Het wordt een lang verhaal dus respect voor het lezen

Het is al langer een wens van mij om een welsh B uit Engeland te importeren. Vorig jaar al mee bezig geweest maar het kwam maar niet van de grond. De merries voldeden niet aan mijn wensen, waren toch niet te koop of er waren privé omstandigheden waardoor ze toch nog even niet wilde verkopen. Helemaal geen probleem, een pony ongezien kopen en verkopen aan een onbekende moet van alle kanten goed voelen.
Dit jaar voelde als het moment om het te doen en dus ging ik er actiever achteraan. Niet gewoon nagaan wat er eventueel te koop is dat voldoet aan mijn wensen maar wilde dan echt een merrie of veulen van bepaalde fokkers uit bepaalde lijnen.
Na wat lastig contact met een stoeterij besloot ik eens te kijken op de website van een andere stoeterij die hoog op mijn lijstje stond. Veel veulens zijn meteen verkocht en besloot mij op de wachtlijst voor het jaar erop (2023) te zetten, dan maar wachten. De fokmerries doorgenomen en koos er 2 uit waarvan ik een (merrie)veulen wilde. Ik ken namelijk een halfzus in Nederland van deze merries waar ik helemaal gek van ben.
Voor ik bericht deed keek ik op de veulens 2022 pagina en meteen zie ik daar een veulen staan, zo mooi

Dus ik stuurde een bericht dat ik graag op de 2023 lijst wilde voor een (merrie)veulen uit een van de 2 gekozen merries. Als grap zei ik dat als de kopers van het veulen van dit jaar er vanaf zagen ik het wel wilde horen. In een paar minuten had ik bericht terug, ze zou me op de lijst zetten echter was ze al een week bezig de kopers te bereiken maar geen gehoor of bericht terug. Ze wilde het veulen terug op beschikbaar zetten dus als ik echt interesse had.... ik wist niet wat ik las maar meteen mijn kans gepakt! Geen enkele seconden getwijfeld, dit moest zo zijn! En zo had ik in 10 minuten een welsh B veulen gekocht op basis van afstamming en een foto van 2 dagen oud!
Ontmoet Cadlanvalley Flamboyant Oife
Een palomino merrie
Waxwing Masterplan x Russetwood Elation
Het belooft een flinke dame te worden die hoog in de maat zal eindigen.

Met een maand oud kreeg ik weer een foto update:

Rond oktober komt ze naar Nederland maar zo lang kan ik niet wachten. Over 3 weken vertrek ik per auto met een vriendin naar Wales om haar te bezoeken

Tevens gaan we een dag naar de Royal Welsh Show, ook iets dat op mijn wensenlijstje stond dus besloten dat te combineren.
Als er bokkers zijn die het leuk vinden om dit avontuur te volgen kan ik wel updates plaatsen van het bezoek en uiteindelijke transport naar Nederland.