel succes :)

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 11:49

Dat smoeltje, heerlijk!
Daar zit een karaktertje in!

En wellicht drinkt ze nu ze bij de mama kan net iets meer dan uit de fles, daar reageren haar darmpjes natuurlijk ook op.
Snap dat je schrikt, maar dat blijf je de komende 25 jaar doen :(:)

Fijn dat je vriend er ook zo over denkt en ik denk dat er wel meer mensen zijn die jullie blijven steunen, hoor, dat is nu het minste waarover je je druk moet maken!

Bernoe

Berichten: 1507
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: Onze gelderse strijder is geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 12:56

Wat een update... het lijkt me best zwaar, de ene keer goed nieuws en de andere keer niet...

Hopelijk blijft uk gauw stabiel!

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Onze gelderse strijder is geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 13:00

Oef dat laatste stukje had ik nog niet meegekregen(van de koliek). Hoop dat ze snel opknapt en gewoon mee naar huis mag.

Percy

Berichten: 12085
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 13:43

Ukkie houdt er duidelijk niet van om in haar slaap gestoord te worden :D
Gelukkig is ze weer aan de beterende hand.

Tancreda4

Berichten: 24091
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Onze gelderse strijder is geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 14:20

Pfff idd van ene naar het andere, zo zwaar die zorgen en de rollarcoaster gevoelens. Ik hoop echt hard dat ze het gaat redden, maar snap dat het nog wel spannend is op sommige vlakken. Fijn dat de dierenartsen er minder gespannen in staan (zoals met die temperatuur). En super lief al die steun om je heen, en die reactie ook van je vriend <3

Cheytjuh

Berichten: 4034
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-24 15:00

Eventjes snel een update van vanochtend:
Geen koliek meer gehad gedurende de nacht. Ze probeert steeds ook hooi te eten van moeders, ze vermoedden dat de darmen even moesten wennen aan de omschakeling merriemelk/hooitjes eten.

Uk haar katheterinfuus is eruit *\o/* Ze zagen was pus bij een hechting, dus vermoeden dat de schommeling in temperatuur ook daar vandaan kon komen, verder de punt op kweek gezet om te kijkem of het daar geïnfecteerd was.

Drinken doet ze enorm goed, geen verslikken en hoesten meer waargenomen. Ze hebben haar gewogen vanochtend, 40kg, dus daar zijn ze ook erg blij mee.

Streven is vrijdag naar huis, mits temperatuur en klinisch goed blijft, maar de artsen klonken vanochtend, ondanks de temperatuur tussen 38,6 en 39,1 echt heel positief. Ze heeft nu 1 dekentje om om te kijken of dat qua temperatuur goed blijft.

Vanavond weer op bezoek en een update met foto’s en filmpjes :j

Vriendlief is inderdaad echt een topper, net als mijn stalgenoten, moeder en de rest om me heen, ik haal er zo onwijs veel steun uit dat ik tegen iedereen aan kan praten.

LaDonna75

Berichten: 2189
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Onze gelderse strijder is geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 15:37

Wat een fijne update. Vrijdag naar huis zou super zijn!