Ze werd bij inseminatie op veulenhengstigheid inderdaad direct drachtig, en op 38 dagen werd er op kloppend hart gescanned. Maar ze zagen vreemde tegenstrijdige dingen. 2 dagen later weer gescanned, en toen was het duidelijk, verworpen. Meeste kans dus op de dag van de scan. Tja, en dan het probleem, want na 32 dagen komen ze niet meer snel in cyclus. Zo ook Sarona niet. Aan de regumate, alles uit de kast gehaald en uiteindelijk op 20 juli bij de allerlaatste poging (dekseizoen tot 1 augustus) is ze toch drachtig geraakt.

En dan volgt het lange wachten, en afkijken hoe al die veulens geboren worden.
Vorige week donderdag begon ze dan uiteindelijk toch wat tekenen te geven. Uier liep niet terug toen ze buiten stond en ze was wat anders. Maar, het was een bloedhete dag, weinig gelopen en we worden allemaal sloom op zo'n dag. Toch de wekker maar een paar keer extra gezet. Om 5 uur, toen de wekker ging, stond ze nog rustig te dommelen, niets aan de hand. Om 5:43 de andere wekker, telefoon, de geboortemelder. En ja hoor, ze was begonnen.
Net voordat ik het huis uit liep waren de pootjes zichtbaar, even goed gekeken op de camera en dat lag allemaal goed. Snel naar stal, en dit keer een makkelijke bevalling, toen ik op stal kwam was het veulen er al uit. Dit terwijl ze normaal moeite met de schouders heeft is hij er nu gewoon uitgeploept.
En daar was hij dan, wederom een effen hengstveulen, we hebben er een abonnement op.

Het drinken ging uiteraard weer niet vanzelf, Sarona kan zo miepen net na de bevalling. Dus weer melken en flessen, maar om 13 uur zagen we eindelijk de kleine toch aan de uier hangen.

In de avond ze even naar buiten gedaan, toen zag ik hem goed, hij was nog veel leuker als ik dacht.

De volgende dag een poging voor foto's maken gedaan, maar die kleine is duidelijk te snel voor mobieltjes.

Knoopje

En nog een foto van gisteren

Ondanks dat het weer een effen hengstveulen is ben ik er bijzonder blij mee. Hij is leuk, lief en kan fantastich bewegen (alleen niet met een camera in de buurt