2021 veulens foto en kletstopic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kyrkelover
Blogger

Berichten: 9341
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 13:24

Mi_Amore schreef:
Ik respecteer ieders mening natuurlijk, maar mijn eigen mening is gewoon niet rijden voor een bepaalde leeftijd, wat ook sterk wetenschappelijk bewezen is. Ik wilde geen discussie doen ontstaan, ieders zijn keuze :D


Ik blijf sowieso geheel buiten de discussie want vind dat eenieder moet doen waar ze zichzelf goed bij voelen.
Ik reageerde enkel op het feit dat er gezegd werd dat knhs/bartels voordeel zou hebben bij de uitspraken en dat er geen wetenschappelijke achtergrond achter zit. Omgekeerd heb ik de studie nog niet gevonden. Al ga je er nooit opzitten of doe je er nooit iets mee, even goede vrienden.

Mi_Amore

Berichten: 14849
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 14:11

Genoeg onderzoek te vinden hoor, maar geen tijd ze nu op te snorren.

Goh, sport vs geen sport, afijn :D
Ze verkopen he ;)

Balou_k

Berichten: 14078
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 21:47

Ik ga zo even bij lezen, maar ik wil even jubelen.

Vandaag de kleintjes (Chichi en het Friesje van mijn zusje) op de vrachtwagen gezet en naar het bos gereden. Daar heerlijk 1,5 uur gewandeld en foto’s gemaakt. Wat waren ze braaf!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Balou_k

Berichten: 14078
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 22:16

De discussie mbt leeftijd van het inrijden/beleren. Goh..

Ik kijk hoe ze er fysiek bij staat volgend jaar. Indien ik het verantwoord vind maak ik haar zadelmak, ga wat naar buiten, laat ze eventueel dekken en pak ze op als ze 4/4,5 is. :j

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 14:47

MarjanB schreef:
Heel verhaal getypt is ie weg.. korte versie, gedoseerd beweging en vrije beweging zijn het beste.

Je hebt gewone paarden en je hebt Amy :')
[ Video ]


Overduidelijk is dit een sollicitatie voor mee te kunnen spelen in een Maybeline reclame spot.

Over de leeftijd. Ik wil toch ook wachten tot ze minstens 3 is, maar zelf zit ik in men hoofd al te denken dat het eerder 4 zal worden. Ze staat 24/7 buiten en ze speelt wel enorm dus beweging heeft ze wel. Volgende week wordt ze 2 maar ik vind haar gewoon enorm puppy. Ze heeft de aandachtsspanne van een gooudvis en laat op sommige momenten ook goed merken dat ze grondwerk soms moeilijk vind. Als ik dan verder gaat, loopt haar emmertje nogal snel over. Ze is enorm flink en braaf maar mentaal is ze er nog niet. Fijn zo voor mij. Op de weide loopt ze niemand in de weg.

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 15:39

Met die van mij nog 4,5 maand wachten tot hij twee wordt. Zo aan huis pak ik zo hier en daar een minuutje wat basisgrondwerk mee en wil binnenkort het wandelen wat gaan oppakken, beetje wereldwijs en verkeersmak maken.

Had vandaag een grondwerkvlag binnen gekregen. Die was vooral donders interessant :D

Afbeelding

Balou_k

Berichten: 14078
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 09:41


Rianne1807
Berichten: 702
Geregistreerd: 15-02-12

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 17:37

Mooie foto's, knapperd is t

MarjanB

Berichten: 16533
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 17:39

Knappert! En leuke foto’s :D

Rose_Sonny
Berichten: 444
Geregistreerd: 19-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 11:42

Leuk paard! Niet mijn type paard, maar wel echt goed gelukt. Prachtig zo ook die kleuren in het bos!

Ik heb Replay vanochtend naar de kliniek gebracht, plan was hem staand te castreren. Kliniek belde net, ze hebben het toch liggend moeten doen, want Replay was het niet zo eens met dat de dierenarts aan zijn ballen trok :')
Maar hij staat weer en alles lijkt goed gegaan, dus ik haal hem vanmiddag op.

Balou_k

Berichten: 14078
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 11:50

Ik kan het Replay niet kwalijk nemen. :+

Mi_Amore

Berichten: 14849
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 11:58

Normaal was mijn kind vandaag ballenloos, maar het weer steekt stokken in de wielen…

‘T is hier berekoud, nat en stevige wind.
Het is dus een week uitgesteld.

Naar de dag van zijn verjaardag…

Mijn man was boos :+

‘Schoon cadeau geeft gij die!’

:’)

Balou_k

Berichten: 14078
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 12:06

'T is zonde 't beestjun.
Afijn, hij kan er maar van af zijn!

Hier is het weer ook koud en guur. Ik ben het ook goed beu. Dit was voorgaande jaren toch niet zo? Of heb ik dat alweer verdrongen?

Rose_Sonny
Berichten: 444
Geregistreerd: 19-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 12:28

Ja mannen vinden het altijd heel erg als je de dieren laat castreren :')
Mijn vriend is vast bang dat als zijn gedrag mij irriteert, dat ik hem ook naar de kliniek breng haha (grapje natuurlijk)

Ik heb wel getwijfeld, maar in overleg met de dierenarts nu wel gedaan. Hopelijk geen spijt van mijn keuze.. Het valt qua weer vandaag in ieder geval redelijk mee. Niet zo mooi als de afgelopen dagen, maar ook niet zo extreem koud en guur en nat.

Vorige jaren was het beter weer nu inderdaad, mijn herinneringen op Facebook van de afgelopen jaren maken mij in ieder geval behoorlijk jaloers :=

Mi_Amore

Berichten: 14849
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 13:11

@Balou: nee, ik zei het gisteren nog op de hondenschool, een paar jaar geleden was er bijlange na zoveel wind niet bvb.

Ik heb het ZO kou :’)

Mijn FB herinneringen geven ook zonfoto’s en wasfoto’s aan. Hier is het nu 9 graden, brrrr…

Ik hoop ook geen spijt te krijgen van de keuze, maar als ik kijk naar paardwaardig leven voor hem, moet het :(

De andere paarden zijn hem tevens kotsbeu…

Afbeelding

Quir

Berichten: 17371
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 13:22

Ahh allemaal balloze mannen. Hier mogen ze de ballen voorlopig nog houden en ben er ook blij mee, want mijn merries tonen eindelijk hengstig. :))

1 van de hengsten mag volgende maand dekken, ben benieuwd of hij het snapt.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verder genieten ze vooral nog lekker van hun luizen leventje. <3

Oh en hier hebben we wel lekker zomer! 20 graden en zon. {:}

Rose_Sonny
Berichten: 444
Geregistreerd: 19-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 14:41

Spijt van de castratie krijg ik sws niet, hooguit van het moment (tenzij hij een erge complicatie krijgt, maar daar ga ik niet vanuit).
Voor het doel wat ik met hem heb, en de faciliteiten die ik heb, is er geen enkele reden om hem hengst te houden. Ik heb een kleine kudde, bestaande uit 3 paarden, waaronder zijn moeder, ik moet nu steeds 1 paard apart zetten en ik heb liever alle 3 bij elkaar.
Plus ik heb niet de intentie om hem te laten dekken, maar wil wel graag de sport met hem in (als hij maar groot genoeg wordt := ). Dan is het gewoon zo veel praktischer om hem te ruinen.

Daarnaast merkte ik dat hij naar 'nieuwe' mensen behoorlijk dominant doet en hengstengedrag toont, ik vreesde vreesde bijvoorbeeld voor het leven van de fotograve die ik laatst had om hem op de foto te zetten, en dat wil ik gewoon niet. Hij is super lief voor mij (op de occasional onverwachte hap na), maar ik zou het wel fijn vinden hem te kunnen vertrouwen met anderen als dat nodig is. Laatst ben ik bijvoorbeeld geopereerd aan mijn knie, en dat had ik dan wel samen gepland met zijn boxrust ivm de operatie aan zijn sprongen, maar er was niemand geweest die hem buiten had durven zetten, in ieder geval niet in combinatie met de boxrust, dus hij moest echt op mij wachten voor hij weer buiten ging.
Als ruin zijn mensen al veel minder bang voor hem, en ondanks dat ik niet weer van plan ben om niet meer te kunnen lopen any time soon, is het toch wel fijn dat de optie er is :+

pluklief

Berichten: 4201
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 17:15

Oei dat is wel vervelend als hij zich zo misdraagt bij andere mensen!

Gisteren moest de hele club naar de hoefsmid dus alle merries stonden even bij elkaar in de paddock. Het is verschil tussen Mysla en haar moeder is dan echt goed te zien. Mysla is eigenlijk heel relaxed en sociaal terwijl haar moeder echt een dramaqueen kan zijn. Ze heeft wel het lieve en mensgerichte van mijn merrie meegekregen maar verder lijken ze op dit moment eigenlijk totaal niet op elkaar, ik vind ze zelf qua uiterlijk ook niet echt op elkaar lijken.

In het begin was ik nog wel bang dat ze misschien te klein zou blijven maar inmiddels heeft ze moeders ingehaald en word ze dus sowieso groot genoeg voor mij.

Afbeelding

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9341
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 19:12

Hier wordt zondag Dream zijn 2e kudde genootje ook naar de kliniek gebracht om te castereren.
Netjes op de tafel zodat de boel gelijk mooi gehecht wordt.
De andere is al gecastereerd en gaat sowieso volgende week naar huis.
Dat is overigens een echt paard en Dream en de andere zijn D pony's.
Dream mag zijn ballen voorlopig houden en dan zien we uiteindelijk wel of hij geliefd is als dekhengst.
Geen idee overigens of hij het zou snappen als je nu een merrie klaar zet.
Ben sowieso voornemens dat mocht hij de dekdienst in gaan hij enkel op de bok gaat dekken.

Tundra

Berichten: 1853
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 12:43

Wat een mooie foto's komen er allemaal voorbij.

Hier nog steeds flink bezig met haar been wond. Wat is dat pittig. Lotus is er ook helemaal klaar mee maar helaas zijn de hechtingen al na 4 dagen gesprongen en is het een niet zo mooie plek geworden. Denk dat het nog wel een maand duurt voordat het echt dicht is en ben bang dat je het wel blijvend gaat zien.
Geloof wel dat ze haar nieuwe plek prima vind. Ze staat nu in een kleine paddock zodat ze niet te gek kan doen voor haar wond.


Afbeelding

manic

Berichten: 6992
Geregistreerd: 09-01-03

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 13:21

Ik zweer bij honingzalf!! Mijn oude rot had zijn hele hoofd ontstoken met pus en dergelijke na sarcoide behandeling en dat is echt heel nettles geheel met uiteindelijk minimaal plekje littekenweefsel…

(Zal je voor/na foto’s tijdens lunchtijd besparen)

Tundra

Berichten: 1853
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 13:22

manic schreef:
Ik zweer bij honingzalf!! Mijn oude rot had zijn hele hoofd ontstoken met pus en dergelijke na sarcoide behandeling en dat is echt heel nettles geheel met uiteindelijk minimaal plekje littekenweefsel…

(Zal je voor/na foto’s tijdens lunchtijd besparen)


Ja ik smeer honingzalf maar soms laat ze het niet toe. Het is ook echt een rot plek en gevoelig. Komt nu ook veel pus uit maar als je dat weg haalt zie je wel mooi roze huid aan de zijkanten.
Ik heb nu ook genoeg foto's van de wond maar niet iedereen kan er tegen dus plaats ze maar niet.

StalMelyn

Berichten: 2066
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 13:29

Ik lees al een hele tijd mee maar vaak te druk om alles op bokt bij te houden. Zit ook wel in verschillende topics maar veelal in meeleesstand. Wil toch kijken of ik een beetje mee kan doen.

Dream van kyrkelover ken ik nog wel, wordt een knappe jongen.

Fier kom uit 2021 is deze maand 2 geworden. Een hele flinke man! Moeder was 1.55m uit ponylijnen en vader was 1.55 m uit kleinfokkende paardenlijn. Best wat nakomelingen gezien die in de d maat blijven maar Fier is inmiddels 158/159 haha

Afbeelding

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 16:07

Yihaa :+

Afbeelding


Door wat aanpassingen was de rijbak een tijdje dicht geweest. Hij vond het machtig mooi dat hij er gisteren weer in mocht :')

Rose_Sonny
Berichten: 444
Geregistreerd: 19-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 18:20

Replay was de afgelopen dagen en beetje zielig, niet zichzelf.
Hij heeft sinds de castratie ook nog niet weer gelegen (ik heb een camera op de stal, dus ik kan het met 100% zekerheid zeggen), terwijl hij eerst iedere nacht altijd languit ging slapen.

Verder is de koker iets opgezet, maar Replay eet en drinkt goed, geen koorts en de wond ziet er volgens mij netjes uit.

Vandaag voor het eerst weer gedrag gezien wat beter bij hem past. Hij had de longeerzweep gevonden :+

Afbeelding

Hopelijk zakt de pijn voor hem snel, dat hij weer durft te liggen