starlight MT

Moderators: Nicole288, balance, Dyonne, Sica, Neonlight, C_arola, Coby

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gewoonmarie

Berichten: 1147
Geregistreerd: 19-12-11
Woonplaats: Gasselte

starlight MT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-22 15:54

Mijn eerste eigen en ook nog eens zelf gefokte veulen. Starlight MT
haar moeder Nelly Furtado heb ik 2 jaar geleden gekocht, met als doel sport en fokkerij.
Nelly is een Just Wimphof x Ampere x Nero. een hele lieve aanhankelijke merrie. een fractie te klein, maar voor mij perfect.

ik moest dus een hengst gaan zoeken met maat en formaat, er zijn natuurlijk altijd nog meer punten die kunnen verbeteren.

uiteindelijk een dag voor de inseminatie nog gewisseld naar de hengst Mowgli VOD, die moest maar de vader gaan worden van mijn toekomstige veulen.

Ik heb wekelijks tegen Nelly gezegd, je maakt wel een grote vos merrie voor me he?! met een klein beetje wit.

dit was het resultaat:


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

en een merrie! :D

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding



Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

en met oma erbij op de foto, die elk moment ook en veulen kan geven, ook van Mowgli VOD genetisch dus heel dicht bij elkaar. ben heel benieuwd wat ze gaat geven, ik hoop stiekem een bruine hengst.

Afbeelding


Afbeelding

Starlight haar naam is zorgvuldig gekozen. mijn man, de vader van mijn kinderen is 3 jaar geleden overleden. we zeggen altijd dat hij een ster is. en starlight is volgens ons een lichtje wat gestuurd is. er heeft denk ik iemand heel erg meegeluisterd wat de wens was.

we hebben nu net weer geïnsemineerd, dit keer met fynch hatton. binnenkort kunnen we kijken of dat gelukt is. na haar 2e veulen wil ik eerst gaan sporten met Nelly.

mala26

Berichten: 5035
Geregistreerd: 05-02-13

Re: starlight MT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 15:58

Prachtig veulen! Gefeliciteerd.
Der naam heeft een prachtige betekenis, het is inderdaad alsof iemand goed naar je wens geluisterd heeft.

Autumnn

Berichten: 8208
Geregistreerd: 26-03-10

Re: starlight MT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 09:46

Wat een prachtig veulen! Hoe is haar karakter?

gewoonmarie

Berichten: 1147
Geregistreerd: 19-12-11
Woonplaats: Gasselte

Re: starlight MT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-22 11:20

Dankjewel!
Ze is heel lief en nieuwschierig, komt zelf naar je toe. Ook naar de kleine kinderen. Ze is ook vrij rustig. Je kan zo een voet oppakken etc, terwijl we dat ook niet dagelijks doen. Ze vind het allemaal wel prima. Relaxed ding is ze wat dat betreft wel. Ben heel benieuwd hoe ze over 3 jaar in het werk gaat zijn.

Saintelette

Berichten: 3198
Geregistreerd: 12-08-11
Woonplaats: Waalwijk

Re: starlight MT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 17:21

Gefeliciteerd! Mooie naam <3

miereneter

Berichten: 2711
Geregistreerd: 25-05-17

Re: starlight MT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 19:16

Wat een leukerd. Die gras-eet foto is <3 .

gewoonmarie

Berichten: 1147
Geregistreerd: 19-12-11
Woonplaats: Gasselte

Re: starlight MT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-22 19:35

Dankjewel!
Ja die foto vind ik zelf ook heel schattig <3
En met m’n dochters vind ik ook altijd heel lief. Maar dat is natuurlijk sentiment :o