Zondagnacht om klokslag 3:00 is mijn merrie Muzanna vliegensvlug bevallen van weer een heel mooi merrieveulen. Bijna tot het laatst was ik helemaal ingesteld op een hengstveulen. Ik had al een top 3 qua namen en meerdere geïnteresseerden die graag een toekomstige dekhengst wilden.
Dat gevoel veranderde niet lang voor de geboorte. We waren al begonnen met waken en ik droomde die nacht van een heel groot, bleek merrieveulen met veel wit. Vanaf dat moment dacht ik: zou het?
En ja hoor, op 15 mei wist ik dat die droom was uitgekomen. Daarom heet ze:
Muniya Nur Ikon x Muzanna v. Zahmet Kir Sakar lijn Atabai familie Nur Teke
Haar naam betekent: een droom die uitkomt.
Ook is het een soort prachtvinken. Mooie, elegante kleine vogels. Omdat de nomaden hun paarden traditioneel naar vogels vernoemden vond ik dat helemaal bij haar passen. Het is net een sierlijk vogeltje.
Met veel trots stel ik haar aan jullie voor.
Ze behoort tot de zeldzame Kir Sakar lijn, bovendien van een van de zuiverdere aftakkingen qua bloed. De echte traditionele Kir Sakar type Tekes zijn er nog maar heel weinig!
Ze lijkt ook (licht) metallic. Daardoor reageert haar vacht sterk op zonlicht. Zo is ze soms bijna wit van kleur en soms kleurt ze door het zonlicht ineens veel donkerder naar een soort witgoud; echt heel mooi. Mensen zetten zelfs hun auto langs de kant van de weg om haar te bewonderen. Helaas was het voornamelijk bewolkt! Genieten jullie mee?
Het is zo’n groot, maar luxe en zachtaardig poppetje.
Oh wat een zoete fotos en wat is ze mooi. Mooie naam betekenis ook.
Enige wat volgens mij ook rastypisch is dat ze er wat vaag uitzien. Vaag in de zin van ze zijn al een bonk spieren maar ook tegelijk heel erg bottig en hoekig. De snelheid zie je er gewoon van af zo jong als ze zijn. Er zit geen overbodig stukje vlees op, dat is alleen maar gewicht meeslepen lijkt het
Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man
Wat een mooi veulen. De oortjes en de bouw, zo kenmerkend en inderdaad kracht en gratie. Wat betreft de droom. Niet zo vreemd je merrie is heel duidelijk in haar zijn.
Ben een HSP-er, dus wars van macht, hiërarchie en regels. Een soeverein? die ligt in mijn gereedschapskist.
Wat een plaatje Jorieke en haar naam is ook erg mooi. Had wel een idee dat het met een M zou beginnen
Heb je voor haar ook al wel gegadigden? Zeker met zo'n lijn erachter moet dat geen probleem geven ( op je gevoel na dan... ) Maar voorlopig mag je nog even van het meisje genieten.
"...Farewell my fallen idol and false friend, one by one I watched illusions shattered..." Mijn Facebook met (p)aardige tekeningen en schilderijen; https://m.facebook.com/paardigekunst