Even een hernieuwde kennismaking. Radja was de naam van mijn 1e paard, hierna heb ik jarenlang met heel veel plezier een Arabier en een Shetlander gehad. Helaas zijn beiden kort na elkaar overleden in september en november 2020.
Zonder paard gaat niet dus ik ben een tijdje op zoek geweest naar een geschikt veulen om zelf op te kunnen leiden. Uiteindelijk is het een American Paint geworden.
Dit is Dempsey:

Wat een schatje hè.
Hij is nu 2 maanden oud, in september mag ik hem ophalen en gaat hij naar een opfok vlakbij. Verder mag ik bij mijn toekomstige pension 3x in de week de paardjes buiten zetten. Zo houd ik toch contact. Ik had mijn paarden altijd aan huis maar omdat we verhuisd zijn kan dat niet meer. Ik ben heel blij dat ik nu toch af en toe mijn soft skills weer kan gebruiken bij het kalmeren en rustig buiten zetten van de paarden.
Ondertussen heeft een van de andere pensiongasten al gevraagd of ik af en toe ook eens met haar paard (een heel mooie 5 jarige Appaloosa) wil werken. Nu ben ik geen wereldruiter maar op de grond ben ik goed met paarden en lichaamstaal. Dus voorzichtig aan kan ik weer aan de slag met een beetje parelli, en ander grondwerk.
Ik woon nu in Gemonde. Dempsey gaat straks naar den Dungen, hij is geboren in het topje van Drenthe vlak bij Groningen de stad. Mijn partner (die niet zo heel veel met paarden heeft) zal hem straks wel terugrijden naar Den Dungen. Niet dat ik dat niet kan hoor. Met een vreemd paard op de trailer zou ik zo naar Spanje rijden, maar als hij van jezelf is dan maakt me dat wel heel nerveus...
Groet Nelleke.