Shining Blue staat te shinen op de zomerwei

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cynthia82

Berichten: 9346
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Shining Blue staat te shinen op de zomerwei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-22 19:08

Aaahhhhhh Ti! <3
Afgelopen zondag was hij jarig, 11 jaar alweer :knuffel:

Kijk dan! <3
Afbeelding
Afbeelding

Cynthia82

Berichten: 9346
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-22 20:24

Ik heb besloten dat jullie mogen kiezen wie er mag blijven, ik kan het namelijk niet :+

Gisteren let ik al zien hoe braaf Bue'tje z'n wormenkuur op eet (maar ja, dat doet I ook) en hoe braaf I bij de wasstraat was. Maar iedere dag opnieuw doen ze een wedstrijdje 'wie mag er blijven' met elkaar.
Dit is ook een dagelijks terugkerend ritueel als ik de wei uitloop. Normaal in galop, maar altijd als ik het probeer te filmen, natuurlijk in stap (met geluid aan kijken, en let niet op mijn gehinnik :') )


Maar goed, I komt ook bijna altijd hinnikend aan gerend.

Kijk hem blij zijn <3

Dido2316

Berichten: 2004
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 20:32

Is het echt geen optie ze allebei nog een jaartje te houden? Een jaarling en een twenter vergelijken toch makkelijker dan zo’n klein schattig ding en een jaarling…

Ik kan ook niet kiezen overigens, dus aan mij heb je niets :')

Cynthia82

Berichten: 9346
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-22 20:35

Gefeliciteerd met je verjaardag Dido! *\o/*

Ja dat kan en natuurlijk denk ik daar ook aan.
Ik vind dat namelijk ook. Hoe kan ik kleine Blue’tje, die bij zijn moedertje staat en waar ik nog vrij weinig (één op één) mee heb gedaan, nou vergelijken met een jaar lang I, met wie ik natuurlijk al wel veel heb gedaan zonder zijn moeder erbij.
En ook qua bouw kan je weinig vergelijken nu. Alleen wordt er volgend jaar, als alles goed gaat, weer eentje geboren. Dus dan hou ik deze twee nu allebei, kosten ze me de hele winter allebei geld, terwijl ik ze weinig zal zien (ik moet namelijk naast mijn werk dan nog naar Fi) en dan verkoop ik ze misschien volgend voorjaar alsnog allebei. Dan kan ik er beter (rationeel gezien) nu al eentje verkopen.

KootMiraDrum

Berichten: 8333
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Shining Blue staat te shinen op de zomerwei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 00:29

Maar moet je persee ieder jaar fokken? Er zijn al zo gruwelijk veel paarden/pony's....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110851
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 04:11

En moet het per sé een merrie worden? Als het slurfje nou het enige is wat niet klopt <3
En als het volgend jaar een merrie wordt en je gaat daar mee fokken en er wordt opnieuw een merrie geboren, moet er dan weer eentje weg? Want dan zit je weer met hetzelfde probleem :P
Of wanneer er volgend jaar een prachtig hengstveulen wordt geboren die voor jou weer net zo perfect is (maar mogelijk opnieuw een hengst dus :+ ) Dan heb je straks 3 hengstveulens waarbij je niet meer weet wie kan blijven :P
Je maakt het wel een beetje moeilijk voor jezelf hoor _O- Maar ik snap wel dat je het lastig vindt!

Lyona

Berichten: 2021
Geregistreerd: 10-10-21
Woonplaats: Zweden

Re: Shining Blue staat te shinen op de zomerwei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 08:57

Wat een verschrikkelijke keus! Als ik in zo'n situatie zou zitten zou ik denk ik I houden, daar heb je (denk ik) al een sterkere band mee. En naar Blue zal misschien ook meer interesse zijn. Maar ik ken ze natuurlijk niet. Je kan ze allebei te koop zetten, en kijken bij wie er zich het allerbeste huisje wordt aangeboden.
Zelf lijkt het me moeilijker om ze allebei nog een jaar te houden, dan hecht je nog meer aan ze en kan de verkoop nog moeilijker zijn.
Is het echt geen optie om straks 4 paarden te hebben? :+ (met je gewenste merrieveulen dan)
Ik ben het wel met Cayenne eens, dit probleem is er volgend jaar weer, als een merrie wordt geboren, moet degene die je nu houdt weg, en als het weer een hengst wordt, moet je weer kiezen.

Met welke van de twee heb je het meeste?

Bootsiebob

Berichten: 5559
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 09:05

Ik denk wel dat deze veulens enorm fijne dieren worden kwa karakter en dan nog eens een leuk kleurtje erbovenop ( wat natuurlijk minder belangrijk is, maar wel een extraatje)

Dus fokken met Fi, en in deze gevallen dan Cassanova, geeft zeker wel een meerwaarde aan gewilde en fijne dieren.

Maar precies; Fi is jouw wereldpaard en die gaat nooit weg. Maar bij ieder gefokt veulen hoop je op je tweede wereldpaard, waarbij je direct een bijzondere band voelt. Een band die het makkelijker maakt om toekomstige veulens van beide merries te verkopen.

Mijn gevoel zegt dat je die band dacht te hebben met I.
En nu ook met Blue
Maar voelen zij diep vanbinnen als “de tweede Fi,” jouw horse in a lifetime?
Zo niet, dan zou ik fokken totdat je het meteen voelt, of dat nou een merrie of hengst is. En die dan houden.

Dit gezegd hebbende; mijn voorkeur gaat naar I. Maar goed, daar schiet je fokkerij droom niet mee op.

Is de band met I of Blue sterk genoeg om die droom op te geven?

Cynthia82

Berichten: 9346
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-22 09:25

Zo, dat werd ineens een heel serieus gesprek en niemand zegt iets over de filmpjes :+
Zo serieus was het niet bedoeld. De keuze is heel lastig, maar uiteindelijk gaat het me wel lukken hoor.

Ik blijf sowieso fokken, want dat vind ik het mooiste dat er is in mijn paardenleven <3 en uiteindelijk wil ik heel graag een merrieveulen houden, omdat ik heel graag dit lijntje altijd wil blijven voortzetten. Het begon bij Corina, een Halfingermerrie die ik ging verzorgen vanaf mijn 11e verjaardag. Toen ik 12 was, werd Daisy geboren en haar heb ik twee jaar geleden, op haar bijna 25e en mijn 37e, in moeten laten slapen. Nu is Fi daar als Daisy dr kind, nu 9 jaar en daar wil ik dus ook heel graag weer een merrie van waarmee ik dan weer verder kan als Fi zelf oud en op is. Dus dat hoeft niet a la minute, alleen ik weet als geen ander dat niet alle paarden 25 worden, dus hoe eerder het merrieveulen van Fi geboren wordt, hoe eerder ik een opvolger heb waar ik mee verder kan blijven fokken :)

LyonaHorse, nee, ik ga er echt geen vier houden :) Al zou het financieel lukken, ik wil ze ook alle aandacht en liefde geven die ze nodig hebben en dat wordt met 4 erg lastig naast een fulltime baan. Daarnaast zijn er hier in het westen weinig stallen te vinden waar ze in de winter ook buiten komen, laat staan eentje die plek voor vier heeft (uberhaupt een stal die plek voor 4 heeft), wat dus de kans groot maakt dat ze op verschillende stallen komen te staan, of op een stal waar ze niet in de winter buiten komen, waardoor het mij dus nog meer tijd gaat kosten, die ik niet heb, omdat ik ook moet werken om ze te onderhouden ;)
Ik heb vooral moeite met I en Blue, hiervoor heb ik 4 veulens (ook merries) met gemak verkocht, dus ik heb dit niet altijd (gelukkig!! :D )

Bootsiebob, mijn tweede merrie om het lijntje voort te zetten, wil ik (nu nog) niet opgeven, maar sowieso blijft er wel altijd een kind van Fi, voor het geval Fi ineens dood neervalt, dan heb ik in ieder geval nog de nakomeling van haar die het diepst in mijn hart zit. Nu alleen nog even deze zomer uitzoeken welke van deze twee dat is. Maar ik geloof nog steeds dat ik dat antwoord vanzelf krijg, zeker als ik binnenkort ook wat meer met Blue' tje kan gaan doen, zoals wandelen met Fi en later in de zomer ook zonder Fi.

Bedankt voor jullie wijze woorden, lief dat jullie zo met me meedenken :)

Bootsiebob

Berichten: 5559
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 09:54

Citaat:
Maar ik geloof nog steeds dat ik dat antwoord vanzelf krijg


Dit geloof ik ook!
Ik vond de I en Ti energie zo mooi en Blue moet je nog leren kennen.
De tijd zal het leren gaat hier wel op :j

Ik vond de video‘s trouwens erg amusant. Dat hinnikje van Blue <3 <3 <3

Ik kreeg in youtube direct daarna de video van I met de bal en wilde er al heel enthousiast over beginnen, tot ik zag dat dezelfde video in je post stond :+

Caily

Berichten: 12526
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 10:09

Zon lastige keuze!

Ik denk dat je gevoel het gewoon echt niet weet. Ik heb namelijk min of meer dezelfde keuze moeten maken, maar dan tussen een veulen en een 2- jarige. Beide eigen fok, een uit mijn eigen merrie, en een uit mijn hengst. Ik kan wel heel goed aangeven met wie ik meer een connectie voel, mij blij maakt een bij mij past. Voor de geboorte wist ik het niet en vanwege de band met de twenter meende ik, veulens gaan weg. Maar ik ben echt zo gek met het ene veulen, daar kunnen de 2 jarige en andere veulen echt niet tegenop. Terwijl ik zo blij ben met mijn 2 jarige en ze zó lief is, zo knap en we doen zoveel leuke dingen. Ik heb wel de luxe dat, voor nu, ik 4 (of 5) paarden kan houden, maar het is wel rustgevend dat ik weet wat te doen als de situatie veranderd. Had oprecht verwacht die keuze voor de winter te moeten maken, maar heb even een meevaller :o

Even een andere kijk, die je zelf aandraagt. Wat je niet hoopt, maar stel dat Fi wat gebeurt, voor of tijdens haar 2023 bevalling. Zou dan beide broertjes nog bij je hebben niet mooi zijn? Zeker omdat Blue zich nog voort kan planten? Zou dat eventueel het ze beide een winter aanhouden niet waard zijn?

horsii

Berichten: 7739
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Shining Blue staat te shinen op de zomerwei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 10:30

Ah wat zijn ze toch leuk beide. Maar ik heb toch een grotere zwak voor blue denk ik.
Blijf vooral fokken, dan komt er ooit een leuke voor ons voorbij.
Je fokt zeer fijne dieren en ook nog eens leuke kleurtjes, daar is echt altijd wel vraag naar.

Cynthia82

Berichten: 9346
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Shining Blue staat te shinen op de zomerwei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-22 19:18

Ik reageer later even inhoudelijk, maar nu even dit!
Blijkbaar ligt dit lekker :=
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En steeds een stapje dichterbij <3 I blijft heel lief doodstil staan. Blue vindt het spannend en gaat liever achter mij staan (Fi denkt: Jij bent er, ik heb dus oppas, joe joe. En staat 50 meter verderop te vreten)
Maar dus, omdat Blue het spannend vindt, heb ik de voerbak even als lokmiddel in het midden gelegd :+
Afbeelding

Bootsiebob

Berichten: 5559
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Shining Blue staat te shinen op de zomerwei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 20:11

Fi :')

Wat lief, de twee broertjes samen <3

En wat een schattig, slaperig hummeltje. Daar kun je toch geen nee tegen zeggen?

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6050
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Shining Blue staat te shinen op de zomerwei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 08:09

Wat zijn ze toch knap! <3 <3

Lyona

Berichten: 2021
Geregistreerd: 10-10-21
Woonplaats: Zweden

Re: Shining Blue staat te shinen op de zomerwei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 08:34

Waarom zie ik je foto's nu pas :\
Wat heeft Bleu toch een heerlijk bekkie! Echt dat lipje! Mijn jaarling ligt ook nog regelmatig op schoot met der hoofd, en slaapt dan zo diep dat ze soms zelfs hinnikt in haar slaap. Ik waarschuw je, als ze ouder worden wordt zo'n hoofd zwaar!
Wat leuk dat ze al zo dichtbij kunnen staan! Wanneer mogen ze echt bij elkaar?

Cynthia82

Berichten: 9346
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Shining Blue staat te shinen op de zomerwei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-22 09:45

Bootsie, daar kan ik zeker geen nee tegen zeggen <3

Lyona, weet ik veel -O-
Blue hinnikt ook in zijn slaap :J en ik weet van mijn andere paarden hoe zwaar zo'n hoofd wordt inderdaad. I slaapt ook nog wel eens zo.

Blue is een beetje bang, wat me verbaast, want verder is hij best zelfverzekerd en stoer (hoewel hij vreemden wel heel anders benadert dan mij). Maar I staat doodstil aan het draad, ademt amper, maar Blue durft niet, terwijl mijn andere veulens altijd wel gingen snuffelen als moeders per ongeluk niet keek. En Fi boeit het weinig meer nu.

I is nu 2,5 week geleden gecastreerd, dus nog 3,5 week ongeveer. ik ben zo benieuwd hoe die twee op elkaar reageren als ze bij elkaar staan en hoe ze met elkaar gaan spelen <3

Cynthia82

Berichten: 9346
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Shining Blue staat te shinen op de zomerwei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-22 19:23

Afbeelding

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Re: Shining Blue staat te shinen op de zomerwei

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 19:57

Puuurrrrfect photo !

Cynthia82

Berichten: 9346
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Shining Blue staat te shinen op de zomerwei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-22 23:02

<3
Afbeelding

Lyona

Berichten: 2021
Geregistreerd: 10-10-21
Woonplaats: Zweden

Re: Shining Blue staat te shinen op de zomerwei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 08:09

Aw wat lief! <3
Wat kijkt I lief!

Balou_k

Berichten: 14100
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 09:32

KootMiraDrum schreef:
Maar moet je persee ieder jaar fokken? Er zijn al zo gruwelijk veel paarden/pony's....


Ik zou er ook eens een jaar tussen laten zitten. Zeker met Fi die niet altijd lekker liep de afgelopen dracht?

Ik vind haar voorbenen behoorlijk week, al kan dat ook vanaf de foto’s zo lijken. Nu ben ik verder geen ‘kenner’ binnen de welsh cob schrift misschien dat iemand anders daar meer over weet.

Bootsiebob

Berichten: 5559
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 09:33

Cynthia82 schreef:
<3
[ [url=m/gtWzL0.jpg]Afbeelding[/url] ]



Smelt <3 <3 <3

Cynthia82

Berichten: 9346
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-22 09:33

Ik overleg altijd met de veearts wat verstandig is.
Ze liep een paar maanden geleden niet lekker door een hoefzweer, dat staat dus totaal los van de dracht.

Kijk, de familie <3
Afbeelding

Bootsiebob

Berichten: 5559
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Shining Blue staat te shinen op de zomerwei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 09:51

Idris heeft echt de lieve uitstraling van mamma.

Bluetje lijkt wat onzeker