Kletstopic veulens 2022!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anike

Berichten: 1943
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 13:17

Sanet schreef:
:D Zij


}:0 Wat slecht van mij!!!!

Kimmsel

Berichten: 831
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 16:40

Wauw, Sanet! Ze wordt al steeds meer paard!

Wortel115, Cartier ook al, wat groeien ze hard.


Nareya is tot nu toe heel mooi 'compleet' gebleven. Heb haar nog niet in een lelijke fase gezien, maar ze mag van mij nog wel een paar cm's groter worden. Hard groeien nog dus.

Hier met haar papa aan het spelen. Ze zijn stiekem een beetje verliefd. :+

Spelen
Afbeelding

Kijk die lieve snoetjes.
Afbeelding

Kusjeeee
Afbeelding

En zo zie je goed hoe groot ze aan het worden is. Haar kont is nu even hoog als mama maar ze mag van mij nog meer richting haar papa's maat.

Afbeelding

Anike

Berichten: 1943
Geregistreerd: 07-09-03

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 08:35

Ooo ook al zo knap!! En idd. Kont is nog een stuk hoger, dat groeit wel door hoor!! :j

JameyDL

Berichten: 211
Geregistreerd: 07-02-19
Woonplaats: Deurne

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 13:33

Ze gaan eindelijk weer de weide op! na de gehele winter erop te staan moest het toch de laatste tijd weer indrogen en het gras weer groeien (injecteren) Ook mag ze een vliegenmaskertje op maar vind ze dit nog een beetje spannend een paar keer goefend en we hebben ook al een dekje opgelegd kijkende of ze daar op reageert, ze gaf geen kik :o . Krijg zo weer helemaal zomer kriebels en motivatie en ze heeft zo'n lief meewerkend karakter.

Ik met Pepper

Afbeelding

En een knappie in haar eentje ze word wel vrij donker op haar hals/schouder ik vind het wel mooi <3

Afbeelding

juniper

Berichten: 1582
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 17:34

Oh ja, Nayera heeft nog wel een paar cm in zich hoor! Die is nog lang niet uitgegroeid.

Wat zijn je plannen met Pepper deze zomer, Jame?

JameyDL

Berichten: 211
Geregistreerd: 07-02-19
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 15:46

juniper schreef:
Oh ja, Nayera heeft nog wel een paar cm in zich hoor! Die is nog lang niet uitgegroeid.

Wat zijn je plannen met Pepper deze zomer, Jame?


We hebben een bos vrij dicht bij zitten (moeten wel een 80 weg oversteken) en ongv 100 meter wandelen er naar toe daar hoop ik als ze het leuk vind en me genoeg vertrouwt er naar toe te kunnen wandelen met haar. Verder een stukje schriktraining en haar na te laten denken over een balkje heen een zeil aanraken, ze is een beetje hoofdschuw dus dat nog doortrainen. Wat ook wel moet imv ze een vliegenmasker op moet al :o en voor de rest gewoon lekker genieten en laten uitgroeien.

MrsEm
Berichten: 29
Geregistreerd: 24-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 00:57

Al een tijdje niet meer in dit topic geweest. Wat leuk om alle updates te lezen!! Ik heb ook een 2022 paard wat nu al een echte reus wordt.

Ik heb hem volledig op de foto laten zetten. Gewoon voor de zekerheid. Geen aanleiding. Blijkt hij zijn griffelbeen te hebben gebroken -O- -O-
Ook een 2-3 op een onderdeel. Verder 1tjes en positief advies. Maar dan baal je wel van die breuk.

Nu maar uit de opfok halen en hopen op snel herstel.

juniper

Berichten: 1582
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 20:16

JameyDL schreef:
We hebben een bos vrij dicht bij zitten (moeten wel een 80 weg oversteken) en ongv 100 meter wandelen er naar toe daar hoop ik als ze het leuk vind en me genoeg vertrouwt er naar toe te kunnen wandelen met haar. Verder een stukje schriktraining en haar na te laten denken over een balkje heen een zeil aanraken, ze is een beetje hoofdschuw dus dat nog doortrainen. Wat ook wel moet imv ze een vliegenmasker op moet al :o en voor de rest gewoon lekker genieten en laten uitgroeien.


Dat wandelen komt vast goed! Wij zijn er vorige week ook mee begonnen. Tulip doet het boven verwachting goed *afkloppen*, ze wil wel graag naar dingen kijken en nadenken, maar ze volgt me wel overal. Het enige wat haar veel nadenken kost is het tegenkomen van andere paarden. Dat heb ik vorig jaar op de wedstrijden ook gemerkt, als we naar de bak liepen en er een ander paard tegemoed kwam dan gaat ze stilstaan en zie je haar denken 'he wat is dat nou, een ander paard? Dat had ik nou NOOIT verwacht'. Ik laat haar dan even staan en nadenken, en na een paar seconden loopt ze braaf verder. Op 'buitenrit' is ze vooral gefocussed op gras snaaien :+


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

JameyDL

Berichten: 211
Geregistreerd: 07-02-19
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 21:29

Jaaa ik twijfel nog heel erg! want Pepper is best wel onzeker soms en panikeert dan een beetje en wil naar haar maatje toe als escape en als ze van het land af is moet ze al vrij snel op de weg en daar rijden ze best wel hard ;-;. Ben een beetje bang om dat alleen te doen in principe zou ik ook mijn 14 jarige merrie mee kunnen nemen die is vanalles gewend maar dan moet ik eerst wel een kwartier met haar wandelen en ik moet dan iemand hebben die mee wilt wandelen :(:) en een beetje van paarden afweet (als begeleiding) voor de eerste keer. Het zou wel heel goed zijn als ze dit al zou kunnen (wandelen) kan ze ook wat extra spieren opbouwen vele verschillende impressies en ook goed voor baasje lol. Alleen ben een beetje een bangerik van "alles wat fout kan gaan" ze schrikt ergens van en trekt zich los <

Wat schattig dat roze dekentje <3 en wat doet ze dat al knap! :o

Anike

Berichten: 1943
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 12:14

MrsEm schreef:
Al een tijdje niet meer in dit topic geweest. Wat leuk om alle updates te lezen!! Ik heb ook een 2022 paard wat nu al een echte reus wordt.

Ik heb hem volledig op de foto laten zetten. Gewoon voor de zekerheid. Geen aanleiding. Blijkt hij zijn griffelbeen te hebben gebroken -O- -O-
Ook een 2-3 op een onderdeel. Verder 1tjes en positief advies. Maar dan baal je wel van die breuk.

Nu maar uit de opfok halen en hopen op snel herstel.


Wat heftig zeg! Bij toeval geconstateerd dus! Hoop dat het goed geneest!

Aaah dat dekentje!! Super toffe kleur!

Wat worden ze allemaal al groot en volwassen hea!

Cartier is dik. Gewoon dik. Dus die staat nu met een graasmasker op het land.
Samen met haar vriendin, waar ze ook altijd op de paddock mee stond. Deze heeft een trap op de knie gehad, dus moesten ze even apart. En dat stuk is enorm qua gras…
Naja beter zo dan straks hoefbevangen…

Arm dier met een graasmasker…
Afbeelding

Afbeelding

wortel115

Berichten: 2137
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 08:40

MrsEm hopelijk geneest de breuk goed

Juniper gezellig zo aan de wandel.

Jamey je kan ook eerst op het erf of de rijbaan oefenen. Als ze schrikt en zich los trekt op de weg is dat toch lastiger.

Cartier kijkt niet erg blij op de eerste foto, maar te dik is ook niet goed. Wat een geluk dat je gras hebt in ieder geval.

Ik doe op het moment niet veel met Atari. Gisteren even er uit gehaald. Borstel, voetjes optillen en een rondje wandelen. Hij vind het erg gezellig maar ik doe te weinig met hem. Met werk en kinderen is het soms gewoon lastig tijd verdelen. Ik ben wel Atari zijn moeder meer aan het rijden. Van 20 minuten buiten wandelen onder het zadel zijn we nu in de rijbaan bezig. Ze wordt weer sterker en fijner dus dat is fijn.

Atari heeft zn hoofd lekker hoog als een giraffe want de pony kwam thuis van een buitenrit.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

juniper

Berichten: 1582
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 14:19

Hij ziet er goed uit met zijn singeltje! Zo'n dik bontje moet ik ook zien te vinden, ik hou niet van de singel zo op de rug.

Anike

Berichten: 1943
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 14:24

juniper schreef:
Hij ziet er goed uit met zijn singeltje! Zo'n dik bontje moet ik ook zien te vinden, ik hou niet van de singel zo op de rug.


Dat was precies wat ik ook dacht! Dat bontje wil ik ook!

MrsEm
Berichten: 29
Geregistreerd: 24-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 14:36

Anike schreef:
MrsEm schreef:
Al een tijdje niet meer in dit topic geweest. Wat leuk om alle updates te lezen!! Ik heb ook een 2022 paard wat nu al een echte reus wordt.

Ik heb hem volledig op de foto laten zetten. Gewoon voor de zekerheid. Geen aanleiding. Blijkt hij zijn griffelbeen te hebben gebroken -O- -O-
Ook een 2-3 op een onderdeel. Verder 1tjes en positief advies. Maar dan baal je wel van die breuk.

Nu maar uit de opfok halen en hopen op snel herstel.


Wat heftig zeg! Bij toeval geconstateerd dus! Hoop dat het goed geneest!

Aaah dat dekentje!! Super toffe kleur!

Wat worden ze allemaal al groot en volwassen hea!

Cartier is dik. Gewoon dik. Dus die staat nu met een graasmasker op het land.
Samen met haar vriendin, waar ze ook altijd op de paddock mee stond. Deze heeft een trap op de knie gehad, dus moesten ze even apart. En dat stuk is enorm qua gras…
Naja beter zo dan straks hoefbevangen…

Arm dier met een graasmasker…
[ [url=m/UKA3IB.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/imClRM.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een prachtig veld zo met alle bloemetjes <3

JameyDL

Berichten: 211
Geregistreerd: 07-02-19
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 15:34

Oepsie, een oud cwd zadeltje waarschijnlijk overgenomen van de vorige eigenaar van pepper (toevallig) Vraag me alleen af of ik dit al moet oefenen, en dan zou ik er ook een singeltje bij moeten kopen kuch welke maat heeft mevrouw en die buik word ww heeeeel wat dikker. Beugels en beugelriemen heb ik al en een hoofdstelletje ook heb ik een dubbel gebroken watertrensje die ik opzich er al wel in kan hangen. Dit voelt wel allemaal wat confronterent daar was mijn 2 jarige aardappel die een harige kameel was en nu ben ik al het tuig aan het "regelen" en ga ik dit misschien al oefenen, vraag me alleen wel af of dit allemaal een beetje te vroeg is, natuurlijk oefenen kan nooit kwaat maar ik weet het nog niet zo :o

Libera

Berichten: 3990
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 20:11

Oh Valegro heeft z’n zadel al lang opgehad :D
Vond ie niet zo erg geloof ik…

Bit doe ik pas na 2.5 jaar als de wolfs kiesjes eruit zijn gehaald. Maar verwacht daar verder geen problemen mee, Valegro vind alles leuk tot nu toe. Hij wil altijd graag meedoen want hij mag niet zo vaak haha!

MrsEm wat poedersuiker dat gebroken griffel beentje! Wel fijn dat je er nu al achter komt en kan behandelen.

Staat er nou zoveel boterbloem in dat veld of is dat iets anders? Zou dat wel maaien voordat ze bloeien anders heb je volgend jaar nog meer en ze eten het niet… het ziet er wel gezellig uit.

Leuk dekentje juniper! Hoe is het nu met Tulip haar beentje, is dat allemaal goed nu?

Anike

Berichten: 1943
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 21:28

JameyDL schreef:
Oepsie, een oud cwd zadeltje waarschijnlijk overgenomen van de vorige eigenaar van pepper (toevallig) Vraag me alleen af of ik dit al moet oefenen, en dan zou ik er ook een singeltje bij moeten kopen kuch welke maat heeft mevrouw en die buik word ww heeeeel wat dikker. Beugels en beugelriemen heb ik al en een hoofdstelletje ook heb ik een dubbel gebroken watertrensje die ik opzich er al wel in kan hangen. Dit voelt wel allemaal wat confronterent daar was mijn 2 jarige aardappel die een harige kameel was en nu ben ik al het tuig aan het "regelen" en ga ik dit misschien al oefenen, vraag me alleen wel af of dit allemaal een beetje te vroeg is, natuurlijk oefenen kan nooit kwaat maar ik weet het nog niet zo :o


Ik ben ook aan t verzamelen al hoor! En wil in augustus ergens een beetje spelenderwijs wat gaan doen met een hoofdstelletje/singeltje en dat dan uitbreiden.
Ook ik moet even goed kijken naar een singel haha! :=

JameyDL

Berichten: 211
Geregistreerd: 07-02-19
Woonplaats: Deurne

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 21:41

Afbeelding

Mijn aanwinst vind het stiekem wel heel leuk zo c: dat bruin is wel heel chique super blij mee, ga het zadeltje zondag uitproberen bij mijn andere paard. Zadel kopen daar kreeg wel heel erg een dubbel gevoel bij imv het toch maar "goed moet zijn" en goed moet liggen... en jij moet er natuurlijk ook goed in zitten. Een jong paard veranderd zo erg van spieren en lichaams bouw de eerste 2 jaar onder het zadel dus wat eerst goed licht kan uiteindelijk verkeert liggen. Een gehele op maat gemaakte zadel vond daardoor ook niet zo slim en dit kwam zo op mijn pad.

Zadeltje cwd> hoofdstel> ps of sweden en beugel en beugelriemen lemieux

wortel115

Berichten: 2137
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 22:57

Jamey mooie set zo! Ik heb nog steeds niks voor Atari. Ik denk tot ik wacht tot hij 3 dan weet ik how groot hij wordt. Hij dan kan ook in het begin nog tuig van zn moeder gebruiken.

Voor degenen die erop reageerden:
https://www.zilco.com.au/products/994708

Ik wil eigenlijk graag voor deze gaan, ik vind de andere net te dik.

Afbeelding