Gouden Nim en de familiereünie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mooney

Berichten: 7794
Geregistreerd: 07-05-06

Gouden Nim en de familiereünie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-22 21:46

Vandaag was onze nieuwste aanwinst Cupido's Nimue, Nim voor vrienden en luie mensen, precies een maand oud. Aangezien moeder Kirs vlak na de bevalling graag paardenvlees zou willen eten, houden we moeder en kind de eerste weken even op veilige afstand van de rest.

Maar vandaag zouden we weer rustig beginnen met het introduceren van de rest van de groep. Dat ging boven verwachting goed, dus met een uurtje stond de hele club eigenlijk alweer samen.
De kudde bestaat uit: Kirsten, mijn oppermerrie, haar dochters Vu (v. In de ban van Pjotr, nu bijna 5 jaar) en Nim (v. Leuns Veld's Winston jr), mijn Duitse rijpony bijna-jaarling Relpda (v. Dating AT) en de Noord Zweed van een vriendin.

Normaal gesproken doe ik updates over Nim in haar geboortetopic ( [KS-ITP] Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft ) , maar ik had nu zo veel foto's dat ik jullie graag in dit nieuwe topic even mee neem :D

Als je opeens in het grote weiland wordt gezet in plaats van je veulenweitje, is dat best even schrikken. Dus Nim zorgde er in eerste instantie voor dat ze goed aan moeders zijde geplakt bleef.
Afbeelding

Na vele strategische meetings hadden we besloten dat Relpda het spits mocht afbijten als eerste introductie. Dus die stond al klaar om kennis te maken zodra de dames de grote wei betraden.
Afbeelding

Relpda hield haar jeugdige energie eigenlijk heel netjes in bedwang, maar Kirs wilde toch even duidelijk een punt maken dat ze kijken naar haar kind ook al als overtreding beschouwde.
Afbeelding

Voordeel van een moeder in de benen, dan kan je gelijk ook even die draf op de foto zetten die ze normaliter alleen tonen als je even geen camera of mobiel in je handen hebt..
Afbeelding

Een paar rondjes even gassen en toen keerde eigenlijk de rust redelijk snel terug.
Afbeelding

Nim vond het toch wel heel fijn om aanspraak te hebben van iemand anders dan je chagrijnige moeder (Kirs is een schat, maar fan van de Spartaanse opvoeding). Dus die glipte al snel even weg om kennis te maken met haar nieuwe vriendin.
Afbeelding

Dat ging heel gezellig tot Kirs opkeek van haar grassprieten en door had wat haar kind aan het uitvreten was :')
Afbeelding

De reactie van Kirs viel me reuze mee, Relpda nam netjes afstand bij een kwade blik en dreigen met meer en al snel stonden de dames rustig te knabbelen terwijl Nim een beetje op verkenning ging. Oudere dochter Vu stond ondertussen zwaar gepikeerd in een ander stukje wei, die houdt wel van een feestje dus die baalde dat ze het moest missen. Besloten dat ze er wel bij kon, dus daar kwam onze knappe (maar momenteel te vette) ramptoerist.
Afbeelding

Helaas voor Vu kreeg ze niet helemaal het welkom wat ze had verwacht van haar moeder :knuffel: . Opeens niet meer enig kind zijn valt niet mee.
Afbeelding

Niet scherp en Kirs kijkt lekker gezellig, maar mijn pennyhart vond het wel leuk om de familie zo op de foto te hebben. Vu die qua kleurtje kopie is van mams, maar qua bouw meer van haar vader laat zien. En Nim precies omgekeerd, kleurtje van pap en bouw (en karakter) weer dichterbij Kirs.
Afbeelding

Na al die rondjes wei was Nim ook wel zeker genoeg van de plattegrond dat ze zelf even rustig rond ging kijken.
Afbeelding
Afbeelding

Uiteraard ook even proeven of het gras aan de andere kant van het hek dus echt lekkerder is of alleen maar groener.
Afbeelding

Uiteindelijk hebben we ook de 'man' van de groep weer bij zijn damesclubje gelaten, maar die vond het hoogst oninteressant dat er een klein hummeltje bij liep. Die was vooral weer blij dat hij de grote wei weer leeg mocht eten ipv het kleine tussenweitje.
Afbeelding

En nog even een kleine visuele uitleg over het spekgehalte van het oudste kind :+ Vu is erg creatief omtrent haar dieet, hopelijk kijkt kleine zus dat niet af voor later }:0
Afbeelding

Lyona

Berichten: 2020
Geregistreerd: 10-10-21
Woonplaats: Zweden

Re: Gouden Nim en de familiereünie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 22:02

Superleuk verslag en wat heb je een heerlijke schrijfstijl! Dat hoofd van Kirs! Die heeft haar familie niet echt gemist heb ik zo het idee....

La_Lune

Berichten: 436
Geregistreerd: 07-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 22:08

Heerlijk de kudde weer bij elkaar!
Ik moest wel lachen dat er direct na een foto van een felle Kirs, geschreven wordt dat haar reactie meeviel. :D

Anoniem

Re: Gouden Nim en de familiereünie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 22:22

Ze is zo knap he. <3 Arme Vu, ookal troost ze zichzelf wel met lange grasjes. :Y)

Keandra
Berichten: 1173
Geregistreerd: 24-08-07
Woonplaats: Hamme (O-Vl, België)

Re: Gouden Nim en de familiereünie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 22:32

Waar heeft Vu dat geleerd? Doet me denken aan schapen.
Op die ene foto was Vu anders wel een arm schaapje, hehe.

Je hebt het maar getroffen, leuke kudde zo.

fleur_yen

Berichten: 1524
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 22:54

Wat een prachtige kudde heb je zeg, en Nim is echt een fantastisch mooi dametje <3

Ik moet vooral lachen om die foto waar Kirs Relpda een standje geeft, hoe Nim daar kijkt, “ieeeehhhh oepsie, wegwezen!!” %) :#

mooney

Berichten: 7794
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-22 23:07

LyonaHorse schreef:
Superleuk verslag en wat heb je een heerlijke schrijfstijl! Dat hoofd van Kirs! Die heeft haar familie niet echt gemist heb ik zo het idee....

:') Kirs is sowieso vrij zelfstandig, dus die leeft graag een beetje aan de rand van een kudde. Wat ze wel weer heel erg op prijs stelt is als er anderen zijn waar ze haar veulen bij kan dumpen. In het begin is ze wat beschermend, maar dat slaat vervolgens om in: hier heb je mijn kind, ik hoor wel wanneer het honger heeft!

La_Lune schreef:
Heerlijk de kudde weer bij elkaar!
Ik moest wel lachen dat er direct na een foto van een felle Kirs, geschreven wordt dat haar reactie meeviel. :D

Kirs is ook vooral heel dramatisch, dat ziet er leuk uit op de foto's. Maar er is geen haartje gekrenkt en dat viel mee echt heel erg mee, met Vu had mijn ruintje die erbij kwam als eerste echt wel een paar flinke halen opgelopen in de eerste week. Nu bleef het gelukkig bij gillen, boos kijken en in de lucht trappen (vooruit, Vu heeft een stel tanden in haar achterwerk gehad, maar die had niet op tijd door dat ze echt even moest luisteren :') ).

naomiiiii schreef:
Ze is zo knap he. <3 Arme Vu, ookal troost ze zichzelf wel met lange grasjes. :Y)

Dankje! Vu kan haar emotie lekker weg eten :Y)

Keandra schreef:
Waar heeft Vu dat geleerd? Doet me denken aan schapen.
Op die ene foto was Vu anders wel een arm schaapje, hehe.

Je hebt het maar getroffen, leuke kudde zo.

Bijna goed geraden! Het waren bokken. Tenminste, dat denk ik. Toen ze een maand of 4 was heeft Vu naast een stel jonge bokjes gestaan en vanaf die tijd is ze dit gaan doen, dus ik denk dat ze het daar heeft afgekeken.
En bedankt :D

fleur_yen schreef:
Wat een prachtige kudde heb je zeg, en Nim is echt een fantastisch mooi dametje <3

Ik moet vooral lachen om die foto waar Kirs Relpda een standje geeft, hoe Nim daar kijkt, “ieeeehhhh oepsie, wegwezen!!” %) :#

Daar moest ik inderdaad zelf ook erg om lachen. Bedankt voor je berichtje :D

AnnetteFlame

Berichten: 1451
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Gouden Nim en de familiereünie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 00:34

Mooie kudde heb je <3 briljant ook de koppen die Kirsten trekt.

En wat is Relpda toch prachtig zeg! Prachtige bouw, kleur en uitstraling, ik ben fan! (Van je hele kudde hoor, maar vooral Relpda!

Saleisha
Berichten: 957
Geregistreerd: 21-09-09

Re: Gouden Nim en de familiereünie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 10:01

Wat heerlijk om ze weer bij elkaar te hebben zo, prachtige groep <3

juval

Berichten: 13312
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Gouden Nim en de familiereünie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 11:46

Heel fijn dat de reünie zo geslaagd is. Toch altijd even een spannend moment.

Solleke_Noah

Berichten: 11100
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 12:13

Geweldige foto's <3 en wat een superleuke kudde heb je zo bij elkaar!

mooney

Berichten: 7794
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-22 15:19

AnnetteFlame schreef:
Mooie kudde heb je <3 briljant ook de koppen die Kirsten trekt.

En wat is Relpda toch prachtig zeg! Prachtige bouw, kleur en uitstraling, ik ben fan! (Van je hele kudde hoor, maar vooral Relpda!

Dankjewel! En favorieten hebben mag, dat is het leuke van zo'n gevarieerd groepje :D


Saleisha schreef:
Wat heerlijk om ze weer bij elkaar te hebben zo, prachtige groep <3

Ja echt super fijn!

juval schreef:
Heel fijn dat de reünie zo geslaagd is. Toch altijd even een spannend moment.

Zeker, ben altijd blij als iedereen er weer zonder kleerscheuren doorheen is.


Solleke_Noah schreef:
Geweldige foto's <3 en wat een superleuke kudde heb je zo bij elkaar!

Dankjewel :D

mooney

Berichten: 7794
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Gouden Nim en de familiereünie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-22 15:44

Leuk! Nim op de voorpagina in de split :D