Al jaren droomde ik er van om een mooi gekleurde fries kruising te fokken. Al een tijdje volgde ik de dekhengst Krem en was erg fan van zijn nakomelingen.
Dus besloten, onze prachtige dubbel sport friese merrie Neeltsje (v maurus 441) te laten insemineren met Krem.
Vorig jaar augustus op een veiling ook nog een prachtig krem hengst veulen gekocht (krem x desperados) welke ook echt een fantastisch karakter had, wat ons helemaal bevestigde in dat we de goede keus hadden gemaakt.
Het is haar eerste veulen, en ze maakte het de laatste weken spannend.
24 mei op dag 337 rond half 2 snachts is het veulentje dan eindelijk geboren!
Neeltsje had al weken het birth alarm snachts om, en de avond ervoor hebben we heel vaak op de camera gekeken omdat ze zo onrustig was..
Die avond zelf elk uur op de camera gekeken, 12 uur, 1 uur.. elke keer een hele rustige slapende neeltsje. Toen werd ik om half 3 wakker, keek op de camera en daar huppelde een veulentje door de box

Na even checken zag alles er goed uit, het was droog, scharrelde door de box en leek ook al te drinken. Nageboorte was eraf en Neeltsje was er direct heel wijs mee

En het mooie, het is nog een merrie ook!

Zie hier:
Juweeltsje Fan Stal Kuperus

Op de eerste foto's was ze ongeveer 10u oud
De foto's zijn door mijzelf gemaakt

1

2

3

4

5

6

7

8

9

De foto's hieronder zijn van zaterdag, daar was ze dus 3 dagen oud.
10

11

12

13

14

15

Wij zijn ZO blij met dit prachtige meisje

Ze is zo mooi, en zo lief!
Ze heeft haar moeder mooi verbeterd en ik ben erg benieuwd hoe ze gaat uitgroeien